Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik las het ook net op hln.be. Amai, ik had dat eigenlijk niet verwacht. 't Was toch Honda die als vroegste is beginnen ontwikkelen en testen voor het nieuwe seizoen toch? Daar kon misschien wat beters zijn uitgekomenen dan vorige seizoenen...

    Benieuwd waar de rijders naartoe zullen gaan.

    Comment


    • Ai
      En zij die al zo lang bezig waren met het ontwikkelen van hun nieuwe wagen.

      Gelukkig voor Alonso dat hij bij Renault is gebleven.
      Jammer voor Butten, Barrichello en Brown...

      Al zal er wel een rijke Arabier/Rus/Japanner die renstal overnemen.

      Comment


      • Ik volg de F1 niet echt, maar zien ze zoiets niet aankomen ofzo?

        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment


        • Budgettair stond Honda er nu ook niet echt geweldig voor, hé. 2 jaar geleden hadden ze bijna Google Earth als sponsor, maar die haakten op het laatste moment af. Daarom reed Honda ook met die wereldbol op de wagen. Nadien werd dat dan aan de milieu-hype gelinkt. En veel sponsors heb ik er nadien niet bij weten komen ...


          't Is jammer, voor Button en Brawn. Barrichello is einde carrière.

          Comment


          • Barrichello is al aan zijn tweede leven begonnen: Modder smijten

            Comment


            • Comment


              • Nieuws over de standaardmotor:
                Cosworth benoemd tot leverancier standaardmotor
                GPUpdate.net
                05 december 2008
                Cosworth gaat standaardmotoren voor de Formule 1 ontwikkelen. Zo heeft de FIA vrijdagochtend bekendgemaakt. De Britse onderneming heeft de tender gewonnen die de autosportbond in oktober uitschreef en zal nu samen met Xtrac and Ricardo Transmissions werken aan de ontwikkeling van een standaardaandrijflijn.
                Cosworth benoemd tot leverancier standaardmotor
                Het is echter nog niet zeker of de standaardmotor er wel komt. De teams zijn namelijk fel tegen de plannen van de FIA om vanaf 2010 met standaardmotoren te rijden. Zij kwamen donderdag nog met een tegenvoorstel, waarin zij aangeven bereid te zijn om goedkopere en zuinigere motoren te ontwikkelen voor het seizoen 2011.
                FIA-president Max Mosley heeft nog niet gereageerd op dat tegenvoorstel, maar stuurde vrijdagochtend wel een brief naar alle teams waarin hij liet weten dat Cosworth de tender voor de standaardmotor heeft gewonnen. "We hebben het tenderproces afgerond en we zijn nu in gesprek met Cosworth en Xtrac and Ricardo Transmissions over de mogelijkheid om vanaf 2010 complete aandrijflijnen aan de Formule 1 te leveren", schreef Mosley in de brief. De kosten voor een standaardmotor zouden voor een team 6,42 miljoen euro per seizoen bedragen. Ook moet er vooraf eenmalig een bedrag van 1,97 miljoen euro worden betaald. De teams mogen zelf kiezen of zij de motoren bij Cosworth afnemen of dat zij zelf de motoren blijven bouwen.
                Als zij besluiten om zelf de motoren te blijven produceren, dan moeten deze wel exact gelijk zijn aan het standaardontwerp van Cosworth. Ook is er nog een derde optie en dat is dat een team met zijn huidige motoren blijft rijden, als deze maar niet beter presteert dan de standaardmotor en niet wordt doorontwikkeld. De genoemde prijzen zijn gebaseerd op het scenario dat vier teams ervoor kiezen om hun standaardmotoren bij Cosworth te kopen. Mochten meer teams besluiten om hun motoren bij Cosworth af te nemen, dan gaan de jaarlijkse kosten per team verder omlaag. Zo zouden de kosten bij acht teams nog 5,84 miljoen euro per seizoen zijn.
                De teams moeten al voor volgende week donderdag 17.00 uur aangeven of zij gebruik zouden willen maken van de door Cosworth gebouwde motoren.
                Wel snel dat de teams moeten aangeven of ze die motoren willen gebruiken of niet.
                BMW = Freude Am Fahren

