Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet iemand pertoeval voor wat dat de MP-4 staat in de modelbenaming van Mclaren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
      Weet iemand pertoeval voor wat dat de MP-4 staat in de modelbenaming van Mclaren?
      Het McLaren zoals we dat nu komen is ontstaan beginjaren '80.
      Je had enerzijds het originele McLaren van Nieuw-Zeelander Bruce McLaren en langs de andere kant Project Four onder leiding van Ron Dennis.Die twee teams zijn dan samengesmolten tot McLaren International en sindsdien is men MP4 (dat dus staat voor McLaren Project Four) gaan gebruiken.

Comment

• Toyota, Gascoyne part company07 April 2006
        Toyota and their technical director, Mike Gascoyne, have reached a mutual agreement which will see both parties terminate their working relationship with immediate effect. Gascoyne will remain a fully contracted employee of Toyota Motorsport until the end of October 2006.

According to the team, Toyota and Gascoyne have developed different opinions about the future direction of the technical operations in the team's chassis and engineering areas, which have resulted in the need for a change on both sides. Toyota and Gascoyne have both agreed that a separation has become necessary.

Gascoyne has been based primarily in Germany since he joined Toyota's Cologne-based Formula One team in December 2003. After such a long period of time based away from home, this decision will enable him to spend more time with his family.

Gascoyne said: "Obviously, it is the end of an era but nobody can dispute that Toyota has made a big step forward over the last two seasons. We have now reached a crossroads in our working relationship and I believe that it is the right time for us to part ways amicably and for me to move back to the UK where I can also enjoy spending more time with my family. I extend my thanks to all members of the team and wish them a successful future in Formula One."

Tsutomu Tomita, Chairman of Toyota Motorsport said: "Although we have reached a joint decision to go our separate ways, I wish to extend my sincerest gratitude to Mike for the indisputable contribution he has made to our team over the last few years. This separation should in no way undermine the work he has done, nor reflect his technical expertise. We all wish him well for the future."

There has been no announcement concerning Gascoyne’s replacement.

BRON: F1.com

Comment

• Typisch Japanners weer, eerst smijten ze hem buiten en dan gooien ze naar elkaar met bloemblaadjes
          Voor de schone schijn in de pers.

Nu ja, echt aan de top zijn ze (nog) niet geraakt.
          Gascoyne of gene Gascoyne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George
            Typisch Japanners weer, eerst smijten ze hem buiten en dan gooien ze naar elkaar met bloemblaadjes
            Voor de schone schijn in de pers.

Nu ja, echt aan de top zijn ze (nog) niet geraakt.
            Gascoyne of gene Gascoyne.
            Ik ben al lang van mening dat Gascoyne vaker wordt opgehemeld dan voor wat hij echt waard is.

Doet me denken aan een interview dat ik lang geleden las. Basically kwam het hierop neer. In de Formule 1 zitten er zeer veel mensen die goed kunnen babbelen en hoog van de toren blazen. Deze mensen kunnen zich goed verkopen maar uiteindelijk zullen deze mensen door de mand vallen.

Gascoyne werd altijd al opgehemeld en de lucht in geprezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
              Ik ben al lang van mening dat Gascoyne vaker wordt opgehemeld dan voor wat hij echt waard is.

Doet me denken aan een interview dat ik lang geleden las. Basically kwam het hierop neer. In de Formule 1 zitten er zeer veel mensen die goed kunnen babbelen en hoog van de toren blazen. Deze mensen kunnen zich goed verkopen maar uiteindelijk zullen deze mensen door de mand vallen.

Daar heb je volgens mij ook een punt. Moest ie zo supergoed zijn als iedereen beweerde zou toyota al een stukje (of stuk) dichter staan bij hun uiteindelijke doel: races winnen en kampioen worden.

Comment

• Ik ken die gast niet. Had hier en daar gelezen dat ie wel een goede reputatie heeft. Jammer dat de prestaties dat niet bevestigen (voor hem dan) en terecht aan de deur gezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck

Kijk maar eens naar wat hij deed bij jordan.
                  Als f1team is het een must om iemand als gascoyne op te kop te kunnen tikken. Een zeer domme zet van toyota, die hen nog zuur zal opbreken.
                  toyota had destijds maar naar prost of walkinshaw moeten gaan.
                  Dan hadden ze nu al lang een competitieve auto.

Comment

• Volgens een insider bij ferrari zou Msc naar Renault gaan, en volgens nog nen andere zou Raikkonen dan naar Ferrari komen (2007)
                    Ik geloof der eigelijk niks van, dikke boul****, maar dat Msc zou stoppen na dit seizoen zou mij ook verbazen, want na dit seizoen zou hij nog op 3 races ofzo van het record staan van 'het meeste gp's gereden te hebben', niet dat Msc zich daar iets van zou aantrekken, maar toch...
                    En ik denk ook wel dat Kimi niet weg zal gaan bij Mclaren (hoewel hij wel vele redenen heeft), ook al komt Alonso. Misschien terug gevechten zoals Prost-Senna

Comment

• F1 - "Raikkonen naar Ferrari"
                      19:39 15-04-2006
                      Kimi Raikkonen rijdt in 2007 voor Ferrari. Raikkonen kiest onvoorwaardelijk voor de Scuderia, meldt de Oostenrijkse krant Kronen Zeitung. De Ferrari-deal van Raikkonen wordt volgende week in Imola bekendgemaakt.

