Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sink
    waren het er geen 6?
    anyway, loeb is imo nu al wereldkampioen..
    ik denk dat het zowiezo al moeilijk zal zijn voor gronholm om de laatste 4 rally's te winnen, zelfs zonder loeb..
    Waarom dan wel?
    Als je Cyprus en Japan zag dan waren dat toch de enige twee piloten die er vér bovenuitstaken. Ik denk dat als Gronholm datzelfde niveau nu min of meer aanhoudt, hij ze best nog alle vier kan winnen. (al zou ik het liefst nog een Subaru overwinning zien eens dit jaar!)

Comment

• Omdat Duval de volgende rally zal winnen
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
        Omdat Duval de volgende rally zal winnen

Jaja, en Petter wordt wereldkampioen

Comment

• Maybe someday he will again...

Comment

• Laat ons hopen dat Duval Loeb mag vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
              Maybe someday he will again...
              dat moet gewoon

Comment

• het zou ook best kunnen dat ze gardemeister als vervanger nemen.. hij rijdt al in een 4 jaar oude xsara en doet het daarmee meer dan voortreffelijk..

Comment

• Hopelijk krijgt Duval een kans en kan hij dan een mooi resultaat neerzetten.

Comment

• Voila,
                    de kogel is door de kerk

Colin McRae vervangt Loeb ( althans voor turkije )
                    bron : pitstop

Volgens mij heeft citroën voor de maturiteit van Colin geopteerd.
                    Nu alleen maar hopen dat hij geen te grote schuivers maakt

Comment

• Dat vind ik dus echt een dwaze beslissing...

Met alle respect voor McRae want het is een goed piloot... MAAR, hij mist heel wat wedstrijdritme en heeft al minstens twee jaar niet meer in een moderne WRC gezeten...

Comment

• McRae gaat zeker goed meekunnen. Ik ga hem zelf in m'n prono top 3 zetten. Jammer dat Duval niet gekozen was (er ging even het gerucht van wel) maar ik ben wel best benieuwd hoe 'Rolling MCrash' het gaat doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                          Dat vind ik dus echt een dwaze beslissing...

Met alle respect voor McRae want het is een goed piloot... MAAR, hij mist heel wat wedstrijdritme en heeft al minstens twee jaar niet meer in een moderne WRC gezeten...
                          McRae heeft vorig jaar 2 rally's afgewerkt met een Skoda Fabia WRC en deed het daar verre van slecht...

Comment

• Het is alles of niets met McRae é

Ofwel zal ie dus heel goed presteren, ofwel knalt ie den decor in.
                            Ik ben heel benieuwd!

Comment

• WRC - Van Dalen: "Een Belgische journalist verpestte het voor Duval"

Dat François Duval niet gekozen is als vervanger van Sébastien Loeb voor de WK-rally van Turkije, is de schuld van een Belgische journalist. Dat heeft Marc Van Dalen gezegd in een gesprek met pitstop.tv. De Kronos-topman noemde geen namen, maar het gaat om Olivier de Wilde die voor La Dernière Heure schrijft.

De Wilde heeft het verkorven bij Kronos en vooral bij Guy Fréquelin van Citroën Sport, nadat hij in zijn krant twijfel had gezaaid over de Xsara van Sébastien Loeb. De Brusselse journalist liet begin dit jaar uitschijnen dat Van Dalen loog over de plaats waar de auto van Loeb wordt geprepareerd. Volgens de Wilde stond in het contract van Loeb dat zijn Xsara enkel in de ateliers van Citroën Sport in Parijs mag geprepareerd worden en niet bij Kronos in Naninne bij Namen. In het WK 2006 is Kronos niet meer dan een façade voor Citroën Sport, schreef de Wilde nog. Bovendien had Duval in een interview met de Wilde kritiek geuit op Citroën.

