Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zat niet echt te wachten op een foto van Shumacher in een klein wit broekje, dank u
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • Tis altijd al een strandjanet geweest sinds ie voor Ferrari reed

      Comment


      • Paris Hilton gaat haar werkterrein uitbreiden, van jetslet naar pitslet.

        Oorspronkelijk geplaatst door gpupdate.net
        Wordt Paris Hilton de nieuwe ster bij Spyker?

        Jazeker, niemand minder dan glamour girl Paris Hilton zou het Spyker Formule 1-team kunnen komen versterken tijdens de Grand Prix van Monaco eind mei. De Amerikaanse is het boegbeeld van het bruisende drankje Rich Prosecco, een product van de Oostenrijkse miljonair Gunther Aloys.

        VOLLEDIG ARTIKEL
        BRON

        Comment


        • F1 Pilot Nick Heidfeld drives his BMW F1.07 on the Nurburgring Nordschleife. It has been years ago since the last F1 car drove this part of the track.


          Voor het eerst sinds 1976 heeft er weer een Formule 1-bolide over de beruchte Nordschleife, het oude deel van de Nürburgring, gereden. BMW-rijder Nick Heidfeld gaf zaterdag tijdens de BMW Motorsportdag zijn F1.07 de sporen op het bijna 22 kilometer lange stuk asfalt, dat ook wel de Groene Hel wordt genoemd. Het oude circuit heeft vele levens geëist en na het zware ongeluk van Niki Lauda, waarbij de Oostenrijker bijna zijn leven verloor, werd de Nordschleife in de ban gedaan.


          Voor aanvang van de rit zei Heidfeld tegen GPUpdate.net: "Ik verwacht geen problemen. Ik zal ook zeker niet tot het uiterste gaan. Dat kan ook niet met de demonstratiebanden waarmee ik ga rijden. Ik ben erg jaloers op de Formule 1-coureurs die hier vroeger hebben gereden, ook al was het natuurlijk wel gevaarlijk in die tijd. Ik hou van lange circuits. Hoe meer bochten, hoe groter de uitdaging."



          Na een installatieronde over het Grand Prix-circuit stuurde Heidfeld zijn auto linksaf de bossen van de Eifel in. Pas na ruim acht minuten kwam de Duitser via Antoniosbuche, Tiergarten en Hohenrain Schikane weer terug op het lange rechte stuk van de nieuwe Nürburgring. In totaal legde Heidfeld drie ronden af over de Nordschleife. De BMW was door het team hoger op de wielen gezet, zodat Heidfeld niet in de problemen zou komen bij de fameuze Karussell. Ondanks de speciale demonstratiebanden van Bridgestone, die op een normaal circuit al wel tien seconden per ronde langzamer zijn, behaalde hij nog een snelheid van 275 kilometer per uur bij Döttinger Höhe. Een ronderecord zat er met een tijd van 8 minuten en 34 seconden niet in.



          "Dit was ongelooflijk", riep Heidfeld na afloop uit. "De Nordschleife is het mooiste circuit ter wereld en ik had de tank graag leeg gereden, maar ik weet ook dat het een gevaarlijk circuit is, dat niet is gebouwd voor een moderne F1-wagen. Het was een speciaal moment om het Grand Prix-circuit af te gaan en het oude gedeelte op te rijden. Bij Bergwerk en Döttinger Höhe werd ik flink door elkaar geschud. Ik zal dit nooit vergeten."

          Bijna 45.000 mensen zagen Heidfeld over de Nordschleife gaan.

          Comment


          • McLaren test nieuwe voorvleugel

            Agressieve ontwikkelingsstrategie

            [30-04] McLaren is vandaag in Barcelona begonnen met het testen van een radicale nieuwe voorvleugel. Daarmee hoopt het team de aanval te kunnen inzetten op Ferrari.


            De opvallende nieuwe vleugel op de MP4/22


            De vleugel is vorige week al getest tijdens rechtelijntests op het Spaanse eiland Menorca en werd vanmorgen in Barcelona onthuld. De vleugel overspant de neus en is niet, zoals bij de meeste teams, aan weerszijden van de neus bevestigd.

            bron + foto's : www.formule1.nl






            Comment


            • "Ferrari, niet McLaren, heeft de grootste upgrade"

              De F1-wereld was gisteren duidelijk onder de indruk van het nieuwe voorvleugelontwerp bij McLaren, maar volgens vele andere insiders binnen de sport deed de grootste verandering zich voor aan de F2007 van Ferrari.

