Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
Ten tweede, betekent dat dat Raikkonen bij McLaren blijft ?Wie weet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OrecaBen ik blij om, dat hij daar stommiteiten gaat uithalen.
Ten tweede, betekent dat dat Raikkonen bij McLaren blijft ?Wie weet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OrecaVerschiet er van, maar blijkbaar dus waar.HIER staat het.
Ben blij dat Pedro in de plaats komt.Hij kent de wagen door en door, en met zijn race in Bahrein vorig jaar in gedachte gaat mooie races opleveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanHij heeft in het verleden toch enkele jaren geracet (wel met weinig succes), maar jah, we zullen zien
De La Rosa is eigenlijk in de F1 gekomen door z'n geld. Na 't vertrek van Damon Hill eind '97 geraakte Arrows op de sukkel. Het team vond geen motoren, ging ze dan maar zélf ontwikkelen, reed in '99 met dezelfde auto als in '98 en zakte steeds verder weg. De La Rosa had het spaanse Repsol achter zich en mocht debuteren bij Arrows, voor 't geld. Hij deed het echter wel véél beter dan Takagi, toenmalig teamgenoot, maar 't bleef een zwak seizoen, door de slechte wagen (die dus eigenlijk nog uit '98 stamde).
Tot begin 2000. Tom Walkingshaw, voormalig baas van Arrows, slaagde erin om Orange aan te trekken als hoofdsponsor, waardoor het team een serieuze financiële injectie kreeg. Verstappen werd aangetrokken als tweede coureur, en bracht Chello en Lost Boys aan als sponsors. Iedereen verwachtte veel van Arrows dat jaar, maar de verwachtingen werden niet echt ingelost. Aërodynamisch was de wagen wel in orde, maar op motorisch vlak zat 't niet helemaal snor, met de Supertec (dezelfde motor als toen nog in de Benetton). Het team had progressie geboekt, maar écht in orde was 't nog niet.
In 2001 trok De La Rosa naar Jaguar en kwam Bernoldi als teammaat van Verstappen. Asiatech kwam als motorenleverancier. 't Was echter een doorontwikkelde versie van de Supertec, en het team zakte terug weg ...
Voor 2002 werd dan Frentzen én de Cosworth-motor aangekondigd. Half 't seizoen ging Cosworth echter geld vragen, en kon Walkingshaw het team opdoeken ... De La Rosa zat dus echter al bij Jaguar Racing. De Jaguar R3 was echter een ramp. Irvine en De La Rosa reden constant achteraan rond. Irvine beschuldigde De La Rosa ervan dat hij tijdens de ontwikkeling van de wagen gezegd zou hebben dat er 'enkel een beetje gebrek was aan neerwaartse druk, niets meer'. Wél meer, want er zat een fout in 't basisontwerp ...
Enfin, De La Rosa buiten en naar McLaren, dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram SJa, bij Arrows en Jaguar Racing, met wisselend succes ...
De La Rosa is eigenlijk in de F1 gekomen door z'n geld. Na 't vertrek van Damon Hill eind '97 geraakte Arrows op de sukkel. Het team vond geen motoren, ging ze dan maar zélf ontwikkelen, reed in '99 met dezelfde auto als in '98 en zakte steeds verder weg. De La Rosa had het spaanse Repsol achter zich en mocht debuteren bij Arrows, voor 't geld. Hij deed het echter wel véél beter dan Takagi, toenmalig teamgenoot, maar 't bleef een zwak seizoen, door de slechte wagen (die dus eigenlijk nog uit '98 stamde).
Tot begin 2000. Tom Walkingshaw, voormalig baas van Arrows, slaagde erin om Orange aan te trekken als hoofdsponsor, waardoor het team een serieuze financiële injectie kreeg. Verstappen werd aangetrokken als tweede coureur, en bracht Chello en Lost Boys aan als sponsors. Iedereen verwachtte veel van Arrows dat jaar, maar de verwachtingen werden niet echt ingelost. Aërodynamisch was de wagen wel in orde, maar op motorisch vlak zat 't niet helemaal snor, met de Supertec (dezelfde motor als toen nog in de Benetton). Het team had progressie geboekt, maar écht in orde was 't nog niet.
In 2001 trok De La Rosa naar Jaguar en kwam Bernoldi als teammaat van Verstappen. Asiatech kwam als motorenleverancier. 't Was echter een doorontwikkelde versie van de Supertec, en het team zakte terug weg ...
Voor 2002 werd dan Frentzen én de Cosworth-motor aangekondigd. Half 't seizoen ging Cosworth echter geld vragen, en kon Walkingshaw het team opdoeken ... De La Rosa zat dus echter al bij Jaguar Racing. De Jaguar R3 was echter een ramp. Irvine en De La Rosa reden constant achteraan rond. Irvine beschuldigde De La Rosa ervan dat hij tijdens de ontwikkeling van de wagen gezegd zou hebben dat er 'enkel een beetje gebrek was aan neerwaartse druk, niets meer'. Wél meer, want er zat een fout in 't basisontwerp ...
Enfin, De La Rosa buiten en naar McLaren, dus.
Onderschat de La Rosa niet. Hij is een geweldig piloot.
Wurz zal nu wel balen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OrecaMcLaren heeft trouwens bekend gemaakt dat Lewis Hammilton en/of Gary Paffet hun kans mogelijk zouden krijgen om met de tweede McLaren te rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OrecaIk dacht trouwens dat men maar 2 rijderswissels per wagen mocht doen ?
dus bij super aguri zitten ze voor de rest van het seizoen vast aan yamamoto, als die het echt niet goed doet kunnen ze enkel ide of montagny terughalen
5 a) During a season each team will be permitted to use four drivers (in addition to any third driver taking part in either of the free practice sessions on the first day of practice).
Comment
Comment