Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
    Op Monaco maken de details bv het verschil uit tussen de 1e en de 5e plaats.

    Daarom ook dat bvb Schumacher en Senna er zo vaak wonnen. Enkel de groten winnen in Monaco. De laatste jaren dus Alonso, Coulthard (twee maal, onderschat 'm niet !!), Schumacher, Hakkinen, Raikkonen, Montoya en zelfs Trulli (ook hem mag je niet onderschatten).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
      Het beste voor Williams is om samen met Rosberg stap voor stap naar de top terugkeren met ondersteuning van Toyota.
      Akkoord, maar dan op een andere manier dan Sauber.

      Ik zie veel gelijkenissen met Sauber, ergens rond 2001-2002. Toen had Sauber ook serieus wat rijderspotentieel (Raikkonen en Massa), waren ze ook een privéteam met klantenmotor van 'een grote' (toen Ferrari-motoren), waren ze ook dé relevatie (4e in het constructeurs-WK van '01, achter de grote drie), ...

      Peter Sauber heeft z'n team toen verkocht aan BMW, om het aan de top te krijgen. En 't is er eigenlijk nog altijd niet. Want ik zie bvb Renault en Red Bull volgend jaar veel progressie maken, en als BMW dan weinig vooruitgaat, zitten ze gewoon weer in de middenmoot.

      Nu zie ik Williams en Head hun team nog niet zomaar verkopen, maar ja ...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        Massa is snel, maar heeft 'een perfect weekend' nodig. Als Massa wint, is het vaak met pole position én snelste ronde. Moeilijke races, waarbij ie met strategie moet winnen, of veel moet inhalen, wint hij doorgaans niet. Hij kan van de pole position naar de winst rijden, maar een talent zoals bvb Raikkonen of Alonso is 't niet.
        Eén uitzondering: Silverstone dit jaar. Moet zowat z'n beste race zijn geweest. Maar ie won 'm niet.
        't is niet de strafste in die reeks, maar boven Coulthard staat ie zeker ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
          Het beste voor Williams is om samen met Rosberg stap voor stap naar de top terugkeren met ondersteuning van Toyota.
          Goed voor Williams, maar slecht voor Rosberg ...

          Wat is dan realiseerbaar, kampioen binnen 3 of 4 jaar ... en dat dan nog in het beste geval ?

          In het ergste geval zit zijn carriere in het midden terwijl ie zoekt voor een team dat hem niet wilt

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Goed voor Williams, maar slecht voor Rosberg ...

            Wat is dan realiseerbaar, kampioen binnen 3 of 4 jaar ... en dat dan nog in het beste geval ?

            In het ergste geval zit zijn carriere in het midden terwijl ie zoekt voor een team dat hem niet wilt

            Ik snap je redenering en het is inderdaad iets dat Rosberg zal moeten afwegen. Alles zal afhangen van volgend seizoen, maken ze bij Williams terug zo'n progressie dan zie ik hem blijven en anders zal hij Williams wel verlaten.

            Ik denk als hij nu naar Mclaren gaat dat hij 2de viool moet spelen achter Hamilton en daarvoor is hij zelf ook te goed.

            Maar denk dat wij hier eindeloos over kunnen verder discussiëren

            Comment


            • We kunnen hier inderdaad blijven over verder discussiëren, maar het interesseert me wel

              Wie zien jullie volgend jaar bij McLaren rijden? (naast Lewis dan..)
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Rosberg.

                Of Pfaffet

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
                  Ik snap je redenering en het is inderdaad iets dat Rosberg zal moeten afwegen. Alles zal afhangen van volgend seizoen, maken ze bij Williams terug zo'n progressie dan zie ik hem blijven en anders zal hij Williams wel verlaten.

                  Ik denk als hij nu naar Mclaren gaat dat hij 2de viool moet spelen achter Hamilton en daarvoor is hij zelf ook te goed.

                  Maar denk dat wij hier eindeloos over kunnen verder discussiëren
                  ... da's zeker!

