Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagezaak: Mclaren vs. Ferrari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Spionagezaak: Mclaren vs. Ferrari

    De ontwikkelingen in de spionagezaak Mclaren vs. Ferrari, blijven zich uitbreiden en begint een donkere schaduw te werpen op dit seizoen...en de beschuldigingen worden blijkbaar zwaarder.

    Oorspronkelijk geplaatst door F1racing.nl
    Dennis: "Ferrari won Australië met illegale auto"


    De spionagezaak is nog lang niet op zijn eind. Na de briefwisseling tussen de president van de Italiaanse autosportbond, Luigi Macaluso, en FIA-president Max Mosley heeft nu ook McLaren-teambaas Ron Dennis een lange brief aan Macaluso gestuurd. Volgens de Brit heeft Ferrari in Australië met een illegale auto rondgereden en sturen ze nu misleidende informatie over McLaren de wereld in.

    VOLLEDIG ARTIKEL
    Last edited by ; 02/08/2007, 15:59.

  • #2
    ik vrees het ergste voor het kampioenschap; laten we hopen dat niet de rijders maar de teams bestraft worden

    Comment


    • #3
      McLaren kan dit seizoen zowieso enkel nog verliezen.
      Zelfs als ze de titel(s) winnen zullen er altijd vragen blijven komen of dat ze die informatie van Ferrari gebruikt hebben enzo.

      Comment


      • #4
        Of anders om natuurlijk.
        Nissan QQ driver.

        Comment


        • #5
          Ron D. begin weer onzin uit te kramen, hij wordt zenuwachtig en t wordt blijkbaar heet onder zijn voeten want de laatste dagen is er niets meer dan ******** uitgekomen.


          Hij heeft toegegeven dat ze info hebben gebruik komaan dan ben je schuldig ok, maar geen straf? Das t zotste nog, moest het andersom zijn dan had ferrari al lang een ban.


          ze riskeren een 2 jaar bann die cheaters.

          Mccheat made in Maranello

          Comment


          • #6
            Als je weet dat Schumacher in '94 twee races geschorst werd voor een foute bodemplaat, zou er hier ook wel 'ns een straf aan kunnen vasthouden.

            De logica zegt mij dat een schorsing van McLaren voor één of twee races het kampioenschap wel eens totaal nieuw leven in zou kunnen blazen. En dat weten ze bij de FIA ook, denk ik ...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
              Als je weet dat Schumacher in '94 twee races geschorst werd voor een foute bodemplaat, zou er hier ook wel 'ns een straf aan kunnen vasthouden.

              De logica zegt mij dat een schorsing van McLaren voor één of twee races het kampioenschap wel eens totaal nieuw leven in zou kunnen blazen. En dat weten ze bij de FIA ook, denk ik ...
              Pff, da's kampioenschappen manipuleren in mijn ogen, ook al zou het terecht zijn.


              En Sinister, dat je niet de grootste McLarenfan bent, ok, maar hang dan tenminste niet zo'n ergerlijke Ferrarifanatiekeling uit en probeer de zaak toch iets objectiever te bekijken.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                Pff, da's kampioenschappen manipuleren in mijn ogen, ook al zou het terecht zijn.


                En Sinister, dat je niet de grootste McLarenfan bent, ok, maar hang dan tenminste niet zo'n ergerlijke Ferrarifanatiekeling uit en probeer de zaak toch iets objectiever te bekijken.
                'Kampioenschappen manipuleren', ergens wel, ja. Maar er wordt pàkken geld mee verdiend.
                Herinner je je trouwens '99 maar. Schumacher en Irvine gediskwalificeerd na de voorlaatste race in Maleisië, maar in beroep werd de diskwalificatie ongedaan gemaakt. Als dat niet gebeurd was, had Hakkinen sowieso kampioen geweest, zonder 'happy end' in Japan. En zonder het miljoenen-event dat een beslissende race is.



                Trouwens, alsof je zelf altijd even objectief bent?
                Ik vind niks verkeerd aan Sinister's houding. 't Is niet objectief, maar da's z'n bedoeling ook niet. Ie steekt er zelfs een grappige noot in.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                  'Kampioenschappen manipuleren', ergens wel, ja. Maar er wordt pàkken geld mee verdiend.
                  Herinner je je trouwens '99 maar. Schumacher en Irvine gediskwalificeerd na de voorlaatste race in Maleisië, maar in beroep werd de diskwalificatie ongedaan gemaakt. Als dat niet gebeurd was, had Hakkinen sowieso kampioen geweest, zonder 'happy end' in Japan. En zonder het miljoenen-event dat een beslissende race is.



                  Trouwens, alsof je zelf altijd even objectief bent?
                  Ik vind niks verkeerd aan Sinister's houding. 't Is niet objectief, maar da's z'n bedoeling ook niet. Ie steekt er zelfs een grappige noot in.
                  Niemand is objectief, ik ook niet hoor.
                  Maar mij zul je toch niet meer dingen horen zeggen als "die kakker van een Massa in z'n schijt-Ferrari..."
                  Allez, niet dat Sinister dat zegt, maar er zitten er hier zo'n paar...
                  *zucht*

                  Comment


                  • #10
                    Als 2 honden vechten om een been, gaat de 3de(BMW ) er (misschien)mee heen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                      Ron D. begin weer onzin uit te kramen, hij wordt zenuwachtig en t wordt blijkbaar heet onder zijn voeten want de laatste dagen is er niets meer dan ******** uitgekomen.


