Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
De Grote Prijs van België figureert nog altijd op de F1-kalender voor 2006. Het blijft dus onduidelijk of de de race in Spa nu al dan niet georganiseerd kan worden.
Vanmiddag heeft de FIA alle Grote Prijzen voor dit seizoen nog eens op een rij gezet, met de bekende info over de lengte van de omlopen, het aantal ronden en de race-afstand van elke GP. België is geprogrammeerd voor 17 september. Zeker nog tot 22 maart, de dag waarop de Wereldraad van de FIA samenkomt en dan eventueel de race in Spa zou schrappen.
Voorts maakte de FIA ook het definitieve tijdschema bekend voor de GP-weekends. Zoals eerder al bekend raakte, wordt de dubbele vrije training op zaterdagmorgen vervangen door één sessie van 60 minuten:
vrijdag*
11.00 - 12.00 vrije training 1
14.00 - 15.00
vrije training 2
zaterdag
11.00 - 12.00
vrije training 3**
14.00
kwalificatie***
zondag
14.00
race****
* Monaco op donderdag
** 9.30 in GB, 10.00 in Canada en VS
*** 12.30 in GB, 13.00 in Canada en VS
**** 14.30 in Bahrain, 15.00 in Maleisië, 12.00 in GB, 13.00 in Canada en VS, 15.00 in Turkije
bron: pitstop.tvBMW = Freude Am Fahren
Comment
-
MF1 stelt de M16 voor:
MF1 is de eerste constructeur die onder een Russische licentie gaat rijden. Shnaider, die een Rus van geboorte is, hoopt in de toekomst de banden met Rusland nog meer aan te halen door samen te werken met luchtvaartexperten uit zijn geboorteland.
De M16 is de eerste F1 van MF1 en is gebouwd door een ploeg onder leiding van technisch directeur James Key. De M16, opvolger en evolutie van de EJ15, is net als vorig jaar uitgerust met een Toyota-motor. Algemeen MF1-directeur Colin Kolles hoopt snel met Toyota een overeenkomst op lange termijn te sluiten.
bron: pitstop.tvBMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgeIs't de Vrijdag markt of zo ?
hautaine...Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
De constructeurs hebben na 2008 geen recht op een deel van de inkomsten uit Formule 1. Zo klinkt het in een opmerkelijk voorstel van FIA-president Max Mosley, dat is uitgelekt in een Britse krant. De GPMA-constructeurs reageren verbaasd op het initiatief van Mosley.
Afgelopen week nog liet de Renault-top uitschijnen dat het water niet zo diep meer is tussen FIA-Ecclestone en GPMA met Renault, Toyota, BMW, Mercedes en Honda. GPMA wil een groter deel van de F1-koek, zoniet dreigt GPMA ermee na 2007 een eigen kampioenschap op te starten.
Net nu alle partijen op weg lijken naar een akkoord, schudt Mosley aan de boom. De FIA-president vindt niet dat constructeurs in de F1-pot mogen graaien, zij moeten leven van sponsoring. Volgens Mosley mogen enkel privé-teams aan de kassa passeren, waarbij de slechtst scorende teams het meeste geld krijgen.
GPMA verbaast zich over het voorstel van Mosley, omdat de FIA zich volgens een Europees vonnis niet langer mag bezighouden met de commerciële activiteiten van de F1. Uiteraard weet topjurist Mosley dat ook, maar het belet hem natuurlijk niet om voorstellen te formuleren en het debat mee te helpen sturen. Bovendien blijkt de FIA een belangrijke stok achter de deur te hebben, in het geval SLEC in andere handen komt. Een tijd geleden heeft CVC Capital Partners een meerderheid genomen in SLEC en dat zou de FIA volgens een clausule kunnen toelaten om het contract te herzien dat de commerciële rechten van de F1 voor 100 jaar heeft verleend aan SLEC.
Op dit moment hebben Ferrari, Red Bull, Midland en Williams een nieuw Concorde Akkoord (2008-2012) ondertekend. Met uitzondering van Ferrari zijn dat privé-teams, hoewel Ferrari-topman Luca di Montezemolo zich afgelopen week heeft uitgesloofd om ons diets te maken dat ook Ferrari geen constructeur is.
Het wordt een gigantische juridische kluif om de definitie te bepalen van "constructeur". Blijft het beperkt tot autoproducenten of worden daar ook structurele sponsors als Red Bull en Philip Morris mee bedoeld?
bron: pitstop.tvBMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgeDie voorvleugel hangt zo hoog ?
Gaan ze'm testen op de vluchtheuvels van ons o zo autovriendelijk landje ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckElke voorvleugel moet 10 cm boven de RP (= Reference Plane, dit is de lijn die je krijgt als je de bodemplaat verlengt) hangen. Voordien was dit 5 cm. Des te hoger de voorvleugel, des te minder downforce aangezien de bodemplaat ervoor zorgt dat je geen - of zo weinig mogelijk - grondaanzuiging hebt omdat er nu veel lucht verloren gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgeIs't de Vrijdag markt of zo ?
hautaine...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckElke voorvleugel moet 10 cm boven de RP (= Reference Plane, dit is de lijn die je krijgt als je de bodemplaat verlengt) hangen. Voordien was dit 5 cm. Des te hoger de voorvleugel, des te minder downforce aangezien de bodemplaat ervoor zorgt dat je geen - of zo weinig mogelijk - grondaanzuiging hebt omdat er nu veel lucht verloren gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckNiet van 2001 denk ik. Da's te lang geleden.
Maar niet iedereen kent dat hé, daarom probeerde ik het eventjes te verduidelijken.
Enkele foto's ...
2001 was trouwens 't jaar dat Raikkonen debuteerde bij Sauber, en zich de eerste 4 GP's koest moest houden, omdat hij nog geen F1 superlicensie had. Het kan snel veranderen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram SIk dacht 2001. Toen kregen we ook allerhande vreemde voorvleugels te zien, want o.a. Benetton en Jordan maakten handig gebruik van het feit dat tussen 50 centimeter rond de lengteas van de wagen die regel niet geldt ...
Enkele foto's ...
2001 was trouwens 't jaar dat Raikkonen debuteerde bij Sauber, en zich de eerste 4 GP's koest moest houden, omdat hij nog geen F1 superlicensie had. Het kan snel veranderen ...
Comment
Comment