Doet me een beetje denken aan Lola 1997, totaal overbodig op de grid
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenDoet me een beetje denken aan Lola 1997, totaal overbodig op de grid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenDoet me een beetje denken aan Lola 1997, totaal overbodig op de grid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenHopelijk kan Bruno Senna zich in tegenstelling tot de piloten van Lola indertijd wel kwalificeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtenkleine opmerking; de 107% regel is al sinds 2003 afgeschaft, dus kunnen kwalificeren zal niet het probleem zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenIk hoop het alvast voor Timo Glock, want volgens mij is die auto nog niets waard...2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk BerichtenZich binnen de 10 seconden van de pole kwalificeren daarentegen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenDat zal wel geen regel zijn want in voorgaande jaren is het dikwijls genoeg voorgevallen dat degene die laatste start een snellere tijd gereden heeft dan de tijd waarmee de pole gehaald is.
Misschien moest ik er een smiley bij zetten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtenja, omdat de laatste 10 altijd met volle(re) tanks moesten rijden, maar dat is dit jaar dus niet meer van toepassing..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichtenvolgens mij zijt gij helemaal niet gekwalificeerd om zulke uitspraken te doen
dat de nieuwe teams 4 seconden (4!) trager zijn dan de topteams, en hij ook vindt dat het jammer is dat er bijna in 2 klassen gereden zal worden, dan kan ik daar toch uit concluderen dat de auto van Virgin nog niet veel waard is?
Of niet?
In ieder geval, voor de eerste 10 startplaatsen wordt het superspannend!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenAwel, daar heb je misschien wel een punt, maar als zelfs Felipe Massa zegt
dat de nieuwe teams 4 seconden (4!) trager zijn dan de topteams, en hij ook vindt dat het jammer is dat er bijna in 2 klassen gereden zal worden, dan kan ik daar toch uit concluderen dat de auto van Virgin nog niet veel waard is?
Of niet?
In ieder geval, voor de eerste 10 startplaatsen wordt het superspannend!2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenAwel, daar heb je misschien wel een punt, maar als zelfs Felipe Massa zegt
dat de nieuwe teams 4 seconden (4!) trager zijn dan de topteams, en hij ook vindt dat het jammer is dat er bijna in 2 klassen gereden zal worden, dan kan ik daar toch uit concluderen dat de auto van Virgin nog niet veel waard is?
Of niet?
Ik hoop alleszins dat de komst van de nieuwelingen de race spannender maakt, er zal nu ook echt hard gestreden worden in het middenveld/achterin vermits ze allen de beste nieuwkomer willen zijn en de rest zeker niet wilt onderdoen voor nieuwelingen
Comment
-
*komt boven water*
Hoi, 't is bijna weer F1 zeker?
Iemand een shortlistje van de gewijzigde regels dit jaar? Dacht iets met niet meer tanken tijdens race, ofzo? En weer slicks (of was dat vorig jaar ook al, ben helemaal den draai kwijt)?
Thx!
(eerste race moet ik missen, ben op skiverlof)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten*komt boven water*
Hoi, 't is bijna weer F1 zeker?
Iemand een shortlistje van de gewijzigde regels dit jaar? Dacht iets met niet meer tanken tijdens race, ofzo? En weer slicks (of was dat vorig jaar ook al, ben helemaal den draai kwijt)?
Thx!
(eerste race moet ik missen, ben op skiverlof)
Dit zijn de belangrijkste:
1. Geen tankbeurten tijdens de race. Tanks vergroten van 80 naar 250 liter.
2. Veranderd puntensysteem: de eerste 10 plaatsen worden beloond met 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 en 1 punten.
3. Gewicht: Minimumgewicht van de wagen is verhoogd van 605 naar 620 kilogram.
4. Banden:
Voorbanden zijn dunner geworden. Er worden maar 11 setjes droogweerbanden per race gegeven en wagens die Q3 meerijden moeten op dezelfde banden starten.
5. Geen wieldoppen meer. Da's nog iets dat niet meer kan misgaan tijdens het pitten.
6. Meer teams: 12 teams starten zodat er tijdens Q1 7 afvallers gaan zijn.
7. Testen: Als er een coureur van een team vervangen moet worden door een andere coureur die nog geen F1 gereden heeft mag het team testen op een F1-track waar niet op wordt geraced tijdens 2010, daarnaast mag er nog minder getest worden dan voordien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten*komt boven water*
Hoi, 't is bijna weer F1 zeker?
Iemand een shortlistje van de gewijzigde regels dit jaar? Dacht iets met niet meer tanken tijdens race, ofzo? En weer slicks (of was dat vorig jaar ook al, ben helemaal den draai kwijt)?
Thx!
(eerste race moet ik missen, ben op skiverlof)
De FIA heeft de nieuwe regels voor 2010 vrijgegeven, hele grote veranderingen zijn er niet.
*De kwalificatie-opzet wordt licht gewijzigd. De kwalificatie blijft 1 uur duren met 3 secties, in de eerste 2 secties vallen er nu echter 8 auto's af in plaats van 6. De FIA heeft hier toe besloten omdat er volgend jaar meer teams deelnemen.
*Daarnaast wordt in de laatste kwalificatie-sectie nu ook met zo weinig mogelijk benzine gereden. Bijtanken is namelijk vanaf 2010 verboden.
*Verder wordt het gebruik van bandenwarmers verboden en wordt het minimumgewicht van een auto van 600 kilogram naar 620 kilogram verhoogd.
*KERS blijft toegestaan, dit terwijl de FOTA eerder besloot geen KERS meer te gebruiken. McLaren, Ferrari, en Williams hebben echter al aangegeven graag door te gaan met KERS. De overwinning van Hamilton met een KERS-auto in Hongarije zal ongetwijfeld aan deze beslissing hebben bijgedragen
Comment
-
Comment