Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull
    11 mei 2006 / Foto's

F1Racing.net kan exclusief onthullen dat Robert Doornbos vanaf de Grand Prix van Monaco het stoeltje van Christian Klien bij Red Bull over zal nemen. De Rotterdammer was de afgelopen races al derde coureur, maar een enorme financiële injectie van zijn hoofdsponsor Muermans heeft er voor gezorgd dat hij promotie zal maken. In totaal zal Muermans een recordbedrag van vijftien miljoen euro betalen om Doornbos in de auto te krijgen.

Muermans betaalde aan het begin van dit seizoen al acht miljoen euro om Doornbos als derde rijder binnen te krijgen bij Red Bull en voor deze promotie betaalt de sponsor nog eens zeven miljoen extra. Dit aanbod is voor Red Bull dusdanig aantrekkelijk, dat de niet onverdienstelijk presterende Christian Klien aan de kant geschoven wordt. De Oostenrijker zal komend weekend, in Barcelona, voorlopig voor de laatste keer in actie komen als teamgenoot van David Coulthard.

Doornbos maakte vorig seizoen zijn racedebuut in de Formule 1 als teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. In oktober 2005 reed hij, tijdens de Grand Prix van China, zijn laatste race in dienst van dienst van de Italiaanse renstal. Red Bull zal vermoedelijk komende maandag, een dag na de Grand Prix van Spanje, het nieuws officieel bevestigen.

Comment

• En dit schrijven de racefreaks.nl :

"Niet waar", is de eerste reactie van een woordvoerder van Doornbos tegen RaceFreaks.nl. "Wel is het zo dat David [Coulthard, red.], Christian en Robert in principe hetzelfde contract hebben met Red Bull, maar Robert is op dit moment testrijder, en daar focust hij zich dan ook helemaal op. Het team heeft dus de mogelijkheid om het aan te passen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat dat niet het geval is."

Ook de financiële injectie van Muermans wordt door de zegsman naar het rijk der fabelen verwezen. "Nee hoor, dat heeft er niets mee te maken. Robert heeft immers een contract."

Het hele verhaal werd overigens twee weken geleden al in gang gezet door pitreporter Jack Plooij die op een lokale Brabantse radiozender deze rijderswissel al aankondigde. Ook toen ontkende de woordvoerder van Doornbos tegen RaceFreaks.nl dat een nieuwe functie van de testrijder aanstaande was. In de Formule 1 zijn ontkenningen van dergelijke wissels geen vreemde zaak; de tijd zal het daarom leren of dit verhaal wederom naar het rijk der fabelen zal verdwijnen of Robert Doornbos alsnog zal racen.

Comment

• Jack Plooij

Comment

• Waar rook is, is vuur luidt een spreekwoord, maar het lijkt me idd twijfelachtig dat Mateschitz Klien aan de kant zal schuiven...

Comment

• Ecclestone wil Francorchamps kopen

Ecclestone wil Francorchamps kopen ( sportwereld.be )

Bernie Ecclestone is nog niet klaar met het circuit van Francorchamps. Nu heeft het F1-opperhoofd plannen om de exploitatie van het circuit over te nemen. ,,Het circuit zelf kan ik uiteraard niet kopen, want het is voor een gedeelte openbare weg'', stelde Ecclestone in Barcelona.
            ,,Mocht ik dat wel kunnen, zou ik van die strook een tolweg maken. (lacht) Hoef ik geen race meer te organiseren. Neen, serieus. We zijn inderdaad in onderhandeling, maar of er ook iets concreet uit die gesprekken komt, is verre van zeker.''

Een en ander heeft allicht te maken met het uitblijven van een contract voor de Belgische Grand Prix vanaf 2007. Ecclestone en de Waalse overheid (via de Société de Promotion du Circuit de Spa-Francorchamps eigenlijk de huidige exploitant) onderhandelen nu al maanden over hoe en voor hoeveel dollars die races moeten worden georganiseerd. ,,Ze mogen inderdaad voortmaken'', lanceert Ecclestone een sneer richting zijn gesprekspartners. ,,We hebben niet veel tijd meer. Tenzij we wachten tot 2008 natuurlijk!'' (GVE)

Comment

• Uncle Bernie weet ook niet met z'n geld wat doen

Comment

• Komaan Walen, laat die organisatie over aan Ecclestone, dan zijn we tenminste voor lange tijd zeker dat de Belgisch GP op de kalender staat.
                Want het welles/nietes-spelletje komt m'n oren uit.

