Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
    Alonso was juist niks de betere

FA=Fernando Alonso KR= Kimi Raïkkönen
    Wel waar: de beste word wereldkampioen
    Wel waar: FA is wereldkampioen
    Wel waar: FA in zijn Renault is de beste
    Niet waar: FA is de beste » om wereldkampioen te worden moet men punten halen en misschien ook races winnen, diegene die het meeste punten haalt word wereldkampioen » races winnen en punten halen kan met verschillende dingen te maken hebben, zoals: de kwaliteiten van de piloot, de wagen (banden, tankinhoud, betrouwbaarheid, snelheid,…), wedstrijdtactiek,…
    Dus met andere woorden men kan niet zien aan het aantal behaalde punten wie de beste is. Aan wat we het wel kunnen zien is bv met een verouderde wagen toch nog winnen en zelfs tweede worden in het kampioenschap met slechts 2 punten achterstand op de eerste (toevallig heeft KR dat gedaan in 2003, FA had ook niet zo’n goede wagen maar hij stond dan ook maar 6de in het kampioenschap) of men kan het bv nog zien aan dat de piloot met meer benzine aan boord gelijke of zelfs snellere tijden neerzet dan zijn concurrent (toevallig heeft KR dat in 2005 ook gedaan(meermaals zelfs)FA heeft dat ook wel eens gedaan maar niet zoveel als KR men kan het ook bv zien aan de manier van uitvallen in een race, toevallig is KR altijd in heel zijn carrière (misschien 1-2 keer niet) uitgevallen door het ‘falen’ van zijn wagen, bij FA daarentegen lag het meestal aan stuurfouten en bijna nooit aan de wagen zelf (bv Canada 2005 (ik zeg nu zomaar iets)) en men kan het nog aan vele andere dingen zien bv de rij-manier: KR durft veel meer risico’s nemen die bijna altijd tot een goed einde worden gebracht, FA daarentegen rijd meestal op veilig (ik zeg niet dat dat slechter is, maar een piloot moet toch ook altijd wat durf hebben he, ik zeg nu ook niet dat FA dat niet heeft maar een beetje meer is altijd welkom), het laatste voorbeeld van hoe je het kan zien wie de beste is: door met even snelle wagens toch sneller te rijden (toevallig heeft KR dat ook gedaan, zie maar naar het aantal snelste rondetijden, toegegeven in het begin van het seizoen was de Renault minder snel dan de Mclaren maar tegen de helft van het seizoen waren ze zeker even snel en de snelste rondetijden waren meestal ook van de 2de helft van het seizoen)

Dus conclusie:

KR is beter dan FA (zie bovenstaande tekst)

Nog 1 iets voor als er toch twijfel over moest bestaan: FA is 1.5 jaar jonger dan KR en is ook de jongste wereldkampioen maar (nog maar eens) in 2003 is KR ook nipt niet wereldkampioen geworden en toen was hij 0.5 jaar jonger dan FA nu en had hij een verouderde wagen

Sjonge, op die manier kan ik zelfs aantonen dat de negerkes in Afrika terecht gediscrimineerd worden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
      Maar de discussie ging over Raikkonen.Fisi moet daar niet bijgesleurd worden.
      Fisichella werd 'daar bij gesleurd' om aan te tonen dat er nog andere goede coureurs zijn ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
        Laar Raikkonen dus maar mooi aanvaarden dat Alonso de betere was.
        Je ontwijkt de kwestie Schumacher/Hill...

Comment

Fisichella werd 'daar bij gesleurd' om aan te tonen dat er nog andere goede coureurs zijn ...
          Fisichella is niet zo goed als sommigen durven te beweren.
          Een recent voorbeeld hiervan (en da's zonder het te willen wéér met Raikkonen erbijgesleurd): Suzuka, 2005.Raikkonen start 20ste, Fisichella bij de eersten.Fisichella gaat al vrij snel de race leiden, rijdt praktisch de hele tijd op kop en in de laatste ronde komt Kimi hem toch nog inhalen...

