Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bruno Senna rijdt volgend jaar bij Campos [30 oktober - 08:26]
Gisteren werd het een historische dag. Vijftien jaar na de dood van Ayrton Senna zal er volgend jaar opnieuw een Senna rijden in de Formule 1. Bruno Senna bereikte gisteren een akkoord met Campos en neemt volgend jaar deel aan het F1-kampioenschap.
Senna en Campos zouden het vorige week al eens zijn maar voorlopig werd het nieuws nog niet officieel kenbaar gemaakt. Volgens een betrouwbare bron die betrokken was bij de onderhandelingen is de deal echter volledig rond.
Wellicht zal de officiële aankondiging snel volgen.
30 oktober 2009, 23:47 Bruno Senna, neef van autosporticoon Ayrton Senna, bevestigde vrijdag op Twitter dat hij volgend jaar zijn debuut in de Formule 1 maakt. Hij zal dat doen bij de nieuwe Spaanse renstal Campos Racing."Na heel wat gesprekken zijn we eindelijk tot een akkoord gekomen. Ik ben erg blij en wil dat langs deze weg met mijn fans delen. Nu is het tijd om nog harder te gaanwerken, om goed voorbereid aan het seizoen te kunnen beginnen", aldus de 26-jarige Senna. Drievoudig wereldkampioen Ayrton Senna kwam op 1 mei 1994 in Imola om het leven tijdens de Grote Prijs van San Marino. Bruno Senna deed toen al aan karting, maar na de dood van zijn oom stopte hij daarmee. Pas in 2004 keerde hij naar de autosport terug. Sindsdien reed hij in het Brits Formule 3-kampioenschap en in de GP2. Begin dit jaar was hij al in beeld bij Brawn GP, maar dat team koos uiteindelijk voor zijn ervaren landgenoot Rubens Barrichello. (DCM)
Kobayashi lijkt zeker bij Toyota, nog wachten tot de officiële bevestiging:
Kamui Kobayashi is now set to race for Toyota in Formula 1 next year, after team president John Howett said he had been impressed with the youngster in his two outings for the team.
Bridgestone stopt na het seizoen 2010 met het leveren van banden aan de Formule 1. Zo heeft de Japanse bandenfabrikant maandag laten weten. Bridgestone wil meer tijd en geld kunnen steken in de ontwikkeling van nieuwe technologieën.
Bridgestone is sinds 1997 actief in de Formule 1. Sinds 2008 is de Japanse bandenproducent de officiële bandenleverancier van de hoogste autosportklasse, maar een jaar eerder kreeg zij al de monopolie in handen omdat Michelin zich eind 2006 uit de Formule 1 terugtrok. Het contract van Bridgestone loopt eind 2010 af.
Hirohide Yasukawa, directeur van Bridgestone Motorsport, laat in een verklaring weten erg teleurgesteld te zijn over de beslissing van zijn bedrijf om met de Formule 1 te stoppen. "Het bedrijf wil graag meer investeren in de ontwikkeling van nieuwe technologieën en producten. Hoewel we de beslissing van de raad van bestuur begrijpen en respecteren, zijn we enorm teleurgesteld hierover. Het was een enorme eer om tot de officiële bandenpartner van de Formule 1 benoemd te worden."
Toyota stapt per direct uit de Formule 1. Zo heeft de Japanse autofabrikant woensdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie in Tokio. Toyota verlaat de hoogste autosportklasse vanwege de verslechterde economische omstandigheden.
"De Toyota Motor Corportation heeft besloten zich na het seizoen 2009 terug te trekken uit de Formule 1", zo valt in een verklaring, die vlak na de persconferentie werd verspreid, te lezen. "Ondanks de economische crisis zijn we het afgelopen jaar trouw gebleven aan de Formule 1, maar tijdens het bespreken van onze autosportactiviteiten voor volgend jaar hebben we vanwege de economische realiteit toch moeten besluiten om te stoppen met de Formule 1."
toekomst van de F1 ziet er toch maar somber uit.... meer en meer teams geven er de brui aan.... binnenkort ook geen banden meer?....hoelang kan deze sport nog blijven bestaan in de huidige eco malaise?
Wel superjammer voor Kobayashi dat Toyota nu stopt.... hopelijk vind hij in een van de nieuwe teams een zitje....
Bij Toyota dachten ze dat ze met een monsterbudget zomaar de top in de F1 konden behalen maar ze hebben bitter weinig gepresteerd na al die jaren met geld gooien. Het blijft niettemin jammer dat ze eruit stappen, elke fabrieksconstructeur die uit de F1 stapt is eigenlijk een jammere zaak. Iemand zoals Peter Sauber is zeker geen waardige vervanger voor een team als Toyota. Kobayasi zal volgens mij wel nog terugkeren in de F1, dat hoop ik toch.
Logisch gezien is F1 feitelijk een onverantwoorde sport, het kost schandalig veel geld, is ongelofelijk vervuilend en dan praat ik niet alleen over het verbruik van de wagens maar over alles die er rond draait en de opbrengsten gaan naar totaal foute vrekken zoals ecclestone.
Maar het blijft natuurlijk heerlijk om ernaar te kijken
doordat ze het concorde verdrag hebben getekend tot 2012, hebben ze het recht om het team te verkopen..
dus ja, dat kan mss wel interessant zijn voor nieuwe teams (ja, mss wel Sauber), want Toyota heeft in Keulen een verdomd prachtig gebouwke staan..
een management buy-out kan ook een optie zijn.. iets gelijkaardigs zoals BrawnGP..
Wel superjammer voor Kobayashi dat Toyota nu stopt.... hopelijk vind hij in een van de nieuwe teams een zitje....
nu met hun vertrek is het wel te verwachten dat Sauber terugkomt, en aangezien zij totaal nog geen rijders hebben, lijkt het me wel een logische zet dat Kobayashi daar mss wel terecht kan..
toekomst van de F1 ziet er toch maar somber uit.... meer en meer teams geven er de brui aan.... binnenkort ook geen banden meer?....hoelang kan deze sport nog blijven bestaan in de huidige eco malaise?
Wel superjammer voor Kobayashi dat Toyota nu stopt.... hopelijk vind hij in een van de nieuwe teams een zitje....
En waarom niet?
Vroeger waren het bijna alleen maar privateers, ze kregen enkel motorensteun.
Dat is pas maar veranderd eind jaren 90, begin 00.
Toyota ga ik nu echt niet missen in de F1, ze hadden geen geschiedenis in de sport, namen weinig risico's, te conservatief...
renault dreigt de vierde autofabrikant in een jaar tijd te worden die uit de formule 1 stapt. De raad van bestuur van renault kwam woensdag namelijk voor een spoedoverleg bij elkaar in parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het franse automerk in de formule 1. Zo meldt de bbc woensdagavond.
Comment