Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de jappe pompen veel geld in de f1

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      De budgetten voor volgend jaar (in miljoen USD) :
      1. Honda : 470
      2. Toyota : 400
      3. McLaren-Mercedes : 380
      4. Ferrari : 360
      5. BMW : 320
      6. Renault : 300
      7. RedBull : 250
      8. Williams : 220
      9. Toro-Rosso : 100
      10. Force India : 80
      11. Super-Aguri : 50


      En wat kost een F1-auto?
      • voorvleugel : 45.000 USD
      • ophanging : 65.000 USD
      • chassis : 320.000 USD
      • stuurwiel : 39.000 USD
      • spiegels : 2.000 USD
      • zitje : 17.000 USD
      • motor : 250.000 USD
      • "koetswerk" : 130.000 USD
      • versnellingsbak : 195.000 USD
      • remmen : 25.000 USD
      • achtervleugel : 25.000 USD
      betreft enkel materiaal- en vervaardigingskosten ; ontwikkelingskost zit daar niet bij
      Fock maat!

      Comment


      • Ik denk dat je sommige budgetten nog mag verhogen. Dacht dat Toyota zo een 800 à 900 miljoen dollar in de F1 jaarlijks investeren. Maar dit is dan zowel voor het team als het motordepartement.

        Denk exacte cijfers we nooit zullen krijgen, maar de bedragen zijn echt excuberant.

        Comment


        • Allez, ze zijn daar terug bij hun verstand gekomen...

          Motorbevriezing teruggebracht tot vijf jaar


          De eerder geplande bevriezing van het motorenreglement zal niet tien jaar duren, maar slechts vijf jaar. Zo weet het Britse Autosport te melden. De teambazen kwamen afgelopen vrijdag in Parijs bij elkaar om te praten over de toekomst van de Formule 1.

          VOLLEDIG ARTIKEL

          BRON

          Comment


          • Tja, 5 jaar is nog lang. Maar het is al een begin.

            Comment


            • Begrijp nog steeds niets van over deze stomme regel

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                Begrijp nog steeds niets van over deze stomme regel
                Kostenreductie, da's het sleutelwoord.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                  Kostenreductie, da's het sleutelwoord.
                  Wat en hoeveel constructeurs willen naar de F1 smijten is toch hun ding!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                    Wat en hoeveel constructeurs willen naar de F1 smijten is toch hun ding!
                    Ja, maar het publiek is er, dus laten we stellen dat de inkomsten niet recht evenredig stijgen met de uitgaven qua R&D.
                    Dus als ze de uitgaven kunnen verlagen.....

                    Comment


                    • Ik dacht dat de FIA de kosten wou verlagen om kleinere teams ook hun kansen te bieden.
                      BMW = Freude Am Fahren

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                        Ik dacht dat de FIA de kosten wou verlagen om kleinere teams ook hun kansen te bieden.
                        Yep, hier gaat het voornamelijk om, allez da's toch wat ze zeggen in de pers. Maar het is een utopie om te geloven dat door kosten te reduceren kleinere teams zich gaan kunnen mengen in de topic, af en toe eens door uitzonderlijke omstandigheden. Als ze dat willen, dan moet er 1 chassis en 1 motor komen voor heel het veld, maar dan kortwiek je de F1 helemaal dus.
                        In the end blijven het de fabrieksteams die meestal de dienst uitmaken aan de top en dat lijkt me ook helemaal niet onlogisch.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Ja, maar het publiek is er, dus laten we stellen dat de inkomsten niet recht evenredig stijgen met de uitgaven qua R&D.
                          Dus als ze de uitgaven kunnen verlagen.....

                          De uitgaves zijn sowieso bij ieder team verschillend, dus wat het publiek en al de andere inkomsten inbrengt maakt toch niet veel uit. Ik vind dat iedere constructeur zelf moet uitmaken hij eraan wilt spenderen.

                          De hoogtste tak van de auto sport verlagen door de kosten naar omlaag te brengen, om dan uiteindelijk in de klasse te komen van een Formule 3 of andere cup wedstrijd(als iedereen hetzelfde chassis, motor, etc... moet bezitten)vind ik ronduit belachelijk.

