Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Formula 1 teams are closing in on finalising all-new regulations for 2013 that will likely see a return of ground effect cars and turbo engines - as the sport witnessed in the early 1980's. Several think-tank Working Groups have been set up to get consensus on moves to improve the spectacle of F1 and ensure it becomes more environmentally friendly.
    On the engine side, draft regulations were circulated among teams a few weeks ago and the latest plan is for 1.6-litre four-cylinder turbo engines to become standard.
    The power units will be bolstered by numerous energy recovery systems, and should produce around 650bhp. Plans are also being considered to limit engines to just five per driver per season.
    In a bid to further increase F1's green credentials, teams are also keen for there to be a fuel flow rate limit - which will ensure the engines are economical.
    Williams technical director Sam Michael said: "Rather than dump as much fuel in as we can at the moment, there will be a fuel flow metre - so you won't be able to blow more than a certain amount of fuel. It is a good chunk less than we had at the moment."
    On the chassis front, Williams co-owner Patrick Head and former Ferrari designer Rory Byrne are working with the FIA to head up concepts for new car rules.
    Teams are keen for the cars to be better for overtaking than the current generation of machines - with ground effect being actively considered.
    "They are talking about putting a greater proportion of down force to the diffuser, a ground effect car - like the early 1980's," added Michael. "They have been looking at that, as well as increasing crash protection at the front of the car by moving the sidepods further forwards."
    1.6 4 cilinders..... I'm going to go hang myself in a shed


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    dit is het geluid die ik wil horen wat is er nu geiler dan dat mini-revje op 1.17 ?
    Captain Turbo
    General Von Driftenstein

    Oorspronkelijk geplaatst door C_X
    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
      1.6 4 cilinders..... I'm going to go hang myself in a shed


      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


      dit is het geluid die ik wil horen wat is er nu geiler dan dat mini-revje op 1.17 ?
      Al die besparende maatregelen & beperkingen, hoe ver kunnen ze dat drijven tot de toeschouwers hun interesse verliezen. Straks worden de touring & 24hs races veel interessanter dan de F1. Zolang de marketingmolen kan blijven draaien geen probleem zeker?

      Comment


      • Karun Chandhok rijdt een rondje op het nog niet afgewerkte F1 circuit in Zuid-Korea;

        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Comment


        • Er staan maar liefst 20 GP's gepland voor 2011. Nieuwkomer is de GP van India die zal gereden worden in New Delhi.

          De voorlopige Formule 1-kalender voor 2011:
          13 maart GP van Bahrein
          27 maart GP van Australië
          10 april GP van Maleisië
          17 april GP van China
          8 mei GP van Turkije
          22 mei GP van Spanje
          29 mei GP van Monaco
          12 juni GP van Canada
          26 juni GP van Europa
          10 juli GP van Groot-Brittannië
          24 juli GP van Duitsland
          31 juli GP van Hongarije
          28 augustus GP van België
          11 september GP van Italië
          25 september GP van Singapore
          9 oktober GP van Japan
          16 oktober GP van Korea
          30 oktober GP van India
          13 november GP van Abu Dhabi
          27 november GP van Brazilië

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
            Karun Chandhok rijdt een rondje op het nog niet afgewerkte F1 circuit in Zuid-Korea;
            Hoeveel werk is daar nog?!
            Over goed anderhalve maand is de GP daar al...

            Comment


            • Chandok beweert niet zo veel. 't Zou wel cool zijn moesten ze racen in een halve bouwwerf zonder uitloopstroken of kunstgras. Bij het bekijken van het clipje vond ik ook dat de muren nogal dicht op het circuit staan. 'k Ben eens benieuwd.

              Comment


              • FIA besluit Ferrari geen extra straffen te geven

                8 september 2010


                Ferrari zal geen verdere straffen krijgen voor de vermeende teamorders in Duitsland. De World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA kwam op woensdag bijeen om te overleggen over een straf, maar besloot enkel de boete van 100.000 euro, die het team al eerder kreeg, te handhaven.

                Angelo Sticchi Damiani, voorzitter van de Italiaanse motorsportfederatie CSAI, bevestigde tegenover persbureau Reuters dat Ferrari enkel de boete als straf zou krijgen. Fernando Alonso blijft dus de overwinning behouden die hij behaalde nadat teamgenoot Felipe Massa hem voorbij liet tijdens de Grand Prix op Hockenheim, eerder dit jaar.

