Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat de piloot daar zoveel inbreng in heeft hoor.
    I beg to differ.

    Schumacher bij Benetton en Ferrari?
    Senna bij Lotus en Mclaren?

    Die hebben beiden die kleinere teams of grote teams die in 'n dipje zaten er naar de top gebracht. En dat waren 2 rijders die 'n wagen zo perfect konden afstellen.

    Alonso heeft dit jaar bewezen dat ie 'n goede rijder is, maar dat ie eigenlijk niet van het niveau van die andere 2. Immers ik ben van mening dat als ie echt zo goed was, dat ie toch nog wereldkampioen geworden was.

    Ik heb het er gisteren ook over gehad met 'n kameraad van mij: zo'n positie als 1e rijder dwing je af met charisma, talent en resultaten.

    Bovendien vond ik dat er dit jaar echt geen wagen bovenuit stak zoals andere jaren. De ferrari's hadden hun races waar zij heel sterk waren en de Mclaren's van hetzelfde. Ze waren geen enkele race eigenlijk echt beiden écht competitief.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      I beg to differ.

      Schumacher bij Benetton en Ferrari?
      Senna bij Lotus en Mclaren?

      Die hebben beiden die kleinere teams of grote teams die in 'n dipje zaten er naar de top gebracht. En dat waren 2 rijders die 'n wagen zo perfect konden afstellen.

      Alonso heeft dit jaar bewezen dat ie 'n goede rijder is, maar dat ie eigenlijk niet van het niveau van die andere 2. Immers ik ben van mening dat als ie echt zo goed was, dat ie toch nog wereldkampioen geworden was.

      Ik heb het er gisteren ook over gehad met 'n kameraad van mij: zo'n positie als 1e rijder dwing je af met charisma, talent en resultaten.
      Absoluut!

      Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      Bovendien vond ik dat er dit jaar echt geen wagen bovenuit stak zoals andere jaren. De ferrari's hadden hun races waar zij heel sterk waren en de Mclaren's van hetzelfde. Ze waren geen enkele race eigenlijk echt beiden écht competitief.

      competitief waren ze altijd, zowel ferrari als McLaren, maar écht dominant... dat inderdaad niet
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
        - Williams : is zo een team dat nogal vaak volhard in iets slechts, bvb. piloten die nooit wereldkampioen worden
        Williams heeft meer potentieel dan iedereen wel denkt ...

        Als

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
          - Williams : is zo een team dat nogal vaak volhard in iets slechts, bvb. piloten die nooit wereldkampioen worden
          Williams heeft meer potentieel dan iedereen wel denkt ...

          Als ik Alonso was, ging ik naar Williams.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
            Welk team voor Alonso?

            Toyota; dan gaat ie voor het geld
            Renault; dan is het zo'n beetje terug thuiskomen
            Williams; dan gaat ie voor de uitdaging op lange termijn
            Als ie voor Toyota gaat, is zijn carriere afgelopen ... of hij moet een "Schumi" doen (koppel jaar enkel races winnen en dan het een kampioenschap op het ander) ... en dat zie ik niet direct gebeuren, temeer omdat het over Toyota gaat. Hij zou wel de beste piloot zijn die ooit voor Toyota reed. 't zou voor Toyota het beste kunnen zijn wat er hen overkomt, maar ik weet niet dat een type als Alonso past in een team zoals Toyota ... ik zie daar eerder een koele Duitser of Scandinaaf iets bereiken. Niet dat Alonso slecht is, verre van, maar hij hoort er minder thuis, en dat is de reden waarom ie bij McLaren wegging. De wagen : perfect. De piloot : bijna even perfect. De samenwerking tussen team en piloot : beneden alle peil ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
              Williams heeft meer potentieel dan iedereen wel denkt ...

