Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    De boel verkocht op z'n top. Net beide kampioenschappen binnen.
    Daar is er enen aan de kassa gepaseerd, denk ik
    Brawn mag zich gelukkig prijzen. Voor McLaren wel een hele aanpassing. Na de vette jaren nu de magere jaren op komst?

Doet me een beetje denken aan de honda-flop. Honda wilde niet in Jordan investeren (hoewel die meer als behoorlijke resultaten haalden) maar investeerde in een eigen team (BAR-toen). De rest is gekend; zowel Jordan als Honda zijn verdwenen.

Comment

• Volgens sommige bronnen staat wereldkampioen Jenson Button op het punt om een contract te tekenen bij McLaren, waar hij teamgenoot zou worden van Lewis Hamilton.
      Dreamteam!

Comment

• meer info over overname Brawn GP door Mercedes:
        De Duitse autobouwer Mercedes neemt een belang van 75,1 procent in de Britse Formule 1-renstal Brawn GP. Het team wordt omgedoopt tot Mercedes GP. Dat heeft de nieuwe eigenaar Dieter Zetsche maandag aangekondigd. Mercedes heeft momenteel nog een belang van 40 procent in de renstal McLaren-Mercedes, maar die aandelen zullen binnen de twee jaar worden overgekocht door McLaren. Mercedes blijft wel nog tot 2015 motoren leveren aan McLaren.Mercedes leverde dit jaar al de motoren aan Brawn GP, dat zowel de wereldtitel bij de rijders (Jenson Button) als de constructeurs binnen haalde. Ross Brawn houdt bij de nieuwe renstal de sportieve touwtjes in handen. Wie de twee piloten van Mercedes GP worden, is nog niet duidelijk. Volgens sommige bronnen staat wereldkampioen Jenson Button op het punt om een contract te tekenen bij McLaren, waar hij teamgenoot zou worden van Lewis Hamilton. De Duitsers Nico Rosberg en Nick Heidfeld zouden in beeld zijn bij Mercedes GP. (TIP)
        bron: Belga
        Last edited by edge; 16/11/2009, 16:02.

Comment

• + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
            Brawn mag zich gelukkig prijzen. Voor McLaren wel een hele aanpassing. Na de vette jaren nu de magere jaren op komst?

Doet me een beetje denken aan de honda-flop. Honda wilde niet in Jordan investeren (hoewel die meer als behoorlijke resultaten haalden) maar investeerde in een eigen team (BAR-toen). De rest is gekend; zowel Jordan als Honda zijn verdwenen.

Misschien lijkt deze situatie op het eerste zicht niet echt ideaal voor Mclaren maar zoiets is moeilijk te voorspellen. Ze kunnen evenwel nog verderdoen met Mercedes motoren hoewel ik wel al eens gehoord heb dat het water heel diep is tussen McLaren en Mercedes. Ik schat het belang van de motoren in de F1 echter op een 5 a 10%.

De kansen voor Mercedes GP schat ik echter heel wat hoger in hoewel dit ook heel moeilijk te voorspellen is. Het lijkt echter allemaal behoorlijk ideaal te zijn. Betrouwbare krachtige motoren van Mercedes en een ijzersterke tacticus als Brawn. Als ze nu nog de juiste rijders weten te strikken en de aerodynamica in orde krijgen dan zit het wel snor.

Comment

• Eat that BMW

Comment

• Ik denk ook dat het een signaal is naar de buitenwereld toe om te zeggen: "kijk, wat BMW niet lukt doen wij 2 keer" en aangezien het niet mogelijk is om McLaren helemaal over te nemen kiezen ze voor een team met een solide basis waar geld nog WEL heel veel te zeggen heeft. Zoals gezegd is het zelfs niet zeker of Mercedes wel een groter aandeel wilde in McLaren na de gebeurtenissen in afgelopen jaren.

Comment

• Gisteren het jaaroverzicht op Sporza gezien

Jammer dat ze zo weinig gezegd hebben van die diffusor-historie die volledig in het voorbeeld van BrawnGP was. Maar toch leuke beelden, Button waardig kampioen.

Comment

• Mercedes koopt Brawn, en stelt daarmee de toekomst van dat team veilig. Waarom kan er dan niet voldaan worden aan de looneisen van Button ?

Comment

• Omdat ie een zwakke tweede seizoenshelft reed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                        Mercedes koopt Brawn, en stelt daarmee de toekomst van dat team veilig. Waarom kan er dan niet voldaan worden aan de looneisen van Button ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                        Omdat ie een zwakke tweede seizoenshelft reed.

Volledig mee eens. Ik hoop stiekem op Rosberg en Raikonnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk Berichten
                          Volledig mee eens. Ik hoop stiekem op Rosberg en Raikonnen...
                          Rosberg en da nieuw japannerke (hoe noemde die ook alweer?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                            Rosberg en da nieuw japannerke (hoe noemde die ook alweer?)
                            Kobayashi?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                              Kobayashi?
                              Just!

Comment

• Glock heeft een contract getekend voor volgend jaar bij Manor GP

en Button gaat naar alle waarschijnlijkheid voor 3 jaar naar McLaren..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  De boel verkocht op z'n top. Net beide kampioenschappen binnen.
                                  Daar is er enen aan de kassa gepaseerd, denk ik
                                  Was het niet zo dat Brawn het team voor het symbolische bedrag van 1 dollar van Honda gekocht had? Dat is nog eens rendement…
                                  Als we ff 2009 vergeten neemt Mercedes de renstal over van Honda! Ik denk niet dat de Duitsers direct van Honda zouden overnemen, dat mag vast niet van de afdeling marketing zouden ze bij mercedez dhr Brawn begin vorig seizoen een zakje geld toegestoken hebben om het Honda team te regelen, en na 1 (succesvol) seizoen weer te verkopen? eigenlijk heel raar, de man stapt in, wint bijna alles, en na 1 seizoen verkoopt hij de boel

Comment

• Geen Kimi volgend seizoen:

Former world champion Kimi Raikkonen will take a sabbatical from Formula 1 next year, his manager has revealed, following the collapse of talks with McLaren about a deal for 2010.
                                    autosport.com

Comment

• Dan lijkt het enkel een kwestie van dagen te zijn voor Button wordt aangekondigd als teamgenoot van Lewis Hamilton.

Dan zou de McLaren tenminste nog een jaartje langer met het nummer 1 rondrijden, 3 jaar op rij met telkens een andere piloot aan het stuur van die bolide.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                        Dan lijkt het enkel een kwestie van dagen te zijn voor Button wordt aangekondigd als teamgenoot van Lewis Hamilton.

Dan zou de McLaren tenminste nog een jaartje langer met het nummer 1 rondrijden, 3 jaar op rij met telkens een andere piloot aan het stuur van die bolide.
                                        Maar euhmz, wereldkampioen of niet, Button wordt dan toch tweede rijder, achter Hamilton?

Comment

• Nu ik heb er niet verder over nagedacht, het kwam ineens in me op, maar...

Is dit niet zowat de eerste keer dat er 2 wereldkampioenen in één team rijden?

Comment

Working...
                                          X