Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Er heeft zich gisteren een nieuw f1 team ingeschreven voor het volgend seizoen: "Super Aguri Formula One". De teammanager is de voormalige F1 piloot Aguri Suzuki. Super Aguri zal met de Honda V8 en op Bridgestones rijden. Welk chassis ze gaan gebruiken is momenteel nog onduidelijk. Ze hopen op het BAR008- chassis maar bepalingen in het Concorde akkoord maken die keuze momenteel nog onzeker! De rijders van Super Aguri zijn nog niet bekend. Kandidaten zijn Takuma Sato en de Britten Anthony Davidson en Adam Carroll. Maar ook Suzuki's IRL-rijder Kosuke Matsuura maakt een kans.

Meer hierover op www.pitstop.tv

Verder ook gelezen dat Albers naar Midland gaat komend seizoen! Hij was ook in de running om bij williams eerste testpiloot te worden maar verkoos toch om te racen ipv te testen!

En ten slotte is bekend gemaakt dat de 49-jarige Oostenrijker Franz Tost teambaas wordt van Squadra Toro Rosso ( Redbull2 ). Hiervoor was hij gedurende 6 jaar Operation Manager bij Bmw Motorsport.

Meer hierover op www.f1racing.nl

Comment

Grappig, een elfde team ...

Doet me denken aan Lola Racing, dat in Melbourne '97 debuteerde.
      Had enkel MasterCard als sponsor. De wagen was nooit getest in de windtunnel én was veel te zwaar. Resultaat: niet gekwalificeerd (+107%-regel), een énorme schuldenberg na één race, en geen vervolg meer ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
        Grappig, een elfde team ...

Doet me denken aan Lola Racing, dat in Melbourne '97 debuteerde.
        Had enkel MasterCard als sponsor. De wagen was nooit getest in de windtunnel én was veel te zwaar. Resultaat: niet gekwalificeerd (+107%-regel), een énorme schuldenberg na één race, en geen vervolg meer ...
        Ik vrees dat de kans erin zit dat het weer van dat zal zijn. Maar ik hoop echter van niet! Hoe meer competitie hoe beter vind ik!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
          Ik vrees dat de kans erin zit dat het weer van dat zal zijn. Maar ik hoop echter van niet! Hoe meer competitie hoe beter vind ik!

Zelfde met Midland F1. Hoe lang gaan die 't uithouden? Niet lang, vrees ik. Spijtig voor 't talent van Albers.

Comment

ja, maar hier zitten er wel grote multinationals achter..
            suzuki gaat met de honda V8 rijden, het chassis zou van BAR komen, maar mag in principe niet volgens het concorde agreement, alhoewel, ze zullen er wel een mouw aanpassen, dus da's volgens mij het probleem niet
            midland heeft trouwens ook geld genoeg, meer dan jordan, dus don't worry

btw, de kleur van midland zou een soort fluo rood worden, naar het oranje toe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tazz
              ja, maar hier zitten er wel grote multinationals achter..
              suzuki gaat met de honda V8 rijden, het chassis zou van BAR komen, maar mag in principe niet volgens het concorde agreement, alhoewel, ze zullen er wel een mouw aanpassen, dus da's volgens mij het probleem niet
              midland heeft trouwens ook geld genoeg, meer dan jordan, dus don't worry

btw, de kleur van midland zou een soort fluo rood worden, naar het oranje toe

'zou' ...

Lang leve een derde wagen ...

Comment

'zou' ...

Lang leve een derde wagen ...
                tja, 'zou'.. kweet het ook niet 100% zeker, maar de bron is afkomstig van de persconferentie van albers gisteren..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F1Racing.nl

Onlangs deed Jenson Button wat uitspraken over vrouwelijke coureurs, die door sommige mensen als vrouwonvriendelijk werden gezien. De Brit kreeg flink wat over zich heen en biedt nu zijn excuses aan.

"Ik zei het in een bui van jongens onder elkaar," liet Button weten op zijn eigen website. "Het is erg vervelend dat het op deze manier is opgeschreven en het spijt me voor de mensen die zich beledigd voelden."

Ook probeert Button de boel wat te sussen. "In het artikel zei ik ook hoe goed ik Danica Patrick vind. Ik heb heel veel respect voor haar, net als voor iedereen in de autosport. Ik weet dat het zwaar is, zowel voor mannen als vrouwen."

Bovendien beloofde hij voortaan wat beter op te letten in interviews. Dit is goed nieuws voor Nigel Mansell, die onlangs liet weten een beetje moe te worden van elke keer commentaar geven op dit soort uitspraken.
                  Kwestie van wat foto in het topic te krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
                    De sponsors kunnen de pot op.'T wordt hoogtijd dat het terug échte racerij wordt en niet treintje rijden om zoveel mogelijk te kunnen verkopen.
                    Euhm, zonder sponsors geen F1 zoals we het nu kennen.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                      Kwestie van wat foto in het topic te krijgen
                      Om eerlijk te zijn, ik bekijk dat dus vanuit een ander perspectief.

