Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • McLaren-baas Ron Dennis stapt uit Formule 1


    McLaren-baas Ron Dennis zegt de Formule 1 vaarwel.
    HLN update Ron Dennis, voorzitter en CEO van McLaren-Merdeces, trekt zich met onmiddellijke ingang terug uit de Formule 1. Dat heeft de F1-renstal zopas bekendgemaakt. Volgens Britse kranten zou Dennis tot deze beslissing overgegaan zijn wegens zijn aandeel in het 'Liargate-schandaal' rond wereldkampioen Lewis Hamilton. De 61-jarige Dennis wordt nu uitvoerend directeur bij McLaren Automotive, dat gespecialiseerd is in het maken van auto's gebaseerd op F1-technologie. Teambaas Martin Whitmarsh neemt de functie van Dennis over.

    Leugen Lewis Hamilton
    De mededeling van McLaren komt twee weken nadat wereldkampioen Hamilton werd geschrapt uit de uitslag van de GP van Australië wegens het liegen over een inhaalbeweging van concurrent Jarno Trulli. Dennis had half januari al zijn stap naar McLaren Automotive aangekondigd, maar tot op vandaag was er nog niets officieel.

    Mogelijk zwaardere straf
    Op 29 april houdt de FIA nog een hoorzitting over de zaak in Australië, waar McLaren mogelijk nog zwaarder zal gestraft worden. "Ik geef toe dat ik geen makkelijk persoon ben om mee overeen te komen. Ik heb altijd hard gevochten voor McLaren in de Formule 1. Ik denk niet dat (FIA-voorzitter) Max Mosley of (F1-baas) Bernie Ecclestone ontevreden zullen zijn over mijn beslissing", aldus Dennis.

    Tien wereldtitels
    Dennis begon in 1966 in de Formule 1 als mecanicien voor F1-piloot Jochen Rindt, waarna hij in de jaren '70 zijn eigen F2-team leidde. In 1981 nam hij het roer over bij McLaren, dat in de daaropvolgende 28 jaar 10 wereldtitels bij de piloten en 7 bij de constructeurs behaalde. (belga/dea)
    bron: hln.be

    Comment


    • Hadden Dennis en Witmarsch nog niet bij het begin van het seizoen die wissel uitgevoerd?

      Comment


      • Briatore haalt fel uit naar de uitspraak over de diffusers: “Na de dood van Ayrton Senna werd overeen gekomen om het principe van ground effect niet meer toe te staan, maar nu is het opeens legaal. Renault, McLaren en Ferrari hebben allemaal wereldkampioenen onder contract staan, maar nu hebben we een coureur die bijna met pensioen was en een andere rijder, een goede jongen maar een ‘paracarro’ (Italiaans gezegde voor iemand die zo langzaam is als een kilometerpaaltje langs de weg, red.), die om het kampioenschap vechten. Ik snap niet hoe we kunnen denken dat we geloofwaardig zijn.”

        Kosten bij Renault voor ontwikkeling
        KERS: 15 miljoen
        nieuwe diffuser: 10 miljoen
        met een optionele budgetlimiet van 33 miljoen ga je dan toch niet ver lopen

        Comment


        • Terecht dat briatore hard uithaald.

          Begin van het seizoen had renault zo een diffuser ontworpen en wou die gaan gebruiken, toen hebben ze aan de FIA gevraagd of dat die legaal was, en ze kregen een negatief antwoord.

          Comment


          • Ja maar hij moet wat meer het hoofd koel houden, ipv rijders te gaan beledigen. Zo komt hij niet al te professioneel over

            Comment


            • Toch wel te denken dat ze die diffusers gingen goedkeuren.
              Anders verloor misschien Brawn z'n sponsors en moest ie stoppen. Ook een blammage voor de F1, slecht dus voor Bernie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                Ja maar hij moet wat meer het hoofd koel houden, ipv rijders te gaan beledigen. Zo komt hij niet al te professioneel over
                Het blijft briatore he

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Het blijft briatore he
                  Ik vind dat ze elkaar wat meer steken mogen geven à la mietje ofzo

                  Comment


                  • Misschien moet er een rap-battle zijn voor de teambazen. de winnaar krijgt een extra punt voor het constructeurskampioenschap

                    Comment


                    • Ik vind dit weer een kaakslag van de FIA naar de andere teams(+ F1 fans) toe die wel volgens de letter van het regelment een auto ontworpen hebben.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Ik vind dit weer een kaakslag van de FIA naar de andere teams(+ F1 fans) toe die wel volgens de letter van het regelment een auto ontworpen hebben.
                        Vooral die van BMW zeker?
                        Nissan QQ driver.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                          Vooral die van BMW zeker?