Het artikel in de Kronen Zeitung is van de hand van Heinz Prüller, F1-commentator op de Oostenrijkse openbare omroep ORF en een doorgaans goedingelichte bron. Volgens Prüller is er niet langer sprake van een contract met voorwaarden, dat onlangs is uitgelekt. Eén van de clausules bepaalde dat Raikkonen pas lid van Ferrari zou worden, als Michael Schumacher stopt. Mocht Schumacher nog niet met pensioen gaan en bij Ferrari blijven, dan zou Raikkonen zowat 4 miljoen euro schadevergoeding opstrijken.

Naar Prüller heeft vernomen, zijn de clausules verdwenen en heeft Raikkonen een "kogelvrij en waterdicht" contract met Ferrari ondertekend, of Schumacher nu blijft of niet. Hoeveel Raikkonen in het team van Jean Todt gaat verdienen, kon Prüller niet achterhalen. Volgende week wordt de transfer publiek gemaakt in Imola tijdens het GP-weekend van San Marino.

Het Duitse sensatieblad Bild gaf vorig jaar in augustus als eerste ruchtbaarheid aan een deal Ferrari-Raikkonen. Enkele maanden later werd het bericht overgenomen door Autosport en de Finse pers. Nog een week en dan is het afgelopen met gissen, schrijft Prüller.

(pba)
                      © pitstop.tv
                      Voila! En Schumi dan naar Renault?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                        Voila! En Schumi dan naar Renault?
                        Geloof 'k niks van ...

Die doet z'n carrière uit bij Ferrari.

Comment

• Nee...................................

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                            Nee...................................

Ooooooh, jawel.

Comment

• Voor wat niet eigelijk? Ik heb nog eens nagedacht, en eigelijk, Kimi zou veel beter z'n kunnen kunnen tonen in een betrouwbaardere wagen, alhoewel dat de Mclaren van dit jaar toch ook wel zeker betrouwbaar is, maar toch... Maar dan wel zeker als 1ste rijder bij Ferrari, want ik zie hem nog niet als 2de naast Msc starten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                                Voor wat niet eigelijk? Ik heb nog eens nagedacht, en eigelijk, Kimi zou veel beter z'n kunnen kunnen tonen in een betrouwbaardere wagen, alhoewel dat de Mclaren van dit jaar toch ook wel zeker betrouwbaar is, maar toch... Maar dan wel zeker als 1ste rijder bij Ferrari, want ik zie hem nog niet als 2de naast Msc starten.
                                Ik begrijp hem ook wel, 'k zie hem alleen niet graag vertrekken.
                                En de meesten hier zullen wel weten dat ik niet echt de grootste Ferrari-fan ben...*kuch*

Comment

• Ferrari kunt ge toch moeilijk de ster van dit seizoen noemen ?
                                  (voorlopig)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George
                                    Ferrari kunt ge toch moeilijk de ster van dit seizoen noemen ?
                                    (voorlopig)
                                    Mmm, tegen het einde van dit seizoen gaan die terug sterk zijn.Maar tegen dan is Renault (of McLaren-Mercedes ?)al met de titel aan de haal.
                                    Ik zie op dit moment maar één probleem bij Ferrari en dat zijn de "pistons" in de V8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                                      Mmm, tegen het einde van dit seizoen gaan die terug sterk zijn.Maar tegen dan is Renault (of McLaren-Mercedes ?)al met de titel aan de haal.
                                      Ik zie op dit moment maar één probleem bij Ferrari en dat zijn de "pistons" in de V8.
                                      Niet te voorbarig hé ...

Comment

• Markante uitspraken Alonso ...

Regerend wereldkampioen Fernando Alonso heeft gisteren flink uitgehaald naar zijn team. De Renault-rijder uitte zijn ongenoegen over een gebrek aan steun van zijn team. De Spanjaard vertelde dat hij nooit de volledige steun kreeg, ook niet toen hij voor het kampioenschap streed. Veel mensen dachten altijd dat Alonso de voorkeur had bij de Franse renstal, maar Alonso beweert nu het tegendeel.

"In de jaren dat ik er ben, hebben ze me nooit echt geholpen. " geeft Alonso een sneer naar zijn team "Ik heb het allemaal zelf gedaan. Bij tests vroeg ik soms om bepaalde dingen, maar dat werd gewoon genegeerd. " Dat de WK-leider met deze uitspraken de sfeer binnen het team geen goed zal doen, deert hem niet: "Mijn eigen toekomst is belangrijker dan de sfeer in het team. "

Teambaas Flavio Briatore reageerde met onbegrip over deze uitspraken: "Ik begrijp er niks van. Misschien is hij vergeten hoe vaak hij met ons heeft gewonnen. Wellicht is hij ook vergeten dat ik de enige was die in hem geloofde toen niemand hem kende. "

Eind dit jaar verlaat Fernando Alonso de Franse renstal, volgend jaar gaat hij aan het werk bij McLaren.
                                        BRON: f1pits.net

Alonso begint al vroeg tegen Renault's schenen te schoppen ...

Je browser ondersteunt geen frames...

Comment

• Ik geloof niet te veel van die uitspraken, als je beetje slim bent dat hou je je mond over zo'n dingen en zeg je dit intern, zeker in die wereld.

Comment

Working...
                                          X