Als ik een nieuw topic hiervoor open is het ook gezaag, bende viswijven !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
WRC 2006
Collapse
X
-
Goed gereden van Duval, buiten 1 klein foutje, maar daar is z'n auto niet beschadigd. Gewoon op een stuk rechtdoor is z'n ophanging geraakt door een steen. Kon je goed horen op de beelden (heb ik gezien op ITV) een luide KLOINK op een recht stuk en het was direct over.
Soit, hijzelf heeft een goeie, verstandige en toch rappe rally gereden. Was er niet het probleem met de vitessenhendel en de ophanging geweest, was hij in de punten geëindigd.
Als, indien, enz...
Wat zou er volgden seizoen met Pons gebeuren? Met alle respect voor die gast, maar Dudu staat toch een trapje hoger. Sinds z'n verplichte pauze vorig seizoen is ie toch verstandig bezig.
Moie en verdiende zege van Gronholm trouwens!Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
WRC - Kronos nomineert Sordo voor Duitsland en Finland
Dani Sordo is door Kronos als tweede rijder genomineerd voor de WK-proeven in Duitsland en Finland. Als genomineerd rijder kan Sordo naast wereldkampioen Sébastien Loeb punten pakken voor Kronos Racing in het WK der teams.
De nominatie van Sordo is geen verrassing. De jonge Spanjaard, de protégé van Carlos Sainz, doet het met een voorlopige derde plaats prima in zijn eerste seizoen met een Word Rally Car. In het Kronos-kamp overvleugelt Sordo zijn landgenoot Xevi Pons, die met de derde Kronos Xsara gaat rijden. Sordo wordt een belangrijke troef in de strijd van Kronos tegen Ford voor de wereldtitel, meldt Kronos' teammanager Marc Van Dalen vanuit zijn vakantie-oord aan pitstop.tv.
Marc Van Dalen, Kronos: "Het klopt dat Sordo genomineerd is voor Duitsland en Finland. Dat betekent dat hij daar met een 2006 Xsara (zonder waterinjectie en zonder elektronische diffs voor en achter nvdr.) gaat rijden en dat Pons overschakelt naar de 2005. Dani heeft dit seizoen al goed gepresteerd en nu willen we eens zien hoe hij presteert in een 2006 en als genomineerd rijder. We hopen dat hij ons een pak punten zal opleveren. Na Finland gaan we de toestand bekijken in functie van Japan."
Voor Pons verandert weinig of niks.
Van Dalen: "Behalve dat Pons van auto wisselt, wordt er niks gewijzigd. Ik had Pons bij de start van het seizoen trouwens gemeld dat hij niet het hele seizoen zou genomineerd worden. Pons heeft acht nominaties achter de rug, nu krijgt Sordo zijn kans."
De WK-rally van Duitsland, de eerstvolgende proef, wordt begin augustus gereden.
BRON: www.pitstop.tv
Comment
-
WRC - Toch geen winterkampioenschap 2007-2008
De FIA stapt af van de idee om vanaf midden 2007 een WK te organiseren dat tot midden 2008 loopt. Het WK in 2007 wordt volgens het huidige format van januari tot december gereden en bestaat uit 16 proeven, met Noorwegen, Portugal en Ierland als nieuwkomers. Met de komst van Noorwegen bevat het WK volgend jaar twee sneeuwproeven.
Er komt voorlopig niks in huis van een WK-seizoen, dat -zoals in het voetbal- tijdens de winter doorloopt. Ook de gevreesde beurtrol voor organisaties is voorlopig door de Wereldraad van de FIA afgevoerd.
In 2007 maken Cyprus, Australië en Turkije geen deel meer uit van het WK. In de plaats komen Noorwegen (een week na Zweden), Portugal (terug-van-weggeweest) en Ierland (2 weken voor Wales). Het seizoen start in Monte Carlo en eindigt in Wales.
