Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
    Webber gaat naar Red Bull ...

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126900

Goede keuze, lijkt me. Immers, de wagen voor volgend jaar is ontworpen door Adrian Newey ...
    En motoren?

Renault? (of was dat torro rosso)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      En motoren?

Renault? (of was dat torro rosso)
      Red Bull wil Renault-motoren, maar heeft nog een contract met Ferrari. Ze willen dat doorschuiven naar STR, maar Jean Todt wil daar niet van weten.

Comment

• Bovendien: Webber werd ook genoemd als opvolger van Alonso bij Renault. Webber is 't dus al niet. Blijven over: Kovalainen en Raikkonen ...

Comment

• Ik gok op Kovalainen.

Comment

Ik gok op Kovalainen.
            Ik WIL Kovalainen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
              Ik WIL Kovalainen.
              Ikke ook, maar ik heb daar schrik van

Alonso-Raikonnen vs Kovalainen vs Schumacher

Comment

• "Engine-freeze" op het einde van het seizoen !

Teams rijden tot 2009 met de motor die in Shanghai aan de start komt.

Comment

• Auch, ze zullen bij Illmor overuren gaan maken wss dan...

Comment

Auch, ze zullen bij Illmor overuren gaan maken wss dan...
                    Ik weet niet.
                    Ook al zijn ze niet echt toppers, ik dacht dat de Mercedes V8 wel één van de beste motoren van het veld was dit jaar.
                    In Monza komen ze bij McLaren weer met een grote update, eens zien hoe ze er dan voorstaan.
                    Maar overuren kloppen kan idd geen kwaad.

Comment

• eigenlijk is het weer een beetje een zinloze regel.. ok, ze zullen practisch 3j met dezelfde motor rijden, zonder nieuwe ontwikkelingen of zo
                      maar echt kostenbesparend zal het toch niet zijn? toch bijna alle teams zullen wsl gewoon doorgaan met ontwikkeling van hun motor, om dan na 3j (als er weer een nieuwe motor mag komen) met een supermotor aan de start komen (van laat ons zeggen (grof geschat) 100 of 150pk meer)

Comment

"Engine-freeze" op het einde van het seizoen !

Teams rijden tot 2009 met de motor die in Shanghai aan de start komt.
                        Ik vind dit dus bs é!
                        Akkoord ze moeten mss besparen maar dit vind ik er wat over...

Anderzijds, volgend jaar iedereen zelfde banden + ongeveer zelfde pk = close racing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
                          Ik vind dit dus bs é!
                          Akkoord ze moeten mss besparen maar dit vind ik er wat over...

Anderzijds, volgend jaar iedereen zelfde banden + ongeveer zelfde pk = close racing?
                          Ik denk dat Renault en Ferrari de komende jaren in het voordeel zullen zijn.

Comment

Ik denk dat Renault en Ferrari de komende jaren in het voordeel zullen zijn.
                            Zal eraan liggen welke motor ze bij Red Bull kopen.

Adrian Newey...

Comment

• Ferrari test slicks

Eindelijk weer eens onderweg met de echte slicks in plaats van de gegroefde banden. Dat moet het team van Ferrari hebben gedacht toen men in Maranello besloot om de slicks waarmee de GP2 de wedstrijden rijdt, aan een test te onderwerpen. Natuurlijk heeft deze test een serieuze achtergrond. Ferrari wilde vaststellen hoe groot het verschil is tussen de echte profielloze banden en de gegroefde banden waarvan momenteel in de Formule 1 gebruik wordt gemaakt.

Het resultaat was duidelijk. Ferrari was twee seconden per ronde sneller op de slicks. Dit zal de FIA waarschijnlijk als muziek in de oren hebben geklonken. De autosportorganisatie is van plan om de slicks weer in te voeren. Door gebruik te maken van de slicks neemt de mechanische grip toe, waardoor de aërodynamische grip afneemt, waardoor slipstreamen weer toeneemt en hiermee ook de inhaalmogelijkheden verbeteren.

