Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagezaak: Mclaren vs. Ferrari

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
    en voor ie werkte mike en wie heeft er voorbaat me gehad... juist ja
    blijkbaar is de publieke opinie toch wat kortzichtig, dus als ik volgende week gegevens van mijn werkgever aan iemand bij de concurrentie doorspeel, is de concurrentie dus schuldig?

Als de FIA kan aantonen dat McLaren als team (en dus het managment er van afwist) gebruikt heeft gemaakt van de gegevens en die dan nog toegepast heeft op het voertuig, dan pas is McLaren in mijn ogen schuldig.

Comment

Wie ook schuld heeft en waar...de FIA kan niet anders dan actie ondernemen voor hun geloofwaardigheid en die van de sport. Geen actie ondernemen komt de geloofwaardigheid ook niet ten goede. En inderdaad, het kampioenschap laten beslissen op basis van een sanctie is voor niemand een goede zaak, vooral de fans/liefhebbers gaan zich zwaar bekocht voelen. Ik denk dat deze zaak wel eens een sleutelmoment kan zijn...

Het is voor de FIA kiezen tussen de cholera en de pest denk ik.

Comment

Beste oplossing dan lijkt me: straf voor Mclaren, maar niet voor de rijders.
        Laat alsjeblieft die prachtige vierstrijd om de titel niet verloren gaan...

Comment

op 13/9 zal mccheat voor 07 en 08 uitgesloten worden.

Ze hebben het nu en ze hebben het de vorige keer gezegd als er iets opduikt worden ze voor 07 en 08 uitgesloten

bye bye

Comment

op 13/9 zal mccheat voor 07 en 08 uitgesloten worden.

Ze hebben het nu en ze hebben het de vorige keer gezegd als er iets opduikt worden ze voor 07 en 08 uitgesloten

bye bye
            Wishful thinking van iemand met een rode bril op.

Comment

de keiharde waarheid ja.

FIA kan niet anders

Comment

Trouwens, wat iedereen hier weer vergeet:

-Toyota-medewerkers die een aantal jaar geleden Ferrari data in handen kregen, FIA onderneemt niks.
                -Collin Kolles van Spyker die met Torro Rosso data aan de haal gaat, FIA onderneemt niks.

En nu een heksenjacht op McLaren, tjienstjiens...

Comment

FIA kan niet anders
                  FIArrari zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten

-Toyota-medewerkers die een aantal jaar geleden Ferrari data in handen kregen, FIA onderneemt niks.
                    -Collin Kolles van Spyker die met Torro Rosso data aan de haal gaat, FIA onderneemt niks.

heeft toyota toen meegedaan voor de titel nope dus niks aan de hand.

Kollles had die van enee nigel gekregen

Comment

Ze zijn ook schuldig bevonden door de FIA door het in bezit zijn van de data van de f2007 he.

En nigel... tja als iemand weg wil dan zie je wel wat er gebeurd he, kan ook bij mccheat gebeuren als het zich voordoet.
                      Ferrari heeft véél meer vuile streken uitgehaald dan McLaren. En daarvoor zijn ze te weinig op de vingers getikt.

In het bezit zijn is niet hetzelfde als die info echt gebruiken, bewijs dat maar eens...

Dat ze McLaren straffen, boete of punten kampioenschap afnemen is begrijpbaar. De rijders zelf bestraffen gaat te ver. Ik denk niet dat Raikkonen op deze manier kampioen wil worden. En dan nog de grote smet op de F1.

Comment

heeft toyota toen meegedaan voor de titel nope dus niks aan de hand.

Zegt genoeg denk ik.

Comment

Zegt genoeg denk ik.

yup dat was voor de fia genoeg. dat is dan ook de enige reden waarom er niet dieper op ingegaan is.

Blij dat je dat nog wist!

Comment

amilton admits McLaren exclusion possible
                            Real concerns for the championship leader
                            09/09/07 16:39

function openphoto(options) { var nom2 = "/f1/en/photos/zoom/zoom.shtml?" + options; var popup = window.open(nom2,"F1Live",'toolbar=0,location=0,di rectories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resiza ble=1,top=0,left=0,width=797,height=595'); }

Zoom
                            Tense times ahead of the WMSC hearing
                            Lewis Hamilton at Monza admitted for the first time that Sunday's Italian Grand Prix might have been his last F1 race for a while.

The British rookie finished second at the Autodromo Nazionale, which brought his victorious McLaren team-mate Fernando within three points of his lead in the drivers' title.

But with the Woking based team now heading to the World Motor Sport Council ahead of next weekend's Belgian Grand Prix, Hamilton expressed concern at the possible sanctions that could result.