              Als ik Alonso was, ging ik naar Williams.
              'k ken Williams maar al te goed, maar hun aanwervingsprocedure is vaak op geluk gebaseerd, en dan blijven ze jaren verderknoeien met prutsers. Dit gezegd zijnde, hebben er kanjers van piloten voor Williams gereden, het is een feit. Maar vergelijk met McLaren en Ferrari, en je komt tot 1 conclusie : de supermannen zitten vaker bij die teams. De kern van het probleem bij Williams is dat ze er slecht in slagen om de echt goeden te kunnen houden, check het maar.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                Ik denk niet dat de piloot daar zoveel inbreng in heeft hoor.
                Jawel hoor, zelfs in de "automatische" bakken waar ze nu mee rijden ... een wereldkampioen die niet weet hoe hij een auto moet afstellen, bestaat niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                  'k ken Williams maar al te goed, maar hun aanwervingsprocedure is vaak op geluk gebaseerd, en dan blijven ze jaren verderknoeien met prutsers. Dit gezegd zijnde, hebben er kanjers van piloten voor Williams gereden, het is een feit. Maar vergelijk met McLaren en Ferrari, en je komt tot 1 conclusie : de supermannen zitten vaker bij die teams. De kern van het probleem bij Williams is dat ze er slecht in slagen om de echt goeden te kunnen houden, check het maar.

                  Bij Williams ligt de mentaliteit anders. Frank Williams is van de oude stempel, vooral in de jaren 90 redeneerde hij zo alle piloten willen voor Williams rijden ( was toen ook zo) en stak liever het geld in de wagens dan in salaris ( op uitzondering na van Ralf Schumacher).

                  Bij Williams is het beginnen verkeerd gegaan met het vertrek van Newey ( mocht zijn ideeën niet doordrukken van Head) en dan later de splitsing met BMW (wouden aandeelhouder). Willams en Head willen de touwtjes strak in handen houden.

                  Maar denk met Rosberg dat ze terug een kanjer hebben en ze heb ook veel geïnvesteerd in de aerodynamica departement en dat zal zijn vruchten ook afwerpen. Ze hebben als klanten team toch maar mooi Toyota geklopt, nu hopen dat Toyota (eventueel onder de naam Lexus) Williams gaan sponseren en meer technische middelen geven.

                  Ik zie de toekomst voor Williams positief in. Als de prerevolutionair FW30 gaat presteren zoals ze hopen kunnen ze nog dichter komen en zo zullen nog meer sponsors geïnteresseerd geraken.

                  Ik zal altijd Williamsfan blijven ook als ze minder succesvol zijn en hoop echt dat ze terug een topteam kunnen worden. Maar wat iedereen ook zegt tussen alle fabrieksteam houd Williams mooi stand en dat verdient zeer veel respect.

                  Comment


                  • Zou BMW Sauber geen mogelijkheid zijn voor Alonso ?

                    Ze maken er dacht ik toch geen geheim van dat ze zoeken achter een vervanger voor Heidfeld...

                    En als je dan toch moet kiezen tussen teams als Williams, Renault en Toyota, dan lijkt mij BMW toch wel een betere keuze

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                      Zou BMW Sauber geen mogelijkheid zijn voor Alonso ?

                      Ze maken er dacht ik toch geen geheim van dat ze zoeken achter een vervanger voor Heidfeld...

                      En als je dan toch moet kiezen tussen teams als Williams, Renault en Toyota, dan lijkt mij BMW toch wel een betere keuze
                      Zou ook een goede optie zijn, maar hun 2 rijders liggen alvast ( maar ja wat is een contract). Maar Theissen heeft deze zomer nog gezegd dat BMW Sauber nog niet klaar was voor Alonso.
                      Maar ik denk dat elk team Alonso in hun team willen hebben. Zie maar de geruchten dat Barri van Honda naar Super Auguri zou gaan om plaats te kunnen maken voor Alonso.

                      Het gaat nog een leuke winter worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                        Zou BMW Sauber geen mogelijkheid zijn voor Alonso ?

                        Ze maken er dacht ik toch geen geheim van dat ze zoeken achter een vervanger voor Heidfeld...

                        En als je dan toch moet kiezen tussen teams als Williams, Renault en Toyota, dan lijkt mij BMW toch wel een betere keuze
                        'k zie het ook liever anders, maar BMW Sauber is niet echt een topteam he ... er is een verschil tussen een ex-topteam aan de top brengen, en een non-topteam aan de top brengen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
                          Bij Williams ligt de mentaliteit anders. Frank Williams is van de oude stempel, vooral in de jaren 90 redeneerde hij zo alle piloten willen voor Williams rijden ( was toen ook zo) en stak liever het geld in de wagens dan in salaris ( op uitzondering na van Ralf Schumacher).