Van Dalen: "François Duval heeft veel pro's en als Belg had ik hem graag erbij gehad. Hij kent Citroën, hij kent de auto, hij won vorig jaar de rally van Australië. Maar als François niet voor ons rijdt, dan is dat te wijten aan dingen die begin dit jaar geschreven zijn door een Belgische journalist in een Belgische krant. Citroën en wijzelf waren daarover zeer verbolgen. Op basis van die artikels heeft Citroën Sport ons ontraden om Duval te kiezen. François kent de reden waarom hij niet gekozen is. Hij weet dat de man, die zogezegd zoveel doet voor de autosport, zijn loopbaan in de weg staat."

Van Dalen had vier namen op zijn lijst: Duval, Colin McRae, Gigi Galli en Toni Gardemeister. De keuze viel uiteindelijk op McRae.

Van Dalen: "Het is een moeilijke keuze geworden. We hebben onze tijd genomen en bij elke rijder voor en tegen afgewogen. Colin kent Citroën en de auto goed. Hij is supergemotiveerd en gezien zijn prestaties vorig seizoen in Australië, is het duidelijk dat Colin niks van zijn kwaliteiten heeft ingeboet. Voorlopig gaat het enkel om Turkije. Daarna zullen we evalueren en vooral zien hoe het genezingsproces van Seb verloopt. Dan nemen we een beslissing voor de volgende rally's."

Sébastien Loeb brak vorige week dinsdag zijn opperarmbeen tijdens een trainingstocht met zijn mountainbike. Het is mogelijk dat Loeb ook Australië en Nieuw-Zeeland zal missen.

BRON: www.pitstop.tv

Comment

• Ik heb dat gisteren ook gelezen.
                                Beetje vreemde stelling, vind ik persoonlijk. Ik ga straks LDH eens kopen.

