Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
    Daar ben ik ook benieuwd naar. Hopelijk halen ze iets boven in de trant van de geel-zwart-witte liveries van de turbo Renault F1's van eind jaren '70 begin jaren '80. Dat zou er wel cool uitzien denk ik
    Mag niet. De wagen moet het hele seizoen lang er ongeveer hetzelfde uitzien. (Da's ook de reden dat BAR in '99 met die lelijke gevallen rondreed. Zij wilden de livery met 555 en die met Lucky Strike race per race laten afwisselen, maar dat mocht niet.)

Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
    Op de eerste foto's van donderdag zie ik toch de Renault Teamleden in de vertrouwde uniformen met ING in 't groot erop.
    Mutua Madrilena is trouwens ook onmiddelijk opgestapt. Was dat niet de persoonlijke sponsor van Alonso? Worden zij binnenkort aangekondigt als sponsor bij Ferrari?
    Romain Grosjean heeft blijkbaar een vorm van voedselvergiftiging. Misschien word hij vervangen door Lucas di Grassi.
    MM blijft sponsor van Alonso, enkel het contract met Renault werd opgezegd. Bizar genoeg was hun logo toch nog in beeld op de overall van Grosjean.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
      Mag niet. De wagen moet het hele seizoen lang er ongeveer hetzelfde uitzien. (Da's ook de reden dat BAR in '99 met die lelijke gevallen rondreed. Zij wilden de livery met 555 en die met Lucky Strike race per race laten afwisselen, maar dat mocht niet.)
      Dat was niet echt de reden

Ze wilden met 2 verschillende auto's rondrijden.

Ik weet niet echt wat de regels zijn ivm continuiteit van de livery maar ik meen mij toch te herinneren dat er in het verleden speciale lay outs waren bij speciale gelegenheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Ik weet niet echt wat de regels zijn ivm continuiteit van de livery maar ik meen mij toch te herinneren dat er in het verleden speciale lay outs waren bij speciale gelegenheden.
        Idd, zo reed BAR in 2004 in China met 555 op de flanken ipv met Lucky Strike. Davidson reed in de vrije training zelfs met een volledige 555 liverie. Ik dacht dat de 2 wagens er gewoon hetzelfde moesten uitzien.

Comment

• Ferrari set to confirm Alonso for 2010

By Jonathan Noble Sunday, September 27th 2009, 18:40 GMT

Ferrari could announce its 2010 deal with Fernando Alonso as early as next weekend's Japanese Grand Prix, with the Spaniard's move to the Maranello team now all but confirmed.

With lawyers working hard on the last few details of Kimi Raikkonen's release from his contract with Ferrari, a move that will pave the way for the Finn to return to McLaren, the Maranello-based outfit has openly admitted that it wants to announce its line-up as quickly as possible.

Ferrari team principal Stefano Domenicali said at Singapore on Sunday night: "I think that as soon as we are ready we will let you know. We don't want to wait too long."

When asked by AUTOSPORT if that announcement could come as early as Suzuka, Domenicali said: "It is a possibility, but it is not guaranteed."

Neither Ferrari nor Renault are now denying that Alonso is on his way to the Italian outfit, in a deal that has been widely predicted for several months.

Renault's stand-in managing director Jean-Francois Caubet told AUTOSPORT after the Singapore Grand Prix that his outfit would be sad to see Alonso leave after this season.

"I think Fernando will miss Renault and Renault will miss Fernando," he explained.

Once the Ferrari-Alonso announcement is made, Renault is expected to confirm that Polish driver Robert Kubica will lead its team in 2010.

zo, dat werd ook wel tijd..

Comment

• Stoelendans. Pff, da wordt weer moeilijk om dat allemaal te gaan onthouden wie, wat en waar straks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
              Goede zaak dat Alonso naar Ferrari trekt, voor mij blijft hij de beste all round rijder van gans het pack.

Comment

• Schitterend gewoon, Alonso naar Ferrari en Kimi terug naar McLaren. Dat gaat vonken geven geloof ik want ik denk dat Räikkönen veel beter zal rijden bij Mclaren dan bij Ferrari. Alonso in een goede Ferrari zal onverslaanbaar blijken vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Schitterend gewoon, Alonso naar Ferrari en Kimi terug naar McLaren. Dat gaat vonken geven geloof ik want ik denk dat Räikkönen veel beter zal rijden bij Mclaren dan bij Ferrari. Alonso in een goede Ferrari zal onverslaanbaar blijken vrees ik.
                  Twee teams met nagenoeg evenwaardige rijders en allevier wereldkampioenenmateriaal. Dit moet schitterend zijn.

