de jappe pompen veel geld in de f1
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe budgetten voor volgend jaar (in miljoen USD) :- Honda : 470
- Toyota : 400
- McLaren-Mercedes : 380
- Ferrari : 360
- BMW : 320
- Renault : 300
- RedBull : 250
- Williams : 220
- Toro-Rosso : 100
- Force India : 80
- Super-Aguri : 50
En wat kost een F1-auto?- voorvleugel : 45.000 USD
- ophanging : 65.000 USD
- chassis : 320.000 USD
- stuurwiel : 39.000 USD
- spiegels : 2.000 USD
- zitje : 17.000 USD
- motor : 250.000 USD
- "koetswerk" : 130.000 USD
- versnellingsbak : 195.000 USD
- remmen : 25.000 USD
- achtervleugel : 25.000 USD
Comment
-
Ik denk dat je sommige budgetten nog mag verhogen. Dacht dat Toyota zo een 800 à 900 miljoen dollar in de F1 jaarlijks investeren. Maar dit is dan zowel voor het team als het motordepartement.
Denk exacte cijfers we nooit zullen krijgen, maar de bedragen zijn echt excuberant.
Comment
-
Allez, ze zijn daar terug bij hun verstand gekomen...
Motorbevriezing teruggebracht tot vijf jaar
De eerder geplande bevriezing van het motorenreglement zal niet tien jaar duren, maar slechts vijf jaar. Zo weet het Britse Autosport te melden. De teambazen kwamen afgelopen vrijdag in Parijs bij elkaar om te praten over de toekomst van de Formule 1.
VOLLEDIG ARTIKEL
BRON
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenBegrijp nog steeds niets van over deze stomme regel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenKostenreductie, da's het sleutelwoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenWat en hoeveel constructeurs willen naar de F1 smijten is toch hun ding!
Dus als ze de uitgaven kunnen verlagen.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenIk dacht dat de FIA de kosten wou verlagen om kleinere teams ook hun kansen te bieden.
In the end blijven het de fabrieksteams die meestal de dienst uitmaken aan de top en dat lijkt me ook helemaal niet onlogisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJa, maar het publiek is er, dus laten we stellen dat de inkomsten niet recht evenredig stijgen met de uitgaven qua R&D.
Dus als ze de uitgaven kunnen verlagen.....
De hoogtste tak van de auto sport verlagen door de kosten naar omlaag te brengen, om dan uiteindelijk in de klasse te komen van een Formule 3 of andere cup wedstrijd(als iedereen hetzelfde chassis, motor, etc... moet bezitten)vind ik ronduit belachelijk.
Wie geen geld heeft, moet gewoon een andere(lagere) tak van de autosport kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F1racing.nlSuperlicentie dit jaar fors duurder
In 2007 kostte een superlicentie 1690 euro. Daarnaast moesten de coureurs per punt dat zij een jaar eerder scoorden, nog 447 euro bijbetalen. Komend seizoen zullen de rijders maar liefst 10.000 euro moeten neerleggen voor hun licentie. Daar komt nog 2.000 euro per in 2007 gescoord punt overheen. Voor wereldkampioen Kimi Raikkonen houdt dit in dat hij dit jaar 230.000 euro moet betalen voor zijn superlicentie (10.000 + 110 × 2.000). Vorig jaar kostte dit hem 'slechts' 30.745 euro.
Euh...kosten drukken FIA?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk BerichtenIk denk dat je sommige budgetten nog mag verhogen. Dacht dat Toyota zo een 800 à 900 miljoen dollar in de F1 jaarlijks investeren. Maar dit is dan zowel voor het team als het motordepartement.
Denk exacte cijfers we nooit zullen krijgen, maar de bedragen zijn echt excuberant.
Toyota heeft als enige voordeel dat zij in Euro werken. Hun budget is rond de 400 miljoen euro. Wat de miscalculatie in dollar kan verklaren.
Want dan is het budget ongeveer 600 miljoen dollar.
Toen de euro zo'n 2 à 3 jaar geleden sterk begon te stijgen wreef iedereen in de F1, behalve Toyota, zich wel in de haren. Want al hun sponsorcontracten waren ineens minder waard.
Overigens: Honda en Toyota maken geweldige motoren, maar de japanese manier van werken, en het gebrek aan 'echte' f1-mensen doet hun de das om. Zeker als je ziet dat bv. Williams, met hun Toyota motoren, Toyota F1 compleet afdroogt.
Ben eens benieuwd naar Honda volgend jaar. Met Ross Brawn...
Comment
-
-
Officieel: Honda stapt uit de Formule 1
05 december 2008
Honda heeft vrijdagochtend tijdens een persconferentie in Tokio bevestigd dat zij per direct uit de Formule 1 vertrekt. Als reden noemt de Japanse onderneming de economische crisis. Honda leverde sinds 2000 weer motoren aan de Formule 1 en deed sinds 2006 mee met een volledig eigen fabrieksteam.
"We zijn tot de conclusie gekomen dat we moeten stoppen met al onze Formule 1-activiteiten, waardoor 2008 ons laatste seizoen in deze sport zal zijn", liet Honda-president Takeo Fukui weten. "Deze moeilijke beslissing hebben we moeten nemen vanwege de snel verslechterende vooruitzichten voor de autoindustrie. Het is nu zaak dat we ons volledig concentreren op onze kernactiviteiten en onze toekomst voor de lange termijn veiligstellen. We gaan nu in gesprek met de mensen van het Formule 1-team van Honda en motorleverancier Honda Racing Development over de toekomst van deze twee bedrijven. Het team zal te koop worden aangeboden."
Honda stopt dus ook met het leveren van motoren aan de Formule 1. Dat deed zij afgelopen jaar nog aan Super Aguri, dat inmiddels ook ter ziele is gegaan.
In 2006 eindigde Honda nog als vierde in het constructeurskampioenschap. Jenson Button boekte dat jaar een overwinning in Hongarije en behaalde twee derde plaatsen in Maleisië en Brazilië. Het jaar daarop ging het een stuk minder bij Honda en werden er slechts zes punten bij elkaar gesprokkeld, voldoende voor een achtste plek in het kampioenschap. Afgelopen seizoen was het team uit Brackley ook vaak in de achterhoede te vinden en werd zij slechts negende bij de constructeurs.
Comment
Comment