Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Hoe??

Vergelijk BMW-Sauber dan met dit seizoen en het vorig (1ste)seizoen.

Moest men vorig jaar gezegt hebben dat Renault dit jaar maar 1 podium zou halen, dan zou niemand dat geloofd hebben

Afwachten en zien wat het volgend seizoen zal worden zou ik zeggen.
    BMW is dit seizoen vaak 'best of the rest' geweest. Vaak het derde team, hoewel tegen het einde van het seizoen de Renault's soms sneller waren. Dat maakt ze nog geen topteam ...

't Is een beetje zoals Jordan eind jaren '90.

Comment

• Mijn gok zou zijn: Toyota

Een team met zéér veel potentieel en ze hebben nood aan een échte nr1 piloot, ipv een duo dat steeds middenmoot presteert. Ze hebben het kapitaal om zowel technisch als qua loon Alonso tegemoet te komen. Het feit dat hij daar vanaf "nul" kan beginnen beschouwt hij misschien als flinke uitdaging...

En anders zou ik zeggen BMW, die als best of the rest langzaam maar zeker aan de weg naar de top timmeren. Een ervaren man als Alonso zien ze daar ook graag komen denk ik.

Minst waarschijnlijk lijkt mij Williams. Ik zou niet weten wat hij daar verloren heeft, het team heeft dit jaar fatsoenlijk gepresteerd niet meer maar ook niet minder. Ook het feit dat het geen fabrieksteam is, is volgens mij een minder interessante optie voor Alonso.

Waar Alonso ook zal gaan, het zal een werk worden van meerdere seizoenen. Benieuwd of hij daar zin in heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        BMW is dit seizoen vaak 'best of the rest' geweest. Vaak het derde team, hoewel tegen het einde van het seizoen de Renault's soms sneller waren. Dat maakt ze nog geen topteam ...

't Is een beetje zoals Jordan eind jaren '90.
        De jaren dat Williams de motoren van BMW gebruikte, streed Williams-BMW om het WK

Sauber BMW was dit jaar de "best of the rest" en het jaar voordien waren ze nog minder. Houden ze de evolutie zoals ze nu bezig zijn, dan ziet het er goed uit

Het jammer van alles is dat ze hun motoren niet verder mogen ontwikkelen, wat hen toch een serieus nadeel opleverd.

Comment

• Vergeet niet dat de windtunnel van BMW enkele jaren geleden (toen uiteraard nog van Sauber) werd uitgeroepen tot meest geavanceerde van alle F1-teams. En sindsdien hebben ze de laatste nieuwe supercomputer ( blue albert ofzo) aangekocht, dus op dat vlak zullen ze wel een voordeel hebben. Zelfs al is het maar een klein voordeel, dat kan genoeg zijn in de F1. En als Kubica ook vorderingen maakt zouden ze, denk ik, toch minstens 1GP moeten kunnen winnen.
          BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Michael Schumacher kruipt opnieuw in Ferrari-bolide

Voor het eerst sinds zijn afscheid in 2006 zal Michael Schumacher volgende week achter het stuur van een Ferrari plaatsnemen. De zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 zal op het circuit van Barcelona enkele testritten afwerken. Dat maakte de Italiaanse renstal bekend.

"We hebben altijd gezegd dat dergelijk scenario mogelijk zou zijn indien Michael het wenste", zegt woordvoerder Luca Colajanni, die eraan toevoegde dat de 38-jarige Duitser zeker niet aan een terugkeer in competitie denkt. "Het is niet alleen voor de lol, het is ook nuttig. Door zijn ervaring is hij voor ons nog steeds van grote waarde", klinkt het. (afp/adv)

Bron:HLN

Comment

• ahum..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                Aah ik dacht dat het nieuws was en vandaar niet bij "1 Wintertesting & Teampresentaties 2008" gekeken.

Comment

• Ik zie Fisichella toch niet naar McLaren gaan, als het niet lukt om samen te werken met een Spanjaard, dan toch ook niet met een Italiaan... Allemaal hetzelfde temperament.