Comment

Je ontwijkt de kwestie Schumacher/Hill...
            Omdat ik daar duidelijk genoeg over was. Schumacher was aan 't begin van het seizoen oppermatig, maar werd nadien door gesjoemel uitgesloten voor een aantal races, waardoor Hill wat dichterbij kon komen. Anders was het waarschijnlijk niet zo'n geweldig spannenend 1994 geweest. Maar bon, 'Als'. Schumacher werd wereldkampioen.

Comment

Laar Raikkonen dus maar mooi aanvaarden dat Alonso de betere was.
              Dit is een eindeloze discussie vrees ik
              Alonso had het beste team dit jaar en hij heeft het mooi afgemaakt.

Maar autosport is er om de fans te entertainen. En dat doet Raikkonen beter dan Alonso en daarom is hij in mijn ogen de beste.
              Zijn inhaalmanouvre in China, zijn uitspraak na zijn snelle rondje: I had nothing else to do,...
              Daarom ben ik een grote fan van Raikkonen.

Comment

Fisichella is niet zo goed als sommigen durven te beweren.
                Een recent voorbeeld hiervan (en da's zonder het te willen wéér met Raikkonen erbijgesleurd): Suzuka, 2005.Raikkonen start 20ste, Fisichella bij de eersten.Fisichella gaat al vrij snel de race leiden, rijdt praktisch de hele tijd op kop en in de laatste ronde komt Kimi hem toch nog inhalen...
                Haja, dus omdat iemand ingehaald wordt, is hij slechter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Works
                  Dit is een eindeloze discussie vrees ik
                  Alonso had het beste team dit jaar en hij heeft het mooi afgemaakt.

Maar autosport is er om de fans te entertainen. En dat doet Raikkonen beter dan Alonso en daarom is hij in mijn ogen de beste.
                  Zijn inhaalmanouvre in China, zijn uitspraak na zijn snelle rondje: I had nothing else to do,...
                  Daarom ben ik een grote fan van Raikkonen.
                  Ja, Raikkonen heeft een aantal dingen laten zien, en ook ik kreeg in Suzuka kippenvel, maar wat dan nog?

Raikkonen is trouwens helemaal niet de koele kikker die hij beweert te zijn ...

Comment

Omdat ik daar duidelijk genoeg over was. Schumacher was aan 't begin van het seizoen oppermatig, maar werd nadien door gesjoemel uitgesloten voor een aantal races, waardoor Hill wat dichterbij kon komen. Anders was het waarschijnlijk niet zo'n geweldig spannenend 1994 geweest. Maar bon, 'Als'. Schumacher werd wereldkampioen.
                    Onterecht.
                    Punt.

Comment

Onterecht.
                      Punt.
                      Volgens jou.
                      Volgens de FIA-stewards blijkbaar niet. En zij hebben 't nog altijd te zeggen.

Punt.

Comment

Haja, dus omdat iemand ingehaald wordt, is hij slechter?
                        Neen.Maar als je op kop rijdt moet je kunnen uitlopen op de rest.Hij zat in de goede positie, hij had er de wagen voor, waarom lukt het hem dan niet ?
                        Het zegt voor mij genoeg dat iemand die helemaal achteraan de grid startte en zich helemaal naar voren moest werken toch nog degene klopt die in de beste positie zat om te winnen.

Comment

Volgens jou.
                          Volgens de FIA-stewards blijkbaar niet. En zij hebben 't nog altijd te zeggen.

Punt.
                          Het vormt nog steeds de smet bij uitstek op zijn carrière.Menig F1-fan is dat niet vergeten.

Comment

Neen.Maar als je op kop rijdt moet je kunnen uitlopen op de rest.Hij zat in de goede positie, hij had er de wagen voor, waarom lukt het hem dan niet ?
                            Het zegt voor mij genoeg dat iemand die helemaal achteraan de grid startte en zich helemaal naar voren moest werken toch nog degene klopt die in de beste positie zat om te winnen.
                            Haja. Dan zijn er veel slechte coureurs wereldkampioen geworden.