                Ferrari en de betrokken coureurs bleven altijd ontkennen dat er teamorders waren uitgevaardigd, wat tegen de regels van de sport is. Volgens hen was het een eigen keuze van Massa om de Spaanse coureur voorbij te laten, nadat hij via de radio te horen had gekregen dat Alonso sneller was.

                Hoewel Ferrari verder geen straffen heeft gekregen van de FIA, zal naar verluidt wel worden gekeken naar het eventueel afschaffen of aanpassen van het reglement dat teamorders verbiedt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                  1.6 4 cilinders..... I'm going to go hang myself in a shed


                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                  dit is het geluid die ik wil horen wat is er nu geiler dan dat mini-revje op 1.17 ?
                  Triestig om te zeggen, maar dit waren tijden die we waarschijnlijk nooit meer zullen mee maken!
                  Beter dan dit zal een F1 nooit meer klinken vrees ik.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                    Er staan maar liefst 20 GP's gepland voor 2011. Nieuwkomer is de GP van India die zal gereden worden in New Delhi.

                    De voorlopige Formule 1-kalender voor 2011:
                    13 maart GP van Bahrein
                    27 maart GP van Australië
                    10 april GP van Maleisië
                    17 april GP van China
                    8 mei GP van Turkije
                    22 mei GP van Spanje
                    29 mei GP van Monaco
                    12 juni GP van Canada
                    26 juni GP van Europa
                    10 juli GP van Groot-Brittannië
                    24 juli GP van Duitsland
                    31 juli GP van Hongarije
                    28 augustus GP van België
                    11 september GP van Italië
                    25 september GP van Singapore
                    9 oktober GP van Japan
                    16 oktober GP van Korea
                    30 oktober GP van India
                    13 november GP van Abu Dhabi
                    27 november GP van Brazilië
                    LOL... en dan moet F1 goedkoper worden: een beperkt aantal motoren per seizoen, een beperkt aantal banden per weekend, bla bla bla... Maar minder GP's om de kosten te drukken, no way! Zeer logisch allemaal !

                    Comment


                    • Leuke nieuwtjes:

                      - Kimi Raikkonen overweegt zijn comeback in de F1 en is zelf naar Renault gestapt om te onderhandelen.

                      - Nick Heidfeld krijgt Pedro De la Rosa z'n zitje bij Sauber.

                      - Jerome D'Ambrosio maakt kans op het zitje van Lucas Di Grassi bij Virgin als hij 5 miljoen euro sponsorgeld bij elkaar kan krijgen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                        Leuke nieuwtjes:

                        - Kimi Raikkonen overweegt zijn comeback in de F1 en is zelf naar Renault gestapt om te onderhandelen.

                        - Nick Heidfeld krijgt Pedro De la Rosa z'n zitje bij Sauber.

                        - Jerome D'Ambrosio maakt kans op het zitje van Lucas Di Grassi bij Virgin als hij 5 miljoen euro sponsorgeld bij elkaar kan krijgen.
                        Leuk. Als Renault fan zie ik de komst van de Iceman wel zitten. Altijd leut met Kimi in de buurt

                        Ben ook blij voor Heidfeld. Altijd wel stilletjes fan van geweest. Een stille jongen, maar een goede piloot in mijn ogen.

                        En D'Ambrosio... Tja, hebben we dat soort nieuws ook al weer niet te vaak gehoord? Volgens mij word de volgende belg in de F1 pas Dayton Coulthard

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                          Leuk. Als Renault fan zie ik de komst van de Iceman wel zitten. Altijd leut met Kimi in de buurt

                          Ben ook blij voor Heidfeld. Altijd wel stilletjes fan van geweest. Een stille jongen, maar een goede piloot in mijn ogen.

                          En D'Ambrosio... Tja, hebben we dat soort nieuws ook al weer niet te vaak gehoord? Volgens mij word de volgende belg in de F1 pas Dayton Coulthard
                          Is dat een Belg of een Monegask?

                          Nu ja, sowieso zou ik D'Ambrosio graag in de F1 zien, gewoon al voor z'n nationaliteit, maar bij Virgin en naast Glock zal het toch niet gemakkelijk worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                            Is dat een Belg of een Monegask?

                            Nu ja, sowieso zou ik D'Ambrosio graag in de F1 zien, gewoon al voor z'n nationaliteit, maar bij Virgin en naast Glock zal het toch niet gemakkelijk worden.
                            Ik dacht dat ik Coulthard eens had horen zeggen dat zijn zoon de dubbele nationaliteit Brits-Belgisch had.

