Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel
    En jij gelooft dat

    Ik durf er mijn kop op wedden dat die kerels proteïnen en eiwitten slikken voor hun spieren. Geen enkele sport is helemaal koosjer.
    Schaaksport is koosjer.

    En wat ben je met middeltjes als je wagen niet meewilt ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
      Schaaksport is koosjer.

      En wat ben je met middeltjes als je wagen niet meewilt ?
      Er bestaan middelen om concentratie te stimuleren ook ze

      En ik denk eerlijk gezegd dat Kimi volgend jaar bij Ferrari rijdt...
      Meer en meer ga ik eraan moeten toegeven

      Comment


      • Teams willen radicale hervorming GP-weekend

        De F1-teams willen vanaf volgend seizoen de Grand Prix-weekends radicaal hervormen. Dat staat te lezen in de huidige editie van het magazine Autosport.

        Omwille van groeiende ontevredenheid over de huidige oefensessies op de vrijdagen, waarin vooral testrijders het werk doen en racepiloten nauwelijks te zien zijn op het circuit, ijveren de meeste teams voor het omvormen van de vrijdag tot een volledige testdag.

        De verandering zou gepaard gaan met het inperken van de testsessies tijdens het seizoen en zou de vrijdag fanvriendelijker maken door handtekeningsessies te organiseren, rondritten te geven in de paddock, enz...

        "We denken bijna nooit aan de toeschouwers," vertelde Briatore. "We kunnen hen helpen door meer effici뮴 te zijn op hetzelfde moment met de manier waarop we racen en testen. Dus waar ligt het probleem?"

        Ook Honda-CEO Nick Fry steunt het nieuwe format: "Dit is zinnig. Zoals het nu is krijgen de fans de racepiloten te weinig te zien, en daar hebben ze nochtans voor betaald." (bron: f1-club.be)

        Ik ben alvast voorstander!

        Comment


        • Lijkt me wel een goed idee, maar hoe zit het dan allemaal met de motorregels en die dingen ?

          Comment


          • dubbel

            Comment


            • De laatste sessie van de kwalificaties wordt ingekort tot 15 minuten.
              De regel geldt vanaf Magny-Cours.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                De laatste sessie van de kwalificaties wordt ingekort tot 15 minuten.
                De regel geldt vanaf Magny-Cours.
                Lijkt mij beter, want eerst 15min benzine oprijden en dan de laatste 5min pas echt rap gaan, is ook maar saai opdenduur

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                  Lijkt mij beter, want eerst 15min benzine oprijden en dan de laatste 5min pas echt rap gaan, is ook maar saai opdenduur
                  Ik zie eigenlijk ook niet goed het nut in van die rondjes brandstof verbranden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                    Ik zie eigenlijk ook niet goed het nut in van die rondjes brandstof verbranden.
                    Geef mij maar terug het oude systeem: ieder om beurt een rondje rijden, veel overzichtelijker en minder zwaar voor de motoren

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                      Geef mij maar terug het oude systeem: ieder om beurt een rondje rijden, veel overzichtelijker en minder zwaar voor de motoren
                      En saai ...


                      Als je dan toch een oud systeem wil, geef mij maar hoe 't vroeger was: elke coureur mocht 12 rondjes rijden op één uur. De eerste 20 minuten was er wel niks te zien ...

                      Comment


                      • Ik deel je mening Bram.Gewoon terug het 12-ronden systeem.

                        Comment


                        • BMW Sauber heeft in Jerez onderandere nieuwe rechtopstaande vleugeltjes die vlak voor de cocpit gemonteerd staan getest, maar volgens testrijder Kubica hadden ze niet veel invloed op gedrag van de wagen. Heeft er iemand foto's van die vleugeltjes?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                            BMW Sauber heeft in Jerez onderandere nieuwe rechtopstaande vleugeltjes die vlak voor de cocpit gemonteerd staan getest, maar volgens testrijder Kubica hadden ze niet veel invloed op gedrag van de wagen. Heeft er iemand foto's van die vleugeltjes?

                            Klikkie Klikkie






                            Comment


                            • merci

                              dat zijn nu ook niet bepaald moeders mooiste vleugeltjes
                              Last edited by ; 08/07/2006, 16:53.

                              Comment


                              • ik vind het knap dat ze testen om zo te weten te komen of het inderdaad betere doorvloeiing geeft met betrekking tot de aerodynamica.

                                Maar eerlijk gezegd, het is geen zicht en het zou ook de piloten hun zicht belemmeren denk ik. Afschaffen zou ik zo zeggen

                                Comment


                                • en dan nog eens de X-wings, en de mid-wings en het feest is compleet

                                  x-wings


                                  mid-wing

                                  Comment


                                  • Lelijk idd.