                          Bij Williams is het beginnen verkeerd gegaan met het vertrek van Newey ( mocht zijn ideeën niet doordrukken van Head) en dan later de splitsing met BMW (wouden aandeelhouder). Willams en Head willen de touwtjes strak in handen houden.

                          Maar denk met Rosberg dat ze terug een kanjer hebben en ze heb ook veel geïnvesteerd in de aerodynamica departement en dat zal zijn vruchten ook afwerpen. Ze hebben als klanten team toch maar mooi Toyota geklopt, nu hopen dat Toyota (eventueel onder de naam Lexus) Williams gaan sponseren en meer technische middelen geven.

                          Ik zie de toekomst voor Williams positief in. Als de prerevolutionair FW30 gaat presteren zoals ze hopen kunnen ze nog dichter komen en zo zullen nog meer sponsors geïnteresseerd geraken.

                          Ik zal altijd Williamsfan blijven ook als ze minder succesvol zijn en hoop echt dat ze terug een topteam kunnen worden. Maar wat iedereen ook zegt tussen alle fabrieksteam houd Williams mooi stand en dat verdient zeer veel respect.
                          Rosberg zou dat misschien wel kunnen, maar dat valt nog te bezien, en secundo : ondertussen rijdt er geen kanjer in Williams, en er is zoveel keuze :
                          - Hakkinen (waarom niet ?)
                          - Raikkonen
                          - Alonso
                          - Massa
                          - Hamilton
                          - Montoya (voor zover ie nog zou willen, hij heeft de skills)

                          En dan begint het spelletje eh : ze zitten allemaal (al) vast bij topteams of ergens waar er blijkbaar meer eer en/of geld te rapen valt

                          Elk van bovenstaande kan kampioen worden, van elke andere is het nog te bezien, maar van Ralf zijn we zeker : hij niet

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
                            Zou ook een goede optie zijn, maar hun 2 rijders liggen alvast ( maar ja wat is een contract). Maar Theissen heeft deze zomer nog gezegd dat BMW Sauber nog niet klaar was voor Alonso.
                            Maar ik denk dat elk team Alonso in hun team willen hebben. (..)
                            Voila seh, wat ik zeg, en als het team zelf zegt "dat ze er niet klaar voor zijn", worden ze binnen de eerste 5 jaar kampioen met juist niks

                            Comment


                            • Misschien even verder op het de-wagen-moet-niet-afgesteld-worden. Een simpel voorbeeldje: de versnellingsbak.

                              Die kan je aanpassen in vrij grote mate. Maar als je bv in Monaco rijdt, dan ga je 'm kort zetten voor acceleratie. Mààr te kort mag je 'm ook niet zetten, want je moet nog 'n deftige snelheid kunnen halen in de tunnel ook. In Maleisië daarentegen ga je 't meer naar topsnelheid zetten door de 8 lange rechte stukken waarbij topsnelheid heel belangrijk is.

                              Op Monaco maken de details bv het verschil uit tussen de 1e en de 5e plaats.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                Rosberg zou dat misschien wel kunnen, maar dat valt nog te bezien, en secundo : ondertussen rijdt er geen kanjer in Williams, en er is zoveel keuze :
                                - Hakkinen (waarom niet ?)
                                - Raikkonen
                                - Alonso
                                - Massa
                                - Hamilton
                                - Montoya (voor zover ie nog zou willen, hij heeft de skills)

                                En dan begint het spelletje eh : ze zitten allemaal (al) vast bij topteams of ergens waar er blijkbaar meer eer en/of geld te rapen valt

                                Elk van bovenstaande kan kampioen worden, van elke andere is het nog te bezien, maar van Ralf zijn we zeker : hij niet
                                Webber was eigenlijk zó ideaal voor Williams. Talent, ervaring en iemand die 'n team vooruit kan brengen. Enkel klote dat Williams het zelf verbrod heeft.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                  Misschien even verder op het de-wagen-moet-niet-afgesteld-worden. Een simpel voorbeeldje: de versnellingsbak.

