Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alonso heeft nu in de interviews gezegd dat hij deze zomer een contract had getekend bij Ferrari voor 2011 maar dat ze de laatste dagen in gezamelijk overleg hebben beslist om het contract met 1 jaar te vervroegen.

Ze hadden dus tot voor een maand geleden helemaal geen plannen om het contract van Raikkonen af te kopen. Ik vermoed dat die crash-gate er ergens wel iets mee te maken had en dat men vreesde dat Renault ermee zou ophouden en Alonso dan zonder stuur zou vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
      Ik denk niet dat die 2e piloot wil zijn naast Hamilton. Raikkonen zou perfect passen bij McLaren nu, die trekt er zich geen zak van aan wie zijn ploegmaat is..
      Dit is zo grappig omdat het zooooo waar is. Echt

En ik zie Alonso en Massa ook wel goed overeenkomen, alle twee die 'Zuiderse' mentaliteit, kan niet fout lopen. Zelf ben ik niet uitgesproken fan van een piloot of zelfs een team, ik hou ervan als de races en het kampioenschap spannend zijn. Zoals vorig seizoen en ook nu. Dus dat belooft allemaal voor volgend jaar.

Comment

• REPORT: McLaren F1 considering acquisition of BMW F1 engine ops

Filed under: Motorsports, BMW, Mercedes-Benz
        McLaren's Formula One cars have been powered by Mercedes-Benz engines since 1995, but that could soon come to an end. The relationship between Daimler and McLaren has become increasingly strained over the past two years, following the Spygate scandal and the automaker's decision to have AMG build the SLS.
        With BMW withdrawing from Formula One at the close of this season, the hot rumor in the paddock at the Japanese Grand Prix this weekend is that McLaren chairman Ron Dennis is considering scooping up rival BMW F1's engine-building operations. Mercedes supplies engines to the this year's likely champions, the Brawn team, and a split with McLaren would allow MB to concentrate its efforts there.
        McLaren's Middle Eastern investors reportedly support the move, which would allow the team to join Ferrari, Renault (if the French team remains in F1) and Toyota in building its own chassis and engine. Apparently, BMW's deal to sell the Sauber F1 team doesn't include the engine operation in Munich, leaving McLaren free to make its move.

[Source: F1-Live]

Comment

• Kubica gaat zoals verwacht naar Renault volgend seizoen. Het transferseizoen begint op gang te komen..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

Comment

• Abu Dhabi start bij gewoon zonlicht en eindigt onder kunstlicht

Nog een geluk dat ze uitloopstroken hebben die even lang zijn of een landingsbaan.

Comment

• Bij Red Bull werd de naam van Kimi Raikkonen genoemd. Dat zou dan tenkost van Mark Webber zijn.

Comment

• Webber heeft toch al een contract voor volgend seizoen?

cc

Comment

• Een contract in de F1 is even veel waard als een briefje van 3 Euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                    Een contract in de F1 is even veel waard als een briefje van 3 Euro
                    inderdaad, kijk maar naar Kimi. Hij heeft er blijkbaar wel € 25.000.000 voor gekregen maar als hij geweigerd had hadden ze het wel op een andere manier gedaan.
                    Last edited by ; 08/10/2009, 00:05.

Comment

• Het is nog maar een gerucht blijkbaar maar waar rook is is vuur: Barrichello naar Williams

Rosberg bij Brawn

Hopelijk krijgt Rubinho volgend jaar toch ook nog een competitieve auto

Comment

• Dat gerucht hangt ook al zeer lang in de lucht. Ik zou als ik van Barrichello was gewoon stoppen. Hij mag onderhand toch al gratis met de bus rijden dus die heeft geen F1 auto meer nodig Hij heeft nu toch een goed seizoen gehad, een paar GP's op eigen kracht gewonnen en misschien zondag nog die ene waar hij al zolang op hoopt. Stoppen op een hoogtepunt doen er veel te weinig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                          Dat gerucht hangt ook al zeer lang in de lucht. Ik zou als ik van Barrichello was gewoon stoppen. Hij mag onderhand toch al gratis met de bus rijden dus die heeft geen F1 auto meer nodig Hij heeft nu toch een goed seizoen gehad, een paar GP's op eigen kracht gewonnen en misschien zondag nog die ene waar hij al zolang op hoopt. Stoppen op een hoogtepunt doen er veel te weinig...
                          Stel je voor: wereldkampioen worden en stoppen.