                  Mijn mening, als je nu het wilt maken als piloot : bad timing ! De concurrentie is moordend ... wat is de kans dat er volgend jaar geen Ferrari of McLaren kampioen wordt ? Dat wil dus zeggen dat bijna alle podia naar die mannen gaan ... De enige plaats die overschiet : McLaren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Wie zien jullie volgend jaar bij McLaren rijden? (naast Lewis dan..)
                    Coulthard

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Rosberg.
                      Ik denk dat Ron vooral iemand zoekt die Hamilton aanvult : een iets oudere & ervaren piloot, die weet dat ie geen kampioen kan worden. Maar vooral, iemand die het kan vinden met Lewis. Rosberg lijkt mij een zeer slechte keuze dan.

                      lol ... en ik kom terug bij Coulthard. Coulthard en McLaren is perfect, en het is een Brit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                        Ik denk dat Ron vooral iemand zoekt die Hamilton aanvult : een iets oudere & ervaren piloot, die weet dat ie geen kampioen kan worden. Maar vooral, iemand die het kan vinden met Lewis. Rosberg lijkt mij een zeer slechte keuze dan.

                        lol ... en ik kom terug bij Coulthard. Coulthard en McLaren is perfect, en het is een Brit.
                        Rosberg en Hamilton zijn friends-for-life, maar ook concurrenten als ze allebei over goed materiaal beschikken.

                        Bij ervaren piloten heb je wel wat keuzes, hé.

                        - Coulthard
                        - Webber
                        - Barichello
                        - Heidfeld

                        Diegenen die 't alvast niet zullen zijn als ze Hamilton echt naar voor willen schuiven.

                        - Hakkinen (die is te ambitieus)
                        - Frentzen (nét niet)
                        - Montoya (zelfde als Hakkinen)
                        - R Schumacher (net niet is 'n understatement...)
                        - Fisichella (zelfde als R Schumacher)
                        - Albers

                        Moesten ze toch 'n rookie kiezen.

                        - Kubica
                        - Vettel
                        - Rosberg
                        - Sutil

                        Tussen die laatste 4 zitten er voor mij 2 potentiële toekomstige wereldkampioenen: Kubica en Rosberg. Beiden hebben lef, talent en tonen al in 'n iets mindere wagen dat ze mee kunnen strijden.

                        Comment


                        • Je onderschat Vettel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                            Rosberg en Hamilton zijn friends-for-life ...
                            wist ik niet, hmmmm ... maar als ze op circuit elkaar willen bewijzen (wat normaal is), dan zal het niet lukken eh

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                              Rosberg en Hamilton zijn friends-for-life, maar ook concurrenten als ze allebei over goed materiaal beschikken.

                              Bij ervaren piloten heb je wel wat keuzes, hé.

                              - Coulthard
                              - Webber
                              - Barichello
                              - Heidfeld

                              Diegenen die 't alvast niet zullen zijn als ze Hamilton echt naar voor willen schuiven.

                              - Hakkinen (die is te ambitieus)
                              - Frentzen (nét niet)
                              - Montoya (zelfde als Hakkinen)
                              - R Schumacher (net niet is 'n understatement...)
                              - Fisichella (zelfde als R Schumacher)
                              - Albers

                              Moesten ze toch 'n rookie kiezen.

                              - Kubica
                              - Vettel
                              - Rosberg
                              - Sutil

                              Tussen die laatste 4 zitten er voor mij 2 potentiële toekomstige wereldkampioenen: Kubica en Rosberg. Beiden hebben lef, talent en tonen al in 'n iets mindere wagen dat ze mee kunnen strijden.
                              Uit dat eerste lijstje zou ik Rubens of David kiezen, als aanvulling voor Lewis

                              Comment


                              • Denk dat als Mclaren geen suppertalent ( Rosberg, Sutil, Vettel, ...) kan loskrijgen voor dit seizoen dat ze misschien beter gewoon Pedro De La Rosa kunnen nemen.

