Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Four cars running on diesel power are among the entry list of Rally Deutschland (11-13 August), the next round of the World Rally Championship.

    Two BMW 120s, an Opel Astra and a Skoda Fabia will compete in the race using diesel engines.

    Until recently, privateers had to use the same fuel as manufacturer teams, which is not the case anymore: "Last year, privateers no longer had to use official fuel but could stop at service stations along the route on their own accord,”explained Rally Deutschland's Secretary, Waltraud Wunsch. “But then we discovered there were no fuel stations along our route for them to use. So this year, we have altered the route to make roadside fuel station refuelling possible - and attract these entries."

    "This is also the result of efforts by the German rally authorities to recreate interest for the sport within the national manufacturers,” mentioned FIA Rallies Commission President, Hans-Christopher Mehmel. “We are also discussing the diesel issue for the European Rally Championship.
    There is such a growing commercial awareness of diesel power within the car market that the entries for Rallye Deutschland are very significant. This is a subject close to my heart. I was the co-driver of a diesel VW Golf on the 1978 Monte Carlo Rally."

    Comment




    • Een BMW officieel of officieus in de rallysport...!!!!!

      Comment


      • ik weet niet of ik het hierbij moet posten of niet...
        anywayz

        Een tof filmke van Mcrae in een STi op de X-Games

        Comment


        • Magnifiek gewoon.
          Hoe dat hij die Subaru weet te besturen.
          Volgend jaar gaan er in het WRC weer een paar nieuwe B-teams (M2 teams) komen (o.a. Mitsubishi, volgens een gerucht ook Subaru). Hopelijk vind hij daar een zitje.

          Comment


          • WRC - Galli met Peugeot 307 in Finland

            Gigi Galli keert over 2 weken in Finland terug in het WK met een Peugeot 307. Het project wordt opnieuw gefinancierd door Pirelli.

            Galli werkte eerder dit seizoen in Corsica, Argentinië en Sardinië al drie WK-proeven af met de 307. Toen ging het om een Peugeot van Bozian, in Finland zet Galli met een 307 van BSA (Beuzelin Sport Auto) aan.

            Finland wordt Galli's zesde WK-rally van het seizoen. In Argentinië werd de Italiaan voor het eerste in zijn WRC-loopbaan derde.

            Bron: www.pitstop.tv

            Comment


            • Eindelijk is het officieel.
              Is al een week of twee sprake van, maar niemand kon het bevestiging.
              Benieuwd hoeveel KP's hij op de baan kan blijven

              Comment


              • Ik vraag me toch af wat Duval gaat doen volgend jaar? Blijft hij bij First en Skoda?

                Comment


                • Geen mens die het weet.
                  Ze zouden op z'n minst een andere auto moeten kunnen kopen, die Skoda is maar sub-top hé.
                  Vrees dat er volgend jaar niet veel plaatsjes zullen vrijkomen...
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • Probleem is dat die wagen moet voldoen aan de reglementeringen, wat wil zeggen passieve diff's enzo. Zo is o.a. een Ford Focus WRC 2004 uitgesloten. Ik hoop dat hij volgend jaar bij Kronos terecht kan voor een Citroen Xsara 2006. Of First kan altijd zelf een Xsara/Impreza 2006 spec aankopen.

                    Comment


                    • Laat ons hopen dat hij beter materiaal zal krijgen dan dit jaar.

                      De Skoda is niet slecht, maar om mee te kunnen met de top moet Duval op 110% rijden en dat hou je geen hele rally vol.

                      Comment


                      • Lap

                        Kizz-Me verdwijnt in een schandaalsfeer uit het WK rally. Kronos, het team van Sébastien Loeb, en First Motorsport dat de Skoda runt van François Duval, rijden vanaf dit weekend in Duitsland niet langer met de publiciteit van de mysterieuze energiedrank-producent. Omdat Kizz-Me zijn contractuele afspraken niet nakomt, wordt Duitsland wellicht de laatste WK-proef van het seizoen voor Duval. Het Kronos-programma met Loeb en Sordo wordt ongetwijfeld voortgezet.

                        Er zijn altijd al heel wat twijfels geweest rond de investeringen van Kizz-Me in autosport. Het product kwam eind 2005 prominent op de voorgrond, toen er een akkoord werd gesloten met Freddy Loix voor de jongste Dakar. Intussen heeft Loix nog altijd geen cent gezien.