A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                        Vanaf 2006 weer bandenwissels, mclaren stemde tegen omdat hun wagen zeer goed was met de regel dat je geen banden mag wisselen.
                        www.pitstop.tv
                        De bandenwissels terug invoeren is anti-michelin (pro-ferrari) volgens mij.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                          De bandenwissels terug invoeren is anti-michelin (pro-ferrari) volgens mij.

So? De nieuwe regels van vorig jaar waren bedoeld om de Ferrari-hegemonie te breken, m.a.w. tegen Ferrari.
                          Dat een verandering van regels en wetten meestal tegen de heersende orde is, is maar normaal, zeker?

Comment

Nico Rosberg volgend jaar bij Williams-Cosworth!

Nico Rosberg heeft een contract voor langere termijn ondertekend met Williams. Rosberg, de zoon van oud-wereldkampioen Keke Rosberg, wordt teammaat van Mark Webber, en krijgt dus de voorkeur op Antonio Pizzonia.

Rosberg won vorig jaar de GP2-series en testte in 2002 al eens met de Williams. Met z'n 20 jaar wordt hij de jongste rijder op de grid.

Volledig artikel (pitstop.tv)

Comment

Nico Rosberg volgend jaar bij Williams-Cosworth!

Nico Rosberg heeft een contract voor langere termijn ondertekend met Williams. Rosberg, de zoon van oud-wereldkampioen Keke Rosberg, wordt teammaat van Mark Webber, en krijgt dus de voorkeur op Antonio Pizzonia.

Rosberg won vorig jaar de GP2-series en testte in 2002 al eens met de Williams. Met z'n 20 jaar wordt hij de jongste rijder op de grid.

Volledig artikel (pitstop.tv)
                              ze hadden beter voor pizzonia gekozen en nico nog een jaartje laten testen.

Comment

Nico Rosbert? Nog nooit van gehoord!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                  Nico Rosbert? Nog nooit van gehoord!

RosberG.

Nico Rosberg is de zoon van Keke Rosberg. Keke werd in '82 wereldkampioen, als ik me niet vergis met slechts één zege op het hele seizoen. (Een record dacht ik).
                                  Keke Rosberg was indertijd de manager van Mika Hakkinen.

Nico Rosberg draait al 'n tijdje mee in de autosportwereld, en is al een aantal jaar 'in the picture'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Euhm, zonder sponsors geen F1 zoals we het nu kennen.
                                    Heerlijk toch ?

Comment

Adrian Newey gaat naar Red Bull Racing!!!

Red Bull doet hier een meesterzet ... Newey wordt gezien als het technisch genie in het huidige F1-circus. Hij tekende de winnende Williams' van '96 en '97, maar ging dan naar McLaren, waar hij verschillende keer wereldkampioen werd.

In 2001 had Jaguar al een contract met Newey getekend, maar de Brit besloot toen toch maar bij McLaren te blijven. Nu verhuist hij dus, en wees maar zéker dat Red Bull in 2007 over een énorm sterke auto zal beschikken ...

In januari loopt zijn contract met McLaren af, in februari '06 gaat hij aan de slag bij RBR.

Jaja, Red Bull heeft het laatste jaar twee belangrijke ingrediënten voor een topteam binnengehaald: Coulthard, en nu Newey ...

Comment

Daar ga ik mee Akkoord. Newey is een Aerodynamisch genie, en die kunnen ze bij ene kleiner team zeker gebruiken. Jammer dat Ron Dennis hem verplichtte te blijven in 001, anders had Jaguar er nu misschien nog geweest...

Maar soit, Newey tekende de winnende wagen van Damon Hill in 96, du ik ben wel opgezet met de kerel. Jammer dat Williams hem niet kon terughalen (waar sprake van was, maar RBR heeft hem nu, dus...)

Jaja, RBR to the top

Comment

Adrian Newey gaat naar Red Bull Racing!!!

Red Bull doet hier een meesterzet ... Newey wordt gezien als het technisch genie in het huidige F1-circus. Hij tekende de winnende Williams' van '96 en '97, maar ging dan naar McLaren, waar hij verschillende keer wereldkampioen werd.

In 2001 had Jaguar al een contract met Newey getekend, maar de Brit besloot toen toch maar bij McLaren te blijven. Nu verhuist hij dus, en wees maar zéker dat Red Bull in 2007 over een énorm sterke auto zal beschikken ...

In januari loopt zijn contract met McLaren af, in februari '06 gaat hij aan de slag bij RBR.

Jaja, Red Bull heeft het laatste jaar twee belangrijke ingrediënten voor een topteam binnengehaald: Coulthard, en nu Newey ...

auch, dit gaat mclaren pijn doen

Comment

Working...
                                          X