Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Sorry, maar wie is er begonnen met het astrante betweterige gedrag?

Daarbuiten bleek je ook nog eens echt verkeerd te zitten. Ik heb zelf gewoon vriendelijk en duidelijk proberen uit te leggen waarin je niet genuanceerd genoeg was en waar je volgens mij verkeerd zat. Ik hoop dat je het jezelf in het echte leven wat makkelijker maakt.
    Astrant heb ik even opgezocht want ken het woord niet: beledigend, brutaal etc. Dat moet jij dan wel zijn zeker? DENK je het OOK niet?

Mensen die mij trouwens vrij goed kennen weten dat ik echt gene moeilijken ben, integendeel.

En ik zat idd verkeerd ivm Kubica maar das dan het ook het enige, voorlopig althans. Het seizoen is nog lang niet begonnen en we weten allebei nog niet wat er gebeuren zal.

I rest my case.

Comment

• Over sommige zaken uit het verleden was je ook verkeerd.

De dooddoener "Mensen die mij kennen zullen bla bla bla" wordt meestal niet opgemerkt door mij dus doe geen moeite.

Comment

• Volkswagen overweegt in Formule 1 te stappen

Volkswagen overweegt motoren te gaan leveren aan de Formule 1. Dit heeft voormalig Formule 1-coureur Hans-Joachim Stuck gezegd. Volkswagen zou hier in 2012 mee kunnen beginnen, wanneer er nieuwe regels voor de motoren komen.

"Natuurlijk is dit iets waar wij over na aan het denken zijn, als grootste autofabrikant ter wereld", vertelde Stuck, die tegenwoordig adviseur is van de Duitse autofabrikant. "Maar voor 2012 zal dit nog niet gaan gebeuren." Stuck heeft in het verleden al meerdere malen verklaard dat autofabrikanten beter alleen motoren kunnen leveren aan de Formule 1. "Ik begrijp niet waarom Mercedes en BMW hun eigen auto's willen bouwen. Ze zouden zich moeten beperken tot waar ze goed in zijn: het ontwerpen en leveren van motoren. Kijk naar Mercedes, dat doet het erg goed met Brawn GP."

Volkswagen levert al motoren aan verschillende Formule 3-klasses.
        zou wel mooi zijn

Comment

• Autosport - F1: BMW bereikt verkoopsakkoord met Sauber

27 november 2009, 13:14
          De Duitse autoconstructeur BMW heeft een akkoord gesloten met Peter Sauber over de verkoop van het BMW-Sauber Formule 1-team. Dat raakte vrijdag bekend. De deal is gesloten op voorwaarde dat het team mag deelnemen aan het kampioenschap van 2010.BMW had eerder dit jaar bekendgemaakt dat het zich zou terugtrekken uit de Formule 1, maar het F1-team zou opgekocht worden door de Zwitserse investeerdersmaatschappij Qadbak Investments. Die deal ging uiteindelijk niet door, en in plaats daarvan heeft de Duitse autofabrikant het team opnieuw verkocht aan Peter Sauber. Sauber richtte in 1993 zijn eigen renstal op en leidde dit totdat BMW het team vier jaar geleden overnam. "Ik ben ervan overtuigd dat Sauber een schitterende toekomst in de Formule 1 tegemoet gaat", verklaarden beide partijen. Het is nog niet zeker dat het BMW Sauber-team volgend jaar aan de Formule 1 meedoet. Het dertiende en voorlopig laatste toegangsbewijs ging in september immers naar Lotus. BMW Sauber staat wel bovenaan de reservelijst en de FIA probeert de grid ook nog uit te breiden naar veertien teams. (OSN)

Comment

• veel nieuws vandaag..

ook Sutil & Liuzzi zijn officieel bevestigd bij Force India voor volgend jaar

het valt beetje bij beetje op zijn plaats.. dat betekent wel geen Sutil bij Mercedes..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
              zou wel mooi zijn
              Volkswagen in de F1 in de toekomst zou heel leuk zijn, wetende dat Belgisch eenzittertalent Laurens Vanthoor een protegé is van VW in de F3.

Comment

• Dat volkswagen in de F1 zou stappen word elke winter wel ergens geschreven...
                Het zou echter wel mooi zijn moest het er effectief eens van komen.

Comment

• het gaat niet over een team deze keer, maar over motoren..

dus mss wordt het wel wat, de motorendivisie van bmw staat nog steeds te koop...