Comment

• ik denk dat barrichello gewoon wil meedoen, ook al rijdt ie in een slechte auto..
                            volgens mij wil hij gewoon stiekem dat record van meeste gp starts scherp stellen

Comment

• Hij krijgt toch altijd nog een zitje bij een middenmoter vast. Het is niet dat hij zoals Fisichella vrede moet nemen met een plaats om de hoop te vergroten. Als ik in zijn plaats was en het was zo ver gekomen dat ik alleen voor een van de nieuwe teams of Toro Rosso of Force India zou kunnen rijden zou ik stoppen maar als je voor Brawn of Williams kan rijden en je kan jezelf nog altijd motiveren om door te gaan, waarom dan stoppen?

Comment

• Brawn heeft zich dit jaar wel bewezen, maar Williams heeft ook al enkele jaren geen GP-winnaar meer gebouwd. Ik denk eerder dat hij idd gewoon niet kan stoppen. En als er volgend jaar effectief 19 GP's zijn en hij rijd nog mee, dan staat hij op het einde van het jaar op iets meer dan 300 GP-starts. Misschien is het hem daar wel om te doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                                  Brawn heeft zich dit jaar wel bewezen, maar Williams heeft ook al enkele jaren geen GP-winnaar meer gebouwd. Ik denk eerder dat hij idd gewoon niet kan stoppen. En als er volgend jaar effectief 19 GP's zijn en hij rijd nog mee, dan staat hij op het einde van het jaar op iets meer dan 300 GP-starts. Misschien is het hem daar wel om te doen...
                                  Er is hoop voor Williams

Welke motor hebben ze dit jaar gebruikt? Inderdaad, de Toyota. Dezelfde motor als het officiële Toyota team en als je ziet dat ze meestal hoger eindigden als die bolides doen ze toch IETS juist. Natuurlijk is een motor maar 1 van de vele factoren die een auto doen slagen maar volgend jaar gaan ze hoogstwaarschijnlijk met andere motoren rondrijden en als ze dan een goeie evolutie van het huidige chassis kunnen ontwerpen moet Barrichello toch geregeld iets moois kunnen laten zien. Vergeet niet dat er volgend jaar ook een deftige 2e piloot komt bij Williams die mee feedback kan geven over de juiste set up. Kan best zijn dat Nakajima dit ook al doet maar daar loop ik niet echt hoog van op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                    Er is hoop voor Williams

Welke motor hebben ze dit jaar gebruikt? Inderdaad, de Toyota. Dezelfde motor als het officiële Toyota team en als je ziet dat ze meestal hoger eindigden als die bolides doen ze toch IETS juist. Natuurlijk is een motor maar 1 van de vele factoren die een auto doen slagen maar volgend jaar gaan ze hoogstwaarschijnlijk met andere motoren rondrijden en als ze dan een goeie evolutie van het huidige chassis kunnen ontwerpen moet Barrichello toch geregeld iets moois kunnen laten zien. Vergeet niet dat er volgend jaar ook een deftige 2e piloot komt bij Williams die mee feedback kan geven over de juiste set up. Kan best zijn dat Nakajima dit ook al doet maar daar loop ik niet echt hoog van op.
                                    Laat het ons zo stellen: Williams heeft, rekening houdend met het budget, dit jaar véruit de beste wagen gebouwd.

Comment

• Ik ben een fan van Williams en ze doen het absoluut zeer goed, maar ze worden idd zwaar gehandicapped door hun budget en een GP winnen is waarschijnlijk niet voor direct, hoewel dat ook snel kan veranderen (kijk maar naar Honda/Brawn).

Comment

• Ik weet niet of een Cosworth of Renault motor zo'n verbetering is..

cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                                          Ik weet niet of een Cosworth of Renault motor zo'n verbetering is..
                                          De cosworth-motor is een investering in de toekomst.

Ze hopen volgens mij om 'n gelijkaardige situatie als mclaren en mercedes te krijgen: een paar seizoenen investeren en dan de vruchten er volle bak van plukken. Voorts starten de 4 nieuwe teams als 'k mij niet verigs ook allemaal verplicht met de cosworth-motoren?

Comment

Working...
                                          X