                Comment


                • En toch nog goed nieuws i.v.m. Honda:
                  Fry optimistisch over overname Honda-team
                  GPUpdate.net
                  05 december 2008
                  Volgens Nick Fry, de directeur van Honda Racing F1, hebben zich al drie potentiële kopers gemeld voor het Formule 1-team uit het Britse Brackley. De 52-jarige Brit heeft er dan ook alle vertrouwen in dat zijn team op tijd wordt overgenomen.
                  Fry optimistisch over overname Honda-team
                  "In de afgelopen twaalf uur zijn we al door drie serieuze partijen benaderd", vertelde Fry vrijdag tegen de Britse televisiezender BBC. "We zijn dan ook een vrij aantrekkelijk team om te kopen. We beschikken over de beste faciliteiten in de pitstraat."
                  Fry geeft toe dat de renstal nog aantrekkelijker zou zijn geweest als de resultaten op de baan afgelopen jaar wat beter waren geweest. "Natuurlijk was het mooier geweest als we wat meer successen hadden behaald, maar het gaat om het totaalplaatje. Zo zijn we dit jaar al druk beziggeweest met de auto voor volgend jaar", zei Fry.
                  Fry liet verder weten dat de voorbereidingen op 2009 gewoon doorgaan.
                  Fry: "Button heeft contract voor volgend jaar"
                  GPUpdate.net
                  05 december 2008
                  Als het team van Honda wordt overgenomen, dan is Jenson Button verzekerd van een racestoeltje voor 2009. Zo heeft Honda-directeur Nick Fry vrijdag laten weten.
                  Fry: "Button heeft contract voor volgend jaar"
                  "Jenson heeft een contract met het team voor volgend jaar", zei Fry tegen de BBC. "Als we een nieuwe eigenaar weten te vinden, dan hopen we dat hij voor ons kan blijven rijden. Jenson is al jarenlang een essentieel onderdeel van ons team. Hij is van grote waarde voor ons en hopelijk maakt hij het team nog aantrekkelijker voor kopers."
                  "Er is nog geen beslissing genomen over de tweede rijder", aldus Fry, daarmee het Braziliaanse duo Bruno Senna en Lucas di Grassi in onzekerheid latend.
                  BMW = Freude Am Fahren

                  Comment


                  • Ik hoop dat ze dan iets bereiken want Button zit daar de laatste jaren echt z'n talent te vergooien...
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Die 2 FIA opa's gaan nu echt de F1 kapotmaken.

                      Als Bernie echt wil dat er niet meer teams stoppen door de hoge kosten, zou hij beter niet zo hebberig meer zijn en meer inkomsten verdelen onder de teams...

                      Comment


                      • Honda gaat hun hele hebben en doen verkopen voor (letterlijk de waarde van) een appel en een ei.. ze willen geen gigantische som vragen en zouden dus bij wijze van spreken hun faciliteiten verkopen een symbolische pond

                        er zijn een aantal geinteresseerden waarbij David Richards bovenaan het lijstje staat, hij is immers de baas van Prodrive, dat eerder al in de F1 wou geraken..


                        ps. Button zou een test van Toro Rosso hebben aangeboden gekregen.. lijkt wel wel een goed idee, want de laatste jaren reed ie nogal anoniem rond..

                        Comment


                        • The FIA is the governing body of motor sport and promotes safe, sustainable and accessible mobility for all road users across the world. It works across three areas: Sport, Mobility and Campaigns.

                          Comment


                          • Ik vind al die maatregelen voor de koningsklasse van deze autosport niet meer kunnen Dit gaat veel te ver

                            Dat Honda de F1 de rug heeft gekeerd is omdat ze al jaren niet succesvol meer waren in de F1, en dat het voor hen de moeite niet was. Dat de crisis hier echt de doorslag heeft gemaakt weet/ben ik nog niet zo zeker van.

                            Comment


                            • het lijkt me niet echt officieel, maar er zouden ideen zijn om een nieuwe, permanente en volwaardige pitlane te bouwen in Monaco

                              het komt er op neer dat ze een gigantische 'pier' zouden bouwen vlak voor de ingang van de tunnel, dat gedeelte zou dan bestaan uit 2 recht stukken en een hairpin, op 1 van die rechte stukken zou een lange, brede start/finish (die dan in het verlengde van de tunnel komt eigenlijk) gemaakt worden samen met een pitlane..
                              om de kosten te drukken zouden ze dan op/onder dat nieuw gedeelte ook een hotel & shopping center bouwen..

                              lijkt me cool als het ooit waar zou worden..



                              ff rap een planneke van google gehaald, zo zou het er ongeveer moeten uitzien; http://i44.tinypic.com/207bbc0.jpg

                              Comment


                              • Dat zou inderdaad niet slecht zijn. Want het parcours is nu eigelijk niet meer geschikt voor F1.
                                Het zou ook de aanhaalmogelikheden bevorderen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                                  Dat zou inderdaad niet slecht zijn. Want het parcours is nu eigelijk niet meer geschikt voor F1.
                                  Het zou ook de aanhaalmogelikheden bevorderen.
                                  Ik denk dat het nooit geschikt was voor F1's, wat het circuit natuurlijk ook zo uniek maakt

                                  Comment


                                  • bwa, vroeger waren f1 wagens zo breed niet en dus geschikter.
                                    maar het circuit op zich is nooit geweldig geweest inderdaad.

                                    Het is het geheel, de geschiedenis, de magie,... die het zo bijzonder maakt

                                    Comment


                                    • Aan monaco mogen ze niet raken.

                                      Monaco is heilig

                                      Comment


                                      • Is 't dan de bedoeling van elke ronde langs daar te passeren ? Zoja, dan ben ik tegen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                          Is 't dan de bedoeling van elke ronde langs daar te passeren ? Zoja, dan ben ik tegen.
                                          Tuurlijk, het circuit verlengen om boven de 4 km te geraken en ondertussen permanent zo'n lelijk staketsel voor de kust van Monte Carlo plaatsen. No thank you, of beter no merci!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X