Comment

het gaat niet over een team deze keer, maar over motoren..

dus mss wordt het wel wat, de motorendivisie van bmw staat nog steeds te koop...
                    Dat lijk mij vrij onwaarschijnlijk, aangezien de motoren nog tot 2012 dezelfde moeten blijven als nu. Ik denk niet dat ze bij VW dan zomaar de motorendivisie van BMW zullen overnemen om dan vervolgens een Volkswagen-badge op BMW-engineered engines te plakken. Qua imago en status naar beneden halen kan dat al tellen

Wat imo wel goed kan is daar een heel pak ingenieurs en know-how wegkopen, om in 2013 (wanneer de ontwikkelingsban op motoren is afgelopen) met een 'eigen' motor op de grid te staan.
                    Once you go Mac, you never go back.
                    Audi A3 SB 1.6TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                      21 en hoogtedagen van Senna en Prost volgen.

Laten we stellen dat je dit jaar nog 22 wordt en dus in 1987 bent geboren.

Prost stopte in 1993 maar zijn hoogtepunten liggen toch wel degelijk tussen 1985 en 1991. 1993 werd ie wereldkampioen met de computergestuurde Williams. Dus in 1991 was je pakweg 4, en geen degelijk bewustzijn van de zaken. 1993 was je al iets ouder, maar toch.

Hoogdagen van Senna situeren zich zou tussen 1985 en 1994. En in 1994 is ie dan nog wel spijtig genoeg verongelukt.

Hoogdagen van die twee situeren zich dus tussen 1985 en 1991. Dus je hoogdagen van deze twee grootheden gevolgd vanaf de balzak!

Mijn verste herinnering van F1 gaat terug naar 1987 of 1988, Boutsen bij Benetton. Maar echt iets van herinneren, nee hoor.
                      Ik ben de formule 1 echt pas beginnen volgen vanaf 1994 (12 jaar! toen) maar echt geïnteresseerd van 1996, waar de meeste pubers dan ook het fanatisme ontwikkelen.

Wederom sluit ik me bij Kaiser aan, die wel zal beamen dat ik dat niet snel doe.
                      Schitterend!

Comment

• Allee dan denk ik dat ik ver vooruit ben met formule een.
                        Ik kan nog dingen in herinering brengen van voor dat Boutsen in the formule 1 zat.
                        De hoogdagen van Senna en Prost , 1993?1994? Das een dik understatement!
                        Prost bij Renault in de jaren 80!!! Dat waren hoogdagen, Patrick tambay , Jacques Laffite wie kent die nu nog?
                        Elke race was een hoogdag als die reden.
                        Ik heriner me de eerste keer dat Senna opviel in een gp was Monaco(full wet), met een toleman (nu zou dat force india zijn) de strijd met de TAG Mc Laren van Prost en Lauda als ik me goed heriner.
                        Nog zo iets, Monaco uitrijden met 6 rijdende wagens ziet ge nu ook niet meer.
                        Boutsen heb ik weten beginnen en weten stoppen.
                        Wie heeft Keke Rosberg nog zien racen en Mansell dat waren andere tijden.
                        Zelfs de comentator op de BBC nu Martin brundel die in een Lotus op zijne kop beland effe zien voor een andere car en weer vertrekken.
                        Dat zie je nu niet meer, waar zijn de tijden.
                        En zeggen dat er toen ook veel meer motormerken waren dan nu.
                        Last edited by jurbe; 29/11/2009, 10:15.
                        Nissan QQ driver.

Comment

• Ik heb Boutsen ook weten debuteren. Het was namelijk op mijn geboortedag (22/5/83 GP van België), alleen had ik toen zoveel aan m'n kop dat ik de wedstrijd gemist heb...

Comment

• Sportchef van Citroën Olivier Quesnel heeft gezegd dat de overstap van Raikkonen van het WRC team van Citroën meer dan een gerucht is. Kimi zou dan in het junior-team terecht komen maar hij zou wel gelijkwaardig materiaal (= Citroën C4) ter beschikking krijgen. Er is wel nog geen contract getekend. Het geld zou komen van Red Bull dat zowel sponsor van Citroën als van Kimi is.

Comment

• Toyota is wat geschrokken van de torenhoge boete die ze zullen krijgen, en daarom zullen ze ingeschreven blijven, en hun plaatsje beschikbaar stellen aan 'Stefan GP'
                              zij zullen gedurende een 2tal jaar de faciliteiten in Keulen gebruiken, ze krijgen de ontwerpen van de toyota volgend jaar en zullen eveneens de toyota motor nog mogen gebruiken..

slecht nieuws voor Sauber dus..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                Sportchef van Citroën Olivier Quesnel heeft gezegd dat de overstap van Raikkonen van het WRC team van Citroën meer dan een gerucht is. Kimi zou dan in het junior-team terecht komen maar hij zou wel gelijkwaardig materiaal (= Citroën C4) ter beschikking krijgen. Er is wel nog geen contract getekend. Het geld zou komen van Red Bull dat zowel sponsor van Citroën als van Kimi is.
                                Indien RedBull voor Kimi zou sponsoren, mag je een rol als mogelijke F1-rijder voor RedBull in de toekomst zeker niet uitsluiten.

