Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagezaak: Mclaren vs. Ferrari

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten
    Feit is dat die een moeilijke verliezer was,
    Logisch, als je gemotiveerd bent en voor de 1e plaats gaat mag je niet tevreden zijn met de 2e plaats

Comment

Stepney is al gestraft: Ontslagen door Ferrari, en die komt NOOIT meer aan den bak in de F1. Eigen schuld, dikken bult.
      de fout van Mclaren is dat ze die informatie AANVAARD hebben!!! Dat mag je niet doen hé.
      Er is toch duidelijk en openlijk gezegd door Ron Denis en de andere mederwerkers van McLaren dat er "ONMIDDELLIJK" afstand is genomen van die gelekte informatie! De informatie zou dan ook "onmiddellijk" zijn vernietigd. De fout is dat McLaren dit niet aan de FIA heeft meegedeeld.

Of ik dit zou meedelen? Denk het ook niet. Want dan gaan kwade tongen toch weer (zoals nu) een ander gedacht over hebben.

Ik blijf het vreemd vinden, en zéér spijtig dat McLaren hierdoor gestraft wordt

Comment

Btw, het is dus niet 100 miljoen € zoals hier en daar beweerd wordt. 100 miljoen dollar is +- 700.000€ (uit men hoofd effe)
        70 miljoen euro wil je zeggen zeker :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk Berichten
          mmmh... typo, nulletje vergeten

70 miljoen euro dus

Comment

• Ook leuk is die reklam dat er nu gemaakt wordt/werd met Alonso en die andere gast : Employees of the month !

Comment

• FIA & FERRARI = MAFFIA OP HET HOOGSTE NIVEAU

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                En mocht Raikkonen nu in één van de twee McLarens hebben gezeten ?
                Volgens mij zag je antwoord er dan totaal anders uit...
                damn, ge hebt me door
                Maar moest Raikkonen zo de titel behalen zou dat voor mij toch ook nie echt veel waarde hebben

Comment

• Hieronder de volledige verklaring van het FIA World Motor Sport Council:

Een buitengewone vergadering van het World Motor Sport Council werd gehouden in Parijs op 13 september 2007. De volgende beslissing werd genomen:

Het WMSC heeft het Vodafone McLaren Mercedes ontdaan van alle constructeurspunten in het 2007 FIA Formule Eén Kampioenschap en het team kan geen punten meer scoren in het resterende deel van het seizoen.*

Verder zal het team een boete moeten betalen gelijk aan 100 miljoen dollar, verminderd met het FOM-inkomen (Formula One Management, red) dat verloren gaat tengevolge van de puntenaftrek.

Echter, omwille van de buitengewone omstandigheden waarin de FIA de rijders van het team een immuniteit schonk in ruil voor het aanbieden van bewijsmateriaal, wordt er geen straf opgelegd wat betreft de punten voor de rijders.

Het WMSC zal een volledig technisch rapport van de McLaren-wagen van 2008 eisen en zal in december 2007 een beslissing nemen met betrekking tot de straf - mits van toepassing - die zal opgelegd worden aan het team voor het seizoen 2008.

De volledige argumentering voor deze beslissing zal vrijgegeven worden op 14 september 2007.

* Punten behaald door andere teams in dit seizoen worden niet beïnvloed.

** Er zal geen vertegenwoordiger van McLaren toegelaten worden op het podium als een McLaren-rijder één van de resterende races van het seizoen 2007 zou winnen.

bron: www.f1-club.be

Comment

• Afgezien van het feit dat daar inderdaad veel macht+geld achterzit vind ik deze uitspraak toch niet slecht. lijkt me best aannemelijk voor beide partijen eigelijk...

Comment

• Ik vind het een Salomonsoordeel: McLaren wordt voldoende gestraft zodat Ferrari tevreden wordt gesteld, maar het rijderskampioenschap gaat gewoon door. Er is dus toch geluisterd naar de publieke opinie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                        Ik vind het een Salomonsoordeel: McLaren wordt voldoende gestraft zodat Ferrari tevreden wordt gesteld, maar het rijderskampioenschap gaat gewoon door. Er is dus toch geluisterd naar de publieke opinie.
                        Inderdaad, het rijderskampioenschap gaat door. Maar wanneer een McLaren rijder op het einde van dit seizoen kampioen wordt, gaat iedereen zeggen "jamaar, het was wel met een illegale auto". F1 is een teamsport en je kan de wagen en de rijder niet zomaar apart zien, wat de FIA nu wel gedaan heeft met deze straf. Ik heb niet direct een idee wat ze dan wel hadden moeten doen, maar zo vind ik het alleszins geen goede oplossing.

Comment

• Ofwel ben ik echt niet meer mee met de zaak, maar er is nog niet bewezen dat die info verwerkt is in de auto's.. of wel?
                          Dan vind ik dit nog een faire uitspraak.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ferrari fair? niet vergeten dat er al een uitspraak geweest is.
                            En dat zij niet gelukig waren en nu wel.
                            Hier een paar dingen van Ferrari die mij toch dwars zitten.
                            Nu wat ik al zei het enige team met nog altijd reclame van tabac na dat was afgesproken vanaf 2007 zonder te rijden.
                            In 2006 de door alle teams goedgekeurde testafstand negeren.
                            Bewegende aerodinamishe onderdelen hebben (bewezen).
                            De wieldoppen waar niets over gezegd wordt?(voorwielen)
                            En wat die gegevens van de banden betreft is ook een voordeel dat eigelijk niet fair is tov de andere teams.
                            Werd vermoed dat ze met andere banden reden dan de andere brigstone team(2006).
                            Dan kan ik nog over hun klanten motor beginen maar dit zal volstaan zeker.
                            Nissan QQ driver.

