Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Radicale achtervleugel pas in 2008
De technisch directeuren van de F1 hebben tegen de introductie van een radicale dubbele achtervleugel in 2007 gestemd. Dat meldt Autosport. De teambazen gingen nog akkoord met het FIA-voorstel, maar de technisch directeuren zijn blijkbaar minder enthousiast.
Kheb er het volste vertrouwen in dat dit niet het geval zal zijn! Ze zullen ze wel zo ontwikkelen dat ze zullen meebuigen, maar niet tot tegen de banden hoor!
Vodafone zal op het einde van 2006 het contract met Ferrari niet verlengen en verhuist in 2007 naar McLaren. De logo's van Vodafone zullen minstens 3 jaar op de McLaren's te zien zijn.
De publicitaire plaatsen op de Ferrari's zijn nog tot en met 2011 eigendom van Philip Morris, eigenaar van onder andere Marlboro. Het vertrek van Vodafone is dus geen ramp voor Ferrari, maar wel een aderlating voor PM, dat nu op zoek moet naar een andere sponsor ...
Vodafone zou (officieus) zowat 40 miljoen dollar per jaar betalen voor de publiciteit op de Ferrari's.
Dat de renstallen geen Michelin banden meer wouden? Vooral omdat het duidelijk de beste band was tov Bridgestone.
De eer dat Michelin buitengesmeten zou worden door de FIA omdat die toch
zo zat te pushen voor 1 bandenleverancier.
En de FIA liet al enkele keren merken dat ze het niet erg konden vinden met
Michelin...
De eer dat Michelin buitengesmeten zou worden door de FIA omdat die toch
zo zat te pushen voor 1 bandenleverancier.
En de FIA liet al enkele keren merken dat ze het niet erg konden vinden met
Michelin...
Sorry maar dat kan ik toch maar moeilijk geloven hoor. Dat ze een F1-wagen van €2-3miljoen gewoon op een pallet met een zeil over vervoeren. Je zou toch denken dat ze er tenminste een houten kist voor maken. Ofwel maakte je maar een grapje, in dat geval: .
Sorry maar dat kan ik toch maar moeilijk geloven hoor. Dat ze een F1-wagen van €2-3miljoen gewoon op een pallet met een zeil over vervoeren. Je zou toch denken dat ze er tenminste een houten kist voor maken. Ofwel maakte je maar een grapje, in dat geval: .
Ik ben er zelf naar gaan kijken, dus het is wel waar hoor!
Van toyota is er een tijdje terug ook eentje gepasseerd, evenwel op een pallet. (dat zijn wel grote ijzeren platen, maar dat noemt ook pallet)
En wees gerust, dat ding staat onder camerabewaking er zal heus niemand aan gaan prutsen.
Er stonden laatst ook nog 2 bentleys, een GT en de andere een een limoversie. Ze stonden ook bloot op een pallet, maar wel volledig "gemummificeerd" om het zo te zeggen. Ingepakt dus. En dan ook nog eens 2 spiksplinternieuwe S-klasses, bloot op een pallet. Allez, om maar duidelijk te maken dat het dus nÃet in een houten box zit.
Voor mij mag dat continue (ingrijpend) wijzigen van de regels nu ook eens ophouden. En ze zouden er ook wat beter over moeten nadenken, iedere f1 fan wist toch zo dat de 1-set-banden-per-weekend regel een slechte maatregel ging zijn. En kijk, daar komt de FIA ook weer op terug...
Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, dat er iemand aan die wagen zou komen. Ik had gedacht dat die wagen zo toch heel veel risico loopt op beschadiging?
Hopelijk verandert de huidige situatie nog, of het wordt weer een saaaaai jaartje F1 ...
F1 Jerez dag 3 - Schumacher keert terug met besttijd 18:27 15-12-2005
Bij zijn terugkeer uit een dit keer korte vakantie heeft Michael Schumacher vandaag in Jerez meteen de beste tijd gereden. Schumacher zette de toptijd neer aan het stuur van de Ferrari V8.
De Duitser ging een tiende sneller dan teamgenoot Felipe Massa, die met een gebrideerde V10 op pad was. In het spoor van de Ferrari's kwamen de Renaults V10-met-restrictor van Franck Montagny en Heikki Kovalainen.
Voor Williams werd het geen topdag. Nico Rosberg viel stil met een kapotte Cosworth V8 en Mark Webber vloekte weer op zijn nukkige versnellingsbak.
De tijden:
1. Schumacher Ferrari V8 B 1:18.953 67 2. Massa Ferrari V10 B 1:19.060 97 3. Montagny Renault V10 M 1:19.066 20 4. Kovalainen Renault V10 M 1:19.100 119 5. Davidson Honda V8 M 1:19.877 114 6. Zonta Toyota V8 B 1:20.035 106 7. Montoya McLaren V8 M 1:20.168 106 8. Carroll Honda V8 M 1:20.170 48 9. Panis Toyota V8 B 1:20.342 93 10. de la Rosa McLaren V8 M 1:20.492 117 11. Rosberg Williams V8 B 1:20.597 46 12. Heidfeld BMW V8 M 1:20.700 38 13. Webber Williams V8 B 1:21.453 25
Comment