Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Baguette heeft vandaag zijn test gedaan met Renault op Jerez.
    Donderdag komt er een vervolg, dan mag hij testen bij BMW Sauber.

Op sport.be zegt Baguette dat hij zijn kansen op een zitje voor volgend seizoen op 50 % schat.

Comment

• En Jacques Villeneuve naar verluidt in gesprek met Lotus, zou nice zijn om hem terug te hebben. Iemand die kleur en durf op en naast de baan brengt is altijd welkom, zeker tussen al die grijze muizen van tegenwoordig imo
      Once you go Mac, you never go back.
      Audi A3 SB 1.6TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieterrr Bekijk Berichten
        En Jacques Villeneuve naar verluidt in gesprek met Lotus, zou nice zijn om hem terug te hebben. Iemand die kleur en durf op en naast de baan brengt is altijd welkom, zeker tussen al die grijze muizen van tegenwoordig imo
        Die geruchten gaan al rond sinds 2 maanden geleden
        Lotus gaat kiezen uit de volgende 4 rijders: Jacques Villeneuve, Jarno Trulli, Kamui Kobayashi en Christian Klien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
          Die geruchten gaan al rond sinds 2 maanden geleden
          Lotus gaat kiezen uit de volgende 4 rijders: Jacques Villeneuve, Jarno Trulli, Kamui Kobayashi en Christian Klien.
          Kobayashi zal normaal gezien zeker bij een team geraken volgend jaar. Alleen moet hij sponsors kunnen rond krijgen zeker?

Comment

• Ik las ergens dat Renault wel in hem geïnteresseerd zou zijn. Omwille van hun aandelen in Nissan.
            Renault zou voor sponsering ook naar Panasonic aan het kijken zijn. Zij willen in tegenstelling tot Toyota wel in de F1 blijven en hebben daar naar het schijnt een aardig zakcentje voor veil. En dat kan Renault nu ook net gebruiken.

Comment

• Toyota zal F1-deelname niet verkopen

Toyota heeft geen plannen om haar F1-deelname te verkopen, ook niet als dat betekent dat het op die manier de straf van het Formula One Management ontloopt.

Vorige maand maakte de Japanse wagenfabrikant bekend dat het de F1 zou verlaten op het einde van dit jaar. Tijdens de laatste paar weken gingen geruchten de ronde dat het daarom haar F1-deelname wou verkopen omdat het anders een boete krijgt opgelegd voor het niet naleven van het Concorde Agreement.

Volgens de publicatie Autosport zou Sauber echter al de garantie gekregen hebben dat het een plaats krijgt op de grid van volgend jaar.

"We hebben onze deelname teruggegeven aan de FIA en hebben geen plannen om het toewijzingsproces te beïnvloeden," zei Toyota.
              "Dit is een zaak voor de federatie. We onderhandelen een akkoord met Bernie op de basis van goodwill en wat aanvaardbaar kan zijn voor alle partijen."

Door het tekenen van het Concorde Agreement verbond Toyota er zich in principe toe om deel te nemen tot het einde van 2012.

De bron binnen Toyota verklaarde evenwel dat het de nodige ‘onderdelen’ van haar team in de etalage heeft gezet. Het zou gaan om het design van de auto van 2010, pitmateriaal, motoren en containers. Coureur Kamui Kobayashi is ook onderdeel van het pakket. Kobayashi reed de laatste twee races van dit seizoen en maakte daarin indruk.

"We hebben de rechten van onze wagen voor 2010 voor een nominaal bedrag aangeboden aan enkele nieuwe deelnemers maar geen enkele heeft tot dusver aanvaard," zei hij. "We hebben interesse van Stefan GP maar het is niet duidelijk of ze mogen deelnemen of niet."

Aangezien Sauber is aangewezen als eerste reserve is het aannemelijk dat Peter Sauber en zijn mannen toch een plek op de grid in zullen nemen.
              lijkt me zo klaar als een klontje

Comment

• Tof dat er toch nog een tweede naam met wat historie terug zijn opwachting maakt.

Volgens Sporza en Formula1.com is het trouwens al officieel bevestigd door de FIA.
                Last edited by ; 03/12/2009, 20:31.

Comment

• Sauber neemt volgende seizoen deel

Comment

• Van mij mogen ze gerust terug met de livery van 93 en 94 komen
                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                      Tof dat er toch nog een tweede naam met wat historie terug zijn opwachting maakt.
                      Eiegenlijk de derde he. Lotus, Mercedes en Sauber.

Comment

• Sauber met Mercedes motoren in een zwarte livery zou hemels zijn

Comment

• Hmm, doordat ze al zo lang die grote ster op de neus van de McLaren hadden staan was ik vergeten dat Mercedes eigenlijk ook gewoon 'terug' aan de start van een GP zal staan. Je hebt volledig gelijk.

Comment

• Hoe bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              Hoe bedoel je?
                              Hij antwoorde op mijn post denk ik.

Comment

• idd, even vergeten quoten

Comment

• FIA verandert puntensysteem Formule 1

De Internationale Automobielfederatie FIA heeft donderdag gemeld dat het puntensysteem voor het wereldkampioenschap Formule 1 gewijzigd wordt. De beslissing moet vrijdag nog wel bekrachtigd worden door de Wereldraad van de FIA.

In 2010 zullen de eerste tien van een Grand Prix punten voor het kampioenschap scoren. De winnaar krijgt er 25, de tweede 20, de derde 15, de vierde 10, de vijfde 8, de zesde 6, de zevende 5, de achtste 3, de negende twee en de tiende 1. De afgelopen jaren kreeg de top acht punten (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1).(belga/mvdb)

Comment

• Dat meer piloten beloond worden juig ik toe. Zo gaat het in de achterhoede wat spannender worden hoop ik maar dat het verschil tussen een eerste en een derde plaats zo groot is vind ik toch maar een beetje

Dat ze nu dan ook maar een pole position en de snelste ronde gaan belonen.

Comment

D maar dat het verschil tussen een eerste en een derde plaats zo groot is vind ik toch maar een beetje
                                      Procentueel is 1-2-3 hetzelfde gebleven, 4,5 en 6 zijn relatief gezien minder waard, 7 en 8 zijn ook evenveel waard, en 9 en 10 uiteraard meer. Podiumplaatsen halen wordt dus iets belangrijker..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      cc

Comment

• Dat 9 en 10 punten krijgen vind ik een goed ding, dan is er ook een beetje strijd in de achterhoede teams!
                                        Alleen het puntenverschil vd top 3 is meteen wel groot, daar sta een nog een beetje sceptisch over. Even afwachten wat dat geeft in de loop vh seizoen. Is een beethe gelijkaardig aan het puntensysteem vd motogp, alleen krijgen daar 15 rijders punten.
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Dat meer piloten beloond worden juig ik toe. Zo gaat het in de achterhoede wat spannender worden hoop ik maar dat het verschil tussen een eerste en een derde plaats zo groot is vind ik toch maar een beetje

Dat ze nu dan ook maar een pole position en de snelste ronde gaan belonen.

Ik ben wel dezelfde mening toegedaan. Regelmaat wordt minder beloond nu. Maar dat kan ook vonken geven natuurlijk, men gaat zich minder snel willen 'verzekeren van de punten voor een vierde plaats'.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X