Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagezaak: Mclaren vs. Ferrari

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schitterend om dit te volgen en blij dat er toch enkelen de boel kunnen nuanceren zonder Mclaren te overladen met alle zonden van Israel maar enkel met de gekende feiten. Onbegrijpelijk dat er een paar het zelfs mogelijk achten om de schuld in Ferrari zijn schoenen te schuiven.

Comment

• Even melden dat McLaren als gevolg van de uitspraak in deze zaak zijn beroep tegen de diskwalificatie in Hongarije heeft ingetrokken.
      Het bericht dat gisteren op Pitstoptv.be werd geplaatst:
      Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
      McLaren blaast zijn beroepsprocedure tegen de sanctie in het kader van de GP van Hongarije af. McLaren verloor toen zijn constructeurspunten wegens onsportief gedrag tijdens de omstreden kwalificatiesessie in Boedapest.

Het beroep zou morgen door het Internationaal Hof van Beroep van de FIA in Parijs behandeld worden. McLaren veroverde in Boedapest 15 punten met de zege van Lewis Hamilton en de vierde plek van Fernando Alonso.

De WK-punten werden McLaren ontzegd omwille van een incident op het einde van de kwalificatiesessie, waarbij Fernando Alonso zijn teammaat Lewis Hamilton in de pits ophield. Daardoor kon Hamilton geen laatste, snelle ronde meer afleggen en reed Alonso naar de pole. Maar de Spanjaard verloor zijn pole en moest van de stewards op de grid 5 plaatsen achteruit. Ook McLaren werd bestraft. Het team verloor zijn WK-punten voor die race.

De beroepsprocedure tegen de sanctie in Hongarije leek zinloos na de diskwalificatie voor heel het WK 2007 die McLaren eind vorige week als straf in het spionageschandaal opliep. Niettemin had McLaren met de 15 punten van Hongarije zijn financiële boete van 100 miljoen dollar nog meer kunnen verlagen. Het vonnis van vorige week bepaalt immers dat McLaren het prijzengeld, verbonden aan het aantal WK-punten tot na de GP van Italië, mag aftrekken van de opgelegde boete.

Het ziet er nu naar uit dat McLaren niet in beroep zal gaan tegen de straf in de spionage-affaire. Het team van Ron Dennis heeft nog tot morgen de tijd om een procedure in beroep op te starten.
      BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Voor de mensen die de volledige bedrijfsgeheimen eens willen doornemen: http://www.corriere.it/download/sentenza13-09-2007.pdf

("per ongeluk" op internet gezet door de FIA , zie www.hln.be)

Bedrijfsgeheimen Ferrari per abuis op internet beland

HLN UPDATE 16:36 Het dossier met de bedrijfsgeheimen van het Italiaanse F1-team Ferrari is per vergissing op het internet beland. De Italiaanse krant 'Corriere della Sera' pakt er vandaag mee uit op haar nieuwssite. Het dossier, dat 115 pagina's telt, zou door de Internationale Automobielfederatie (FIA) per abuis in pdf-formaat zijn openbaar gemaakt. Nadat de FIA zich van zijn flater bewust was geworden, werd het document in allerijl gewist. Te laat echter: enkele internetkranten hadden het al overgenomen. Een simpele copy-paste volstond om de geheime delen te bereiken.

McLaren niet in beroep
        De spionagezaak rond Ferrari, die het F1-milieu maandenlang in de ban hield, kostte McLaren een nooit geziene boete van 100 miljoen dollar. Het team verloor ook alle punten in het constructeurskampioenschap. De piloten Fernando Alonso en Lewis Hamilton bleven buiten schot. De bal ging aan het rollen toen aan het licht kwam dat een ex-werknemer van McLaren over geheime gegevens beschikte van grote concurrent Ferrari. De FIA opende een onderzoek, met een mega-boete voor McLaren tot gevolg. Ondertussen is bekend geraakt dat McLaren niet in beroep gaat tegen de straf die de FIA de renstal oplegde. (lpb/adv)
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Maar enfin

Comment

• Comment

• Stepney: “Ferrari had ook informatie over McLaren”

De spionagezaak tussen Ferrari en McLaren houdt de Formule 1-wereld in zijn greep. De Engelse renstal werd twee weken geleden uit het constructeurkampioenschap gegooid en kreeg een boete van honderd miljoen dollar vanwege het bezit van vertrouwelijke informatie van de Italiaanse concurrent. Maar één van de hoofdrolspelers uit die zaak, Nigel Stepney, meldt nu dat Ferrari ook vertrouwelijke informatie van McLaren kreeg.

Stepney: “Ik had informatie over wanneer ze gingen stoppen, ik wist de gewichtsverdeling en ik kreeg details over verschillende onderdelen van hun auto van Mike Coughlan (destijds chef-ontwerper bij McLaren, red.). Ik wist hoe ze de tests aanpakten, bijvoorbeeld met welke hoeveelheid brandstof ze reden. En mijn mening is dat Ferrari er heel licht vanaf is gekomen, zij hadden ook puntenaftrek moeten krijgen.”

“De vraag is: heb ik die informatie gebruikt en aan anderen doorverteld? Ik heb er zeker met andere mensen binnen het team over gesproken, alleen kan ik dat niet bewijzen. Ik heb geen e-mails of iets dergelijks om het aan te tonen. Maar Ferrari had er volgens mij wel degelijk voordeel van. Daarom verbaasde mij het ook zo dat ze vrijuit gingen. Iedereen gaat er nu vanuit dat de communicatie één kant op ging, dat Mike de vragen stelde en ik keurig antwoord gaf. Maar niemand heeft het omgekeerde onderzocht.”

Bron:F1Today
              Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                Och kom jong Ze hadden de strategieën, dat is een zeer grote voorsprong hé. En zeggen dat ze die niet gingen gebruiken... dat is absurd. Dat is hetzelfste als alle examenvragen krijgen en dan ze zogezegd niet eens bekijken.
                Toen Schumacher Benetton verliet eind '95 ging ook de helft van de technische staf naar Ferrari. En na enkele mindere jaren kon Ferrari weer goede resultaten neerzetten.

Dat is dan wel normaal...

Comment

• Die Stepney mag volgens mij wel wat bodyguards inhuren

off-topic: manman, nooit zoveel schrijffouten op 1 forumpagina gezien

Comment

• Wat een gezeik hier allemaal, en vooral verdraaide feiten als je't mij vraagt.

Bram S en Nemus Jaguar, dat zijn voor mij dé F1 kenners op dit moment. Ik deel dan ook hun mening. Ik ga't niet volledig hertypen.

Om toch nog iets toe te voegen : hoge bomen vangen veel wind hé... Ten tijde van Schumi en z'n herhaaldelijke wereldtitels zaten alle mensen - de Ferrari-fans te precies te wachten op vettige schandalen, en zat men spijkers op laag water te zoeken...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                    X