Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • F1 nieuws

    Nu het seizoen erop zit en er toch wel wat nieuws te rapen valt leek het me geen slecht idee om er een apart topicje over te starten: F1 nieuws.
    Indien dit er al zou zijn sluit je dit topje maar!

  • #2
    Zie hier de laatste nieuwtjes:

    Vanaf 2006 weer bandenwissels, mclaren stemde tegen omdat hun wagen zeer goed was met de regel dat je geen banden mag wisselen.

    Verder wordt er een nieuw kwalificatieformat ingevoerd: de knock-out formule die in 3 fases wordt opgesplitst. Na de eerste 15 minuten vallen de 5 traagsten weg, na nog eens 15 minuten opnieuw de 5 traagsten en tijdens de laatste 20 minuten gaan de resterende 10 rijders op jacht naar de pole

    Vanaf 2007 zou Mosley's revolutionaire CDG-achtervleugel (mits bijkomend overleg met de technische directeurs) en slicks mogen van de commissie vanaf 2007 al ingevoerd worden.

    De voorstellen van de F1-commissie moeten donderdag wel nog bekrachtigd worden door de Wereldraad van de FIA.

    Bron: www.pitstop.tv

    Comment


    • #3
      Zalige vleugel!

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door MPower
        Zalige vleugel!
        Zicht in de spiegels lijkt mij niet alles.

        Comment


        • #5
          Ik kan al niet meer wachten tot het nieuw seizoen begint

          Comment


          • #6
            Wat is me dat voor een ontzettend lelijk misbaksel die vleugel... De sponsors zullen er ook niet al te blij mee zijn denk ik zo...






            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
              Wat is me dat voor een ontzettend lelijk misbaksel die vleugel... De sponsors zullen er ook niet al te blij mee zijn denk ik zo...
              Akkoord, het is misschien niet moeders mooiste, maar als het efficiënt is laat maar komen!

              Trouwens nu is er plaats voor 2 verschillende sponsors op de achtervleugel(s) dus dat is ook wel interessant.

              Ik kan zeggen dat ik voor de eerste maal blij ben met de beslissingen die de FIA genomen heeft (of gaat nemen)! Precies terug een spannende kwalif sessie, bandenwissels weer toegestaan, gebruik van slicks in 2007 én die nieuwe achtervleugel die het inhalen vergemakkelijkt. Eindelijk eens enkele maatregelen die er niet op uit zijn om enkel de snelheid omlaag te halen!

              Comment


              • #8
                als ze toch een artificiele competitie willen waarom geven ze gwn niet iedereen een paar rollerskates met wat vuurwerk erin en laat ze wa toertjes rijden

                Comment


                • #9
                  Ik vind het vooral grappig dat een secotr waarin zo veeeel geld omgaat ieder jaar opnieuw regeltjes probeert te verzinnen om het "spannender" te maken.
                  En ieder jaar lijken ze daarin te mislukken...
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door McHayes
                    Ik vind het vooral grappig dat een secotr waarin zo veeeel geld omgaat ieder jaar opnieuw regeltjes probeert te verzinnen om het "spannender" te maken.
                    En ieder jaar lijken ze daarin te mislukken...
                    nog 1 zwak jaar, en niemand weet nog dat er iets zoals F1 bestaat.

                    Comment


                    • #11
                      Dit jaar was nochthans een spannend F1 seizoen imo!

                      Benieuwd of we volgend jaar met de invoering van de v-8 motoren weer zo'n onverwachte werleldkamioen gaan zien (wat Renault toch wel een beetje was dit jaar)

                      Comment


                      • #12
                        Heeft er iemand al info, over wie NU de snelste is?

                        I know er kan nog veel veranderen, maar puur uit interesse?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                          Heeft er iemand al info, over wie NU de snelste is?

                          I know er kan nog veel veranderen, maar puur uit interesse?
                          Dat weet niemand, er wordt niet getest tot eind november.


                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

                          Comment


                          • #14
                            Ik d8 dat Toyota momenteel het verst stond.

