Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De F1-teams willen vanaf volgend seizoen de Grand Prix-weekends radicaal hervormen. Dat staat te lezen in de huidige editie van het magazine Autosport.
Omwille van groeiende ontevredenheid over de huidige oefensessies op de vrijdagen, waarin vooral testrijders het werk doen en racepiloten nauwelijks te zien zijn op het circuit, ijveren de meeste teams voor het omvormen van de vrijdag tot een volledige testdag.
De verandering zou gepaard gaan met het inperken van de testsessies tijdens het seizoen en zou de vrijdag fanvriendelijker maken door handtekeningsessies te organiseren, rondritten te geven in de paddock, enz...
"We denken bijna nooit aan de toeschouwers," vertelde Briatore. "We kunnen hen helpen door meer effici뮴 te zijn op hetzelfde moment met de manier waarop we racen en testen. Dus waar ligt het probleem?"
Ook Honda-CEO Nick Fry steunt het nieuwe format: "Dit is zinnig. Zoals het nu is krijgen de fans de racepiloten te weinig te zien, en daar hebben ze nochtans voor betaald." (bron: f1-club.be)
BMW Sauber heeft in Jerez onderandere nieuwe rechtopstaande vleugeltjes die vlak voor de cocpit gemonteerd staan getest, maar volgens testrijder Kubica hadden ze niet veel invloed op gedrag van de wagen. Heeft er iemand foto's van die vleugeltjes?
BMW Sauber heeft in Jerez onderandere nieuwe rechtopstaande vleugeltjes die vlak voor de cocpit gemonteerd staan getest, maar volgens testrijder Kubica hadden ze niet veel invloed op gedrag van de wagen. Heeft er iemand foto's van die vleugeltjes?
Mid Wings en X-wings werden ook niet overal gebruikt. Enkel op circuits als Monaco en de Hungaroring. Omdat daar gewoon meer downforce nodig was.
En die X-Wings waren eigenlijk vrij effectief. Spijtig dat Ferrari met zo'n lelijke kwam, en ze afgeschaft werden.
Mid Wings en X-wings werden ook niet overal gebruikt. Enkel op circuits als Monaco en de Hungaroring. Omdat daar gewoon meer downforce nodig was.
En die X-Wings waren eigenlijk vrij effectief. Spijtig dat Ferrari met zo'n lelijke kwam, en ze afgeschaft werden.
Ze waren sowieso lelijk, vind ik. Ferrari veranderde er niet veel aan.
Die X-wings kwamen op in '97. Eerst Tyrrell, met Verstappen, als ik met niet vergis in de GP van Argentinië. Het leek vrij efficiënt, en Tyrrell gebruikte ze - zoals je zegt - In Monaco (waar Mika Salo met de Tyrrell de 5de plaats pakte na de race uit te rijden zonder pitstop) en in Hongarije. Prost volgde al snel ...
Het leek dus een roep om aandacht van de mindere teams, tot Ferrari in Imola '98 (waarschijnlijk in een poging om eender wat te zoeken om het toenmalig gat met McLaren te dichten) er óók mee afkwam ... En toen vond de FIA het welletjes en verbood de X-wings omdat ze gevaarlijk zouden zijn voor de coureur bij een mogelijke, zijdelingse crash.
Ze waren sowieso lelijk, vind ik. Ferrari veranderde er niet veel aan.
Die X-wings kwamen op in '97. Eerst Tyrrell, met Verstappen, als ik met niet vergis in de GP van Argentinië. Het leek vrij efficiënt, en Tyrrell gebruikte ze - zoals je zegt - In Monaco (waar Mika Salo met de Tyrrell de 5de plaats pakte na de race uit te rijden zonder pitstop) en in Hongarije. Prost volgde al snel ...
Het leek dus een roep om aandacht van de mindere teams, tot Ferrari in Imola '98 (waarschijnlijk in een poging om eender wat te zoeken om het toenmalig gat met McLaren te dichten) er óók mee afkwam ... En toen vond de FIA het welletjes en verbood de X-wings omdat ze gevaarlijk zouden zijn voor de coureur bij een mogelijke, zijdelingse crash.
Comment