While most in the paddock agree that McLaren will minimally be docked of championship points for its involving in the espionage scandal, Hamilton also acknowledged the FIA's ultimate power.

"When you really think about that, you think 'wow, I could be out of a job next weekend and then what happens?'” he said in a pre-race interview on Sunday with the British broadcaster ITV.

Hamilton enjoyed a dream start to his formula one career this year, but said recent off-track developments have been like a ‘big knife’ to him and his team, including his childhood mentor Ron Dennis.

"I never actually thought I'd be sitting here saying I hate something about Formula One, but the politics and people wanting to be bigger than others is just incredible," he continued.

"F1 would not be the same without McLaren, so let's just keep our fingers crossed that nothing else is going to happen."

Comment

Honda werd indertijd twee races uitgesloten voor een illegale benzinetank.

Wat jij hierboven aanhaalt, werd niet zo uitgesmeerd in de media. En toen stond er zoveel geld niet op 't spel.

Er moèt gewoon iets gebeuren, het kàn onderhand niet anders. Er wordt zoveel over gesproken; en de media krijgt stilaan de indruk dat zelfs de coureurs betrokken zijn. Maar uitsluiting voor zowel 2007 én 2008? Nah, geloof ik niet.

Áls er al een uitspraak is op 13 september (wat ik eigenlijk niet verwacht, en de RTBF-reporter duidelijk ook niet), dan gok ik op uitsluiting in één, hooguit twee races. Maximum. Komt er geen uitspraak, en da's het meest waarschijnlijke, dan zie ik het nog héél lang duren, zelfs tot nà het seizoenseinde ... Dàt zou pas erg zijn.

Comment

ik denk dat ze McLaren eerder gaan straffen door de constructeurstitel af te nemen, de tv-gelden enz. Ik denk dat ze de rijders ongemoeid gaan laten. Mss moet ik eens wat minder denken (op voorwaarde dat Sinister stopt met te zeiken over mccheat)

Comment

zeik ik over mccheat dat zijn enkele luttele feiten

dus omdat ik zeik denk jij na en als ik nu niet zeik wat doe je dan hehe.

Ik weet ook niet hoe die reglementen ineens zitten maar er is 5 miljoen mee gemoeid die je in de stand van constructeurs kan verdienen en daar voelt ferrari zich natuurlijk in hun gat gebeten.

Als het team verliest zal het een gewetenstrijd worden, dan kan een rijder in principe ook niet een volwaardig kampioen zijn en krijgt kimi een virtuele titel.

Dit is voor beide niet plezant maar we zullen wel zien na 13/9 he

[zeik-mode off]

Comment

zeik ik over mccheat dat zijn enkele luttele feiten

dus omdat ik zeik denk jij na en als ik nu niet zeik wat doe je dan hehe.

Ik weet ook niet hoe die reglementen ineens zitten maar er is 5 miljoen mee gemoeid die je in de stand van constructeurs kan verdienen en daar voelt ferrari zich natuurlijk in hun gat gebeten.

Als het team verliest zal het een gewetenstrijd worden, dan kan een rijder in principe ook niet een volwaardig kampioen zijn en krijgt kimi een virtuele titel.

Dit is voor beide niet plezant maar we zullen wel zien na 13/9 he

[zeik-mode off]
                                    lijkt me al een betere uitleg, thx

als jij niet zeikt, stop ik met denken

Comment

Mogelijk ook spionagezaak tussen Renault en McLaren

De spionagezaak tussen Ferrari en McLaren krijgt waarschijnlijk vandaag zijn ontknoping, maar de volgende dient zich al weer aan. Eerder deze week werd al bekend dat McLaren bij de internationale autosportbond FIA geklaagd had over Renault en nu blijkt dat het niet ging om de zaak met Ferrari, maar om een op zichzelf staande spionagezaak.

Een engineer die van McLaren overstapte naar Renault zou namelijk drie diskettes vol vertrouwelijke informatie meegenomen hebben en de Franse renstal zou daarvan gebruik gemaakt hebben. Vooral het koelingsysteem en de elektronische systemen van de R27 zouden afgekeken zijn van de Engelse concurrent.

Renault-teambaas Flavio Briatore (in het midden op de foto) sprak afgelopen weekend bij de Grand Prix van Italië meermalen met McLaren-collega Ron Dennis. Naar verluidt omdat de Engelse renstal in bezit is van schriftelijk bewijs dat Renault gebruik heeft gemaakt van de vertrouwelijke, illegale informatie.

Bron:F1 Today
                                      Nissan QQ driver.

Comment

if you're going down... take em all with u

Comment

McLaren uitgesloten van seizoen '07 - '08

Comment

Working...
                                          X