De kalender voor 2007:
Code:19-21 januari Monte Carlo 9-11 februari Zweden 16-18 februari Noorwegen 9-11 maart Mexico 30 maart-1 april Portugal 4-6 mei Argentinië 18-20 mei Sardinië 1-3 juni Acropolis 3-5 augustus Finland 17-19 augustus Duitsland 31 aug-2 sept Nieuw-Zeeland 5-7 oktober Corsica 12-14 oktober Spanje 26-28 oktober Japan 16-18 november Ierland 30 nov-2 dec Wales
BRON: www.pitstop.tv
Comment
-
WRC - S2000 in PWRC vanaf 2007
Vanaf volgend jaar kan S2000 scoren in het WK rally. Rijders, die met een S2000 rijden, komen in aanmerking voor de wereldtitel Productie of groep N. Dat heeft de Wereldraad van de FIA beslist.
De beslissing van de Wereldraad zal niet goed vallen bij de echte Groep N-rijders, die met hun Subaru of Mitsubishi moeten opboksen tegen auto's die dicht aanleunen bij Groep A. Hoe alles er concreet zal uitzien, wordt later uitgemaakt.
Voorts wordt vanaf 1 januari 2007 de motor telkens voor één jaar bevroren. Het aantal motoren per seizoen zal eveneens beperkt worden. Ook het testen wordt aan banden gelegd.
Bovendien wordt vanaf 2008 voor WRC nog maar één bandenleverancier toegelaten. Antilekschuim is vanaf dan verboden. De FIA schrijft nu een aanbesteding uit voor geïnteresseerde bandenfabrikanten. Maar hoogstwaarschijnlijk blijft er al in 2007 slechts één merk meer over. Volgende week zou Pirelli definitief aankondigen dat het zich eind 2006 uit WRC terugtrekt.
Het huidige SupeRally-systeem met straftijd voor niet-gereden proeven wordt vanaf 2007 vervangen door bonus-punten, die op het einde van elke etappe toegekend worden. Wie een etappe wint, krijgt 3 punten. Voor de tweede zijn er 2 punten en voor de derde nog 1 punt. Enkel rijders, die alle proeven hebben afgewerkt, worden opgenomen in de einduitslag. Een rijder die de rally wint én die na elke van de 3 etappes aan de leiding stond, verdient in totaal 19 (10+3+3+3) punten.
En nog dit. Vanaf begin volgend seizoen moet een auto op de verbinding over zijn vier wielen beschikken. Wie een wiel kwijt is, krijgt het verbod om nog verder te rijden. Maar ook dat punt moet nog gedetailleerd uitgewerkt worden.
In ieder geval neemt de FIA hier zelf het heft in handen en beslist niet langer de locale politie over de rijwaardigheid van een auto. In het ene land mag een auto immers één of twee wielen missen (zoals de Citroën van Sébastien Loeb in Griekenland), elders (Australië of Wales bvb.) wordt zo'n auto door de politie meteen van de weg geplukt.
BRON: www.pitstop.tv
Comment
-
Beetje rare beslissing van die vier wielen. Er zijn toch ander edingen die rijden ook levensgevaarlijk maken, maar wel nog met vier wielen. Als bv je remmen het begeven, mag je dus wel verder rijden?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Nuja, het gaat er gewoon om dat Loeb al twee keer (ongestraft) op drie wielen terug naar de service geraakt is, dit jaar in Acropolis en vorig jaar in Mexico, terwijl Gronhölm vorig jaar in Australië en 3 jaar geleden in GB aan de kant is gezet, waarbij hij niet verder meer mocht rijden. Duval heeft zo ook in Nieuw Zeeland in 2004 ééns op 3 wielen gereden, en ook hij heeft de service gehaald.
Korte samenvatting: Het is niet eerlijk dat het in sommige landen wel mag, terwijl het in andere dan weer niet mag. Het feit dat Loeb al twee keer zonder problemen is mogen door rijden zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Comment
-
Mja, het gaat hem gewoon om het feit dat ze verliezen van een (B) merk zoals 'BF Goodrich'. Vraag aan 10 mensen op straat wat voor producten BF Goodrich maakt, en ik durf wedden dat meer dan de helft het niet weet. In tegenstelling tot als je het over Michelin vraagt. Moest de naam Michelin nog steeds gebruikt worden zouden ze op het einde van het seizoen niet stoppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimJWeet er iemand of er voor de WRC rally van Duitsland ook dagtickets beschikbaar zijn of eventueel enkel tickets per KP?
Per KP kan je niet betalen denk ik. En itt Ieper geraak je er nergens voor niets in
Comment
Comment