Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fastjurgen
    Wat zat hij trouwens te doen bij klien???
    Een kampioen moet voorin meestrijden.
    En geen duels uitvechten met een redbull
    Door hun strategie stonden ze redelijk ver achteraan de grid, Klien heeft een hele goede start genomen, en kwam daardoor in de buurt van de achterkant van Kimi, en in die bocht heeft hij hem toevallig geraakt. Dat is nu eenmaal de sport...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      Maar je moet toch toegeven dat er iets niet klopt deze keer...

      Waarom zouden ze iets vervangen waarvan ze weten dat ze er trager van worden, en wat ze niet MOETEN vervangen? Je gaat me niet zeggen dat Ferrari dat doet om de andere teams goedgezind te stellen he..

      Toevallig ook dat buiten die paar eerste snelle races vorig jaar (en de speculaties dat ze hetzelfde illegale systeem als BAR zouden gebruiken) er niet veel meer volgde.

      Nuja, ik ben de eerste om toe te geven dat tot voor 2 jaar Ferrari met afstand de beste was...
      Kijk vooral maar naar wat Barichello toen presteerde en nu, en vergelijk dat ff met Coulthard....
      Barrichello??
      In bahrein mist hij een versnelling.
      En dit weekend was het de honda motor die sneuvelde.
      i
      n san marino waren het de bridgestonebanden.
      kijk maar eens naar de snelstewedstrijden ronden als je die vindt.
      karthikeyan staat daar opvallend hoog in het lijstje.
      En ivm met die vleugel de andere teams kunnen ook zo een vleugel op hun wagen zetten i.p.v. er over te zagen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fastjurgen
        Barrichello??
        In bahrein mist hij een versnelling.
        En dit weekend was het de honda motor die sneuvelde.
        in san marino waren het de bridgestonebanden.
        kijk maar eens naar de snelstewedstrijden ronden als je die vindt.
        karthikeyan staat daar opvallend hoog in het lijstje.
        En ivm met die vleugel de andere teams kunnen ook zo een vleugel op hun wagen zetten i.p.v. er over te zagen.
        Barrichello heeft in heel zijn leven 1 goed seizoen gereden, dat was het laatste jaar bij Stewart, voor de rest bakte hij er niet veel van....

        Comment


        • Voor mij behoort Barrichello tot dezelfde klasse als Montoya. Ze zijn goed, maar wereldkampioen zullen ze nooit worden. Ik zeg dat al 10 jaar van Coulthard ook en die heeft toch ook nog niet kunnen stunten en zal dat ook niet meer doen.

          De vleugels van Ferrari; blijkbaar voelt men ( " terecht" ) wat nattigheid bij Ferrari en smijten ze dan toch die vleugel weg. Tja, tis een kwestie van de acherpoortjes van het regelement op te zoeken. Denk je niet dat andere teams dit niet doen?

          Comment


          • ...Naast de brief aan de FIA was er vanmorgen ook nog een meeting van de toplui Brawn (Ferrari), Pat Symonds (Renault), Geoff Willis (Honda) en Martin Whitmarsh (McLaren). Ook hier was de voorvleugel van Ferrari het onderwerp van gesprek. Naar verluidt was Brawn goed gedocumenteerd, de Brit zou over bewijzen beschikken dat ook andere teams met de grijze zone van het reglement flirten. Het zou gaan om Renault en McLaren.
            bron: pitstop.tv

            Blijkbaar heeft Brawn daar zelfs al bewijs voor geleverd. Ik vind het wel straf dat hij ook onmiddellijk namen noemt.

            Comment


            • Het feit dat ze bij Ferrari hun vleugel aanpassen is ook voor mij het bewijs dat ie niet helemaal zuiver op de graat is.

              Comment


              • Normaal mag die vleugel 5 mm loskomen onder een belasting van 500N. Ze zijn misschien bang dat het bij een volgende meting 6mm is.

                Er zijn veel teams die zo de grijze zone opzoeken en deze keer viel het bij Ferrari op (door de neuscamera's). Het kan goed zijn dat ze volgende keer iets raar vaststellen bij McLaren of Renault.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                  Normaal mag die vleugel 5 mm loskomen onder een belasting van 500N. Ze zijn misschien bang dat het bij een volgende meting 6mm is.

                  Er zijn veel teams die zo de grijze zone opzoeken en deze keer viel het bij Ferrari op (door de neuscamera's). Het kan goed zijn dat ze volgende keer iets raar vaststellen bij McLaren of Renault.
                  Ach, als er al eens iets raars opgedoken is, dan is Ferrari er altijd bij... dat is een feit. Is het nu puur omdat Ferrari de boosdoener is, of is het gewoonweg omdat Ferrari HET team is, en zo altijd geviseerd wordt.

                  De F1 is een te grote ver van mijn bed show, dus we zullen het jammer genoeg niet weten.