                                Is testpiloot bij Mclaren en heeft vorig jaar bewezen in dienst te kunnen rijden van Kimi. Hij heeft ook de ervaring die Hamilton nog mist op gebied van het ontwikkelen. Bovenal hij is Spanjaard altijd leuk voor de spaanse sponsoren als ze blijven. En hij zal ook dankbaar zijn dat hij nog een kans krijgt en wss niet te hard zal morren als hij na dit ene jaar terug testpiloot word.

                                Nu ja allemaal speculaties.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
                                  Denk dat als Mclaren geen suppertalent ( Rosberg, Sutil, Vettel, ...) kan loskrijgen voor dit seizoen dat ze misschien beter gewoon Pedro De La Rosa kunnen nemen.

                                  Is testpiloot bij Mclaren en heeft vorig jaar bewezen in dienst te kunnen rijden van Kimi. Hij heeft ook de ervaring die Hamilton nog mist op gebied van het ontwikkelen. Bovenal hij is Spanjaard altijd leuk voor de spaanse sponsoren als ze blijven. En hij zal ook dankbaar zijn dat hij nog een kans krijgt en wss niet te hard zal morren als hij na dit ene jaar terug testpiloot word.

                                  Nu ja allemaal speculaties.

                                  Clever boy !

                                  Comment


                                  • Hamilton móet kampioen worden, Mclaren heeft al teveel geld in hem geïnvesteerd. Dus de teamgenoot van Hamilton zal zich moeten schikken naar een figurantenrol, of daar althans toe bereid zijn zodra de tijd daar rijp voor is.

                                    Maar ik vind het eerder jammer dat Ron Dennis blijft waar hij is, volgens mij nog altijd de échte rotte appel in de mand daarginds. Maar die kerel zit te diep in Mclaren om zomaar aan de kant geschoven te worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Wie zien jullie volgend jaar bij McLaren rijden? (naast Lewis dan..)
                                      Veel hangt uiteraard af van waar Alonso gaat rijden. Een switch is redelijk logisch, bvb dan Kovalainen - Alonso of Rosberg - Alonso.

                                      Verder denk ik, net als Servaski, dat ook De La Rosa een kans maakt. Ervaring, vrij snel, teamspeler, Spanjaard (belangrijk, want met het vertrek van Alonso verliezen ze serieus van krediet in Spanje), ...

                                      Anyway, de twee voornoemde switches lijken me 'onlogisch'.
                                      Kovalainen is al teleurgesteld over z'n voorbije seizoen. Hij wil iets bereiken. Dat lijkt het mij voor hem vrij onlogisch om in de schaduw van Hamilton te gaan rijden.
                                      Rosberg idem. Volgens mij blijft hij bij Williams.

                                      Een andere switch, die hier nog niet aangehaald is: Fisichella - Alonso. Fisichella vliegt waarschijnlijk buiten bij Renault. Als McLaren een getalenteerde, ervaren coureur wil, zijn ze bij Fisico wel aan 't juiste adres. En hij kan in dienst van een andere coureur rijden, zoals hij al deed in de Alonso-periode bij Renault. Probleem? Piquet Jr staat te popelen om te debuteren, en Kovalainen lijkt me weinig zin te hebben om tweede viool te spelen naast Alonso, bij Renault. De oplossing is simpel: Kovalainen op straat ... en naar Toyota. "Een Trulli'ke doen", dus.
                                      Da's in mijn ogen wel een serieuze optie. Alonso naar Renault, Fisichella naar McLaren, Kovalainen naar Toyota. (Ralf Schumacher kan eventueel bij Williams aan de slag (in 't verleden was dat best een goeie combinatie !!) als hij loon inlevert.)
                                      Voordelen van de hele optie:
                                      -Kovalainen is bij Toyota geen tweede man, integendeel.
                                      -Piquet mag debuteren
                                      -Alonso heeft een onervaren teamgenoot, die ie normaal gezien wel de baas zou moeten kunnen
                                      -McLaren heeft een teamspeler, een tweede viool, een ervaren rijder, met veel technisch inzicht
                                      Nadeel:
                                      -Renault switcht wéér van coureurs. Slecht voor de continuïteit binnen het team. Maar met 'n coureur als Alonso is dat geen écht probleem.