                        Kort daarna werd aangekondigd dat het merk ook in WRC stapte als partner van Kronos Racing en van First Motorsport. De twijfels werd almaar groter, geruchten over grootschalige oplichting deden meer en meer de ronde.

                        In het begin van het seizoen kwam Kizz-Me met een eerste schijf over de brug, maar daarbij is het gebleven. Bij First staat er naar verluidt nog zowat 700.000 euro open. Bij Kronos willen ze geen cijfers kwijt.

                        Marc Van Dalen, Kronos: "We hebben beslist om de logo's van Kizz-Me te verwijderen. Het is allemaal zeer recent. Vraag me niet naar cijfers of andere verklaringen. Er zijn nog volop discussies bezig."

                        Met zijn wanpraktijken heeft Kizz-Me het WK-programma van François Duval op de First Skoda zo goed als de doodsteek gegeven. Slechts ternauwernood is de deelname van Duval in Duitsland gered kunnen worden. Toen pitstop.tv begin mei Duval confronteerde met vragen over Kizz-Me, was er volgens de rijder geen vuiltje aan de lucht.

                        Volgens de website van Kizz-Me is het merk overgenomen door Brouwerij Martens uit het Limburgse Bocholt. Maar de onderneming ontkent dat het de nieuwe eigenaar is. Brouwerij Martens zou enkel instaan voor productie en distributie. Wie dan wel achter Kizz-Me steekt, is onbekend.

                        Over enkele weken zou Kizz-Me op de Belgische markt geïntroduceerd worden via een deal met Shell. In ieder geval is het een drank met een flinke geur aan.

                        Comment


                        • Pffff, volgend jaar beter dan maar.

                          Om toch iets positief te kunnen posten: de eerste pic's uit Duitsland

                          Comment


                          • Persbericht First Motorsport:

                            "Omdat onze sponsor Kizz Me zijn beloften niet nakwam, werd het vervolg van ons programma in gevaar gebracht. En ondanks de inspanningen van iedereen en de zekerheid van de steun van zowel Škoda Import als van ŠkodaAuto - dat ons onder andere een gloednieuwe auto leverde - zal het team verplicht zijn om het vervolg van het programma 2006 te beperken. We hebben er echter voor gezorgd dat we dit weekend aanwezig zullen zijn in de rally van Duitsland,
                            de WK-rally die het dichtst bij België gereden wordt. Bovendien werken een aantal mensen met ons samen om bijkomende budgetten bijeen te brengen voor de overige Europese rally's", verklaarde de zwaar beproefde Willy Collignon enkele dagen voor de afspraak in Duitsland.
                            Volgens mij gaat Duval zijn programma dus nog gewoon doorgaan. Tenzij hij in Australie ging rijden.

                            EDIT: nieuwe lay-out wagen Duval

                            Last edited by ; 09/08/2006, 17:49.

                            Comment


                            • Anti reclame voor Kizz Me, dat nog steed sniet op de markt is...
                              Hopelijk vindt hij centen...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • Wat een domper toch alweer voor Duval...

                                Comment


                                • Jupla, Solberg heeft zijn wagen nu al per-total gereden
                                  Foto:


                                  Zowel voorkant als achterkant lijken zwaar beschadigd, hopelijk kan hij morgen starten.
                                  Beide piloten zijn wel ongedeerd.

                                  Comment


                                  • *whoepsie*




                                    Komt wel in orde

                                    Comment


                                    • Waarschijnelijk wel. Chassis en rolkooi zijn nog intact.


                                      Eentje van in het servicepark. Veel Subaru herken je er niet meer in.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bertds
                                        Waarschijnelijk wel. Chassis en rolkooi zijn nog intact.


                                        Eentje van in het servicepark. Veel Subaru herken je er niet meer in.
                                        Vorig jaar was dat ook zo zeker tijdens de shakedown? Of was dat niet tijdens de rally van Duitsland?

                                        Comment


                                        • Neeje, in 2003 wel.
                                          Dat was toen in Corsica en toen heeft hij zelf de rally gewonnen.
                                          Dus volgens velen een 'teken' dat Subaru het goed gaat doen
                                          ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X