Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Thx voor de deskundige uitleg
    Het zal al te ver in men geheugen.

Comment

• Toyota gaat vanaf 2007 voor minstens 2 jaar motoren leveren aan Williams. Dat is tenminste te lezen op Engelstalige media die het nieuws brengen op gezag van goedingelichte bronnen.

Vorige vrijdag pakte grandprix.com uit met het bericht dat er een deal op til is tussen Williams en Toyota. Bronnen dicht bij Williams hebben autosport.com dan weer ingefluisterd dat er al een akkoord is tussen beide partijen. De overeenkomst zou na de GP van Monaco ondertekend zijn en zou over 2 jaar gaan, met een optie voor een derde jaar.

De huidige samenwerking tussen Williams en Cosworth zal dus hoogstwaarschijnlijk maar één seizoen duren. En Midland, dat sinds vorig jaar motoren van Toyota gebruikt, zal voor 2007 op zoek moeten naar een andere leverancier.

Het is voorlopig niet bekend of Toyota onder eigen naam motoren zal leveren aan Williams, dan wel onder een ander label, bvb. dat van Lexus. Rond de GP van Canada zou de deal Williams-Toyota officieel bekendgemaakt worden.

Comment

• Mooi.In mijn ogen de stap naar de titel voor Williams.

Comment

• Williams-Lexus klinkt niet, maar 't idee staat me wel aan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
            Williams-Lexus klinkt niet, maar 't idee staat me wel aan ...
            Ik zou het Lexuslogo wel op de motorkap willen zien staan.

Comment

• Officiële F1-safety car komt naar Rotterdam

De officiële safety car van de Formule 1 zal aanwezig zijn bij Bavaria City Racing. Dat heeft de organisatie vandaag (dinsdag) bekendgemaakt. De samenwerking tussen DaimlerChrysler Nederland en Rotterdam Racing maakt de komst van de Mercedes-Benz CLK 63 AMG mogelijk. Het evenement heeft op 20 augustus plaats in Rotterdam.

De safety car zal voorafgaand aan de Formule 1-demonstraties een ronde rijden om vervolgens de baan vrij te geven aan de coureurs. Voor tribunekaarthouders is de auto na afloop van het programma van dichtbij te zien en te horen in de paddock. Organisator Herman Vaanholt liet weten: "Het is prachtig voor alle racefans dat we door middel van de officiële safety car de échte Formule 1-sfeer nog meer naar Rotterdam kunnen halen. Vooral het geluid van de Mercedes is erg indrukwekkend!"

Bron: www.f1racing.net

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ...DIETER...
                Officiële F1-safety car komt naar Rotterdam

De officiële safety car van de Formule 1 zal aanwezig zijn bij Bavaria City Racing. Dat heeft de organisatie vandaag (dinsdag) bekendgemaakt. De samenwerking tussen DaimlerChrysler Nederland en Rotterdam Racing maakt de komst van de Mercedes-Benz CLK 63 AMG mogelijk. Het evenement heeft op 20 augustus plaats in Rotterdam.

De safety car zal voorafgaand aan de Formule 1-demonstraties een ronde rijden om vervolgens de baan vrij te geven aan de coureurs. Voor tribunekaarthouders is de auto na afloop van het programma van dichtbij te zien en te horen in de paddock. Organisator Herman Vaanholt liet weten: "Het is prachtig voor alle racefans dat we door middel van de officiële safety car de échte Formule 1-sfeer nog meer naar Rotterdam kunnen halen. Vooral het geluid van de Mercedes is erg indrukwekkend!"

Bron: www.f1racing.net

Comment

• De Japanner Sakon Yamamoto wordt derde rijder bij Super Aguri. Yamamoto, die uit de Formula Nippon komt, treedt morgen al in actie op de omloop van Silverstone voor de GP van Groot-Brittannië.

Yamamoto is niet aan zijn proefstuk toe in de F1. Vorig seizoen verrichtte hij al testwerk voor Jordan en was hij derde man van het team tijdens de GP van Japan. Samamoto mag nu de derde auto van Super Aguri bemannen tijdens de GP-weekends van Groot-Brittannië, Canada en de VS.

Naar verluidt gaat Super Aguri nieuwkomer Samamoto vanaf de GP van Frankrijk tot tweede rijder bombarderen naast Takuma Sato. Zo zou Franck Montagny zijn zitje verliezen.

