Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagezaak: Mclaren vs. Ferrari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    1 woord: Teamorders!

    En nog enkele: Beide Ferrari's reden onreglementair in de laatste seizoen van 1999.
    Ze werden eerst gediskwalificeerd en nog wat later was alles ok, zo konden ze weer kans maken op de wereldtitel met Irvine. Gelukkig kon Hakkinen ze wel aftroeven in Japan.

    Ontkennen dat Ferrari wat meer mag dan de andere teams, dat is pas naïef.
    Eind '99 was inderdaad 'opmerkelijk'. Ook ikzelf heb m'n twijfels of het allemaal wel zo reglementair was toen. Maar toen speelde vooral het geld een rol. Een WK laten beslissen op die manier is niet erg strategisch ...

    Het antwoord hierop hoor ik al komen: "Hoe, en nu dan? Wordt er toch ook een WK beslist?"
    Ja, maar dit is slechts een constructeurskampioenschap. Bovendien zat dit er al lang aan te komen, en was die zaak rond de bargeboards een donderslag bij heldere hemel.

    Verder kan je dan ook nog twijfelen of die bargeboards wel degelijk illegaal waren. Enkele races voordien werden ze al gebruikt, gecontroleerd en wél legaal bevonden.


    Teamorders: alsof die er bij McLaren niet waren ! Minder opzichtig, maar ze waren er wel degelijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door reVel
    Zware boete en een grote klap voor McLaren.
    Hopelijk kunnen ze dit teboven komen, ze hebben te véél voor de F1 betekend.
    Inderdaad.

    't Zou nog wel eens moeilijk kunnen worden ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Wat ik ook wel typisch vind:

      Nooit hoor je iets over de F1 in het nieuws of op de radio. Buiten die heeft gewonnen. Maar nu is er plots wel veel aandacht...
      Ik denk ook dat de media voor een groot stuk aan de basis ligt van de énorme geldboete.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
        Wat ik ook wel typisch vind:

        Nooit hoor je iets over de F1 in het nieuws of op de radio. Buiten die heeft gewonnen. Maar nu is er plots wel veel aandacht...

        True. Zeker in Vlaanderen is 't erg. In Wallonië valt het nog mee; daar hebben ze de RTBf.


        Als we nu bij de staatshervorming eens voorstellen om de RTBf naar Vlaanderen te halen ?

        Comment


        • ik ga er niet liggen op doorbomen,

          McLaren staat tot vorig jaar alleszins, bekend als een fair-player. Wat er nu is gebeurd past echt niet in dat kader en persoonlijk denk ik dan ook dat dit het werk is van enkele mensen binnen het team. McLaren is op een gepaste wijze gestraft.

          Of nu Ferrari bevoordeeld wordt door de Fia of niet, laat ik hier volkomen buiten. Maar met een dergelijke straf zoals nu zal er in de toekomst ook gepast moeten opgetreden worden.

          Waarom worden Stephney en Coughlan eigenlijk niet levenslang geschorst ofzo? Zij hebben vooral de sport schade berokkend!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
            Gelezen, en onderaan bij de reacties meldt er iemand dat Mercedes al heeft aangekondigd alle banden te verbreken en met een eigen fabrieksteam te beginnen?

            Bevestiging, ergens ?
            ik betwijfel het, mclaren is toch voor 40% in handen van mercedes, tis toch ook een beetje hun team

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              Waarom worden Stephney en Coughlan eigenlijk niet levenslang geschorst ofzo? Zij hebben vooral de sport schade berokkend!
              Stephney krijgt doodsbedreigingen, bij Coughlan zal het wel niet veel beter zijn, lijkt me al een zwaar genoege straf.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                Eind '99 was inderdaad 'opmerkelijk'. Ook ikzelf heb m'n twijfels of het allemaal wel zo reglementair was toen. Maar toen speelde vooral het geld een rol. Een WK laten beslissen op die manier is niet erg strategisch ...

                Het antwoord hierop hoor ik al komen: "Hoe, en nu dan? Wordt er toch ook een WK beslist?"
                Ja, maar dit is slechts een constructeurskampioenschap. Bovendien zat dit er al lang aan te komen, en was die zaak rond de bargeboards een donderslag bij heldere hemel.

                Verder kan je dan ook nog twijfelen of die bargeboards wel degelijk illegaal waren. Enkele races voordien werden ze al gebruikt, gecontroleerd en wél legaal bevonden.


