Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Galli verdient een stuur volgend jaar! Zo'n piloten missen we in het WRC... Duval is ook iemand van zo'n kaliber

Comment

• Leuke filmpjes voor de Subaru fans

http://www.swrt.com/video/flash_Detection.html

Comment

• Wat een einde!!!

Uiteindelijk komt Gronholm nog tot op 5,6 seconden van de nieuwe recordhouder Loeb, die met zijn zege in Japan dan toch het record van Sainz verbreekt. Sainz reed dan wel minder rally's per seizoen maar Loeb had slechts 73 rally's nodig om 27 zeges binnen te rijven, terwijl Sainz er 197 nodig had.

We kunnen alleen maar hopen dat de Fords op hetzelfde competitief niveau terug staan als het begin van het seizoen, want ook met Hirvonen op de derde paats en de 7e plaats van Sordo, komt Ford terug in het constructeurskampioenschap.

Het Subaru kamp zit met dubbele gevoelens: een knappe vierde plaats voor Atkinson. Na zijn derde plaats in Japan in 2005, zijn beste resultaat tot nog toe. De verrassende Arai verteerde de overstap van PWRC naar WRC goed en kwam aan de finish als zesde, terwijl Mr Hollywood alweer gefrustreerd achter het stuur zat tijdens leg drie. Remproblemen in de eerste KP, proberen te herstellen op de verbindingsrit en 20" straftijd en een achtste plaats waren het uiteindelijke resultaat.

Comment

• Jammer voor Marcus en knap gedaan van Loeb... al blijft Sainz wel een grotere kampioen voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
            Jammer voor Marcus en knap gedaan van Loeb... al blijft Sainz wel een grotere kampioen voor mij
            Tis een moeilijke discussie é, maar ik vind dat ook wel.
            De concurrentie was zoveel groter en verscheidener, de omstandigheden waren lastiger! Tijden veranderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
              Tis een moeilijke discussie é, maar ik vind dat ook wel.
              De concurrentie was zoveel groter en verscheidener, de omstandigheden waren lastiger! Tijden veranderen...
              't Is waar... Zonder afbreuk te doen op Loeb's prestaties natuurlijk maar vroeger was het veel lastiger om 26 overwinningen te behalen. Loeb krijgt nu en dan eens weerstand van Grönholm en that's it. Jammer eigenlijk!

Comment

• Ritten: Grönholm (1+2+4+5+6+8+11+12+16+18+19+22+24+25+26), Loeb (3+7+9+10+13+14+15+17+20+21+23), Hirvonen (27)

Als je zoiets ziet, dan moet je toch beseffen dat er iets schort in het WRC?
                De spankracht is er zo, voor mij althas, toch grotendeels uit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                  Ritten: Grönholm (1+2+4+5+6+8+11+12+16+18+19+22+24+25+26), Loeb (3+7+9+10+13+14+15+17+20+21+23), Hirvonen (27)

Als je zoiets ziet, dan moet je toch beseffen dat er iets schort in het WRC?
                  De spankracht is er zo, voor mij althas, toch grotendeels uit!
                  Inderdaad! Ik vraag me af waarom het WRC zo onaantrekkelijk is voor grote merken?

Merken als VW, Opel, Mitsubishi, Renault, Peugeot, Toyota, Honda etc, die auto's maken voor het grote publiek zouden toch perfect een WRC kunnen maken? Jammer dat een bijrol in de F1 blijkbaar belangrijker is...

Comment

• Tjah, als ik me niet vergis stond nummer 8 al op 22 minuten...
                    't is natuurlijk Japan. al wie daar niet moet zijn, doet die rally niet.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                      Tjah, als ik me niet vergis stond nummer 8 al op 22 minuten...
                      't is natuurlijk Japan. al wie daar niet moet zijn, doet die rally niet.
                      Hmja, maar de top-10 van het WRC is overal gelijk.
                      De monopoliepositie is gewoon te wijten aan het gebrek aan competitieve constructeurteams en de kwaliteiten van een Gronholm en Loeb. Dit is het grote verschil met enkele jaren geleden toen een Subaru, Ford, Citroen, Peugeot en zelfs Mitsu nog allemaal streden voor het podium en de punten. Nu is het bijna enkel Citroen (onrechtstreeks via Kronos) dat echt investeert in functionele posten (en niet zoals Subaru in een nieuwe hospitality tent)

Comment

• Kan ik al ergens m'n prono voor Cyprus kwijt?