Last edited by ; 08/06/2006, 22:32.

Comment

• Allez lap, weer een kamikaze erbij.

Comment

• Hij komt uit de formula nippon, wie was het nu ook alweer die daar ook inzat voor zijn "geweldig" debuut bij de F1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                        Hij komt uit de formula nippon, wie was het nu ook alweer die daar ook inzat voor zijn "geweldig" debuut bij de F1
                        Ralf Schumacher ...

Comment

Ralf Schumacher ...
                          Die is al niet veel beter

Comment

Ralf Schumacher ...
                            G-E-N-I-A-A-L

Comment

• Vermits er al een week lang geen nieuws op dit onderwerp is verschenen:

Fisichella is al zeker van Renault-zitje in 2007

Het Renault F1 team heeft zonet bekend gemaakt dat Giancarlo Fisichella al zeker is van zijn zitje bij het team in 2007.

Zijn uitstekende relatie met het team en zijn pure snelheid waren van doorslaggevend belang bij de keuze van Renault voor de rijders van 2007.

Giancarlo Fisichella: "Het is heel belangrijk voor mij om zo snel mogelijk zekerheid te hebben over mijn toekomst. Ik ben dan ook heel blij om voor Renault te kunnen blijven rijden volgend jaar, en dat ik de kans heb om de beloning te krijgen voor twee jaar hard werken. Ik wil het hele Renault F1 Team en de Renault Group bedanken voor hun vertrouwen in mij. Dankzij mijn duidelijke toekomst kan ik me terug 100% richten op het rijden. We willen de constructeurstitel bij Renault houden en ik wil zo hoog mogelijk eindigen in de drivers standing."

Renault F1 Team Managing Director, Flavio Briatore: "We zijn heel tevreden om ook volgend jaar met Giancarlo te kunnen samenwerken. Hij maakt een groot deel uit van ons succes van verleden jaar, en is dit jaar veel verbeterd. Hierdoor wordt het team ook sterker. We geloven dat hij dat nog eens kan in 2007. Het is belangrijk voor Renault om continuﴥit te hebben voor volgend jaar, en de integratie van Giancarlo in het team is nu perfect. Het is ook belangrijk dat hij nu al twee jaar ervaring heeft bij dit team. Wij zullen ambitieuze verwachtingen hebben voor het volgende seizoen, en Giancarlo is in staat om ze in te lossen." (bron: f1-club.be)

dit nieuws is wel al een paar dagen oud maar jah
                              verder zij Fisichella ook dat de opvolger van Alonso bij Renault een Fin zal worden (Raikkonen of Kovalainen), maar enkele dagen later zij hij dat het voor de grap was gezegd, toch maar vreemd vind ik

Comment

• Kovalainen dan denk ik.

Comment

• Ik weet het toch niet hoor, even alles op een rijtje zetten:

Raikkonen blijft bij Mclaren: zou mij straf lijken na zoveel tegenslagen

Raikkonen naar Ferrari: volgens mij alleen als Schumi weggaat, want tweede rijder bij Ferrari worden ziet hij ook niet zitten denk

Raikkonen naar Renault: zou eigelijk perfect gaan he

Comment

• Hoe zit het met de prono? Door de forumproblemen in dat topicje weg... Heeft iemand die opgeslaan of moeten we een nieuwe maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                      Hoe zit het met de prono? Door de forumproblemen in dat topicje weg... Heeft iemand die opgeslaan of moeten we een nieuwe maken?
                                      En iedereen vandaag zijn pronostiek nog geven? Dan zijn ze nooit allemaal optijd binnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                                        En iedereen vandaag zijn pronostiek nog geven? Dan zijn ze nooit allemaal optijd binnen
                                        I know...

Comment

• Gisteren vermeldden ze de naam van Alonso in het programma Tour 2006 ivm met die Spaanse affaire van de bloeddoping.
                                          Zou dit een gerucht zijn, of zit er in de F1 tegenwoordig ook doping.
                                          Ik hoop iig van niet en dat dat een zoveelste gerucht is!
                                          Anderzijds moet er wel eens een grote schoonmaak gehouden worden ivm met die bloeddoping!
                                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Working...
                                          X