Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
    McLaren, Ferrari, en Williams hebben echter al aangegeven graag door te gaan met KERS.
    deze quote is al eeuwen oud..
    deze teams hebben allemaal reeds vorige zomer beslist om hun wagen niet met het KERS systeem uit te rusten..

Comment

• Het gaat weer plezant worden. Zeker na onderstaand filmpje gezien te hebben

http://www.autojunk.nl/2010/03/ferra...mclaren-fittie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timpie1978 Bekijk Berichten
        Het gaat weer plezant worden. Zeker na onderstaand filmpje gezien te hebben

http://www.autojunk.nl/2010/03/ferra...mclaren-fittie
        En dan zeggen dat er verleden jaar met toyota werd gelachen door.........................................juist ja Ferrari!!!
        Nissan QQ driver.

Comment

De voornaamste denk ik:

De FIA heeft de nieuwe regels voor 2010 vrijgegeven, hele grote veranderingen zijn er niet.

*Verder wordt het gebruik van bandenwarmers verboden en wordt het minimumgewicht van een auto van 600 kilogram naar 620 kilogram verhoogd.
          Ik dacht dat bandenverwarmers wél nog toegelaten waren..?

Comment

De voornaamste denk ik:

De FIA heeft de nieuwe regels voor 2010 vrijgegeven, hele grote veranderingen zijn er niet.

*De kwalificatie-opzet wordt licht gewijzigd. De kwalificatie blijft 1 uur duren met 3 secties, in de eerste 2 secties vallen er nu echter 8 auto's af in plaats van 6. De FIA heeft hier toe besloten omdat er volgend jaar meer teams deelnemen.

*Daarnaast wordt in de laatste kwalificatie-sectie nu ook met zo weinig mogelijk benzine gereden. Bijtanken is namelijk vanaf 2010 verboden.

*Verder wordt het gebruik van bandenwarmers verboden en wordt het minimumgewicht van een auto van 600 kilogram naar 620 kilogram verhoogd.

*KERS blijft toegestaan, dit terwijl de FOTA eerder besloot geen KERS meer te gebruiken. McLaren, Ferrari, en Williams hebben echter al aangegeven graag door te gaan met KERS. De overwinning van Hamilton met een KERS-auto in Hongarije zal ongetwijfeld aan deze beslissing hebben bijgedragen
            Ik dacht dat het er 7 waren zoals Petrol zei: 24 rijders, 2x 7 die afvallen, dan blijven er opnieuw 10 over voor Q3.

Het wordt zo zalig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
              ik vond u uitspraak gewoon nog respectloos tgo de mensen die werken aan die bolides. Ze doen hun best, en tis hun eerste jaar, niet als laatste eindigen zou al mooi zijn
              Survival of the strongest in F1!
              Maar ik begrijp je punt wel, ik had het niet persoonlijk tegen de ingenieurs van virgin, maar probeerde duidelijk te maken dat ik van virgin niet veel verwacht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                Vorig jaar hebben zogenaamde topconstructeurs ook wagens aan de start gebracht die een eeuw trager waren als de rest... Afwachten is de boodschap, het is immers niet zo dat die nieuwe teams geen talentvolle ingenieurs hebben rondlopen.

Ik hoop alleszins dat de komst van de nieuwelingen de race spannender maakt, er zal nu ook echt hard gestreden worden in het middenveld/achterin vermits ze allen de beste nieuwkomer willen zijn en de rest zeker niet wilt onderdoen voor nieuwelingen
                Daar ben ik het volledig mee eens, zaterdag en zondag zijn hoogdagen voor de autosportliefhebber

Comment

• edit.
                  Last edited by ; 11/03/2010, 23:05.

Comment

• ehm, ik heb een week geleden al een GP van Bahrein thread geopend..

Comment

• Binnenkort geen F1 meer op Vlaamse TV?

