Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Hongarije 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • F1 Grote Prijs van Hongarije 2007




    Tijdschema

    Vrijdag 3 augustus 2007

    10:00 - 11:30 : vrije training 1
    14:00 - 15:30 : vrije training 2

    Zaterdag 4 augustus 2007

    11:00 - 12:00 : vrije training 3
    14:00 : kwalificatie

    Zondag 5 augustus 2007

    14:00 : Magyar Nagydíj (70 ronden)

    TV Schema

    Zaterdag 4 augustus 2007

    13:55 - kwalificatie (La Deux)

    Zondag 5 augustus 2007

    13:35 - voorbeschouwing en race (La Une)
    13:45 - race (Canvas)



  • #2
    Hoewel deze race meestal oersaai is, levert het soms tóch spektakel op. Zoals de bijna-winst van Hill in '97, of de schitterend aangepaste strategie van Schumacher in '98, of de knotsgekke race van vorig jaar.

    't Circuit op zich is bochtig, waardoor er weinig ingehaald kan worden. Pitstopstrategie en kwalificatie zijn dus énorm belangrijk. De enige race waar het een beetje mee te vergelijken valt, is Monaco.

    Comment


    • #3
      Ben er twee maal naar toe geweest .
      Sfeer is ginder beter dan hier in België.
      Je kan dus niet helemaal rond het circuit , van bocht nr1 tot bocht nr 5 zal je nooit toeschouwers zien.
      Het eerste stuk waar dan een tribune staat is speciaal voor de Hongaarse F1 fans (club hungaroring).
      Van daar af kan je het hele veld zien door komen.
      Ik ben er twee maal geweest en heb de race twee maal gezien vanaf bocht nr 11 daar kan je de wagens zien tot bocht nr 14 waar ze het rechte stuk opgaan.
      De warmte is daar niet te doen en als het er zou beginnen te regenen is dat niet stiletjes we hebben het mee gemaakt maar de kwalificatie was toen net achter de rug.
      Nissan QQ driver.

      Comment


      • #4
        Kan er mij iemand uitleggen waarom Alonso wachtte bij zijn pit in de Q3 met Hamilton erachter toen de lolly omhoog ging? Het leek wel alsof hij expres bleef wachten zodat Hamilton enkele seconden tekort kwam om nog een laatste kwalificatie te doen.

        Comment


        • #5
          Massa heeft zeer goed gereden

          *edit* Problemen met de wagen blijkbaar

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
            Kan er mij iemand uitleggen waarom Alonso wachtte bij zijn pit in de Q3 met Hamilton erachter toen de lolly omhoog ging? Het leek wel alsof hij expres bleef wachten zodat Hamilton enkele seconden tekort kwam om nog een laatste kwalificatie te doen.
            Waarom moet iemand het je nog uitleggen als je zélf het antwoord al weet ?



            Op zich niet echt 'fair' van Alonso. Slecht voor de teamsfeer zelfs. Maar eigenlijk is 't slim gezien van hem. Hij kan zich er makkelijk uitpraten door te zeggen dat ie tot de allerlaatste seconde wou wachten, en simpelweg niet wist dat Hamilton nog achter 'm stond. Bij het begin van Q3 reed Hamilton immers vóór Alonso.

            Gezien hoe kwaad Ron Dennis was? Dé gelegenheid voor Alonso om nog wat meer te zagen over de voorkeursbehandeling voor Hamilton.



            't Kan zijn dat Alonso natuurlijk écht niet wist dat Hamilton nog achter 'm stond. Maar ik betwijfel het. 't Is niet 100% zuiver, maar ik vind het wel érg slim gezien van hem. En dat Hamilton nu maar antwoordt op de baan !

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Massa heeft zeer goed gereden

              *edit* Problemen met de wagen blijkbaar
              Maar bij z'n eerste snelle ronde maakte hij ook 2 fouten, dus jah, beetje wel z'n eigen schuld