                                    Comment


                                    • Mid Wings en X-wings werden ook niet overal gebruikt. Enkel op circuits als Monaco en de Hungaroring. Omdat daar gewoon meer downforce nodig was.
                                      En die X-Wings waren eigenlijk vrij effectief. Spijtig dat Ferrari met zo'n lelijke kwam, en ze afgeschaft werden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
                                        Mid Wings en X-wings werden ook niet overal gebruikt. Enkel op circuits als Monaco en de Hungaroring. Omdat daar gewoon meer downforce nodig was.
                                        En die X-Wings waren eigenlijk vrij effectief. Spijtig dat Ferrari met zo'n lelijke kwam, en ze afgeschaft werden.
                                        Ze waren sowieso lelijk, vind ik. Ferrari veranderde er niet veel aan.

                                        Die X-wings kwamen op in '97. Eerst Tyrrell, met Verstappen, als ik met niet vergis in de GP van Argentinië. Het leek vrij efficiënt, en Tyrrell gebruikte ze - zoals je zegt - In Monaco (waar Mika Salo met de Tyrrell de 5de plaats pakte na de race uit te rijden zonder pitstop) en in Hongarije. Prost volgde al snel ...

                                        Het leek dus een roep om aandacht van de mindere teams, tot Ferrari in Imola '98 (waarschijnlijk in een poging om eender wat te zoeken om het toenmalig gat met McLaren te dichten) er óók mee afkwam ... En toen vond de FIA het welletjes en verbood de X-wings omdat ze gevaarlijk zouden zijn voor de coureur bij een mogelijke, zijdelingse crash.





                                        Die mid-wings werden bij mijn weten geïntroduceerd door McLaren, in '94 of '95, de tijd waarin McLaren een beetje op de dool was. (Zo'n uitvindingen zijn meestal altijd een zoektocht om gaten met andere teams te dichten. Als de wagen zo'n onnozele vleugeltjes niet nodig heeft, is 't meestal een snelle bolide). Ook hier werd de FIA 't beu, en veranderde het technisch reglement zo dat die mid-wings onmogelijk konden worden geconstrueerd.
                                        Tot Jordan 't ineens kon flikken dat ze wél een midwing konden plaatsen, op de airbox, net achter de televisiecamera. Ze hadden een zwakke plek in 't reglement ontdekt en herintroduceerden de midwing in Hongarije '99. Als 'k me goed herinner, reed slechts één van de twee coureurs ermee (Hill wel, en Frentzen niet, of omgekeerd). Sindsdien zien we hier en daar terug de midwing opduiken. Vooral de laatste jaren siert bij veel teams zo'n vleugeltje de airbox. Een échte midwing is dat eigenlijk niet meer ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                          Ze waren sowieso lelijk, vind ik. Ferrari veranderde er niet veel aan.

                                          Die X-wings kwamen op in '97. Eerst Tyrrell, met Verstappen, als ik met niet vergis in de GP van Argentinië. Het leek vrij efficiënt, en Tyrrell gebruikte ze - zoals je zegt - In Monaco (waar Mika Salo met de Tyrrell de 5de plaats pakte na de race uit te rijden zonder pitstop) en in Hongarije. Prost volgde al snel ...

                                          Het leek dus een roep om aandacht van de mindere teams, tot Ferrari in Imola '98 (waarschijnlijk in een poging om eender wat te zoeken om het toenmalig gat met McLaren te dichten) er óók mee afkwam ... En toen vond de FIA het welletjes en verbood de X-wings omdat ze gevaarlijk zouden zijn voor de coureur bij een mogelijke, zijdelingse crash.





                                          Die mid-wings werden bij mijn weten geïntroduceerd door McLaren, in '94 of '95, de tijd waarin McLaren een beetje op de dool was. (Zo'n uitvindingen zijn meestal altijd een zoektocht om gaten met andere teams te dichten. Als de wagen zo'n onnozele vleugeltjes niet nodig heeft, is 't meestal een snelle bolide). Ook hier werd de FIA 't beu, en veranderde het technisch reglement zo dat die mid-wings onmogelijk konden worden geconstrueerd.
                                          Tot Jordan 't ineens kon flikken dat ze wél een midwing konden plaatsen, op de airbox, net achter de televisiecamera. Ze hadden een zwakke plek in 't reglement ontdekt en herintroduceerden de midwing in Hongarije '99. Als 'k me goed herinner, reed slechts één van de twee coureurs ermee (Hill wel, en Frentzen niet, of omgekeerd). Sindsdien zien we hier en daar terug de midwing opduiken. Vooral de laatste jaren siert bij veel teams zo'n vleugeltje de airbox. Een échte midwing is dat eigenlijk niet meer ...

                                          Vergeet de prachtige towerwings van de jordans (ej19 niet!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X