Comment

Toyota is wat geschrokken van de torenhoge boete die ze zullen krijgen, en daarom zullen ze ingeschreven blijven, en hun plaatsje beschikbaar stellen aan 'Stefan GP'
                                  zij zullen gedurende een 2tal jaar de faciliteiten in Keulen gebruiken, ze krijgen de ontwerpen van de toyota volgend jaar en zullen eveneens de toyota motor nog mogen gebruiken..

slecht nieuws voor Sauber dus..
                                  Volgens de FIA is daar toch nog niks over beslist. Dit stond bij hun publicatie van de startlijst voor 2010:

- Toyota Motorsport GmbH remains formally bound by the Concorde Agreement to put forward a team for participation, though it has indicated that it will not be in a position to do so. An announcement will be made regarding this entry in due course.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                                    Volgens de FIA is daar toch nog niks over beslist. Dit stond bij hun publicatie van de startlijst voor 2010:

- Toyota Motorsport GmbH remains formally bound by the Concorde Agreement to put forward a team for participation, though it has indicated that it will not be in a position to do so. An announcement will be made regarding this entry in due course.
                                    Indien ze dus niet zouden starten schenden ze het Concorde akkoord, waarvoor ze $150m zullen moeten betalen. Toyota zal er dus alles aan doen om iemand anders met hun entry te laten starten (zoals Honda met Brawn GP)
                                    Once you go Mac, you never go back.
                                    Audi A3 SB 1.6TDI

Comment

• exactly

ps; de officiele FIA deelnemerslijst voor 2010 (voorlopig nog zonder het 13de team)

Vodafone McLaren Mercedes
                                      1 Jenson Button
                                      2 Lewis Hamilton

Brawn GP-Mercedes
                                      3 Nico Rosberg
                                      4 Nog niet bekend

Red Bull-Renault
                                      5 Sebastian Vettel
                                      6 Mark Webber

Scuderia Ferrari Marlboro
                                      7 Felipe Massa
                                      8 Fernando Alonso

AT&TWilliams-Cosworth
                                      9 Rubens Barrichello
                                      10 Nico Hülkenberg

Renault F1 Team
                                      11 Robert Kubica
                                      12 Nog niet bekend

Force India-Mercedes
                                      14 Adrian Sutil
                                      15 Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso-Ferrari
                                      16 Sébastien Buemi
                                      17 Nog niet bekend

Lotus F1-Cosworth
                                      18 Nog niet bekend
                                      19 Nog niet bekend

Campos Meta 1-Dallara
                                      20 Nog niet bekend
                                      21 Bruno Senna

US F1 Team-Cosworth
                                      22 Nog niet bekend
                                      23 Nog niet bekend

Virgin-Cosworth
                                      24 Timo Glock
                                      25 Nog niet bekend

Comment

• Morgen mag er nog eens een Belg F1 rijden.

Baguette: "Kreeg tips van Kubica voor test morgen"

Zoals al bekend is mag onze landgenoot Bertrand Baguette, winnaar van de Formula Renault 3.5, morgen (1december) in Jerez een hele dag in een Formule 1-bolide van Renault rijden. Hij kreeg afgelopen weekend nog tips van F1-rijder Robert Kubica, die volgend seizoen voor Renault rijdt.

"Ik werd door Renault uitgenodigd op de laatste manche van het Frans kampioenschap Rally", zegt Baguette. "Ik heb er vrijdag Robert Kubica ontmoet. Ik ken Robert wel al enkele jaren. Ik ontmoet hem dikwijls in de Formula Medicine, het trainingscentrum voor F1-rijders. Vorig weekend heeft hij me nog enkele nuttige tips gegeven."

Baguette heeft zich grondig voorbereid op de test: "Ik heb twee weken getraind in de Formula Medicine, vooral om mijn nekspieren, mijn onderarmen en mijn benen te versterken. Ik heb ook een volledige dag geoefend met de simulator in Modena."

Sinds zondagnamiddag is hij in Jerez, vandaag gaat hij het circuit ter plaatse verkennen. "Ik ken het circuit en hou er wel van, maar ik ga het toch nog eens te voet verkennen. Zo kan ik alle situaties die ik zag op de simulator nog eens opfrissen."

State of the Art webhosting, vertrouwd, betaalbaar en ondergebracht op de nieuwste hardware met razendsnelle NVMe/SSD storage. Registreer nu ook .be internet naam en host uw website tegen zeer coulante tarieven zonder in te leveren aan kwaliteit

Comment

• Dat Toyota hun startplaats aan iemand moet doorsluizen, dat weet ik ook. Maar dat dit aan Stefan GP zou zijn, heb ik nog nergens gehoord. Ik zou het in alle geval jammer vinden voor Sauber.

Comment

Working...
                                          X