't Is niet omdat Raikkonen een goede race rijdt, en iemand anders een slechte, dat Kimi dan direct hemel op aarde is.

Maar ach ja, da's waar! Raikkonen heeft dat hélemaal op z'n eentje gedaan!

Comment

Het vormt nog steeds de smet bij uitstek op zijn carrière.Menig F1-fan is dat niet vergeten.
                              Raikkonen zal ook nog wel smetten krijgen. Misschien strooit ie zand over de baan ofzo.

Comment

Haja. Dan zijn er veel slechte coureurs wereldkampioen geworden.

't Is niet omdat Raikkonen een goede race rijdt, en iemand anders een slechte, dat Kimi dan direct hemel op aarde is.

Maar ach ja, da's waar! Raikkonen heeft dat hélemaal op z'n eentje gedaan!
                                Oké...

Kijk, ik wilde gewoon aantonen dat Fisi niet hét talent is.
                                Ik zocht een voorbeeld.Toevallig stootte ik op dat van Suzuka vorig jaar.Dat was een perfect voorbeeld, en toevallig met Raikkonen erin.Het gaat me hier niet om Raikkonen, maar om Fisi ja ?Mijn stelling is: Fisi zat in de beste positie om te winnen, hij had een goede wagen en hij reed eerst.En toch komt degene die laatst vertrok (Raikkonen dus, maar hijzelf doet er hier niet toe, het gaat me om degene die laatst vertrok.)hem toch nog inhalen.

rood: Mij moet je niet vertellen dat er duizenden mensen bezig zijn om 2 wagens zo'n goed mogelijk resultaat te laten halen.

*zucht*

Comment

Raikkonen zal ook nog wel smetten krijgen. Misschien strooit ie zand over de baan ofzo.
                                  Erg, maar minder erg dan iemand opzettelijk de titel afpakken.

Comment

Erg, maar minder erg dan iemand opzettelijk de titel afpakken.
                                    Everybody is perfect.

I'm everybody.

Comment

• Wat ik persoonlijk wel wat vreemd vind is dat er hier nogal wat mensen zijn (niet aanvallend bedoeld ) die Honda onderschatten en ze voor komend seizoen bij de middenmoot rekeken.Volgens mij wordt dat toch hét te kloppen team.
                                      Ter info: Hun wagen met V8-motor draaide in Valencia 1 minuut 8,5 sec.(snéller dan Raikkonen met de met V10-aangedreven MP4-20 vorig jaar dus. )

Comment

Wat ik persoonlijk wel wat vreemd vind is dat er hier nogal wat mensen zijn (niet aanvallend bedoeld ) die Honda onderschatten en ze voor komend seizoen bij de middenmoot rekeken.Volgens mij wordt dat toch hét te kloppen team.
                                        Ter info: Hun wagen met V8-motor draaide in Valencia 1 minuut 8,5 sec.(snéller dan Raikkonen met de met V10-aangedreven MP4-20 vorig jaar dus. )
                                        Inderdaad.

Bij de "middenmoters" ben ik voor Honda, maar dit jaar zie ik ze toch wel weer wat beter doen dan volgend jaar.

Hoewel ik ook besef, dat ze elk jaar eigenlijk best wel sterk zijn tijdens de tests, en dan in het seizoen over het algemeen net dat ietsje tekort komen om zwaar mee te spelen met de top.

Comment

• Trouwens kerels is het waar van dat?

ALs Raikonnen supporter zie ik Raikonnen ook liever als de beste. MISSCHIEN is hij wel dat, maar dat is gewoon allemaal puur gissen.

Leer aanvaarden dat Alonso de terechte WorldChamp is, of het nu door zijn auto komt of door zijn eigen talent

Straks begint het nieuwe seizoen en jullie zitten hier nu nog over te neuten.

Neem dit niet persoonlijk op, ik heb het puur over de discussie, die immens idioot is.

Comment

Working...
                                          X