Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
    Ferrari heeft liever een tweederangsrijder, die hun toppiloot niet teveel in de weg rijdt & die de anderen wel in de weg rijdt. Sommige teams worden liever kampioen bij piloten, anderen bij constructeurs. Beiden is natuurlijk ideaal, maar je moet realist zijn ook.
    Elk team geeft voorrang aan het constructeurskampioenschap. Daar zit het prijzengeld en dat bepaalt hun budget. Teams met tweederangsrijders schieten dus in hun eigen been.

Comment

• D'ambrosio ligt eruit, Virgin/Marussia heeft GP2 rijder Charles Pic vastgelegd voor volgend jaar..

Comment

• Dat jaar pakken ze d'Ambrosio toch niet meer af. Zo werkt F1 nu eenmaal. Als F1 eerlijk was was Thierry Boutsen in '92 kampioen geworden en waarschijnlijk ook in '93 want ik denk niet dat hij net als Mansell voor het geld gekozen zou hebben om in Amerika te gaan rijden en dus voelden ze ook de noodzaak niet om Prost aan te trekken. Boutsen en Senna zouden in '94 samen in 1 team gezeten hebben, Senna zou niet verongelukt zijn omdat zijn ploegmaat de auto met die stuurkolom zou gekregen hebben en zo gevoelig als Boutsen was zou hij dat probleem al eerder ontdekt hebben. Daarbovenop zou Damon Hill het nooit tot de F1 geschopt hebben omdat Williams reeds 2 goede piloten had. Enkel voordelen dus.
        Dat allemaal omdat onze Thierry een onbemiddelde Belg was.

Comment

• D'Ambrosio is zijn F1-zitje al kwijt

Slecht nieuws voor D'Ambrosio. Na nogtans een goede wedstrijd vandaag in Brazilië heeft het team aangekondigd om volgend jaar met Pic en Glock te racen. Er is dus geen plaats meer voor onze Belg. Hopelijk kan hij nog een plaatsje verzilveren bij een ander team!

http://www.carblog.be/f1-d27ambrosio...zitje-al-kwijt

Comment

• Onverwacht, bedankt om dit met ons te delen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
              Onverwacht, bedankt om dit met ons te delen.
              lol,

Volgens zijn entourage staat hij zéér dicht bij een nieuw contract in de F1 en er zijn 3 mogelijkheden:

1/ 2de rijder bij HRT

2 /2de rijder bij lotus nu Trulli zijn carrière beëindigd (verstandige beslissing) alhoewel ricciardo en vergne hier op een zitje hopen...

3/ 3de rijder bij renault

Ik hoop op dat hij een stek bij lotus kan krijgen dat zou een kleine stap voorwaarts zijn, HRT achterwaarts en 3de rijder bij renault... tja geen vooruitgang en dat was hij al eens in het verleden.

De vraag is of jerome aan genoeg sponsoring komt voor team lotus.

Comment

• Laat ons hopen dat hij toch nog ergens terecht kan! Ook al rijdt hij vanachter, toch altijd fijn om een Belg te zien rijden wanneer je naar F1 kijkt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ward010 Bekijk Berichten
                  Ook al rijdt hij vanachter, toch altijd fijn om een Belg te zien rijden wanneer je naar F1 kijkt .
                  Zo vaak heb ik hem niet zien rijden eigenlijk.

Comment

• Bij het dubbelen toch ? Volgens mij is het echt wel een goede rijder, nu gewoon nog een goed team zodat hij zich eens echt kan bewijzen! Uiteindelijk is hij toch vaak voor Glock geëindigd dit seizoen. Dit draait gewoon om geld.

Comment

• Laat ons op hopen op Renault Lotus...
                      Hij finishte ca. de helft van de keren voor Glock, staat in de eindstand ook voor Glock en is eigenlijk gedurende het hele seizoen niet op één foutje te betrappen geweest.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        ..niet op één foutje te betrappen geweest.
                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Officieel: Kimi Raikkonen racet in 2012 voor Lotus Renault GP

Kimi Raikkonen keert volgend jaar terug op de Formule 1-grid. De Fin gaat aan de slag bij het team van Lotus Renault GP. Raikkonen, de wereldkampioen van 2007, verliet de Formule 1 eind 2009 en begon aan een avontuur in het WRC. De 32-jarige coureur maakt volgend jaar een comeback en heeft een tweejarig contract bij Lotus Renault GP getekend.