Comment

• Het antwoord van de De Wilde

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier De Wilde
                                  "Dit kan ik niet zomaar over mij heen laten gaan. Het is erg wat Van Dalen verklaard heeft. Van Dalen is een oneerlijke man, is iemand die de pers manipuleert. Ik heb mijn redenen om dat te zeggen."
                                  "Weet je nog de Wallonie 2004, toen Bruno Thiry gediskwalificeerd werd omdat er ballast was weggenomen uit zijn Saxo? Van Dalen heeft toen op het hoofd van zijn kinderen gezworen dat er niks aan de hand was. Of vorig jaar in de Cataluña met de C2 van Sordo? We gingen toen aan Van Dalen vragen of het klopte dat de motor van Sordo na de shakedown gewisseld was. Dat werd staalhard ontkend door Van Dalen, en niet alleen tegenover mij, maar achteraf bleek dat Sordo straftijd kreeg wegens een motorwissel. Hij heeft ons toen flagrant in ons gezicht belogen."
                                  "Maar het wordt nog erger. Begin dit jaar vroeg ik aan Van Dalen of ik Kronos mocht komen bezoeken voor een reportage. Ik vond dat ik dat moest doen, omdat Kronos tenslotte de auto van de wereldkampioen zou prepareren. Eerst weigerde Van Dalen, maar later mocht het toch op voorwaarde dat er geen foto's zouden genomen worden. Kronos wilde de layout van de auto's pas prijsgeven tijdens de grote voorstelling in Monte Carlo. Toen ik het atelier bezocht, zag ik een blauw chassis staan, in Gauloises-kleuren, met daarop "Loeb-Elena". Daarnaast stond er een tweede, blauw chassis, nog helemaal in de blote kas. Ik vond het vreemd dat die kas, zogezegd bestemd voor Pons, nog niet opgebouwd was, enkele dagen voor de Monte Carlo. Volgens Van Dalen was dat geen probleem, die auto zou op tijd klaar zijn. Ik rook onraad en contacteerde Yves Matton van Citroën Sport en ik vroeg hem waar de auto van Loeb stond, bij Citroën of bij Kronos? In Satory bij Citroën Sport, antwoordde Matton. Van Dalen had het blauwe chassis dus opgesmukt met de stickers "Loeb-Elena" om mij te misleiden, om mij te manipuleren. Hij behandelde mij als een dommerik."
                                  "En dan in maart kwam het bezoek van Loeb aan Kronos. Van Dalen had toen al verkondigd dat Loeb eerder al op bezoek was geweest bij Kronos. Maar ook dat klopte niet. Loeb was nog nooit eerder in Naninne geweest. Tijdens die opendag voor de pers heeft Loeb ook gezegd dat zijn auto niet bij Kronos, maar bij Citroën Sport zou blijven. Ik was niet de enige die Loeb dat heeft horen verklaren, er stonden nog journalisten bij. Ik heb toen ook geschreven dat niet Kronos de auto van Loeb prepareert en dat zelfs in het contract van Loeb stond dat zijn auto bij Citroën Sport moest blijven. Dat laatste had ik van Franse bronnen. Dat artikel hebben Van Dalen en Fréquelin mij zeer kwalijk genomen. Maar waarom? Omdat ik de waarheid schreef? Als een Belgisch team de auto van de wereldkampioen prepareert, dan wil ik daar het fijne van weten. Zeker als blijkt dat er iets aan de hand is en dat men ons aan het misleiden is. Daarom heb ik veel meer respect voor Bart Mampaey die in het WTCC echt wel de auto van de wereldkampioen prepareert."
                                  En dan was er een interview met François Duval in de aanloop naar de Monte Carlo. Daarin zei Duval dat hij niks had tegen Fréquelin, maar wel tegen de baas van Fréquelin, Claude Satinet, die hem veroordeelde, hoewel hij nooit in een koersauto had gezeten. Duval zei dat Satinet dan maar zijn vriend Sordo aan het pushen was. Op mijn vraag of hij ooit nog voor Citroën zou willen rijden, antwoordde Duval negatief."
                                  "Hoe kan ik nu verantwoordelijk worden gesteld voor dingen die een ander heeft gezegd? Ik heb gewoon de antwoorden genoteerd van Duval en die gepubliceerd, meer niet. Weet je dat Fréquelin zelfs met mijn krant heeft gebeld om mij onder druk te zetten? Dat hij vond dat ik met niemand van Citroën meer mocht praten? Alsof ik dus geen vragen zou mogen stellen aan Loeb. Hij heeft geprobeerd om mij te hinderen in mijn job als journalist."
                                  "Ook in het geval McRae is de beslissing niet genomen door Van Dalen, maar door Fréquelin en Satinet. Maar Van Dalen wil laten uitschijnen dat hij de knopen doorhakt. En omdat Duval geweigerd werd door Citroën in Parijs, roept Van Dalen dan maar dat het allemaal mijn schuld is, de schuld van de journalist."

Comment

• En tot slot nog wat goed nieuws over Duval

WRC - Duval in Turkije met First Skoda

François Duval neemt deel aan de WK-rally van Turkije. Niet met de Citroën Xsara van Kronos als vervanger van Sébastien Loeb, maar met zijn Skoda Fabia van First Motorsport.

Dat niet hij, maar Colin McRae verkozen is om Loeb te vervangen, deert Duval niet. Hij wist vooraf -wegens een kritisch interview in La Dernière Heure- dat hij weinig kans maakte bij de Citroën-top.

Het budget voor Turkije met de First Skoda is rond en ook voor Wales ziet het er naar verluidt goed uit.

Comment

• te lang geleden dat we hem nog es aan het werk zagen.

Comment

• Van Dalen op Sporza.be

Van Dalen legt ook uit waarom het team uiteindelijk niet voor François Duval koos. "Een artikel in een Franstalige krant, begin dit jaar, gooide roet in het eten", zegt hij.

"Daarin nam Duval de Citroën-bazen op de korrel. Of die woorden werden hem althans in de mond gelegd. U begrijpt dat ik Duval dan nog moeilijk kan verkopen bij Citroën. Dat wist hij ook."

Comment

• Ik denk dat Colin McRae een zeer goede keuze is ,alhoewel zeker Gardemeister ook voor een prachtige prestatie kon zorgen .
                                          Eerlijk gezegd geloof ik niet meer in Duval .
                                          Hij kan zich beter concentreren op het circuit nu

Comment

Working...
                                          X