17 maart 2010 — De Formule 1 dreigt van de Vlaamse tv-zenders te verdwijnen ...
                      De VRT gaat een drastsich besparingsplan doorvoeren waarbij men ondermeer zo’n 10 procent wenst te besparen op de werkingsmiddelen van de programma’s. Dit zou eveneens tot gevolg hebben dat een aantal programma’s zelfs geschrapt zouden worden.
                      Bij de VRT bekijkt men momenteel ook op welke sportuitzendingen men kan besparen en meteen komt daarbij de Formule 1 in beeld. Er zou bij de VRT dan ook al de concensus bestaan om niet meer mee te bieden voor de nieuwe F1-rechten.
                      Dat zou er meteen voor zorgen dat de Formule 1 dan niet meer te zien is via een Vlaamse zender, tenzij een andere tv-zender de rechten wenst over te nemen. Veel zenders staan er echter niet voor te springen.
                      “De programma’s die wegvallen, zijn de dingen waar we niet meer voor gaan. Stel dat we Formule 1 schrappen - en dat is een zeer reële piste - dan vallen de Formule 1-programma’s weg. We gaan dus kijken welke contracten allemaal aflopen en die dan aftoetsen aan onze prioriteiten.”
                      “Onze prioriteiten? De sporten die ons beroeren, zoals voetbal, wielrennen, tennis met Vlaamse insteek.”
                      Het ziet er dus naar uit dat de Vlaamse F1-fan binnenkort naar de zender van onze Waalse vrienden mag zappen. Gelukkig is het aanbod via de digitale tv nog ruim te noemen. Ook zenders zoals BBC en het Duitse RTL zenden de Formule 1 uit. Onze talenkennis zal er alvast wel bij varen ...
                      ja lap
                      ik heb er geen problemen mee om op de BBC te kijken, maar gaan ze nu echt zover gaan, dat er geen enkele vlaamse zender nog F1 uitzendt omdat er zogezegd niet genoeg interesse is? echt alles moet blijkbaar wijken voor de heilige 3 (voetbal, wielrennen, tennis)

Comment

• 't Is niet alleen F1 hoor. Zoals het plan nu opgesteld is gaan ze ook niet meer meebieden voor de rechten van de nationale voetbalcompetitie. Dus ook geen uitgebreide voetbalsamenvattingen meer op TV. 't Is erg gesteld met de openbare omroep.

Comment

• Voetbal, wielrennen en tennis
                          Arm Vlaanderen!

Comment

• Doet me eigenlijk niks. F1 op Vlaamse TV is altijd al saai geweest, dus als dat wegvalt heb ik daar eigenlijk geen probleem mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                              't Is niet alleen F1 hoor. Zoals het plan nu opgesteld is gaan ze ook niet meer meebieden voor de rechten van de nationale voetbalcompetitie. Dus ook geen uitgebreide voetbalsamenvattingen meer op TV. 't Is erg gesteld met de openbare omroep.
                              Is toch ergens te begrijpen? Alles komt digitaal... En hoe lok je klanten naar Belgacom digitaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                Is toch ergens te begrijpen? Alles komt digitaal... En hoe lok je klanten naar Belgacom digitaal?
                                Ewel, dat is het juist. De openbare omroep wordt gefinancierd door iedereen hier. Zij moeten juist een goed alternatief voorschotelen ten opzichte van de commerciële zenders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                  dus als Belgacom de rechten zou opkopen dan ben ik gejost..
                                  ik heb nog geen digitaal, maar als het er komt zal het Telenet moeten zijn omdat nu al alles bij Telenet zit..
                                  maar ja.. tzal toch nog steeds BBC blijven

Comment

• Ik zie ook liever naar bbc, alleen die beeldkwaliteit trekt op niks.
                                    Op sporza hd is het beeld toch een pak beter via mijn indi-box.
                                    Was er geen sprake dat bernie alles in hd gaat uitzenden dit jaar???
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                      Was er geen sprake dat bernie alles in hd gaat uitzenden dit jaar???
                                      nee, helemaal niet.. het is net omgekeerd; bernie wil absoluut nog geen hd uitzendingen ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                        nee, helemaal niet.. het is net omgekeerd; bernie wil absoluut nog geen hd uitzendingen ..
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                          dus als Belgacom de rechten zou opkopen dan ben ik gejost..
                                          ik heb nog geen digitaal, maar als het er komt zal het Telenet moeten zijn omdat nu al alles bij Telenet zit..
                                          maar ja.. tzal toch nog steeds BBC blijven
                                          Ik denk dat het voetbal al die kant zal opgaan... Ze moeten besparen op heel hun gamma.
                                          Dat ze eens beginnen met domme programma's weg te laten die niemand bekijkt. Kort het nieuws in tot max. 15-20 minuten, want meestal is het toch dikke bullshit dat ze uitzenden.

Comment

Working...
                                          X