Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alonso naar Renault, en dan hopelijk krijgen ze die kar daar weer op de rails zodanig dat er dan 3 teams kunnen strijden voor de overwinningen en wereldtitels (hoe lang is dat al geleden ?)

    En dan één van de jonge talenten naar McLaren om de tweede viool te spelen achter Hamilton.

    Comment


    • Kogel is door de kerk: Alonso voor 2 jaar naar Renault voor 'n salaris van 35 miljoen euro.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
        Kogel is door de kerk: Alonso voor 2 jaar naar Renault voor 'n salaris van 35 miljoen euro.


        Bizar dat ze ook meteen Kovalaïnen overboord gooien, die kerel is toch aardig gegroeid in z'n eerste jaar. Of hopen ze met Piquet Jr. op eenzelfde resultaat als Hamilton en daarmee ook een wonderboy binnen te halen?

        Voor Fisico zal het ook wel fin de carriére zijn.

        Comment


        • Kovalaïnen zal wel de vervanger van Alonso bij Mclaren worden. Piquet jr heeft 'n heleboel meer geld achter zich en hij heeft de naam ook mee.

          Naar mijn mening is Fisichella al jaren 'n overroepen rijder geweest. Chapeau dat ie 't zo lang nog volgehouden heeft in de F1. (net als Ralf Schumacher die ook wel zal stoppen)

          Comment


          • Alonso had nooit bij Renault mogen weggaan. Dat zal hij na een teleurstellend jaar bij Mercedes wel beseffen. Ik heb echt het gevoel dat Mercedes er een zeer 'stijve' mentaliteit op nahoudt. Ook Montoya kon destijds z'n draai niet krijgen bij dat team.

            Nu Alonso terug bij Renault is staat er weer een spannend seizoen voor de deur...
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • het is al bijna zo goed als zeker dat De La Rosa 2de rijder wordt bij McLaren, Kovalainen gaat naar Toyota, waar ze Trulli gaan buitensmijten..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                het is al bijna zo goed als zeker dat De La Rosa 2de rijder wordt bij McLaren, Kovalainen gaat naar Toyota, waar ze Trulli gaan buitensmijten..
                Ik zou juist denken dat Kovalainen naar Mclaren gaat, hij was toch een van de groote kanshebbers op het zitje, en vermits rosberg en Sutil niet meer beschikbaar zijn,...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                  het is al bijna zo goed als zeker dat De La Rosa 2de rijder wordt bij McLaren, Kovalainen gaat naar Toyota, waar ze Trulli gaan buitensmijten..
                  Trulli is idd al bevestigd bij Toyota voor volgend jaar, en DLR zal gewoon testrijder blijven
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                  Opel Astra ST Sport (sold)

                  Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                  Comment


                  • Vind het maar zwak van Renault. Kovalainen heeft mooie dingen laten zien. Als McLaren slim is, geven ze die gast direct een contract. Ideaal ook voor hem zelf. Kan veel leren van Hamilton denk ik.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Alonso had nooit bij Renault mogen weggaan. Dat zal hij na een teleurstellend jaar bij Mercedes wel beseffen. Ik heb echt het gevoel dat Mercedes er een zeer 'stijve' mentaliteit op nahoudt. Ook Montoya kon destijds z'n draai niet krijgen bij dat team.

                      Nu Alonso terug bij Renault is staat er weer een spannend seizoen voor de deur...
                      Het zijn britten hé, dus die stijve mentaliteit zal daar wel oorsprong vinden.

                      Alonso bij Renault kan idd vonken geven, als Renault erin slaagt een wagen te bouwen die dat toelaat, wat het voorbije seizoen niet echt het geval was.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Alonso had nooit bij Renault mogen weggaan. Dat zal hij na een teleurstellend jaar bij Mercedes wel beseffen. Ik heb echt het gevoel dat Mercedes er een zeer 'stijve' mentaliteit op nahoudt. Ook Montoya kon destijds z'n draai niet krijgen bij dat team.
                        Je moet eens het GTO magazine lezen met het artikel over de Mclaren zijn F1 renstal. Die stijve mentaliteit in die gebouwen in de UK is gewoonweg ongeloofelijk. Er staat letterlijk in dat de journalist bang was om tegen de spierwitte muren te leunen omdat hij het zou kunnen bevuilen.

                        Fragmentje van het artikel:

                        “Ik heb er altijd naar gestreefd om de best mogelijke omgeving voor mijn medewerkers te creëren,” antwoord Dennis. En dat is gelukt. Er werken er zo’n 1.000 in een serene stilte waar zelfs een monnik nerveus van zou worden, in een temperatuur die het gehele jaar door tot op de graad constant is. Het lijkt erop dat Dennis zijn eigen universum heeft weten te maken. Het gebouw is opgedeeld in verschillende ‘boulevards’. Personeel in zwart uniform die gemodelleerd zijn naar operatieschorten lopen er geruisloos overheen. Achter het glas, in een zee van licht die je met je ogen doet knipperen, staan McLaren Mercedes-sportauto’s op karretjes als technocratische kadavers in een hypertechnologisch mortuarium. Het geheel is klinischer dan het gemiddelde ziekenhuis.