Comment

• effe dit er bij zetten zo dat Ik niet alleen ben met een mening over Ferrari.

Stoddart: "Mosley ruïneert de Formule 1"
                              14 september 2007

Voormalig Formule 1-teambaas Paul Stoddart vindt dat de internationale autosportbond FIA de Formule 1 zware schade heeft toegebracht door McLaren uit het constructeurskampioenschap te zetten en het team een recordboete op te leggen van 100 miljoen dollar. Stoddart verdenkt FIA-president Max Mosley er bovendien van een persoonlijke wrok te koesteren tegen McLaren-teambaas Ron Dennis.

Stoddart, nu teambaas van Champ Car-team Minardi Team USA, zei volgens Australian Associated Press: "De afkorting FIA staat zeker voor 'Ferrari International Assistance'. Keer op keer laat zij zien aan de kant van Ferrari te staan. De FIA helpt Ferrari constant. Het enige verschil met vroeger is dat het de laatste tijd zo opzichtig gebeurt, dat zelfs een blinde het ziet. Dit is enorm schadelijk voor de sport. Het publiek raakt gefrustreerd over de mate waarin de sport wordt gemanipuleerd."

"Mosley heeft een grotere hekel aan Dennis dan aan mij", vermoedt Stoddart, die gedurende zijn Formule 1-tijd regelmatig in de clinch lag met Mosley.

Bron: F1 GPupdate
                              Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                zolang Raikonnen maar wint
                                Nou daar zijn we het alle 2 dan over eens

Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk Berichten

het is 72 milj € he

dokken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                  Ferrari fair? niet vergeten dat er al een uitspraak geweest is.
                                  Nu wat ik al zei het enige team met nog altijd reclame van tabac na dat was afgesproken vanaf 2007 zonder te rijden.
                                  En wat die gegevens van de banden betreft is ook een voordeel dat eigelijk niet fair is tov de andere teams.
                                  Zéég, precies klein kinderen jullie Ferrari heeft dit gedaan, Ferrari heeft dat gedaan. Dat was vroeger en nu heeft Mclaren dit gedaan en daar worden zij nu voor gestraft. Oja, het is zeer naiëf om te denken dat alle andere teams (ja ook Mclaren) ooit in het verleden onfaire dingen heeft gedaan, want als ge wilt meedoen voor de top dan moet je wel.

Comment

• Het zal mij een zorg zijn wat Ferrari doet maar er over is erover.
                                    En als je dan aantoont dat er ook veel dingen bij hun niet juist zijn ben je een klein kind waar gaan we naar toe.
                                    De spionage voor wie heeft deze het meeste opgeleverd denk je?
                                    En wie liet Stepney niet gaan .
                                    Laten we het pit insident eens even ter sprake brengen zou dezelfde sancties gevolgd zijn indien dit bij Ferrari gebeurt was?
                                    Enz... dus argumenten plz .
                                    Last edited by jurbe; 14/09/2007, 18:54.
                                    Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                      Ferrari fair? niet vergeten dat er al een uitspraak geweest is.

Wat maakt die tabaksreclame nu uit !

2006? Testafstand negeren? 2005 zeker? Door alle teams goedgekeurd? Nope, niet door Ferrari. En in de F1 zijn zo'n regels enkel van kracht als ze unaniem worden goedgekeurd. En dat was dus nièt het geval.

Bewegende aerodynamische onderdelen ... Ferrari is/was heus niet het enige team hoor ... Waarom denk je dat ze eraan denken om 't toe te staan ?

Wieldoppen? Wat is daar dan wel illegaal aan? Niets.

Gegevens van de banden? Wat is dat nu? Ferrari rijdt sinds '99 met Bridgestone. Niet moeilijk dat ze veel data hebben over die banden. Moeten ze nu gestraft worden, omdat de andere teams niet met Bridgestone hebben gereden, of zo ? Dan had McLaren in '99 ook bestraft moeten worden, vermits zij 't jaar ervoor al wel met Bridgestone reden, en Ferrari toen nog met Goodyear's sukkelde.

Andere banden dan de andere Bridgestone-teams: ja, als dat zo zou zijn: et alors? Da's dan een akkoord tussen Bridgestone en Ferrari. Bij Bridgestone zijn ze ook niet naïef. Een achterhoedeteam gaat hen geen succes opleveren.

Klantenmotor : Wat valt daar nu over 'te beginnen'? Klantenmotoren zijn net goed ! Er is al 'n aantal keer voorgesteld om de motorenleveranciers te verplichten klantenmotoren te leveren ! Renault doet dat toch ook ? Toyota toch ook ?

Als jij vindt dat Mosley iets heeft tegen Ron Dennis, vind ik eerder dat jij iets hebt tegen Ferrari. Je sleurt er van alles en nog wat bij, om toch maar iets te vinden. Informeer je eerst effe. Of lees dit eens: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...spraak-bekend/

Comment

• Over dat terugtrekken van Mercedes dat gisteren op die Nederlandse site geplaatst werd...Niet waar. Haug heeft vandaag verklaard dat ze McLaren blijven steunen, net zoals Santander trouwens, toch een grote sponsor.

Comment

• Waarom wordt De la Rosa hier eigenlijk niet gestraft. Hij lijkt me hier ook een belangrijk aandeel in te hebben.

Op welke manier kan de FIA een testrijder eigenlijk straffen?

Comment

Working...
                                          X