Comment

• Official: Alonso to Ferrari for 3 seasons

30 September 2009

Ferrari has confirmed the long-awaited news that former double World Champion Fernando Alonso will be moving to the team for three seasons from 2010. The revealing of Wednesday's news brings an end to much speculation and is likely to start a frenzy of driver moves between now and the New Year.

With Alonso staying at the team until at least the end of the 2012 season, Ferrari has confirmed that its line-up will be the Spaniard alongside Brazil's Felipe Massa with Italian Giancarlo Fisichella as reserve driver. 2007 Champion Kimi Räikkönen therefore ends his 3-year association with the Scuderia, with his contract terminated one year early.

"We are very proud to welcome to our team another winning driver, who has demonstrated his amazing talent by winning two World Championships in his career to date," said Stefano Domenicali. "Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the Drivers' title, thus making his contribution to Ferrari's history and he played a vital role in our taking of the Constructors' title in 2007 and 2008. Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season."

"With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule," said Kimi Raikkonen. "I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races. Together, we have won 50% of the world titles in that period and I managed to take the Drivers' title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team."

bron: f1racing

Comment

• Enerzijds ben ik blij, want Ferrari is m'n favoriete team, en ik heb Alonso altijd al een fantastische coureur gevonden. Anderzijds vind ik het ergens ook jammer, want ik zie Raikkonen niet graag vertrekken. En over 't algemeen was men het er toch over eens dat de Scuderia met Massa en Raikkonen het beste rijdersduo in huis had ...

Al bij al, goeie zaak. Alonso in de Ferrari gaat mooie dingen geven.

Verder zal het vanaf nu ook erg snel gaan op de rijdersmarkt. Het was wachten op Alonso. Het zal niet meer lang duren voor alles in z'n plooien valt. Kubica bij Renault, Raikkonen bij McLaren, Rosberg bij Brawn, ...

Comment

• Ik denk niet dat we Raikkonen volgend seizoen gaan terugzien. Over 2011 spreek ik me niet uit.

Comment

• Nu Ron Dennis weg is bij McLaren, zie ik Kimi hopelijk toch terugkomen bij hen.
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Liever Rosberg eigenlijk

Comment

• Ik zou ook liever Rosberg bij McLaren zien, maar anders zal het waarschijnlijk Brawn worden voor hem en dat is dit jaar duidelijk geen slecht team gebleken
                              Hopelijk verkast Barrichello dan niet naar Williams. Alle respect voor Rubens, maar het word toch eens tijd om met pensioen te gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                Liever Rosberg eigenlijk
                                Ik denk niet dat die 2e piloot wil zijn naast Hamilton. Raikkonen zou perfect passen bij McLaren nu, die trekt er zich geen zak van aan wie zijn ploegmaat is..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                                  Ik denk niet dat die 2e piloot wil zijn naast Hamilton. Raikkonen zou perfect passen bij McLaren nu, die trekt er zich geen zak van aan wie zijn ploegmaat is..
                                  Voor zo'n rol kunnen ze dan beter iemand goedkoper aantrekken die wel gemotiveerd is om zoveel mogelijk punten te sprokkelen voor het team, eventueel een paar wedstrijden te winnen en zelfs voor het kampioenschap te gaan als Hamilton het om een of andere reden laat afweten. Ik zie Rosberg perfect in die positie.

Comment

• Staat Kovalainen al aan de deur misschien?

Comment

• Ik hoorde bij de vorige GP dat Mikka Hakkinen zwaar aan het lobbyen is om terug een zitje te krijgen in de F1. Gaat blijkbaar niet zo makkelijk ook al ben je tweemaal wereldkampioen geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                        Staat Kovalainen al aan de deur misschien?
                                        Hij heeft geen contract voor volgend seizoen, en ik denk niet dat ze hem er een geven..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                        cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                          Staat Kovalainen al aan de deur misschien?
                                          Hij is niet echt bezig om te laten zien waarom hij volgend jaar nog steeds in de McLaren zou moeten zitten. Kijk maar naar de race op Monza.

Net in het journaal Massa terug in een kart zien rondrijden. Doet toch wel deugd...

Comment

Working...
                                          X