Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Hongarije 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
    Jongens toch...
    Lijkt erop dat men McLaren dezer dagen op alle mogelijke manieren wilt bestraffen/zwart maken.
    Ok, dat ze een straf krijgen voor de pitstopstrategieën in de kwalificaties maar wie van de twee ? Zowel Hamilton als Alonso zijn schuldig eigenlijk.

Maar om daarmee direct McLaren te beroven van de te verdienen kampioenschapspunten is een veel te overdreven straf en ruikt naar manipulatie om de rooien te helpen, nu Massa zo ver naar achteren start...

Niet vergeten dat dit in de lijn van de publieke opinie ligt, hé.

Om te illustreren: dit postte je gisteren:

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
    En ja, smerig trucje van Alonso om de pole te bevestigen.
    Zonde dat een rijder die bij momenten toch echt briljant racewerk laat zien (inhaalmanoevre in Magny-Cours, vorige wedstrijd het duel met Massa,...) zo'n streken en uitspraken heeft.
    Ach, des te beter wordt de race tussen die twee zilverpijlen...
    En dat was zowat de mening van menig F1-kijker net na die sessie. 't Was Alonso's schuld. Dat was jouw mening, gisteren, en ook die van mij, gisteren. En op die moment leek die correct.

Voor 't imago van de sport is het dus het meest 'logisch'. Of het correct is, is een totaal andere vraag.

Wat is nu de straf? Zoals hierboven gezegd: Alonso start op plaats 6, McLaren scoort geen punten. Maar: McLaren gaat in de beroep. Wat gebeurt er dus? Alonso start sowieso van 6, maar voorlopig tellen de punten wél mee voor McLaren. Ergens volgende week wordt dan het beroep behandeld en kunnen de punten eventueel worden afgenomen. M.a.w. het gevecht wordt wéér niet op het circuit uitgevochten ...
    Het bericht op f1racing.nl:

Oorspronkelijk geplaatst door f1racing.nl
    Fernando Alonso is door de wedstrijdleiding vijf plaatsen teruggezet op de startgrid wegens het ophouden van teamgenoot Lewis Hamilton. De Spanjaard zal daardoor als zesde moeten starten, terwijl Hamilton vanaf pole-position start. Verder is ook het team van McLaren gestraft. De Britse renstal zal verder, ongeacht het resultaat in de race, geen punten scoren voor het constructeurskampioenschap.

Na afloop van de kwalificatie werd na gesprekken met de betrokkenen en het beluisteren van de radiocommunicatie besloten dat het team en Alonso schuldig waren. Zowel in persconferenties als in de gesprekken met de wedstrijdleiding gaven de teambaas en coureur een uitgebreide uitleg over de gang van zaken, maar dit was niet voldoende voor de stewards.

"Vanwege de vertraging die door Alonso is veroorzaakt, was Hamilton niet in staat om zijn pitstop op tijd af te ronden en niet in staat om een vliegend rondje af te leggen", aldus de wedstrijdleiding. "De stewards zijn van mening dat Alonso een andere rijder, in dit geval Hamilton, onnodig heeft opgehouden. Hierdoor zal hij gestraft worden door vijf plaatsen te verliezen."

Over de straf voor het team zei men: "De actie's van het team in de laatste paar minuten van de kwalificatie gaan tegen het idee van competitie in en tegen het belang van motorsport in het algemeen. De straf houdt in dat de punten die het team mogelijk scoort in de Hongaarse Grand Prix van 2007 zullen worden ingetrokken."

McLaren heeft besloten tegen de straf in beroep te gaan. Het team zal echter pas na afloop van de race worden gehoord. Het is volgens de FIA-reglement niet mogelijk in beroep te gaan tegen straffen met betrekking tot startplaatsen, waardoor Alonso sowieso vanaf de zesde plaats zal starten.
    Als McLaren geen punten zou scoren, en Ferrari doet dat wel, en dan nog serieus veel (wat ik eerder twijfelachtig acht), dan is 't wel goed voor de spanning in 't kampioenschap. En dat weten ze bij de FIA ook.

Ik weet niet of 't correct is. Hamilton heeft 't tijdens de persconferentie goed aangepakt. Geen blijk geven van ruzie. Maar toch zei ie dit:
    Oorspronkelijk geplaatst door Lewis Hamilton
    Ik deed niet wat ze van me vroegen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zo'n groot probleem zou zijn.
    Eigenlijk geeft ie gewoon toe dat de fout al half bij hem ligt. Hamilton luisterde niet. Is dat door een gebrek aan ervaring, of door extra druk, of door een psychologisch spel binnen het team.
    Uiteindelijk draait het wel goed uit voor hem. Maar of hij het zelf wel 100% eerlijk gespeeld heeft, durf ik te betwijfelen.

Bewogen kwalificatie, eigenlijk. Laat ons hopen dat de race ook zo boeiend wordt.