Raikkonen: “Het doet me deugd terug te keren in de Formule 1 en ik ben Lotus Renault GP dankbaar voor deze mogelijkheid. Mijn tijd in het World Rally Championship was nuttig voor mij als coureur, maar ik kan niet ontkennen dat de honger naar de Formule 1 de laatste tijd overweldigend was. Het was een makkelijk besluit om voor Lotus Renault GP te kiezen, aangezien ik onder de indruk ben van hun torenhoge ambities. Ik kijk ernaar uit om het team naar de voorkant van de grid te pushen.”

Teameigenaar Gerard Lopez: “Het hele jaar verkondigen we al dat het team aan het begin van een nieuwe cyclus staat. Achter de schermen hebben we hard gewerkt om de fundering voor een succesvolle structuur neer te leggen zodat we spoedig de strijd op het hoogste niveau aan kunnen gaan. De komst van Kimi is de eerste van een serie aankondigingen waarmee we een serieuze aanval op de ereplaatsen in de Formule 1 willen doen. We verheugen ons allemaal op de samenwerking met een wereldkampioen en ik heet Kimi van harte welkom.”
                          Bron: f1today.nl

Comment

• Super nieuws...altijd grote fan geweest van Kimi.
                            Hopelijk kan hij Renault naar een top-niveau tillen.

Comment

• Zalig nieuws !!!
                              Ik kijk vol ongeduld uit naar volgend seizoen!!!

Comment

• Zalig! Ik kan al niet wachten.

6 wereldkampioenen op de grind volgend jaar, dat wordt echt wel een sterk rijdersveld.
                                2012 Renault Megane RS

Comment

• Ik geef hem 1 jaar. Daarna is hij gefrustreerd dat hij niet vooraan kan rijden en vertrekt ie weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Mond vol tanden...

Is dit tijdens de race? Nog nooit gezien moet ik zeggen.
                                    Ah ja, er zijn zelfs wereldkampioenen die in de verkeerde slot gaan staan

Raikkonen terug... Mister no emotion. Hij is een goeie piloot maar brengt de F1 niets extra bij. We hebben Hamiltons, Alonso's, Buttons,... nodig.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Welcome back Kimi!

Ik heb altijd van Kimi zijn stijl gehouden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                        Elk team geeft voorrang aan het constructeurskampioenschap. Daar zit het prijzengeld en dat bepaalt hun budget. Teams met tweederangsrijders schieten dus in hun eigen been.
                                        Niet helemaal ... er zijn 2 redenen om wel een tweederangschauffeur te hebben:
                                        - Je maakt duidelijk van dag 1 wie de race moet winnen, wie moet "blokken". Beetje zoals wielrennen. Je hebt sprinters en helpers. Het vermijdt discussie. Het beste anti-voorbeeld : Senna en Prost.
                                        - Een pilotenkampioenschap heeft meer aanzien, in verschillende contexen. Je moet zelfs maar eens denken wie er met welke wagen welk jaar kampioen was. En dan moet je eens opschrijven wie er kampioen was bij de teams. Vaak hetzelfde team, maar niet altijd. Je zal dat niet eens meer weten ... Dus, glorie door kampioen te worden, en dan niemand die het weet, I dont think so.

Ferrari heeft trouwens een lange traditie met tweederangsrijders
                                        Last edited by ; 29/11/2011, 22:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                          Zalig! Ik kan al niet wachten.

6 wereldkampioenen op de grind volgend jaar, dat wordt echt wel een sterk rijdersveld.
                                          Dat dacht ik dit jaar ook, maar het kampioenschap zelf was extreem voorspelbaar ... en in 2010 was het zo spannend.

Comment

Working...
                                          X