                          Wie geen geld heeft, moet gewoon een andere(lagere) tak van de autosport kiezen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door F1racing.nl
                            Superlicentie dit jaar fors duurder

                            In 2007 kostte een superlicentie 1690 euro. Daarnaast moesten de coureurs per punt dat zij een jaar eerder scoorden, nog 447 euro bijbetalen. Komend seizoen zullen de rijders maar liefst 10.000 euro moeten neerleggen voor hun licentie. Daar komt nog 2.000 euro per in 2007 gescoord punt overheen. Voor wereldkampioen Kimi Raikkonen houdt dit in dat hij dit jaar 230.000 euro moet betalen voor zijn superlicentie (10.000 + 110 × 2.000). Vorig jaar kostte dit hem 'slechts' 30.745 euro.
                            BRON

                            Euh...kosten drukken FIA?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                              BRON

                              Euh...kosten drukken FIA?
                              Het is een hypocriete boel die FIA. Is al jaren zo.

                              Comment


                              • Priceless

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat je sommige budgetten nog mag verhogen. Dacht dat Toyota zo een 800 à 900 miljoen dollar in de F1 jaarlijks investeren. Maar dit is dan zowel voor het team als het motordepartement.

                                  Denk exacte cijfers we nooit zullen krijgen, maar de bedragen zijn echt excuberant.
                                  Ik denk dat de cijfers die eerder aangehaald werden vrij accuraat zijn.
                                  Toyota heeft als enige voordeel dat zij in Euro werken. Hun budget is rond de 400 miljoen euro. Wat de miscalculatie in dollar kan verklaren.
                                  Want dan is het budget ongeveer 600 miljoen dollar.
                                  Toen de euro zo'n 2 à 3 jaar geleden sterk begon te stijgen wreef iedereen in de F1, behalve Toyota, zich wel in de haren. Want al hun sponsorcontracten waren ineens minder waard.

                                  Overigens: Honda en Toyota maken geweldige motoren, maar de japanese manier van werken, en het gebrek aan 'echte' f1-mensen doet hun de das om. Zeker als je ziet dat bv. Williams, met hun Toyota motoren, Toyota F1 compleet afdroogt.

                                  Ben eens benieuwd naar Honda volgend jaar. Met Ross Brawn...

                                  Comment


                                  • Zwaar F1 ongeluk.

                                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                    Comment


                                    • paljas

                                      Comment


                                      • Officieel: Honda stapt uit de Formule 1

                                        05 december 2008


                                        Honda heeft vrijdagochtend tijdens een persconferentie in Tokio bevestigd dat zij per direct uit de Formule 1 vertrekt. Als reden noemt de Japanse onderneming de economische crisis. Honda leverde sinds 2000 weer motoren aan de Formule 1 en deed sinds 2006 mee met een volledig eigen fabrieksteam.


                                        "We zijn tot de conclusie gekomen dat we moeten stoppen met al onze Formule 1-activiteiten, waardoor 2008 ons laatste seizoen in deze sport zal zijn", liet Honda-president Takeo Fukui weten. "Deze moeilijke beslissing hebben we moeten nemen vanwege de snel verslechterende vooruitzichten voor de autoindustrie. Het is nu zaak dat we ons volledig concentreren op onze kernactiviteiten en onze toekomst voor de lange termijn veiligstellen. We gaan nu in gesprek met de mensen van het Formule 1-team van Honda en motorleverancier Honda Racing Development over de toekomst van deze twee bedrijven. Het team zal te koop worden aangeboden."

                                        Honda stopt dus ook met het leveren van motoren aan de Formule 1. Dat deed zij afgelopen jaar nog aan Super Aguri, dat inmiddels ook ter ziele is gegaan.

                                        In 2006 eindigde Honda nog als vierde in het constructeurskampioenschap. Jenson Button boekte dat jaar een overwinning in Hongarije en behaalde twee derde plaatsen in Maleisië en Brazilië. Het jaar daarop ging het een stuk minder bij Honda en werden er slechts zes punten bij elkaar gesprokkeld, voldoende voor een achtste plek in het kampioenschap. Afgelopen seizoen was het team uit Brackley ook vaak in de achterhoede te vinden en werd zij slechts negende bij de constructeurs.
                                        bron: GPupdate.net

                                        Comment




                                        • Sterkte aan alle getroffenen van deze beslissing ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X