Er zijn momenteel zeker genoeg piloten met het talent om het ver te schoppen maar wie heeft er ook de sponsors om bij een echt topteam te rijden (Vettel, De La Rosa, Kubica, Rosberg... denk het niet?)

Comment

• Gary Paffet naar McLaren..

ik zou het zeker niet uitsluiten als mogelijkheid..

Comment

• Williams bevestigt Rosberg en Nakajima

Het Williams-team heeft vandaag bevestigd dat Nico Rosberg en Kazuki Nakajimi hun rijdersline-up zullen vormen voor volgend seizoen. Daarmee komt meteen een einde aan de geruchten dat Rosberg volgend jaar naar McLaren zou overstappen.

Rosberg heeft de afgelopen twee seizoenen al gereden voor de renstal uit Grove terwijl Kazuki Nakajima, de 22-jarige rijder uit het Japanse Aichi, het voorbije seizoen fungeerde als officiële test- en reservepiloot.

Nakajimi maakt al sinds 2003 deel uit van het Toyota Driver's Programme toen hij het Formule Toyota kampioenschap op zijn naam kon schrijven. Na talloze testsessies kon de Japanner tijdens de laatste race van vorig seizoen tevens zijn racedebuut maken bij Williams.

"Ik ben blij dat Nico voor het team zal racen in zijn derde opeenvolgende jaar na een indrukwekkende vorm te hebben getoond in 2007," verklaarde teambaas Frank Williams. "Nico zal bijgestaan worden door Kazuki, die een indruk heeft nagelaten bij het team tijdens het voorbije jaar. Hij heeft het tempo en de juiste attitude om zich te ontwikkelen tot een competitieve F1-racer."

Nakajima zei: "Dit is de kers op de taart voor mij na een geweldig jaar. Het was een ongelooflijke ervaring om in maart van dit jaar uit de garage te rijden als F1-piloot en om nu bevestigd te worden als racerijder is een droom die werkelijkheid wordt. Ik ben Toyota dankbaar voor hun steun en Williams voor hun vertrouwen in mij. Er moet nog veel werk gedaan worden voor het seizoen van start gaat, maar ik wil al het nodige doen om te bewijzen aan Toyota en Williams dat ze de juiste investering hebben gemaakt."

bron: f1-club

Comment

• Een verwachte keuze van Williams. Had als Williamsfan liever Glock, Sutil of Liuzzi gezien. Alhoewel nu Williams wel duidelijk met een nummer 1 en nummer 2 rijden.

Maar ik geef Nakajimi de voordeel van de twijfel, hij heeft buiten zijn pitstop niet slecht gedaan. Hij kent vele circuits vanuit de GP2 en heel waarschijnlijk zal Williams ook nog wel een mooi bedrag van Toyota krijgen.
                        Hopen dat Wurz aanblijft als mentor en mss als testpiloot.

Comment

• Alonso close to agreeing Renault return

Fernando Alonso and Renault are close to reuniting ahead of the 2008 Formula One season.

Although the Spaniard, who was recently released from his McLaren contract, did not meet Flavio Briatore's Tuesday deadline, reports indicate that the pair have nonetheless nearly agreed a deal for next year.

The Spanish daily sports newspaper Marca claims that 26-year-old Alonso's final decision is still 'a few days' away, as negotiations continue smoothly.

Alonso had earlier baulked at Briatore's insistence on a two or three-year agreement, but it is understood that the double world champion will instead be free to leave Renault after a single season if the team fails to meet certain minimal performance and results criteria.

Therefore, in the event that Renault endures another uncompetitive season in 2008, Alonso can still defect to Ferrari or BMW Sauber in 2009.

Britain's The Guardian, meanwhile, reports on Wednesday that if Alonso signs for Renault he will be partnered by Nelson Piquet Jr, with Heikki Kovalainen 'the most likely candidate' to fill Alonso's seat at McLaren.

The newspaper said 34-year-old Italian veteran 'Giancarlo Fisichella has been told there is no place for him next year.'

Bron: http://en.f1-live.com/f1/en/headline...07094805.shtml

Comment

• Alonso naar Renault, dat is nog het beste.