                Teamorders: alsof die er bij McLaren niet waren ! Minder opzichtig, maar ze waren er wel degelijk.
                bargeboards, ik denk dat 3/4 nooit de hele historie heeft begrepen. Tging over een lipje van 3 mm ofzo

                Teamorders; tentijde Hakkinen-Coulthard bij McLaren waren er zeker teamorders, je moet de raceverslagen van 1997-1998-1999-2000 er maar eens op na lezen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                  Stephney krijgt doodsbedreigingen, bij Coughlan zal het wel niet veel beter zijn, lijkt me al een zwaar genoeg straf.
                  ze zouden die gewoon moeten kaalplukken. Op bedrijfsspionage staan hele zware straffen. En dat Stephney door één of andere heet geblakerde Italiaan wordt lastiggevallen interesseert mij geen zak.

                  Comment


                  • Goede regeling vind ik. McLaren wordt zwaar gestraft zonder het kampioenschap kapot te maken. En nu ze toch geen rekening meer moeten houden met het team-WK kunnen de titelkandidaten écht voluit gaan tegen hun teammaats. Ik kijk al uit naar de volgende races..


                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    cc

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                      Eind '99 was inderdaad 'opmerkelijk'. Ook ikzelf heb m'n twijfels of het allemaal wel zo reglementair was toen. Maar toen speelde vooral het geld een rol. Een WK laten beslissen op die manier is niet erg strategisch ...

                      Het antwoord hierop hoor ik al komen: "Hoe, en nu dan? Wordt er toch ook een WK beslist?"
                      Ja, maar dit is slechts een constructeurskampioenschap. Bovendien zat dit er al lang aan te komen, en was die zaak rond de bargeboards een donderslag bij heldere hemel.

                      Verder kan je dan ook nog twijfelen of die bargeboards wel degelijk illegaal waren. Enkele races voordien werden ze al gebruikt, gecontroleerd en wél legaal bevonden.


                      Teamorders: alsof die er bij McLaren niet waren ! Minder opzichtig, maar ze waren er wel degelijk.



                      Inderdaad.

                      't Zou nog wel eens moeilijk kunnen worden ...
                      Ik heb buiten Ferrari nooit geweten dat een rijder op zijn rem moest trappen om zijn teamgenoot voorbij te laten. En bij Ferrari werd al bij het begin van het seizoen de kaart Schumacher getrokken. Bij alle andere teams kregen beide rijders de kans om het kampioenschap naar zich toe te trekken.

                      Nog iets: De blauwe vlaggen voor Hamilton in Duitsland toen Massa nog op een tiental seconden volgde...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                      True. Zeker in Vlaanderen is 't erg. In Wallonië valt het nog mee; daar hebben ze de RTBf.


                      Als we nu bij de staatshervorming eens voorstellen om de RTBf naar Vlaanderen te halen ?
                      Natuurlijk, ze krijgen anders nooit de kans te zeggen dan er een boete van 100 miljoen dollar betaald moet worden.

                      Als ze bij de RTBF geen geld meer krijgen van ons (voetbalzot) Vlaanderen zal het daar ook even miserabel zijn als hier...
                      Dat de VRT het maar terug overlaat aan Kanaal2 of iets anders. Zelfs geen kwalificaties uitzenden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                        Dat de VRT het maar terug overlaat aan Kanaal2 of iets anders. Zelfs geen kwalificaties uitzenden
                        Hola, speciaal voor de GP van België zenden ze de kwalificaties uit !



                        RTBF daarentegen doet enkel donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag een bescheiden verslagje.

                        Comment


                        • Ben is benieuwd welke spandoeken ze gaan hangen morgen

                          En of ze ook mogen blijven hangen voor Mclari.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                            Ben is benieuwd welke spandoeken ze gaan hangen morgen

                            En of ze ook mogen blijven hangen voor Mclari.
                            zolang Raikonnen maar wint

                            Comment


                            • Ach, onze geliefde sport heeft zware klappen gekregen.

                              Het spannendste seizoen sinds meerdere jaren, de opkomst van de nieuwe garde en 4 titelkandidaten die op minder dan 16 punten staan. Dit zou de nieuwe toekomst voor de F1 moeten geweest zijn.

                              Maar dit is een zéér sombere dag voor de F1.

                              Comment


                              • Nee... Dit is een schitterende dag voor de F1. Als er nu geen duidelijke straf was uitgedeeld, dan hadden andere teams misschien gedacht ook met dit soort zaken te kunnen wegkomen.
                                Eindelijk durft men gepast optreden.

                                Comment


                                • Deze straf is al heel wat beter dan de vorige.