                                      Dat lijkt me de beste oplossing. Of 't zo zal gebeuren, is de vraag ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                        Veel hangt uiteraard af van waar Alonso gaat rijden. Een switch is redelijk logisch, bvb dan Kovalainen - Alonso of Rosberg - Alonso.

                                        Verder denk ik, net als Servaski, dat ook De La Rosa een kans maakt. Ervaring, vrij snel, teamspeler, Spanjaard (belangrijk, want met het vertrek van Alonso verliezen ze serieus van krediet in Spanje), ...

                                        Anyway, de twee voornoemde switches lijken me 'onlogisch'.
                                        Kovalainen is al teleurgesteld over z'n voorbije seizoen. Hij wil iets bereiken. Dat lijkt het mij voor hem vrij onlogisch om in de schaduw van Hamilton te gaan rijden.
                                        Rosberg idem. Volgens mij blijft hij bij Williams.

                                        Een andere switch, die hier nog niet aangehaald is: Fisichella - Alonso. Fisichella vliegt waarschijnlijk buiten bij Renault. Als McLaren een getalenteerde, ervaren coureur wil, zijn ze bij Fisico wel aan 't juiste adres. En hij kan in dienst van een andere coureur rijden, zoals hij al deed in de Alonso-periode bij Renault. Probleem? Piquet Jr staat te popelen om te debuteren, en Kovalainen lijkt me weinig zin te hebben om tweede viool te spelen naast Alonso, bij Renault. De oplossing is simpel: Kovalainen op straat ... en naar Toyota. "Een Trulli'ke doen", dus.
                                        Da's in mijn ogen wel een serieuze optie. Alonso naar Renault, Fisichella naar McLaren, Kovalainen naar Toyota. (Ralf Schumacher kan eventueel bij Williams aan de slag (in 't verleden was dat best een goeie combinatie !!) als hij loon inlevert.)
                                        Voordelen van de hele optie:
                                        -Kovalainen is bij Toyota geen tweede man, integendeel.
                                        -Piquet mag debuteren
                                        -Alonso heeft een onervaren teamgenoot, die ie normaal gezien wel de baas zou moeten kunnen
                                        -McLaren heeft een teamspeler, een tweede viool, een ervaren rijder, met veel technisch inzicht
                                        Nadeel:
                                        -Renault switcht wéér van coureurs. Slecht voor de continuïteit binnen het team. Maar met 'n coureur als Alonso is dat geen écht probleem.

                                        Dat lijkt me de beste oplossing. Of 't zo zal gebeuren, is de vraag ...
                                        Er zit wel logica achter, maar ergens zou ik het dom vinden van Renault moesten ze Alonso terughalen. Die kerel heeft dit jaar nogal wat commentaar gegeven op vanalles en nog wat, zo iemand zou ik eigenlijk niet in mijn team willen. Behoud Kovalainen (ik vind dat een echt talent, waar je progressie bij merkt) en geef Piquet Jr. een kans. Behoud die rijders enkele jaren en bouw er een team rond.

                                        Hopelijk houdt Ferrari zijn line-up. Massa is 'n vrij constante piloot met zuiders temperament, Raikonnen is een koele Fin, en die twee vullen mekaar goed aan, vind ik.

                                        We zien wel...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                          Peter Sauber heeft z'n team toen verkocht aan BMW, om het aan de top te krijgen. En 't is er eigenlijk nog altijd niet. Want ik zie bvb Renault en Red Bull volgend jaar veel progressie maken, en als BMW dan weinig vooruitgaat, zitten ze gewoon weer in de middenmoot.
                                          Hoe??

                                          Vergelijk BMW-Sauber dan met dit seizoen en het vorig (1ste)seizoen.

                                          Moest men vorig jaar gezegt hebben dat Renault dit jaar maar 1 podium zou halen, dan zou niemand dat geloofd hebben

                                          Afwachten en zien wat het volgend seizoen zal worden zou ik zeggen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X