Comment

• Het lijkt me stom om hier een nieuw topic over op te starten, dus post ik het hier maar. Mijn vraag is: In de gp van imola in 94, hoe is senna dan van de baan geraakt? Scheelde er iets met zijn motor, of lag er een brokstuk op de baan ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                    Het lijkt me stom om hier een nieuw topic over op te starten, dus post ik het hier maar. Mijn vraag is: In de gp van imola in 94, hoe is senna dan van de baan geraakt? Scheelde er iets met zijn motor, of lag er een brokstuk op de baan ofzo?
                    Door een safety car periode (als gevolg van een aanrijding bij de start) waren de banden van Senna niet meer op temperatuur, ze krompen wat.Gevolg: de wagen kwam veel te laag op de baan te liggen, raakte in Tamburello een brokstok of hobbel (niet duidelijk) en ging daardoor van de baan.De stuurkolom ging door de helm van Senna en zo is hij dus dood gegaan.
                    In mijn ogen nog steeds de grootste.Een énorm rijtalent, brillant achter het stuur en in het hoofd.Hij zou een behoorlijk grote invloed hebben gehad op de F1 van vandaag denk ik.

Comment

• Ahzo, merci voor de info

Comment

• Vandaag heeft Schumi het ronderecord van Barcelona verbeterd.
                        1.13.471 tov de 1.13.552 die Button vorig jaar reed met de V10
                        (kuch, de F1 trager maken, yeah right )
                        Het andere nieuws was het 'klein' accidentje van Badoer met de Ferrari.

Enkele fotootjes:

Oh ja... Badoer is ok

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
                          (kuch, de F1 trager maken, yeah right )
                          Stilstand is achteruitgang, zeker in de F1.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

Comment

• Vandaag een tof fotootje tegengekomen van F1 (blok dient allesbehalve voor te blokken)
                            ff zien wie hier het fijne van weet

(ahja, tis geen Photoshop)

Comment

• Schumacher heeft ooit nog ernstige gesprekken gehad met McLaren.Ik beb niet zeker, maar volgens mij zit hij in de wagen.Waarschijnlijk voor een testrit ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                                Schumacher heeft ooit nog ernstige gesprekken gehad met McLaren.Ik beb niet zeker, maar volgens mij zit hij in de wagen.Waarschijnlijk voor een testrit ofzo.
                                Hehe...
                                Dit is Coulthard die in Monaco 1996 de reserverhelm gebruikt heeft van Schumi
                                omdat hij gene reserve bijhad ofzo...

Comment

• Schumacher was een Mercedes protégé

Het heeft daar niks mee te maken blijkbaar

Comment

Hehe...
                                    Is dat niet verboden ?

Comment

Is dat niet verboden ?
                                      En hoe kunnen zijn kaken in de helm van Schumi?

Comment

Hehe...
                                        Coulthard heeft gewoon de helm van shumi gebruikt omdat bij zijn exemplaar het vizier bedampte door de weersomstandigheden.. dus het verhaalke klopte nog niet 100%

Comment

Is dat niet verboden ?

Ik denk niet dat het verboden is; weet echt niet dat dit in de regels staat want ja een helm ontwerp is uniek en voor iedereen anders. Dus of daar regels over bestaan.

Coulthard had dat weekeend problemen met zijn helm, zijn vizier dampte constant aan. Hij moest van Marlboro een helm op hebben met hun logo op. En blijkbaar paste de helm van Schumacher hem, als jegoed zie misschien niet op deze foto maar is het logo van Ferrari achteraan de helm mooi afgeplakt

Comment

Working...
                                          X