Comment

Poeh, komt Briatore natuurlijk weer goed uit.
      Waarom zou McLaren niet perfect kunnen overschakelen op nieuwe banden ?
      In 1998 zijn ze perfect overgeschakeld van Goodyear naar Bridgestone bijvoorbeeld, het was hét te kloppen team dat jaar...

Ja maar nu hadden ze wel 10 jaar ferrari reseach he... 780 pagina's en daar stonden ook de gewichtsverdelingen in.

Enkel mccheat is direct snel op bridgestone geweest, sneller dan ferrari en dan na 4 rampseizoenen wat klopt er niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        Lange post
        Ok, straf voor Alonso is ok voor mij, maar niet die voor McLaren.

Ik weet echt niet meer wat ik van dit seizoen moet denken eigenlijk.

Comment

Poeh, komt Briatore natuurlijk weer goed uit.
          Waarom zou McLaren niet perfect kunnen overschakelen op nieuwe banden ?
          In 1998 zijn ze perfect overgeschakeld van Goodyear naar Bridgestone bijvoorbeeld, het was hét te kloppen team dat jaar...

Grotendeels omdat er met de Goodyear's in '98 niks meer aan te vangen viel. Bridgestone was toen véruit het beste rubber, Goodyear trok (eigenlijk in '97 al) op niks.

En toen kon McLaren een voorkeursbehandeling krijgen, omdat ze (samen met Benetton) het eerste topteam worden dat met hen in zee ging. Nu was Ferrari duidelijk in 't voordeel, omdat ze al jaren ervaring hadden met Bridgestone én er een zeer goede relatie mee hadden.

Maar bon, dat doet nu weinig ter zake, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
            Ja maar nu hadden ze wel 10 jaar ferrari reseach he... 780 pagina's en daar stonden ook de gewichtsverdelingen in.

Enkel mccheat is direct snel op bridgestone geweest, sneller dan ferrari en dan na 4 rampseizoenen wat klopt er niet
            Wat beschouw jij als een rampseizoen ?
            Ok, er werden weliswaar geen titels gepakt maar...
            2003 - 2 zeges, maar bijna de rijderstitel voor Raikkonen met een ver doorontwikkelde wagen uit 2002.
            2004 - Rampzalige start idd, maar toch een behoorlijk herstel in de tweede helft van het seizoen met een zege voor Raikkonen.
            2005 - 10 overwinningen en dus het gedeelde 2de beste seizoen ooit van McLaren (allez, enkel op basis van overwinningen).De MP4-20 was veruit de snelste wagen op de grid, maar wel één van de minst betrouwbare en dan vooral de motor.
            2006 - Geen overwinningen, maar de betrouwbaarheid zette een grote stap in de goede richting, al ging dat ten koste van de snelheid. Toch nog enkele poles en een acceptabele 3de plek in de eindstand.

Maar 'k ben aan het afwijken...

Comment

Grotendeels omdat er met de Goodyear's in '98 niks meer aan te vangen viel. Bridgestone was toen véruit het beste rubber, Goodyear trok (eigenlijk in '97 al) op niks.

En toen kon McLaren een voorkeursbehandeling krijgen, omdat ze (samen met Benetton) het eerste topteam worden dat met hen in zee ging. Nu was Ferrari duidelijk in 't voordeel, omdat ze al jaren ervaring hadden met Bridgestone én er een zeer goede relatie mee hadden.

Maar bon, dat doet nu weinig ter zake, vind ik.

Niet ongeheel vind ik, er zit waarheid in

Comment

Ok, straf voor Alonso is ok voor mij, maar niet die voor McLaren.

Ik weet echt niet meer wat ik van dit seizoen moet denken eigenlijk.

Mij lijkt die van McLaren eerder wél terecht. Zij hebben eigenlijk heel de sessie in de war laten lopen. Onrechtstreeks natuurlijk. Maar 't is wel hun verantwoordelijkheid.
                Hamilton deed niet wat ie zou moeten doen, en zorgde daardoor voor fouten in de strategie bij McLaren.

De straf voor Alonso komt er - denk ik - vooral omdat zijn actie iets had van een wraakactie.

De grote winnaar hier is Lewis Hamilton. Geen straf, dan toch de pole, en eigenlijk is 't toch zijn fout. Al was de wraak van Alonso ook niet zo katholiek.
                Last edited by ; 05/08/2007, 12:32.

Comment

Maar zeg, niet slecht voor de populariteit van de GP van Hongarije.
                  Eerst de race van vorig jaar en nu al de toestanden van dit jaar.

Comment

Jongens toch...
                    Lijkt erop dat men McLaren dezer dagen op alle mogelijke manieren wilt bestraffen/zwart maken.
                    Ok, dat ze een straf krijgen voor de pitstopstrategieën in de kwalificaties maar wie van de twee ? Zowel Hamilton als Alonso zijn schuldig eigenlijk.

Maar om daarmee direct McLaren te beroven van de te verdienen kampioenschapspunten is een veel te overdreven straf en ruikt naar manipulatie om de rooien te helpen, nu Massa zo ver naar achteren start...
                    Op alle mogelijke manieren?
                    In de zaak Stepneygate worden ze schuldig bevonden maar krijgen ze geen straf!!