              Ferrari verscheen gisteren ook met een grootschalige update, en opvallend was vooral dat het gebied rond de sidepods van de wagen volledig hertekend was.

              Volgens de Italiaanse krant La Gazzetto dello Sport was de F2007 voorzien van een grotere update dan McLaren. Naar verluidt zouden de nieuwe en smallere sidepods deel uitmaken van een innovatief koelsysteem waar de ingenieurs in Maranello al enkele maanden aan bezig zijn.

              Achter het stuur van de geüpdatete wagen, reed de 27-jarige Räikkönen niet enkel de beste tijd van de dag, maar ook de vijf volgende snelste ronden stonden op de naam van de Fin.

              Vorige week dinsdag voerde testpiloot Luca Badoer reeds een shakedown uit van de aangepaste bolide, die ook voorzien is van nieuwe voor- en achtervleugels en een hertekende diffuser, op het Vairano-circuit. (bron: f1-club.be)

              Comment


              • Valencia haalt Formule 1-race binnen
                10 mei 2007


                Valencia staat vanaf volgend seizoen op de Formule 1-kalender. De Spaanse stad heeft hiertoe een zevenjarige overeenkomst gesloten met Formule 1-baas Bernie Ecclestone. De deal werd donderdagochtend bekendgemaakt in het Palau de les Arts Reina Sofía, het ultramoderne operahuis in Valencia. De race zal worden verreden op een stratencircuit, gelegen in het centrum en het havengebied van de stad.


                Valencia werkte aanvankelijk aan plannen om het circuit Ricardo Tormo, dat door de Formule 1-teams veelvuldig wordt bezocht voor testwerkzaamheden, geschikt te maken voor een Formule 1-race, maar die plannen werden begin dit jaar volledig omgegooid. Deze radicale koerswijziging lijkt goed te hebben uitgepakt, want binnen anderhalve maand kwamen Valencia en Ecclestone tot een overeenkomst.

                De Formule 1-race in Valencia zal door het leven gaan als de Grand Prix van Europa en is de tweede Grote Prijs op Spaanse bodem, naast de Grand Prix van Spanje, die jaarlijks op het Circuit de Catalunya, even nabij Barcelona, wordt verreden. Het circuit van Barcelona heeft ondertussen nog een Formule 1-contract lopen tot en met 2011, en daarmee lijkt Spanje voorlopig zeker te zijn van twee Grands Prix.

                Er kleeft echter nog wel een grote 'maar' aan deze deal. De overeenkomst gaat alleen door als Francisco Camps, de huidige president van de regio Valencia, en zijn Partido Popular de regionale verkiezingen winnen, die op zondag 27 mei worden gehouden. Formule 1-baas Bernie Ecclestone lichtte toe: "Alles is in kannen en kruiken, maar ik zet pas na de verkiezingen mijn handtekening onder het contract."

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                  Barcelona heeft zijn contract met Bernie Ecclestone voor de organisatie van de GP van Spanje met 5 jaar verlengd. De GP van Spanje wordt nu tot 2016 op het circuit van Catalunya gehouden.


                  Als de centrum-rechtse Partita Popular eind van de maand de lokale verkiezingen in Valencia wint, dan mag Spanje in 2008 met 2 Grote Prijzen pronken, in Barcelona en Valencia.
                  12345
                  BMW = Freude Am Fahren

                  Comment


                  • Dit mss ook even quoten:
                    Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                    Michael Schumacher heeft geen zin om een F1-team te kopen of een renstal te runnen. Dat zei Schumacher in de paddock van Barcelona tijdens zijn eerste persbabbel sinds zijn afscheid van de F1 eind vorig jaar. Wat hij dan wel gaat doen, liet de zevenvoudige wereldkampioen in het midden.


                    Schumacher hield zich tijdens de persconferentie voortdurend op de vlakte. Op de vraag of hij plannen heeft om teameigenaar te worden of de leiding te nemen bij Ferrari, was de Duitser wel duidelijk.

                    Schumacher: “Geen van beiden! In geen geval. Ik wil het echt niet. Ik wil andere dingen doen in mijn leven.”

                    Schumacher blijft wel nauw betrokken bij Ferrari, maar wat zijn rol bij de Scuderia dan precies is, wou Schumi niet kwijt. Ook over de huidige Ferrari-rijders Massa en Raikkonen moet je Schumacher niet naar een opinie vragen. Schumacher staat wel nog altijd dicht bij Massa.

