Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Petronas wordt titelsponsor van Mercedes GP

Petronas is titelsponsor geworden van Mercedes Grand Prix. Dit heeft het voormalige Brawn GP-team bekendgemaakt. Het logo van de Maleisische oliemaatschappij komt groot op de voor- en achtervleugel van de zilveren bolides te staan.

De bekendmaking van Petronas als sponsor van Mercedes Grand Prix komt als een grote verrassing, omdat een topman van Petronas vorige week nog verklaarde dat zijn bedrijf niet langer Formule 1-teams wil sponsoren. De afgelopen jaren was Petronas nog sponsor van het fabrieksteam van BMW, dat dit jaar besloot om de Formule 1 te verlaten. De nieuwe Maleisische renstal Lotus F1 had ook bij Petronas aangeklopt voor financiële steun, maar kreeg nul op het rekest. De reden dat de Maleisische onderneming nu in zee gaat met Mercedes Grand Prix, is dat Petronas in de toekomst graag ook buiten de Formule 1 wil samenwerken met de Duitse autofabrikant.

"We zijn erg opgetogen dat we een overeenkomst voor de lange termijn hebben weten te sluiten met Petronas. We kijken erg uit naar een nauwe samenwerking", liet teambaas Ross Brawn weten. "Deze collaboratie geeft ons een goede basis om verder te bouwen op het succes van afgelopen jaar. De voorbereidingen op het nieuwe seizoen verlopen ondertussen erg goed. We kijken er nu naar uit om de auto in de nieuwe livery te zien rijden, tijdens de testsessie in Valencia, in februari."

De officiële teamnaam is nu Mercedes GP Petronas Formula One Team.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk Berichten
      Petronas wordt titelsponsor van Mercedes GP

Petronas is titelsponsor geworden van Mercedes Grand Prix. Dit heeft het voormalige Brawn GP-team bekendgemaakt. Het logo van de Maleisische oliemaatschappij komt groot op de voor- en achtervleugel van de zilveren bolides te staan.

De bekendmaking van Petronas als sponsor van Mercedes Grand Prix komt als een grote verrassing, omdat een topman van Petronas vorige week nog verklaarde dat zijn bedrijf niet langer Formule 1-teams wil sponsoren. De afgelopen jaren was Petronas nog sponsor van het fabrieksteam van BMW, dat dit jaar besloot om de Formule 1 te verlaten. De nieuwe Maleisische renstal Lotus F1 had ook bij Petronas aangeklopt voor financiële steun, maar kreeg nul op het rekest. De reden dat de Maleisische onderneming nu in zee gaat met Mercedes Grand Prix, is dat Petronas in de toekomst graag ook buiten de Formule 1 wil samenwerken met de Duitse autofabrikant.

"We zijn erg opgetogen dat we een overeenkomst voor de lange termijn hebben weten te sluiten met Petronas. We kijken erg uit naar een nauwe samenwerking", liet teambaas Ross Brawn weten. "Deze collaboratie geeft ons een goede basis om verder te bouwen op het succes van afgelopen jaar. De voorbereidingen op het nieuwe seizoen verlopen ondertussen erg goed. We kijken er nu naar uit om de auto in de nieuwe livery te zien rijden, tijdens de testsessie in Valencia, in februari."

De officiële teamnaam is nu Mercedes GP Petronas Formula One Team.
      Spijtig voor Sauber, had onlangs ergens gelezen dat ze daar zouden blijven.
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
        allee, ben eens benieuwd.. khoop in ieder geval weer geen valencia lookalike..
        Belachelijk! Echt belachelijk.

Laat ze toch eens racen op echte circuits in plaats van die onnozele 'urban circuits'!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
          Belachelijk! Echt belachelijk.

Laat ze toch eens racen op echte circuits in plaats van die onnozele 'urban circuits'!
          Ik ben al lang blij dat ze Monza toch niet gaan vervangen, anders staan er straks geen 'echte' circuits meer op de kalender.

Comment

• = goed nieuws voor D'Ambrosio?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
              Jerome d'Ambrosio has emerged as a possible candidate to be Robert Kubica's teammate at Renault in 2010.

The 24-year-old Belgian has been a GP2 driver in the last two years, and in the wake of the Genii buyout, he is being linked with the Enstone based team by sections of the French press.

Like the Dutch-born Chinese Ho-Pin Tung, who earlier this month tested the R29, d'Ambrosio is managed by the Gravity Sport management company, which has links to Genii's Gerard Lopez.

Gravity Sport CEO Eric Boullier is the new boss of the newly Lopez-controlled Renault team. He is also the former boss of the DAMS GP2 team, for whom d'Ambrosio raced in 2009.

D'Ambrosio also has historical ties to Renault, including as a prominent member of the French marque's driver development programme, and stints in Formula Renault and the Renault World Series.

Bron: Motorsport.com

Comment

• 2 belgen?
                Zou zotjes zijn...