Comment

• Het blijft Alonso achtervolgen na zijn huidige werkgever nu ook zijn (mogelijke) nieuwe werkgever. Zelfs nu het seizoen gedaan is houdt het niet op met de spionagezaak ditmaal niet Ferrari maar Renault.

Ook Renault F1 is nu officieel in staat van beschuldiging gesteld wegens spionage. Renault moet zich op 6 december voor de Wereldraad van de FIA verantwoorden voor het mogelijk bezit van gegevens, die aan McLaren toebehoren.

De hele spionage-affaire, die McLaren een diskwalificatie en een monster-boete heeft gekost, krijgt voor Renault nog een ferme staart. Een ex-werknemer van McLaren zou een reeks CD’s met belangrijke data meegenomen hebben naar Renault. De feiten kwamen aan het licht aan de vooravond van de intussen beruchte hoorzitting, waarin McLaren veroordeeld werd.

Volgens een mededeling van de FIA gaat het om data over ondermeer de layout en de afmetingen van de McLaren, over het tanksysteem, de versnellingsbak, het oliekoelsysteem, het controlesysteem van de hydraulica en een nieuw onderdeel van de ophanging, dat gebruikt werd op de McLaren van 2006 en 2007.

In een reactie zegt Renault dat het zijn volle medewerking verleent aan de FIA. Het Franse team moet op 6 december voor de Wereldraad verschijnen.
                              Bron: pitstoptv.be
                              BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Als Renault ook zo'n boete krijgt kunnen ze hun boeltje direct op eBay zetten peins ik

Comment

• Officieel: Brawn nieuwe teambaas Honda

Ross Brawn is de nieuwe teambaas van Honda. Dit heeft het team uit het Britse Brackley maandag bevestigd. De Brit genoot dit jaar van een sabbatical en was daarvoor de technisch directeur van Ferrari. De verwachting was dat Brawn terug zou keren naar het Italiaanse team, maar uiteindelijk heeft hij gekozen voor Honda.

VOLLEDIG ARTIKEL
                                  Best verrassend...

Comment

• Nog een verrassing

Domenicali volgt Todt op

Italiaan nieuwe teambaas Ferrari

[12-11] Ferrari heeft via een persbericht bekendgemaakt dat het met ingang van 1 januari volgend jaar een aantal wijzigen doorvoert in haar management. De belangrijkste: Stefano Domenicali volgt Jean Todt op als teambaas van de Italiaanse renstal.

Domenicali (links) zwaait voortaan de scepter bij Ferrari

Dat is althans de strekking. Officieel komt Domenicali namelijk aan het hoofd te staan van de Gestione Sportiva, de autosportdivisie van Ferrari waaronder het Formule 1-team valt. Tot op heden vervulde de 42-jarige Italiaan de functie van sportief-directeur bij de Scuderia.

Verder promoveren technisch-directeur Mario Almondo en hoofdontwerper Aldo Costa. Almando wordt operations director, Costa neemt Almondo’s hudige functie over. Hij wordt dus de nieuwe technisch-directeur. Gilles Simon blijft aan als engine director.

Meer details over de nieuwe teamstructuur geeft Ferrari voor het einde van het jaar prijs. ( www.formule1.nl )

Comment

• en wat gebeurt er met Todt

btw, ik denk dat als Todt verdwijnt Ferrari in vrije val komt. Honda zie ik echter grote stappen vooruit gaan met het iemand als Brawn binnen het team.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                        en wat gebeurt er met Todt

Ging die niet met pensioen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                          en wat gebeurt er met Todt

btw, ik denk dat als Todt verdwijnt Ferrari in vrije val komt. Honda zie ik echter grote stappen vooruit gaan met het iemand als Brawn binnen het team.

Inderdaad. Brawn is van onschatbare waarde. Groot technisch vernuft en vooral een sterk organisatorisch inzicht.

Ik denk trouwens niet dat Ferrari nu in vrije val zal komen. Het zal weer wel wat aanpassen zijn, maar da's normaal. Niet vergeten dat Domenicali, Almondo en Costa waarschijnlijk in de periode Todt-Brawn-Byrne-Martinelli ook al wel serieus wat te zeggen hadden.

Comment

Working...
                                          X