                    Schumacher: “Ik volg alles op de voet en uiteraard ken ik Felipe goed. We zijn al de jaren dat hij voor Ferrari heeft gewerkt, vrienden. En zoals je al hebt kunnen zien, heb ik een nauwe band met hem via de telefoon. Het is niet mijn taak om hem te helpen. Je ziet zelf hoe hij de job invult. Misschien heb ik hem vorig jaar bijgestaan, maar nu is het niet langer nodig.”

                    De F1-recordhouder was de meest opvallende gast in de nieuwe hospitality unit van Ferrari, die met zijn 3 verdiepingen het hoogste bolwerk is geworden in de F1-paddock.
                    Last edited by wouteb; 14/05/2007, 19:13.
                    BMW = Freude Am Fahren

                    Comment


                    • En er komt nog een race bij:
                      Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                      Volgend jaar wordt voor de allereerste keer in de geschiedenis van de F1 een avondrace gehouden. De primeur is voor Singapore, dat met Bernie Ecclestone een deal van 5 jaar heeft ondertekend voor een stratenrace.


                      Een dag na de aankondiging van een stratenkoers in Valencia vanaf 2008 komt nu ook Singapore met een dergelijke race op de F1-kalender. Dat de Grand Prix van Singapore daar ’s avonds wordt gereden, maakt dat de race hier in Europa rond de middag kan worden uitgezonden, in plaats van ’s morgens vroeg.

                      Het is nog niet duidelijk welke en of er bestaande Grote Prijzen zullen moeten wijken voor nieuwkomers Valencia en Singapore.
                      BMW = Freude Am Fahren

                      Comment


                      • Ferrari weet wat hun probleem is:

                        Originally Posted by formule1.nl
                        Ferrari is er tot dusver niet in geslaagd het gripniveau dat vereist is voor één snelle ronde in de kwalificatie in orde te krijgen. Vandaar de tegenvallende prestaties op zaterdag.

                        Nog afgezien van de mindere kwalificatieposities die door dit probleem worden veroorzaakt, zijn de gevolgen ook te merken in de races. Dan kan Kimi Raikkonen in de slotfase van de Amerikaanse Grand Prix wel snel zijn, maar veel brengt hem dat dan niet meer.

                        Dit omdat de Fin al zijn zachte banden moest gebruiken om zich te kwalificeren voor Q3 en hij op nieuwe, hardere banden van start ging in de race. De laatste races slaagt Ferrari er niet in de voorbanden op temperatuur te krijgen, terwijl dit in het begin van het jaar geen probleem was.

                        ,,Er bestaat een bepaalde correlatie met de nieuwe, zachte Bridgestone-compound”, stelt hoofd-circuitzaken Luca Baldisserri. ,,We proberen daar nu de oorzaak van te achterhalen en ik denk dat we daar veel tijdwinst mee kunnen boeken. Aan de andere kant denk ik niet dat de recente ontwikkelingen – zowel mechanisch als aërodynamisch – hier de reden van zijn.”

                        ,,Iedereen rijdt op dezelfde banden, dus daar kan het niet aan liggen. Het probleem is dat andere auto's er in slagen de grip van het rubber te benutten en wij niet. We moeten een manier zien te vinden waarop ons dat ook zo goed mogelijk lukt. Hier gaat veel van onze aandacht op de fabriek naar uit.”

                        ,,De kwalificatie is belangrijk, maar de race is dat ook. Probleem is alleen dat een mindere kwalificatie problemen in de race oplevert, zeker als we ook nog eens posities verliezen bij de start. En achter langzamere auto's lijkt de F2007 alleen maar minder te worden, waardoor we nog meer tijd verspelen en de race verliezen.”

                        Ferrari hoopt deze week tijdens de driedaagse test in Silverstone progressie te boeken met het testen van een nieuw aërodynamisch pakket, maar de kans is groot dat de reeds voorspelde regen roet in het eten gooit.

                        Baldisserri: ,,Als het ons met de afstelling van de auto lukt twee of drie tienden te vinden, dan is dat een eenvoudige en welkome oplossing. Of het ons daadwerkelijk lukt is een tweede. Voorlopig hebben we op alle vlakken – aërodynamisch, mechanisch en motorisch – het nodige te onderzoeken.”
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                        Opel Astra ST Sport (sold)

                        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                        Comment


                        • Ferrari verdenkt één van zijn medewerkers van een poging tot sabotage. Dat heeft de woordvoerder van de Italiaanse F1-renstal, Luca Colajanni, vrijdag gezegd aan het Franse persagentschap AFP. Ferrari zegt dat er voor de GP van Monaco, eind mei, geknoeid werd met de wagens en vroeg de procureur van het Italiaanse Modena een onderzoek te starten naar één van zijn medewerkers.
                          Bron: De Standaard

                          Comment


                          • Oja, misschien nog Ferrari-nieuws: de windtunnel in Modena begaf het vlak voor de Spaanse Grand-Prix, en of de schade ondertussen hersteld is, weet men nog niet.