                                  Die kan je aanpassen in vrij grote mate. Maar als je bv in Monaco rijdt, dan ga je 'm kort zetten voor acceleratie. Mààr te kort mag je 'm ook niet zetten, want je moet nog 'n deftige snelheid kunnen halen in de tunnel ook. In Maleisië daarentegen ga je 't meer naar topsnelheid zetten door de 8 lange rechte stukken waarbij topsnelheid heel belangrijk is.

                                  Op Monaco maken de details bv het verschil uit tussen de 1e en de 5e plaats.
                                  Ik denk dat het gaat om de afstelling zoals de piloot die vertelt aan de mekaniekers, niet de setup die zowiezo per circuit verschillend is.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    Rosberg zou dat misschien wel kunnen, maar dat valt nog te bezien, en secundo : ondertussen rijdt er geen kanjer in Williams, en er is zoveel keuze :
                                    - Hakkinen (waarom niet ?)
                                    - Raikkonen
                                    - Alonso
                                    - Massa
                                    - Hamilton
                                    - Montoya (voor zover ie nog zou willen, hij heeft de skills)

                                    En dan begint het spelletje eh : ze zitten allemaal (al) vast bij topteams of ergens waar er blijkbaar meer eer en/of geld te rapen valt

                                    Elk van bovenstaande kan kampioen worden, van elke andere is het nog te bezien, maar van Ralf zijn we zeker : hij niet

                                    Ik geef u gelijk hoor met die piloten. In mijn inziens hadden ze Montoya nooit naar Mclaren mogen laten gaan. Montoya- Webber was een goede combinatie en ook Webber- Rosberg was dat.

                                    Maar ik schat Rosberg in het rijtje met Hamilton, Massa, ... het rijtje potentiele wereldkampioen.

                                    Idd de laatste jaren is er weinig eer met Williams te halen en voor het geld zoals ik al heb verteld moet je niet bij Williams zijn.

                                    Het beste voor Williams is om samen met Rosberg stap voor stap naar de top terugkeren met ondersteuning van Toyota.
                                    Last edited by ; 03/11/2007, 19:26.

                                    Comment


                                    • Even over iets anders: tijdens het seizoen hoorde je dat als Alonso wereldkampioen werd hij de eerste piloot zou zijn die in zijn eerste seizoen voor een nieuw team kampioen werd. Nu na het seizoen is het Raikonen gelukt en nu hoor je het nergens meer.
                                      BMW = Freude Am Fahren

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        Rosberg zou dat misschien wel kunnen, maar dat valt nog te bezien, en secundo : ondertussen rijdt er geen kanjer in Williams, en er is zoveel keuze :
                                        - Hakkinen (waarom niet ?)
                                        - Raikkonen
                                        - Alonso
                                        - Massa
                                        - Hamilton
                                        - Montoya (voor zover ie nog zou willen, hij heeft de skills)

                                        En dan begint het spelletje eh : ze zitten allemaal (al) vast bij topteams of ergens waar er blijkbaar meer eer en/of geld te rapen valt

                                        Elk van bovenstaande kan kampioen worden, van elke andere is het nog te bezien, maar van Ralf zijn we zeker : hij niet
                                        Massa is snel, maar heeft 'een perfect weekend' nodig. Als Massa wint, is het vaak met pole position én snelste ronde. Moeilijke races, waarbij ie met strategie moet winnen, of veel moet inhalen, wint hij doorgaans niet. Hij kan van de pole position naar de winst rijden, maar een talent zoals bvb Raikkonen of Alonso is 't niet.
                                        Eén uitzondering: Silverstone dit jaar. Moet zowat z'n beste race zijn geweest. Maar ie won 'm niet.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                          Webber was eigenlijk zó ideaal voor Williams. Talent, ervaring en iemand die 'n team vooruit kan brengen. Enkel klote dat Williams het zelf verbrod heeft.

                                          Inderdaad. Webber is ook iemand die het intern kan oplossen. Bij Williams moet je niet luidruchtig in de pers gaan roepen als iets je niet zint. In dat opzicht blijft Alonso er beter weg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X