Bron: Formule1wereld.nl
                              smdfjk

Comment

• blablabla

de Fia zegt tegenwoordig zoveel. Hun onmacht om de F1 te vertragen is kenmerkend voor de laatste 8 jaar.

En het is nog eens zinloos ook. Ze zouden niet moeten afremmen, maar juist (bij-)sturen.

De CDg-vleugel is, hoe lelijk ook, daar een perfect v oorbeeld van: dit is écht iets dat inhalen zou bevorderen.

Maar die engine freeze lijkt me nutteloos. Tenzij de teams mogen switchen van motor. Red-Bull Renault klinkt best wel goed...

Go Webber!!!!

(I'm still the biggest Webber fan in Belgium!)

Comment

• Slicks zijn ten vroegste voor 2008.

Comment

• kweet niet van waar het komt, maar t'is wel een goeike

Nieuwe bolide voor Alonso
                                    Het gerucht gaat dat voor de komende Grand Prix, de 'formule 1 coureur' Fernando Alonso een speciale Renault gaat krijgen. Deze zal zijn uitgerust met knipperlichten en groot licht, zodat Alonso beter kan aangeven dat ie erlangs wil. Ook een zwaailicht en sirene worden klaargemaakt voor de windtunnel. Op dit moment is Alonso druk bezig om zijn nieuwe handschoenen te testen, daarmee kan hij nog snellere en strakkere zwaai bewegingen maken, aldus een zeer betrouwbare bron.

Comment

• Robert Doornbos raast met 326km/u over de Afsluitdijk

Comment

• Doornbos stuurt F1-wagen over de Afsluitdijk
                                        15 augustus 2006 / Foto's
                                        Robert Doornbos heeft vanochtend met een Formule 1-wagen van het Red Bull-team over de Afsluitdijk gereden. Om 11:00 maakte de Rotterdammer zijn eerste run. Vijf minuten later maakte de vrijdagrijder van Red Bull Racing een tweede run. Doornbos bereikte een snelheid van 326 kilometer per uur op de speciaal voor deze gelegenheid afgezette A7. De spectaculaire stunt werd tot het laatste moment geheim gehouden.

Doornbos zei na afloop van de onaangekondigde demo: "Wow, dit was echt gaaf! Natuurlijk had ik al wel eens vaker met een personenauto over de Afsluitdijk gereden, maar dit is een veel spannender ervaring! Toen Red Bull Nederland mij begin dit jaar benaderde met de vraag of ze misschien één van mijn stoutste dromen konden waarmaken, riep ik direct 'volgas met de RB2 over de Afsluitdijk rijden'. Deze droom is dus vandaag dubbel en dwars uitgekomen!"

Begin augustus gaf Doornbos al een demonstratie in het centrum van Boedapest, met Scuderia Toro Rosso-coureur Neel Jani en de Hongaarse Red Bull Air Race-piloot Peter Besenyei. Doornbos zal op zondag 3 september opnieuw een Formule 1-demonstratie geven tijdens het DTM-weekend op het Circuit Park Zandvoort.

Bekijk ook de spectaculaire video van Doornbos op de afsluitdijk op F1Racing.nl.

Hadden we dit maar geweten!!!!!!!!
                                        Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tazz
                                          Nieuwe bolide voor Alonso
                                          Het gerucht gaat dat voor de komende Grand Prix, de 'formule 1 coureur' Fernando Alonso een speciale Renault gaat krijgen. Deze zal zijn uitgerust met knipperlichten en groot licht, zodat Alonso beter kan aangeven dat ie erlangs wil. Ook een zwaailicht en sirene worden klaargemaakt voor de windtunnel. Op dit moment is Alonso druk bezig om zijn nieuwe handschoenen te testen, daarmee kan hij nog snellere en strakkere zwaai bewegingen maken, aldus een zeer betrouwbare bron.
                                          is dat echt waar?! of is het maar een flauwe mop

Comment

Working...
                                          X