                          Nee, hoewel ik een grote Ferrari-fan ben, vind ik het wel eens leuk dat er andere teams bovenaan staan. Heel leuk zelfs.

                          En daarbij, ere wie ere toekomt, 't is gewoon knap gevonden van Williams, Toyota en Brawn.

                          De enige wagen die écht schitterend lijkt te zijn, is de Red Bull. Die kan zich min of meer in de top mengen zonder zo'n diffuser..
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Ja, en Red Bull had oorspronkelijk ook een dubbele diffusor.
                            Wat moet dat geweest zijn als die wel was goedgekeurd? Daar hebben ze allicht bij RB ook al aan gedacht

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                              Vooral die van BMW zeker?
                              Juist! Als BMW-fan is dat voor mij in het nadeel van BMW.

                              Maar als je goed gelezen hebt dan is dat ook in het nadeel van Renault, Ferrari, Red Bull, Torro Rosso, Force India en(McLaren Mercedes?)!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                Juist! Als BMW-fan is dat voor mij in het nadeel van BMW.

                                Maar als je goed gelezen hebt dan is dat ook in het nadeel van Renault, Ferrari, Red Bull, Torro Rosso, Force India en(McLaren Mercedes?)!
                                Dan moet je beter zien mijn jongen (RB,TR), als ik uw post lees dan zijn er geen F1fans voor Toyota, Brawngp en Williams.
                                Dit jaar is tot nu toe toch het beste sinds lang in mijn ogen.(F1 Fan)
                                Nissan QQ driver.

                                Comment


                                • Button lacht er eens goed mee
                                  Sore loser Mr. Briatore
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • Briatore heeft nog eens uitgehaald (maar heeft hij volledig gelijk deze keer):
                                    De FIA had beslist dat BrawnGP een nieuw team is (want volgens het reglement mag je maar x aantal keer van naam veranderen om de y jaar en honda had dit al bereikt) en niemand vond dat erg, ook BrawnGP niet.

                                    Maar wat staat ook in datzelfde reglement:
                                    1) Televisiegelden zijn gebaseerd op de positie van het team vorig seizoen. Briatore zegt dat het geld dat ze dit seizoen aan Honda gingen geven (voor hun positie vorig jaar, bedrag: 30 miljoen) moeten verdelen over de andere teams en niet aan BrawnGP geven.
                                    2) een nieuw team de eerste drie jaar geen recht heeft op transport of vergoeding daarvoor. Briatore zegt dus dat BrawnGP moet betalen voor het transport waarvan zij al gebruik hebben gemaakt.

                                    Alleen is niet iedereen binnen de FOTA dezelfde mening toegedaan. Maar de regels worden blijkbaar à la tête du client toegepast.
                                    Last edited by ; 18/04/2009, 12:52.

                                    Comment


                                    • Daar heeft de Flavio wel degelijk gelijk in als je het mij vraagt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                        Briatore haalt fel uit naar de uitspraak over de diffusers: “Na de dood van Ayrton Senna werd overeen gekomen om het principe van ground effect niet meer toe te staan, maar nu is het opeens legaal. Renault, McLaren en Ferrari hebben allemaal wereldkampioenen onder contract staan, maar nu hebben we een coureur die bijna met pensioen was en een andere rijder, een goede jongen maar een ‘paracarro’ (Italiaans gezegde voor iemand die zo langzaam is als een kilometerpaaltje langs de weg, red.), die om het kampioenschap vechten. Ik snap niet hoe we kunnen denken dat we geloofwaardig zijn.”
                                        'k zie niet direct wat de dood van Senna ermee te maken heeft, want het grond-effect is al veel vroeger afgeschaft, maar onzen Bria mag niet klagen vind ik : het werkt niet in zijn voordeel, en daar klaagt ie over. Ik vind het amateurisctisch dat de FIA na de start van het seizoen nog met de bevestiging komt : jongens, het mag wel. Dat is een serieuse fout : een goede manager maakt DUIDELIJKE afspraken. Ik weet niet op welk strand de FIA bazen lagen te rusten deze zomer, maar het heeft de FIA geen goed gedaan. Ze zijn ook precies beginnen werken op de vrijdagavond voor de eerste race.

                                        He, wat zijn dat op die wagen ? Mag dat ? Even het reglement lezen he.

                                        Zijn er zo geen keuringen meer enzo, een maand voor de eerste race ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                                          Ja maar hij moet wat meer het hoofd koel houden, ipv rijders te gaan beledigen. Zo komt hij niet al te professioneel over
                                          's zijn probleem he, als ie rijders wil uitschelden, laat hem doen ... hij zal daarop veroordeeld worden, reken maar.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X