                                  100mio dollar is wel niet min, ze zullen hun motorhome moeten verkopen aan ferrari en volgend jaar een tentje zetten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                    BMW vindt dit overigens héél leuk ! Zij worden hoogstwaarschijnlijk tweede in het constructeurs-WK ...
                                    Mario Theissen heeft al verklaard dat hij het NIET leuk vindt. Hij beschouwt zich nog altijd als het derde team. Ook als ze op het einde van het seizoen tweede staan in de stand.
                                    Theissen is vrij sportief, en tweede worden op kap van een ander is niet sportief. Voor Ferrari is dit anders, er is van hun data gestolen, of anders gezegd; Stepney heeft deze doorgespeeld omdat hij ontevreden was.
                                    Hoe dan ook: het is niet netjes dat de hoofdontwerper van Mclaren dit dan zomaar aanneemt. je neemt zoiets niet aan als je het niet wil gebruiken. Dan ben je fair en zeg je "steekt die documenten waar de zon niet schijnt!" tegen Stepney.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Deze straf is al heel wat beter dan de vorige.

                                      100mio dollar is wel niet min, ze zullen hun motorhome moeten verkopen aan ferrari en volgend jaar een tentje zetten.
                                      Valt wel mee.
                                      Even ter informatie: het gemiddelde budget van een formule-1 team voor 1 seizoen is 300 tot 400 miljoen €. En als een constructeur 1 punt behaald, dan worden alle kosten van transport voor het volgende seizoen terugbetaald. In dit geval kan Mclaren zijn transportkosten voor volgend jaar ook nog eens zelf gaan betalen.
                                      Ook ter informatie: het Mclaren Technology Centre (Paragon Centre) in Woking koste méér dan 300 miljoen dollar!

                                      En even ter verduidelijking: de boete wordt verminderd met het bedrag dat ze voor de punten kregen die ze als constructeur verdienden. Feit is dat ze die punten kwijt zijn, dus dat ze het geld daar ook niet meer van krijgen. Met andere woorden, hoe je het ook draait of keert: ze verliezen ALTIJD, minstens 100 miljoen dollar.

                                      Btw, het is dus niet 100 miljoen € zoals hier en daar beweerd wordt. 100 miljoen dollar is +- 700.000€ (uit men hoofd effe)

                                      Comment


                                      • Ik vind het bijzonder jammer dat McLaren zo'n straf opgelegd krijgt!

                                        Ten eerste is het een Ferrari mederwerker die bij McLaren met informatie is gaan aankloppen, en als eerste gestraft dient te worden! Tenslote is de McLaren wagen al voorheen onderzocht op een mogelijk intellectueel bezit. Dit onderzoek heeft aangetoond dat de McLaren wagens geen overeenkomst hebben met die van Ferrari!

                                        Ik begrijp heel dat gedoe niet(meer)

                                        Wat ik wel weet is dat Ferrari(Schumacher) altijd een moeilijk verliezer is geweest
                                        Last edited by ; 14/09/2007, 02:03.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                          Ik vind het bijzonder jammer dat McLaren zo'n straf opgelegd krijgt!

                                          Ten eerste is het een Ferrari mederwerker die bij McLaren met informatie is gaan aankloppen, en als eerste gestraft dient te worden! Tenslote is de McLaren wagen al voorheen onderzocht op een mogelijk intellectueel bezit. Dit onderzoek heeft aangetoond dat de McLaren wagens geen overeenkomst hebben met die van Ferrari!

                                          Ik begrijp heel dat gedoe niet(meer)

                                          Wat ik wel weet is dat Ferrari(Schumacher) altijd een moeilijk verliezer is geweest
                                          Stepney is al gestraft: Ontslagen door Ferrari, en die komt NOOIT meer aan den bak in de F1. Eigen schuld, dikken bult.
                                          de fout van Mclaren is dat ze die informatie AANVAARD hebben!!! Dat mag je niet doen hé.

                                          De wagens hoeven niet per sé gelijke elementen als die van Ferrari te hebben, in het bijna 800 pagina's tellende document stonden ook hele strategiën en zo... DAT is de meest waardevolle info. Of is het echt niemand opgevallen dat Mclaren in het begin van het jaar de strategie van Ferrari precies een beetje doorhad?
                                          En de info over de banden was ook érg belangrijk. Daarmee konden ze hun ontwikkelingsachterstand, omwille van de switch van Michelin naar Bridgestone, beter verwerken.

                                          En Schumacher is geen piloot meer. Feit is dat die een moeilijke verliezer was, maar geen enkel team is zuiver, en Ferrari heeft de laatste jaren niet meer zoveel fout gedaan. Toch niets dat deze grootte heeft. Ja, ok, teamorders in Osstenrijk 2001, en die bargeboards in 99 (die ocharme 3 millimeter te breed waren, ondanks eerdere goedkeuringen van de technische controle)

                                          Dus: nu wordt er veel geze*kt op Ferrari, omdat ze zelf zo'n valsspelers zouden zijn... Zielig vind ik dat...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X