Oorspronkelijk geplaatst door whispy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
WK-leider Hamilton slachtoffer van internetvandaal
Op de internetsite van Wikipedia, een encyclopedie die door gebruikers wereldwijd wordt onderhouden, werd het hoofdstuk over Lewis Hamilton gevandaliseerd.
Een internaut had enkele zinnen veranderd en er onder andere aan toegevoegd dat Hamilton tijdens de GP van Japan het ongeval tussen Webber en Vettel had veroorzaakt, maar 'uiteraard werd vrijgesproken van alle blaam'. Verder werd Michael Schumacher in de mond gelegd: 'Lewis is lelijk, maar hij komt er wel.'
De organisatie achter Wikipedia heeft de wijzigingen ondertussen verwijderd. Bij Mercedes, motorenleverancier van McLaren, kunnen ze er alvast niet om lachen. Onderzoek wees immers uit dat de wijzigingen werden aangebracht vanuit de Spaanse zetel van Mercedes. (gve)
Comment
-
Haha lachen die handel, ik lees altijd alles op www.f1-club.be ( moest die website nog niet vermeld zijn, maar de meeste onder ons zullen die wel kennen ) echt de moeite
Comment
-
Leve Wikipedia
Oorspronkelijk geplaatst door driving.timesonline.co.ukRon Dennis, the team principal of the McLaren Mercedes Formula One team, let one very large cat out of a very expensive bag after Lewis Hamilton’s retirement from the Chinese Grand Prix in Shanghai on Sunday. Speaking about the disastrous decision to delay Hamilton’s tyre change, which led to the British rookie sliding off the track while trying to get into the pits, Dennis said something that will have convinced Fernando Alonso’s supporters that there is a conspiracy within the team against their hero.
“The problem was rain and his [Hamilton’s] tyres were in the worst condition,” Dennis said to a group of British journalists in the paddock at the circuit. “But we weren’t at all fazed about Kimi [Raikkonen, of Ferrari]. We weren’t racing Kimi, we were basically racing Fernando.”
Slip of the tongue it may have been – there were efforts by McLaren to explain it away - but, in one stroke, Dennis had made a nonsense of his claims to be treating his drivers equitably in the World Championship run-in.
Comment
-
Het is zover
Fernando Alonso stapt op bij McLaren. Alonso en McLaren hebben beslist om hun samenwerking na één seizoen al stop te zetten. Het is voorlopig niet bekend voor welk team Alonso in 2008 gaat rijden.
Het hoge woord is er uit. De scheiding is uitgesproken. Gezien de bijzonder slechte relatie tussen Alonso en McLaren-topman Ron Dennis kon het niet anders dan dat beide partijen uit elkaar zouden gaan. De Spanjaard had bij McLaren nog een contract voor 2 jaar lopen. Volgens Spaanse media hoeft Alonso geen vergoeding te betalen voor het verbreken van zijn contract.
Nu de beslissing is gevallen, zegt Alonso in een communiqué van McLaren dat hij altijd dezelfde kansen heeft gekregen als teammaat Lewis Hamilton. Het lijkt een bocht van 180 graden, nadat hij herhaaldelijk erop heeft gehamerd -vooral tegenover de Spaanse pers- dat hij niet op dezelfde manier als Hamilton behandeld werd.
Alonso: “Als kleine jongen droomde ik ervan om voor McLaren te rijden, maar soms gaat het fout in het leven. McLaren blijft voor mij wel een groot team. Ja, we hebben dit seizoen hoogte- en dieptepunten gekend, en dat zorgde voor een extra uitdaging, en het is geen geheim dat ik me er niet thuis voelde. Ik weet dat er sprake is geweest van favoritisme binnen het team en dat mensen in het heetst van de strijd dingen zeggen, maar eigenlijk heb ik altijd gelijke kansen gekregen om te winnen. Ik wens McLaren en diens partners het beste toe voor de toekomst.”
Dennis: “Fernando is een steengoede rijder, maar om een of andere reden klikte het niet tussen McLaren en Fernando. We waren op een punt gekomen dat we zo niet meer verder konden.”