                            Heb ik hier niet es ergens gelezen dat zij al 20.000 rpm haalden ??

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                              Wat is me dat voor een ontzettend lelijk misbaksel die vleugel... De sponsors zullen er ook niet al te blij mee zijn denk ik zo...
                              De sponsors kunnen de pot op.'T wordt hoogtijd dat het terug échte racerij wordt en niet treintje rijden om zoveel mogelijk te kunnen verkopen.

                              Comment


                              • #16
                                Yep, dit zijn zowat de beste reglementswijzigingen die ze doorvoeren sinds jaren en toch zijn er hier nog verschillende die het belachelijk vinden? I don't get it...

                                Men heeft verschillende seizoenen geprobeerd de snelheid (en kosten) omlaag te halen met allerhande regeltjes die dan weer op niets trokken. één set banden per race, voorvleugel hoger, de kwalificatie om zeep geholpen,... daar had de toeschouwer weinig boodschap aan en maakte het er weinig tot niets interessanter op.

                                Nu gaat men eindelijk eens écht terug invoeren wat vele fans al zolang roepen, terug een spannende kwalificatie (knock-out systeem), er komen terug slicks (+ bandenwissels) én de achtervleugel krijgt een drastisch gewijzigde look ten voordele van de aërodynamische invloeden om zo meer mogelijkheden te creeëren voor de coureurs om in te halen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door George
                                  Ik d8 dat Toyota momenteel het verst stond.

                                  Heb ik hier niet es ergens gelezen dat zij al 20.000 rpm haalden ??
                                  Cosworth haalt dat ook al heb ik ook ergens gelezen

                                  Nu is er echter controverse over die nieuwe achtervleugel. De Ferrari FXX heeft ook zo'n soort achtervleugel en daarmee komen de geruchten dat Ferrari en FIA samenwerken weer bovendrijven. (bron pitstop.tv)

                                  Tja, misschien wel een interessante piste van Baert, maar ik vind het toch wat ver gezocht.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                    Cosworth haalt dat ook al heb ik ook ergens gelezen

                                    Nu is er echter controverse over die nieuwe achtervleugel. De Ferrari FXX heeft ook zo'n soort achtervleugel en daarmee komen de geruchten dat Ferrari en FIA samenwerken weer bovendrijven. (bron pitstop.tv)

                                    Tja, misschien wel een interessante piste van Baert, maar ik vind het toch wat ver gezocht.
                                    Ja zeg...waar zijn ze mee bezig? Als ferrari nu het aërodynamische voordeel van dergelijke vleugel al ontdekt heeft en dat op een FXX toepast, mag het daarom plots níet in de F1 zonder verdachtmakingen omtrent "samenzweringen"? Wat een hoop nonsens is dat niet!?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Trouwens, ondanks dat die FXX erg dicht aanleunt bij een F1, het is er nog geen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                        Ja zeg...waar zijn ze mee bezig? Als ferrari nu het aërodynamische voordeel van dergelijke vleugel al ontdekt heeft en dat op een FXX toepast, mag het daarom plots níet in de F1 zonder verdachtmakingen omtrent "samenzweringen"? Wat een hoop nonsens is dat niet!?
                                        Tja iedereen heeft zijn favorieten en "bad guys".

                                        Ik vind het ook wat ver gezocht zoals ik al eerder zei.

                                        Ik juig deze beslissingen wel toe! Ik volgde de laatste tijd de F1 niet meer (sinds een jaar of 3) gewoon omdat het saai was. Ik volg daarom nu meer GT, proto's, toerisme ed. Daar zijn inhaalpogingen, ook al is dat niet voor positie. Zo'n tragere deelnemer inhalen is altijd gevaarlijk.

                                        Daarom ben ik nog geen ramptoerist he, ik zie ze ook veel liever aankomen, maar wat spanning kan nooit kwaad.


                                        Hopelijk komen deze maatregelen de spanning dus ten goede.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X