Dat is hetzelfde als zeggen: "we weten dat u persoon X vermoord hebt, maar u mag nu gaan"

Ik vind dat Mclaren niet hard genoeg kan bestraft worden, al is het jammer dat dat ten koste zou gaan van Lewis Hamilton, en alle andere mensen die er niets mee te maken hebben.

(Voor alonso zou ik het niet erg vinden... beetje arrogant type)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten

Dat is hetzelfde als zeggen: "we weten dat u persoon X vermoord hebt, maar u mag nu gaan"

Ik vind dat Mclaren niet hard genoeg kan bestraft worden, al is het jammer dat dat ten koste zou gaan van Lewis Hamilton, en alle andere mensen die er niets mee te maken hebben.

Een straf, hoe zwaar ook, zal toch niet het verschil maken want de schade die nu al aan de reputatie van McLaren is toegedaan zal nog jaren naslepen en ik vrees dat de naam zowieso altijd een smet zal blijven dragen, vooral omdat fans van andere teams en Mclarentegenstanders/haters altijd graag zullen teruggrijpen naar 2007.

Comment

Een straf, hoe zwaar ook, zal toch niet het verschil maken want de schade die nu al aan de reputatie van McLaren is toegedaan zal nog jaren naslepen en ik vrees dat de naam zowieso altijd een smet zal blijven dragen, vooral omdat fans van andere teams en Mclarentegenstanders/haters altijd graag zullen teruggrijpen naar 2007.

Een straf, hoe zwaar dan ook, zou het gat in het kampioenschap serieus kleiner maken. En Ferrari's kansen zouden groter worden. En dus Ferrari zou misschien wat meer geld kunnen opstrijken. En da's belangrijk.

Comment

Een straf, hoe zwaar dan ook, zou het gat in het kampioenschap serieus kleiner maken. En Ferrari's kansen zouden groter worden. En dus Ferrari zou misschien wat meer geld kunnen opstrijken. En da's belangrijk.

Anders kunnen ze Raikkonen niet betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten

Volgens het reglement dat de FIA zelf NIET VOLGT moet mccheat uit het kampioenschap worden gezet en nogis een jaar geband worden.

Waar zijn reglementen voor als je ze zelf niet volgt ?

Dat hebben ze al gezegd dat dit hun 5.5 milj € gaat kosten.

Comment

De relatie tussen ron moron en fonzo is nu wel echt oververhit

daarbij een radio gesprek van de Q van gisteren:

The British newspaper Sunday Mirror, meanwhile, published details of the heated radio argument Hamilton had with boss Ron Dennis after the incident.

Hamilton: "Don't ever f---ing do that to me again."

Dennis: "Don't f---ing talk to me like that."

Hamilton: "You can go and f---ing swivel."

go nigga

Comment

Alonso, zalige move!
                                Dat mis ik in de F1, echte oorlog op psychologisch vlak. Zorgt alleen maar voor extra spektakel.

De rampartijen en teamorders van Schumacher en Ferrari is blijkbaar toch iedereen vergeten. Als je ziet hoeveel fans beide hebben.

Ach, of ze die documenten hadden of niet. Niemand kan bewijzen of ze echt die info zo hebben gebruikt of onderdelen van de Ferrari hebben nagebouwd. En dan nog, Raikkonen zal waarschijnlijk ook véél info van McLaren aan Ferrari hebben doorgespeeld. Net als Alonso informatie van Renault aan McLaren.

Waar zijn we dan nog mee bezig?
                                Geen enkel team is heilig, en wie zonder zonde is mag de eerste steen gooien!

Comment

Net wat F1 tekort had ! is het niet spannend op de baan dan maar naast de baan !!!
                                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

net de nieuwe reclame gezien van mclaren mercedes op la une, hoe zalig is die!

Comment

Ferrari heeft in het verleden ook smerige dingen gedaan, en zijn daarvoorgestraft geweest. Ook Schumacher is gestraft geweest voor unfaire moves (behalve dan, en spijtig genoeg, Adelaide '94).

Als Mclaren nu gestraft wordt, dan weet de gemiddelde F1-fan dat over 3 jaar echt niet meer.

Een uitsluiting voor volgend jaar is misschien wat overdreven, maar op zijn minst uitsluiting voor het kampioenschap voor constructeurs van dit jaar zou niet meer dan gerehtvaardigd zijn.

Ik vid dat je een beetje overdrijft. Zo'n smet op de naam van Mclaren is dit niet. En in heel deze affaire wordt Ferrari dan ook nog eens door het slijk gehaald....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                                        net de nieuwe reclame gezien van mclaren mercedes op la une, hoe zalig is die!
                                        Mika rullezzz !!!

Comment

Sorry dat ik even niet op deze wereld was... maar wat houdt dat spionage-schandaal juist in?

Verder vind ik dat Mc Laren de kans had moeten krijgen het "pitstop-probleem" intern te regelen.

Comment

Working...
                                          X