Comment

• kweet niet of die hier al staat , maar dit is de nieuwe kalender ;
                  14 maart: GP Bahrein in Sachir
                  28 maart: GP Australië in Melbourne
                  4 april: GP Maleisië in Sepang
                  18 april: GP China in Shanghai
                  9 mei: GP Spanje in Barcelona
                  16 mei: GP Monaco in Monte Carlo
                  30 mei: GP Turkije in Istanboel
                  13 juni: GP Canada in Montréal
                  27 juni: GP Europa in Valencia
                  11 juli: GP Groot-Brittannië in Silverstone
                  25 juli: GP Duitsland in Hockenheim
                  1 augustus: GP Hongarije in Boedapest
                  29 augustus: GP BELGIE in Spa-Francorchamps
                  12 september: GP Italië in Monza
                  26 september: GP Singapore in Singapore
                  10 oktober: GP Japan in Suzuka
                  24 oktober: GP Zuid-Korea in Yeongam
                  7 november: GP Brazilië in São Paulo
                  14 november: GP Verenigde Arabische Emiraten in Abu Dhabi
                  1991 Audi S2 coupe
                  2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Dat de GP van Canada terug is vind ik super! Dat is altijd een mooie en spectaculaire race.
                    De GP van Duitsland staat ook op de kalender, maar ik dacht dat Hockenheim niet wilde organiseren en de Nürburgring niet meer kon organiseren. Hoewel, nu Schumi terug is zullen ze allebei wel gewild hebben.

Comment

• Comment

• is dat photoshop? vizier ziet er fake uit en indien echt is het wel een zeer slechte fotograaf (schaduw achter het model + voeten afgesneden)

gisteren m'n ticket besteld voor spa, nu nog 242 dagen wachten is precies zwanger zijn
                        Captain Turbo
                        General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                          is dat photoshop? vizier ziet er fake uit en indien echt is het wel een zeer slechte fotograaf (schaduw achter het model + voeten afgesneden)

gisteren m'n ticket besteld voor spa, nu nog 242 dagen wachten is precies zwanger zijn
                          Natuurlijk is dat photoshop

Comment

• Opmerkelijk dat de britse GP nog altijd in Silverstone gereden wordt, maar mij hoor je niet klagen.

Comment

• Fisichella zou in beeld zijn bij BMW-Sauber om daar rijder te worden. Gezien het feit dat Ferrari ook de motoren en de versnellingsbak levert, niet geheel onlogisch.

Raikkonen heeft zich ook voor de eerste keer uitgelaten over zijn voormalige teammaat fisichella. Dit zei hij over zijn Ferrari:

"De wagen was niet al te slecht, hij had alleen te weinig grip. Oké, het was een moeilijke wagen om mee te rijden, maar ik vond de wagen uit 2009 zelf fijner dan die uit 2008. Ik heb het er niet zo slecht mee gedaan. Fisichella daarentegen is in die wagen met vijf races zo’n tien jaar ouder geworden.”

Comment

• Dat is toch niet te negatief over Fisichella vind ik. Hij zegt gewoon dat de auto hem beter lag dan voor Fisichella.

Nog een vraagje: ben jij misschien oogarts van beroep?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                  Fisichella zou in beeld zijn bij BMW-Sauber om daar rijder te worden. Gezien het feit dat Ferrari ook de motoren en de versnellingsbak levert, niet geheel onlogisch.

Raikkonen heeft zich ook voor de eerste keer uitgelaten over zijn voormalige teammaat fisichella. Dit zei hij over zijn Ferrari:

"De wagen was niet al te slecht, hij had alleen te weinig grip. Oké, het was een moeilijke wagen om mee te rijden, maar ik vond de wagen uit 2009 zelf fijner dan die uit 2008. Ik heb het er niet zo slecht mee gedaan. Fisichella daarentegen is in die wagen met vijf races zo’n tien jaar ouder geworden.”

Op zich heeft hij 't er ook niet zo slecht mee gedaan. Vooral in Hongarije, Valencia, Spa en Monza was hij in staat om het hele weekend de wagen continu te verbeteren en zo een mooi aantal punten te pakken.

Da's zijn verdienste geweest. De doorontwikkeling van de auto 'sturen' door feedback te geven aan de ingenieurs en duidelijk te maken wat er beter moet, daar zal Alonso iets beter in zijn, denk ik.

Comment

• Amai, dat ben ik toch niet gewend van Kimi. Ik zou toch niet al te content zijn in Fisi's plaats. Die mens zijn marktwaarde is al zo laag en dan nog eens moeten lezen dat hij 10 jaar ouder geworden is in de laatste 5 races. Dat komt toch niet goed.

Comment

• Geheel toevallig dat ik er aan dacht: ik zie Villeneuve nog wel terugkeren bij Sauber ...

Comment

• opeens worden bijna al de launchdates bekend gemaakt, de belangrijkste zijn bijna allemaal op 1 week tijd

25/01 - Mercedes GP
                                        28/01 - Ferrari
                                        29/01 - McLaren
                                        31/01 - BMW Sauber
                                        31/01 - Renault
                                        15/02 - Lotus F1
                                        Geen launch - Williams
                                        ? - Red Bull Racing
                                        ? - Force India
                                        ? - Toro Rosso
                                        ? - US F1
                                        ? - Campos Meta 1
                                        ? - Virgin Racing

Comment

• Ik dacht dat men om de kosten te drukken één grote launch had voorzien. Maar daar is men ook al weer van afgestapt blijkbaar.

Comment

Working...
                                          X