                      Hij heeft toegegeven dat ze info hebben gebruik komaan dan ben je schuldig ok, maar geen straf? Das t zotste nog, moest het andersom zijn dan had ferrari al lang een ban.


                      ze riskeren een 2 jaar bann die cheaters.

                      Mccheat made in Maranello
                      Waar haal jij dat?


                      Hopelijk zorgt deze heisa voor weinig problemen, de F1 kan dergelijke schandalen best missen!

                      Comment


                      • #12
                        Wel volgens mij besluit Sinister dat omdat Mclaren het anders nooit niet kon weten van die bodemplaat. Eigenlijk heb ik een vraag,die info moest hij toch betalen of niet? En dat zal niet een paar duizend euro zijn hé.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                          Wel volgens mij besluit Sinister dat omdat Mclaren het anders nooit niet kon weten van die bodemplaat. Eigenlijk heb ik een vraag,die info moest hij toch betalen of niet? En dat zal niet een paar duizend euro zijn hé.
                          Stepney heeft Coughlan ingelicht over die beweegbare bodemplaat, volgens McLaren 'om de sport niet in diskrediet te brengen'.


                          Wat die info gekost heeft ... Geen idee. Heb er ook nooit iets over gelezen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            Als 2 honden vechten om een been, gaat de 3de(BMW ) er (misschien)mee heen.

                            Yeah yeah, right.


                            Effe totààl off-topic, maar ergens zit BMW weer in 't zelfde 'sukkelstraatje' als toen ze nog samenwaren met Williams. Sterke kwalificaties, goede races, podiumplaatsen, (binnenkort) af en toe winnen, maar geen échte vuist kunnen maken, zoals McLaren en Ferrari dat wél doen.
                            Als BMW volgend seizoen geen deftig aantal races wint, zie ik ze ook niet als BMW-Sauber wereldkampioen worden.

                            Geheel anders dan Renault. Je zàg de progressie, en opeens waren ze de sterkste.



                            Overigens, wanneer komt dat beroep voor?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten



                              Overigens, wanneer komt dat beroep voor?
                              Eind augustus, maar nog geen datum bekend dacht ik.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                Wat die info gekost heeft ... Geen idee. Heb er ook nooit iets over gelezen.
                                De bodemplaat heeft Ferrari een seconde per ronde gekost dacht ik .
                                McLaren's visie op de bodemplaat en het contact tussen Coughlan/Stepney daarover:


                                Deel: Whistleblowing in March 2007.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                  Yeah yeah, right.


                                  Effe totààl off-topic, maar ergens zit BMW weer in 't zelfde 'sukkelstraatje' als toen ze nog samenwaren met Williams. Sterke kwalificaties, goede races, podiumplaatsen, (binnenkort) af en toe winnen, maar geen échte vuist kunnen maken, zoals McLaren en Ferrari dat wél doen.
                                  Als BMW volgend seizoen geen deftig aantal races wint, zie ik ze ook niet als BMW-Sauber wereldkampioen worden.

                                  Geheel anders dan Renault. Je zàg de progressie, en opeens waren ze de sterkste.



                                  Overigens, wanneer komt dat beroep voor?
                                  F1 is altijd onvoorspelbaar geweest, wat nu niet is kan morgen wel zijn en omgekeerd. Kijk maar naar Renault nu, en vergelijkt dat met vorig jaar en het jaar daarvoor

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    F1 is altijd onvoorspelbaar geweest, wat nu niet is kan morgen wel zijn en omgekeerd. Kijk maar naar Renault nu, en vergelijkt dat met vorig jaar en het jaar daarvoor
                                    Ik twijfel er niet aan dat BMW een kampioenschapswinnende auto kan maken, maar ik betwijfel wel of Kubica en Heidfeld de mannen zijn die die titels kunnen binnenhalen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                                      Ik twijfel er niet aan dat BMW een kampioenschapswinnende auto kan maken, maar ik betwijfel wel of Kubica en Heidfeld de mannen zijn die die titels kunnen binnenhalen.
                                      Villeneuve heeft het in het verleden bewezen, doch werd Kubica boven hem geprezen.

                                      Maar ik denk op dit niveau dat er weinig slechte piloten zijn!

                                      Het is vooral die 0.5 tem 1sec te weten vinden wat moeilijk is. Indien de teams de vrijheid terug kregen om de motoren continu aan te passen, dan zou er meer verschil zijn tussen de teams.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                        F1 is altijd onvoorspelbaar geweest, wat nu niet is kan morgen wel zijn en omgekeerd. Kijk maar naar Renault nu, en vergelijkt dat met vorig jaar en het jaar daarvoor
                                        Renault dat mooi aan het terugkomen is, overigens. En met een teambaas (Briatore) die 'Ferrari begrijpt', naar eigen zeggen. (f1racing.nl)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X