                            Moest het bij een van de achterhoede teams zijn, zoals Virgin, is het voor niemand makkeijk om zich te bewijzen. En dan met een teamgenoot als Glock is dat idd nog eens extra moeilijk. Ik dacht trouwens dat Glock ook bij Renault in beeld was. Maar ja, dan nog dan hebben ze bij Virgin nog wel een heel legertje testrijders klaar staan...

                            Comment


                            • Ik had gedacht dat D'Ambrosio bij Sauber zou gaan. Kobayashi & D'Ambrosio in 1 team

                              Ook heidfeld kan ik wel apprecieren, kan ik mijn oude sauber vlag weer boven halen.

                              Comment


                              • Omdat er volgend jaar dan toch geen 13e team bijkomt worden Durango met Jacques Villeneuve gelinkt aan een uitkoop van HRT, omdat die blijkbaar toch serieuze financiële problemen hebben.
                                Als fan van Villeneuve hoop ik echt dat hij het niet doet. Behalve in zijn debuutjaar en zijn WK-jaar heb ik hem al veel te veel in inferieur materiaal moeten zijn rondrijden...
                                Als Schumacher het al niet meer kan...

                                Comment


                                • Jerome d'Ambrosio joins Virgin

                                  20 September 2010

                                  The Virgin Racing F1 team has announced that it has signed GP2 man Jerome d’Ambrosio in an 'evaluation role' for four of the remaining five race weekends of the 2010 season. The Belgian will take part in his first free practice session at the Singapore Grand Prix this week.

                                  The 25-year-old, who has spent the last four seasons competing in F1’s feeder category, will also take part in practice in Japan, Korea and Brazil. He will run in car #25 for the 90 minute opening sessions, alongside Timo Glock, before handing over the reins to Lucas di Grassi for the remainder of the race weekend.

                                  In addition he will also take part in the young driver test sessions taking place in Abu Dhabi following the conclusion of the season finale. He joins existing long term reserve driver Luiz Razia, who continues in his role supporting the Sheffield-based squad.

                                  “My ultimate goal has always been to race in F1 and I am delighted to get a step closer,” said d'Ambrosio. “I wish to thank Virgin Racing and Gravity Sport Management for their confidence. I won't disappoint them.

                                  “This drive is a fantastic opportunity and I am looking forward to helping the team in every way I can, as well as gaining experience on four of the most demanding tracks of the F1 calendar.

                                  “Looking at the 2011 season, this will be very useful. Also, I will be very proud to wear the Belgian colours on my helmet during these official practice sessions, as it means a lot to me.”

                                  Graeme Lowdon, CEO of Virgin Racing, added: “We are very pleased to welcome Jerome to Virgin Racing, and we look forward to providing him with the opportunity to drive the VR-01 during the first free practice session of the next four race weekends. He will also take part in our young driver test in Abu Dhabi at the end of the season.

                                  “We have a contract with Timo Glock for another two years and an option on the services of Lucas di Grassi for next year. Both drivers have done an outstanding job for us in our debut season. We are always looking to progress new racing talent and the team out of which Virgin Racing was born has a long history of this.

                                  “Jerome is a real racer and very deserving of this opportunity. We are looking forward to evaluating his performance with effect from next weekend’s Singapore Grand Prix.

                                  “With both Jerome and Luis supporting the Team, we have two drivers with enormous future potential.”





                                  Comment


                                  • Een Belg

                                    En als hij straks slecht zou presteren, dan noem ik hem weer 'een waal'

                                    Comment


                                    • Laat ons hopen dat het iets kan worden. De laatste Belg in de F1 was Bas Leinders maar dat was eigenlijk twee keer niks.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                        Laat ons hopen dat het iets kan worden. De laatste Belg in de F1 was Bas Leinders maar dat was eigenlijk twee keer niks.
                                        Bas Leinders wás twee keer niks. Ik hoop dat D'Ambrosio eindelijk de opvolger voor Philippe Adams kan worden. Het is mooi dat hij kan testen, maar ik hoop dat er volgend jaar een trapje hoger een vervolg aan kan gegeven worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                                          Bas Leinders wás twee keer niks. Ik hoop dat D'Ambrosio eindelijk de opvolger voor Philippe Adams kan worden. Het is mooi dat hij kan testen, maar ik hoop dat er volgend jaar een trapje hoger een vervolg aan kan gegeven worden.
                                          Dan hoop ik toch eerder dat hij een opvolger voor Jacky Ickx of Thierry Boutsen mag worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X