Comment

• Euhh, nee :d

Nee, thread zal voor morgenmiddag zijn. Maar als je persé hem al kwijt wil, stuur dan een PM of plaats hem hier. De vragen zijn

Top 8

Extra

1. Hoeveel officiële fabrieks Subaru's WRC gaan er in de top 8 zitten tegen het einde van de rally. In het geval dat je voor 1 kiest, kies dan ook wie dat dat gaat zijn.

1) 1 - Solberg
                          2) 1 - Atkinson
                          3) 2 - Atkinson en Solberg
                          4) Geen

2. Welke officiële Ford rijder eindigt het hoogste?
                          1) Gronholm
                          2) Hirvonen

De reden dat ik de thread vandaag niet post is dat ik voorlopig op smallband zit bij Telenet. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn de entry list te zoeken op http://www.cyprusrally.org/, daar de site gewoon niet wil laden bij mij. Bedankt

Comment

• The page you have requested is currently under development. Please check back later.
                            Ze staat nog niet online blijkbaar...

Comment

• Tja, bedankt voor het kijken alsinds. Thread zal dus nog niet voor vandaag zijn. Mensen die willen morgen altijd hun prono hier al posten of PM'en, ik zorg een dan wel voor dat ze in de prono thread terecht komen

Comment

• Ik zal hem zaterdag posten.
                                Dan kan ik met een gerust hart op reis vertrekken.

Comment

• WRC - Duval niet in Cyprus

François Duval komt zeker niet aan de start van de rally van Cyprus over twee weken. Er was nog een kleine kans op deelname, maar nu blijkt dat het budget niet voorhanden is om naar Cyprus af te reizen. Ook Turkije en Wales zijn twijfelachtig.

Wegens de malafide praktijken van Kizz-Me is het WRC-programma van Duval met de First Skoda helemaal op de helling komen te staan. Cyprus is definitief geschrapt en ondanks de toegezegde steun van moederhuis Skoda moet er nog bijkomend geld gevonden worden om Duval aan de start te krijgen in Turkije en Wales.

Mocht hij in 2006 niet meer aan de slag kunnen in het WK rally, dan bestaat de kans dat Duval opnieuw op circuit opduikt. Er zouden plannen bestaan om Duval tijdens de laatste Belcar-race op Zolder met de SRT Corvette te laten rijden.

Bron: www.pitstop.tv

Comment

• WRC - Kronos in pole voor M2-team van Citroën

Kronos is eerste keuze voor het runnen van een M2-team van Citroën Sport in het WK rally 2007. Momenteel voert Kronos de WK-tussenstand aan met 11 punten voorsprong op BP Ford.

Volgend jaar is Kronos niet langer een M1-team. De Belgische structuur moet een stap terugzetten bij de terugkeer van Citroën Sport met een officiële rallyploeg.

Citroën Sport heeft plannen om in 2007 ook met een M2-team op de proppen te komen en voor dat programma staat Kronos Racing op pole. Maar het welslagen van dat project, met de Citroën Xsara, hangt volledig af van sponsoring. Een veel geciteerde rijder voor een Kronos-programma in M2 is Henning Solberg.

De komende maanden gaat Kronos in ieder geval al aan de slag in rallyraid als partner van Stéphane Henrard.

Bron: www.pitstop.tv

Comment

• Soberg en Duval bij Kronos, zou schoon team zijn...
                                      (al begin ik vrezen voor Duvals rallytoekomst...)
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                                        Soberg en Duval bij Kronos, zou schoon team zijn...
                                        (al begin ik vrezen voor Duvals rallytoekomst...)
                                        Solberg heeft toch tot 2009 getekend bij Subaru?

Comment

• De ándere Solberg, Henning.

Comment

Working...
                                          X