              Comment


              • #8
                In mijn ogen verdient McLaren-Mercedes nu toch echt wel de constructeurstitel dit seizoen. Que performance is Ferrari een zucht beter op de meeste circuits, maar de betrouwbaarheid is er gewoon niet. McLaren is 't enigste team dat in alle (10) races totnutoe beide wagens aan de finish heeft gekregen.
                Massa was zeker en vast een kandidaat voor de pole geweest.
                Raikkonen kon niet het maximum uit z'n Ferrari halen, de wagen is al heel het weekend niet naar z'n zin, dus ik vrees er een beetje voor.
                En ja, smerig trucje van Alonso om de pole te bevestigen.
                Zonde dat een rijder die bij momenten toch echt briljant racewerk laat zien (inhaalmanoevre in Magny-Cours, vorige wedstrijd het duel met Massa,...) zo'n streken en uitspraken heeft.
                Ach, des te beter wordt de race tussen die twee zilverpijlen...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                  Maar bij z'n eerste snelle ronde maakte hij ook 2 fouten, dus jah, beetje wel z'n eigen schuld
                  Ja, maar ik denk niet dat die iets te maken hebben met de pech die hij daarna kende. In de pits sloeg de motor gewoon af en de snelheid is nadien niet echt meer teruggekomen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                    In mijn ogen verdient McLaren-Mercedes nu toch echt wel de constructeurstitel dit seizoen. Que performance is Ferrari een zucht beter op de meeste circuits, maar de betrouwbaarheid is er gewoon niet. McLaren is 't enigste team dat in alle (10) races totnutoe beide wagens aan de finish heeft gekregen.
                    Ik ben dus altijd al een beetje McLaren fan geweest.
                    Maar om eerlijk te zijn, ze verdienen die titel niet dit jaar.
                    Waarom? Wel het zal wrs nooit bewezen worden dat ze voordeel haalden uit de 780 pagina's.
                    Maar als je de commentaren van Flavio hoort.
                    Dan besef je maar al te goed dat ze het stukje over de balans van de wagen en Bridgestone banden goed gelezen hebben.

                    Het zal waarschijnlijk nooit bewezen worden vermoed ik, maar de ommezwaai vind ik toch wat verdacht.
                    En dan nog beweren dat Ferrari met een illegale wagen won in Australië,
                    dat vond ik er helemaal over.

                    En Alonso vs Hamilton, ik denk eerder dat Alonso pissed off is met de 'voorkeur' van het team voor Lewis.
                    Of het fair was, das iets anders. Maar zekef fun om te zien.

                    Comment


                    • #11
                      Stewards investigating Alonso's hold-up

                      The Hungarian Grand Prix stewards are reviewing the incident involving Fernando Alonso and Lewis Hamilton during Saturday's qualifying.

                      Alonso took a controversial pole position from teammate Hamilton after the rookie was unable to complete his final flying lap due to the Spaniard delaying his exit from the pitlane.

                      The two-time champion was waved to get going by his mechanics, but he stood still for some 10 seconds while Hamilton waited behind him. The delay meant Hamilton was unable to complete his final run in time.

                      After qualifying, the FIA decided to investigate the incident, and team boss Ron Dennis was called by the stewards.

                      The stewards also asked to review the radio communications related to that pitstop.
                      Bron: Autosport.com

                      Comment


                      • #12
                        Aha, toch al een bevestiging van wat er nu gaande was aan de pit.

                        Comment


                        • #13
                          Zééér smerig van Alonso


                          Wel slim


                          En mooi hoe Hamilton reageert in de persconferentie

                          Comment


                          • #14
                            Alonso vijf plaatsen teruggezet

                            Fernando Alonso is door de wedstrijdleiding vijf plaatsen teruggezet op de startgrid wegens het ophouden van teamgenoot Lewis Hamilton. De Spanjaard zal daardoor als zesde moeten starten, terwijl Hamilton vanaf pole-position start.

                            Hoewel zowel als Alonso als teambaas Ron Dennis verklaarden dat de commotie in de pits te wijten was aan Hamilton, die een order van het team om zijn teamgenoot voorbij te laten negeerde, is de Spaanse wereldkampioen toch schuldig bevonden.
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                            Opel Astra ST Sport (sold)

                            Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                              Alonso vijf plaatsen teruggezet

                              Fernando Alonso is door de wedstrijdleiding vijf plaatsen teruggezet op de startgrid wegens het ophouden van teamgenoot Lewis Hamilton. De Spanjaard zal daardoor als zesde moeten starten, terwijl Hamilton vanaf pole-position start.

                              Hoewel zowel als Alonso als teambaas Ron Dennis verklaarden dat de commotie in de pits te wijten was aan Hamilton, die een order van het team om zijn teamgenoot voorbij te laten negeerde, is de Spaanse wereldkampioen toch schuldig bevonden.
                              McLaren zou ook geen punten kunnen scoren voor het constructeurskampioenschap...

                              gpudate.net en autosport.com vermelden dat toch.

                              Comment


                              • #16
                                Dennis says Hamilton to blame for incident

                                McLaren team boss Ron Dennis has confirmed Lewis Hamilton was to blame for the qualifying incident involving the Briton and teammate Fernando Alonso, after the rookie driver ignored team orders earlier in the session.