Voor de Spaanse sponsors Banco Santander en Mutua Madrilena, die samen met Alonso naar McLaren waren getrokken, moet de scheiding een zeer zure appel zijn. Het is mogelijk dat die geldschieters na het vertrek van Alonso hun plannen herzien.
Binnenkort maakt McLaren bekend wie Alonso gaat opvolgen. Het is ook nog wachten op de naam van de nieuwe werkgever van de Spanjaard, die dit jaar derde is geëindigd in het WK op één punt van wereldkampioen Raikkonen.
Comment
-
Tja, dit had iedereen die het wat volgt wel zien aankomen hé. Uit verdere samenwerking had noch mclaren, noch alonso voordeel gehaald in zo'n verzuurde sfeer. Een vurige spanjaard en britten met een stiff upper lip, dat was een combinatie die kon vonken...
Laatste speculatie die ik heb gelezen is een overstap van Alonso naar Williams en Rosberg naar Mclaren. Zo zou dan bij Williams het team rond Alonso gebouwd kunnen worden, met een volgzame 2de piloot. Maar dan zal het hard werken worden om mee te strijden vooraan...Toyota is hét team voor het grote geld en een "onbeperkt" budget...nu nog iets zien te presteren. Misschien geen slechte zaak, want met die blaaskaak van een Schumacher R. zijn ze niet veel verder geraakt.
Of Renault heeft ook nog steeds een open deur...
Tja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenTja, dit had iedereen die het wat volgt wel zien aankomen hé. Uit verdere samenwerking had noch mclaren, noch alonso voordeel gehaald in zo'n verzuurde sfeer. Een vurige spanjaard en britten met een stiff upper lip, dat was een combinatie die kon vonken...
Laatste speculatie die ik heb gelezen is een overstap van Alonso naar Williams en Rosberg naar Mclaren. Zo zou dan bij Williams het team rond Alonso gebouwd kunnen worden, met een volgzame 2de piloot. Maar dan zal het hard werken worden om mee te strijden vooraan...Toyota is hét team voor het grote geld en een "onbeperkt" budget...nu nog iets zien te presteren. Misschien geen slechte zaak, want met die blaaskaak van een Schumacher R. zijn ze niet veel verder geraakt.
Of Renault heeft ook nog steeds een open deur...
Tja...
Even denken eh:
- Ferrari heeft een goede 1ste piloot, en een goede 2de
- McLaren gaat er alles aan doen om een Brit wereldkampioen te houden, desnoods nemen ze Piet Huysentruyt als 2de piloot (met het idee : hoe slechter, hoe beter)
- Renault ... euhm, heeft geen goede chauffeurs, en ze hebben potentieel .. aha
- Williams : is zo een team dat nogal vaak volhard in iets slechts, bvb. piloten die nooit wereldkampioen worden
- Toyota : veel geld maar veel te groot risico om daar wereldkampioen te moeten mee worden, dus neen
maw : Renault
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten- McLaren gaat er alles aan doen om een Brit wereldkampioen te houden, desnoods nemen ze Piet Huysentruyt als 2de piloot (met het idee : hoe slechter, hoe beter)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenEn het kampioenschap voor constructeurs?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenPfff, Alonso weg.
McLaren gaat volgend jaar weer gene vette zijn denk ik.
Heb een beetje schrik dat Hamilton nog niet echt de wagen kan afstellen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenPfff, Alonso weg.
McLaren gaat volgend jaar weer gene vette zijn denk ik.
Heb een beetje schrik dat Hamilton nog niet echt de wagen kan afstellen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk denk niet dat de piloot daar zoveel inbreng in heeft hoor.
Maar een piloot moet zich ook goed voelen in die kar he, zodat die theoretisch perfecte afstelling ook in de praktijk kan worden gebracht. De grote lijnen worden misschien door ingenieurs uitgezet, maar de echte finetuning, daarvoor vraagt men zéker de indrukken van de piloot in kwestie. Hij moet er mee rijden he.
Comment
Comment