                            Comment


                            • Is het al bekend wie wanneer op de testdagen van Spa zal rijden?

                              Comment


                              • Spionage in F1:

                                Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                                Er is een spionageschandaal losgebarsten rond Ferrari en McLaren. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek heeft Ferrari-ingenieur Nigel Stepney vertrouwelijke informatie doorgespeeld aan McLarens hoofddesigner Mike Coughlan. Stepney is gisteren door Ferrari buitengegooid, Coughlan staat bij McLaren voorlopig op non-actief.

                                Vorige week doken de eerste berichten op over spionage en zelfs sabotage, gepleegd door Stepney. Voor de GP van Monaco zou er aan de benzinetank van de Ferrari’s een wit poeder zijn aangetroffen en later vond de politie tijdens een huiszoeking bij Stepney een bus die het betrokken poeder zou bevat hebben. Toeval of niet, Ferrari kwam er niet aan te pas in Monaco en ook in Canada en de VS werd Ferrari overklast door McLaren. Dat had vooral te maken met een defect in de windtunnel van het team. Ongetwijfeld zal nu onderzocht worden of ook daar sprake is van sabotage.
                                Sabotage wordt spionage, nu ontdekt is dat Stepney onder één hoedje heeft gespeeld met Coughlan, niemand minder dan de hoofddesigner van McLaren. In de jaren ‘90 werkten Stepney en Coughlan samen bij Benetton en Ferrari. In opdracht van de Italiaanse justitie heeft de Britse politie ook bij Coughlan een huiszoeking gedaan en ten huize Coughlan zouden inderdaad Ferrari-documenten aangetroffen zijn.
                                De vraag is nu of McLaren op de hoogte was van de affaire en heeft Coughlan de vertrouwelijke informatie gebruikt en verwerkt in de McLaren? Het team uit Woking liet gisteren snel weten dat het niks met de zaak te maken heeft en dat het voluit aan het onderzoek zal meewerken.
                                En waarom heeft Stepney het Ferrari-team willen treffen? Was het puur wraak? Stepney was naar verluidt niet tevreden met de nieuwe job die hij binnen Maranello had gekregen. Hij zou een voorstel op zak hebben van Honda, maar Ferrari zou een transfer in de weg staan.
                                Dit is niet het eerste geval van bedrijfsspionage rond Ferrari. Enkele maanden geleden zijn twee voormalige Ferrari-werknemers veroordeeld, omdat ze vertrouwelijke Ferrari-data hadden doorgesluisd naar Toyota.

                                Comment


                                • Ferrari is blijkbaar geen leuke werkgever

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    Ferrari is blijkbaar geen leuke werkgever
                                    Idd

                                    Maar nu ik het artikel gelezen heb en na de race van zondag valt het echt enorm op dat er gesaboteerd werd bij ferrari

                                    Comment


                                    • Ferrari is al altijd beter geweest op Magny Cours...

                                      Maar inderdaad, hopelijk wordt het seizoen nu spannender met 2 topteams en dan nog BMW dat kan meestrijden

                                      Comment


                                      • Ik denk dat de de tegenvallende prestaties van Ferrari en die sabotage grotendeels ongelukkig samenvielen. De sabotage zal wel een invloed hebben gehad, maar niet zo'n grote dat Ferrari opeens er niks meer van bakt.

                                        Monaco: -McLarencircuit + Raikkonen maakte fout in kwalificaties + nooit denderende race geweest voor Massa.
                                        Canada: -Massa rijdt door rood licht, zwarte vlag, maar kon in het begin van de race goed volgen dacht ik.Raikkonen had in mijn ogen zijn weekend niet.
                                        USA: -Mja, Ferrari zat hier toch dicht bij McLaren in de kwalificaties en de race, maar ik denk dat McLaren in feite gewoon beter was dat weekend.

                                        Ach...

                                        Tja, als er spionage/sabotage is moet dat natuurlijk wel streng bestraft worden, ook McLaren indien die medeplichtig blijken.

                                        Comment


                                        • Dit bericht lijkt me er toch op te wijzen dat het een zaak is tussen Stepney en Coughlan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X