                  Eerlijk gezegd, gok ik op het eerste. Ferrari tracht altijd wel een miniem loopje met de regels te nemen

                  Toch is mijn respect voor het team er niet minder op, en dat als Mclaren fan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                    Blijkbaar heeft Brawn daar zelfs al bewijs voor geleverd. Ik vind het wel straf dat hij ook onmiddellijk namen noemt.
                    Doet hij toch niet? De bron zegt dat het om McLaren en Renault zou gaan, niet Brawn zelf ...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fastjurgen
                      Die williams zal enkel maar goed presteren aan het begin van het seizoen.
                      Ze hebben het budget niet,en ik zie meer potentieel in toyota en bmw sauber.
                      Williams heeft een budget van ongeveer 8 miljard oude frank.
                      Die mannen hebben de ervaring en ze weten hoe ze het moeten gebruiken.
                      Plus: Rosberg en Webber zijn in mijn ogen véél betere rijders dan R.Schumacher en Trulli.BMW-Sauber zie ik dit jaar meestal niet verder komen dan 9 à 10de stek.
                      Nop, Williams staat sterk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fastjurgen
                        Wat zat hij trouwens te doen bij klien???
                        Een kampioen moet voorin meestrijden.
                        En geen duels uitvechten met een redbull
                        McLarens staan meestal op een wat zwaardere brandstofvoorraad.
                        Plus, Raikkonen was gehinderd tijdens de kwalificatie waardoor hij nooit echt het maximale uit de wagen kon halen.
                        Plus, de McLaren was ondergeschikt aan de Renaults en de Honda van Button dit weekend ( en de razendsnelle Williamsen in de kwalificatie).Hierin zie ik de komende races wel verandering komen met die updates.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
                          Williams heeft een budget van ongeveer 8 miljard oude frank.
                          Die mannen hebben de ervaring en ze weten hoe ze het moeten gebruiken.
                          Plus: Rosberg en Webber zijn in mijn ogen véél betere rijders dan R.Schumacher en Trulli.BMW-Sauber zie ik dit jaar meestal niet verder komen dan 9 à 10de stek.
                          Nop, Williams staat sterk.
                          Ik denk dat je iets TE optimistisch bent hoor

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                            Ik denk dat je iets TE optimistisch bent hoor
                            Dan nog, ze benutten het maximaal.

                            Comment


                            • Ferrari, McLaren en BMW moeten vleugels wijzigen

                              Niet alleen Ferrari, ook McLaren en BMW moeten van de FIA tegen de GP van Australië hun vleugels wijzigen. Bij Ferrari gaat het om de voorvleugel, bij McLaren en BMW om de achtervleugel. Dat meldt autosport.com vanmorgen.

                              Tijdens het GP-weekend in Maleisië heeft Ferrari van de FIA te horen gekregen dat zijn voorvleugel niet conform was en dat het team wijzigingen moet aanbrengen. Met die boodschap aan Ferrari kon de FIA vermijden dat acht teams na de race in Maleisië klacht zouden indienen tegen de Scuderia. Ferrari-teambaas Jean Todt bleef zondagavond evenwel ontkennen dat Ferrari de opdracht had gekregen in te grijpen.

                              Bij de acht verontruste teams zaten merkwaardig genoeg ook McLaren en BMW, die zelf volgens de FIA met illegale, flexerende achtervleugels reden. Ook die teams moeten in Melbourne andere vleugels monteren, zoniet worden ze afgekeurd.

                              Het is vreemd dat de auto's van Ferrari, McLaren en BMW in Bahrain en Maleisië zonder problemen door de technische controle zijn geraakt, hoewel ze achteraf dus niet-conform bleken te zijn. Even vreemd is het dat de FIA liet begaan, tot een aantal teams zich begon te roeren, en dat er blijkbaar geen sancties komen voor McLaren, Ferrari en BMW.

                              De GP van Australië heeft op 2 april plaats.

                              Bron: www.pitstop.tv

                              Comment


                              • Dat ze de uitslag van Maleisie dan maar schrappen voor Ferrari, BMW en McLaren...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                  Dat ze de uitslag van Maleisie dan maar schrappen voor Ferrari, BMW en McLaren...

                                  Wat zou Renault allemaal niet conform hebben...

                                  Comment


                                  • Levert BMW eigenlijk gewoon de motor bij Sauber-BMW, of is het meer?

                                    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                    2012-...
                                    '07 BMW 118d

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                                      Levert BMW eigenlijk gewoon de motor bij Sauber-BMW, of is het meer?

                                      Alles is BMW hé nu

                                      Naam Sauber is gewoon bewaard gebleven uit respect.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bt.
                                        Alles is BMW hé nu

                                        Naam Sauber is gewoon bewaard gebleven uit respect.
                                        Nee omdat ze nog een evolutie van een Sauberchassis gebruiken. Volgend jaar is het gewoon BMW

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                          Nee omdat ze nog een evolutie van een Sauberchassis gebruiken. Volgend jaar is het gewoon BMW

                                          Tiens, ik heb andere verhalen gelezen in dat geval

                                          Comment

                                          Working...
                                          X