                                Alonso has been widely criticised after he waited for some ten seconds before leaving the pitlane during his final stop for tyres.

                                The delay meant that Hamilton had to sit behind Alonso and was then unable to complete his final flying lap.

                                The incident is under investigation by the race stewards.

                                Although the Spaniard had been waved by his "lolly pop" mechanic to leave the pitlane, Dennis revealed Alonso's engineer had instructed him to wait as a consequence of Hamilton disobeying the team's orders earlier on.

                                "He was being counted down by his engineer," Dennis told reporters after qualifying. "He's under the control of his engineer. He determined when he goes. That's the sequence.

                                "And if you think that was a deliberate thing, then you can think what you want. I have given you exactly what happened."

                                Dennis said Hamilton's decision to disobey the team's orders had compromised the team's plans during qualifying.

                                "They were out of sequence because Lewis should have slowed and let Fernando past. And he didn't. He charged off. That's how we got out of sequence," Dennis added.

                                He further explained: "We have various procedures within the team and prior to practice we determine how it is going to be run, what our strategy is, and how that's going to be enacted on the circuit.

                                "There are some procedural issues there on qualifying. One of the things that you'll have seen several times over the course of this season is long periods of time where the car has gone down to the end of pitlane and sat for a long time.

                                "In this situation, we are timed to when we can dispatch the car based on when the car reaches a given temperature, and then we know how long we can hold it at the pitlane.

                                "The cars are dispatched as soon as possible. In this instance, Lewis's car got up to that temperature first, we went Lewis, we sent Fernando, and the fuel burn characteristics [mean that] there is a small advantage which we play from driver to driver according to the nature of the circuit.

                                "In this instance, it was Fernando's time to get the advantage of the longer fuel burn. The arrangement was, OK, we're down at the end of the pitlane, we reverse positions in the first lap. That didn't occur as arranged. That was somewhat disappointing and caused some tensions on the pitwall.

                                "We were, from that moment on, out of sequence because the cars were in the wrong place on the circuit and that unfolded into the pitstops. It complicated the situation into the result, which was Lewis not getting his final timed lap.

                                "So this really started from that position, and from our drivers not swapping position to get the right fuel burn in order to arrive at the point where we cut the end result to the end.

                                "Now, as you have often asked the question, and let me make it a very honest answer, it is extremely difficult to deal with two such competitive drivers. There are definite pressures within the team. We make no secret of it. They are both very competitive, and they both want to win, and we are trying our very hardest to balance those pressures.

                                "Today we were part of a process where it didn't work, and the end result is more pressure on the team. But what you hear is the exact truth of what happened, and we will manage it inside the team through the balance of the season.

                                "Obviously Lewis feels more uncomfortable with the situation than Fernando. That's life, that's the way it is, and if he feels too hot to talk about it then that's the way it is.

                                "But what I've done is, I have given you an exact understanding of what took place today. And it's just pressure, competitiveness, and that's the way it is. We've just got to get on and deal with it, but we're not hiding from it.

                                "We're sat on the front row of the most difficult Grand Prix to win as regards to overtaking, and therefore we want to get on with the race.

                                "Fernando is here. Have I explained it accurately? [Alonso gives a thumbs-up]. OK. That's the way it is."
                                Bron: autosport.com
                                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                                Opel Astra ST Sport (sold)

                                Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                                Comment


                                • #17
                                  Jongens toch...
                                  Lijkt erop dat men McLaren dezer dagen op alle mogelijke manieren wilt bestraffen/zwart maken.
                                  Ok, dat ze een straf krijgen voor de pitstopstrategieën in de kwalificaties maar wie van de twee ? Zowel Hamilton als Alonso zijn schuldig eigenlijk.

                                  Maar om daarmee direct McLaren te beroven van de te verdienen kampioenschapspunten is een veel te overdreven straf en ruikt naar manipulatie om de rooien te helpen, nu Massa zo ver naar achteren start...

                                  Comment


                                  • #18
                                    belachelijk



                                    Als ferrari dit doet is het helemaal achteraan, mccheat doet dit en het is maar 5 plaasten


                                    samen met spy sega is dit seizoen in het belachelijke getrokken.


                                    Briatore heeft ook iets interessant gezegt over de spy sega en er zit wel waarheid in en hij steunt ferrari ook ( uit eigen belang ).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Poeh, komt Briatore natuurlijk weer goed uit.
                                      Waarom zou McLaren niet perfect kunnen overschakelen op nieuwe banden ?
                                      In 1998 zijn ze perfect overgeschakeld van Goodyear naar Bridgestone bijvoorbeeld, het was hét te kloppen team dat jaar...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat een onzin.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X