                        Bron: GTO.nl
                        Die perfectie is toch veel te "stijf"?!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                          Je moet eens het GTO magazine lezen met het artikel over de Mclaren zijn F1 renstal. Die stijve mentaliteit in die gebouwen in de UK is gewoonweg ongeloofelijk. Er staat letterlijk in dat de journalist bang was om tegen de spierwitte muren te leunen omdat hij het zou kunnen bevuilen.

                          Fragmentje van het artikel:



                          Die perfectie is toch veel te "stijf"?!

                          Ik mag mezelf gelukkig prijzen om ooit de fabriek in Woking bezocht te hebben. Zowel de oude als de nieuwe, waar ook de SLR gebouwd wordt.
                          Dit is natuurlijk de mening van 1 journalist, maar ik vond het adembenemend en pure technocratie uitademen.
                          Het geeft je een gevoel dat men streeft naar de perfektie.
                          Of dat altijd "LEUK" is voor een staflid daar....da's een andere vraag natuurlijk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                            Je moet eens het GTO magazine lezen met het artikel over de Mclaren zijn F1 renstal. Die stijve mentaliteit in die gebouwen in de UK is gewoonweg ongeloofelijk. Er staat letterlijk in dat de journalist bang was om tegen de spierwitte muren te leunen omdat hij het zou kunnen bevuilen.

                            Fragmentje van het artikel:



                            Die perfectie is toch veel te "stijf"?!
                            Typisch Engels en Duits.

                            Jij wil dus roze muren en een rommelhok?


                            Goed voor Alonso, dat hij weer naar Renault gaat

                            Comment


                            • De stoelendans is bijna compleet, de nog beschikbare zitjes zijn op 1 na nog van weinig belang.

                              1 mclaren
                              2 Super aguri
                              1 force india

                              F1racing.nl heeft er een overzichtje van GEMAAKT

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Jij wil dus roze muren en een rommelhok?
                                Neen, ik wil een hok waar gemotiveerd kan gewerkt worden en de draad niet altijd gespannen staat. Zo krijg je volgens mij betere resultaten dan met zo'n stijf gedoe.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                  Naar mijn mening is Fisichella al jaren 'n overroepen rijder geweest. Chapeau dat ie 't zo lang nog volgehouden heeft in de F1.

                                  Vind ik niet. Ik ben ervan overtuigd dat Fisico talent heeft. Bovendien heeft hij de gave om spaarzaam te zijn met het materiaal.

                                  't Is geen Raikkonen of Hamilton, maar is zeker niet slechter dan bvb Trulli.

                                  Comment


                                  • McLaren heeft meer Ferrari-informatie gebruikt

                                    Volgens een rapport van de internationale autosportbond FIA circuleerde er toch meer vertrouwelijke Ferrari-informatie door de McLaren-organisatie dan het Britse team eerder had toegegeven. Dit laat McLaren zelf in een verklaring weten. McLaren heeft inmiddels een excuusbrief gestuurd naar de World Motor Sport Council.

                                    McLaren schrijft in de brief naar de FIA het vooral te betreuren dat deze informatie niet tijdens het eigen onderzoek naar voren is gekomen. Het team geeft verder openlijk toe dat de hele spionagezaak voorkomen had kunnen worden als zij Ferrari en de FIA eerder had ingelicht over het contact met oud Ferrari-medewerker Nigel Stepney. In de verklaring staat: "We schamen ons diep voor de onthullingen die elkaar hebben opgevolgd en hebben uitgebreid onze excuses aangeboden aan de FIA."

                                    McLaren legt uit voorzorg de ontwikkeling van drie systemen voor de 2008-auto stil, om er zeker van te zijn dat er geen Ferrari-kennis in de nieuwe wagen terechtkomt.
                                    Bron: GP Update

                                    Comment


                                    • December 14, 2007 Heikki to Macca




                                      After much speculation, it's finally been confirmed that Heikki Kovalainen is to join Lewis Hamilton at McLaren for at least the 2008 season.
                                      Like we said he would.
                                      He looks understandably chuffed in that picture no?



                                      bron

                                      Comment


                                      • Ralf Schumacher zal er dit jaar niet bij zijn, zelf zegt hij een sabatjaar in te lassen.
                                        Volgens mij zien we hem zelf niet meer terug in de formule 1.

                                        Comment


                                        • De budgetten voor volgend jaar (in miljoen USD) :
                                          1. Honda : 470
                                          2. Toyota : 400
                                          3. McLaren-Mercedes : 380
                                          4. Ferrari : 360
                                          5. BMW : 320
                                          6. Renault : 300
                                          7. RedBull : 250
                                          8. Williams : 220
                                          9. Toro-Rosso : 100
                                          10. Force India : 80
                                          11. Super-Aguri : 50



                                          En wat kost een F1-auto?
                                          • voorvleugel : 45.000 USD
                                          • ophanging : 65.000 USD
                                          • chassis : 320.000 USD
                                          • stuurwiel : 39.000 USD
                                          • spiegels : 2.000 USD
                                          • zitje : 17.000 USD
                                          • motor : 250.000 USD
                                          • "koetswerk" : 130.000 USD
                                          • versnellingsbak : 195.000 USD
                                          • remmen : 25.000 USD
                                          • achtervleugel : 25.000 USD
                                          betreft enkel materiaal- en vervaardigingskosten ; ontwikkelingskost zit daar niet bij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X