Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vraagje:

    In welke mate is McLaren nu eigenlijk een "privéteam", met de komst van Mercedes GP?
    In mijn thesis wil ik een onderscheid maken tussen enerzijds de officiële teams zoals bvb Ferrari, Renault en Mercedes, die rechtstreeks gefinancierd worden door de constructeur zelf en anderzijds de privéteams zoals HRT, Virgin, Williams etc.

    En wat met Red Bull? Is dat eigenlijk ook een "privéteam"?

    Comment


    • Dan zou ik Renault toch ook maar schrappen als ik van u was.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Vraagje:

        In welke mate is McLaren nu eigenlijk een "privéteam", met de komst van Mercedes GP?
        In mijn thesis wil ik een onderscheid maken tussen enerzijds de officiële teams zoals bvb Ferrari, Renault en Mercedes, die rechtstreeks gefinancierd worden door de constructeur zelf en anderzijds de privéteams zoals HRT, Virgin, Williams etc.

        En wat met Red Bull? Is dat eigenlijk ook een "privéteam"?
        Ik ga ervan uit dat een officieel team op z'n minst de naam heeft van een autoconstructeur, wat van Red Bull niet kan gezegd worden. Red Bull zou ik dus ook een privéteam noemen.

        Als je enkel kijkt naar de motoren kom je erop uit dat er 3
        officiële teams zijn: Ferrari, Mercedes en Renault.
        McLaren rijdt namelijk met een Mercedesmotor, waarop uw twijfel wss gebaseerd is.

        Kijk je echter naar het feit waar het meeste geld vandaan komt om het team te laten draaien, dan zijn volgens mij dit de officiële teams: Ferrari, Mercedes en McLaren.
        Renault heeft maar een klein aandeel meer in het team dat wel nog die naam draagt. http://www.autoblog.nl/archive/2009/...f1-is-verkocht
        Ze hebben blijkbaar nog zo'n 25%.

        Het is wat vreemd uiteengezet maar ik hoop dat je mijn redenering wat kan volgen. Geef gerust commentaar als iets niet klopt volgens u!

        Comment


        • voor Mercedes GP er was, had Mercedes een aandeel van 40% in McLaren.. dat hebben ze grotendeels terug verkocht vorig jaar..
          dus McLaren was en is nog steeds een privéteam

          Renault is een raar geval, Renault F1 is nog steeds volledig verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de wagen, maar Renault F1 is voor ruim 70% eigendom van het Luxemburgse Genii Capital

          Ook Red Bull & STR zijn privéteams, eigendom van Red Bull

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
            Ik ga ervan uit dat een officieel team op z'n minst de naam heeft van een autoconstructeur, wat van Red Bull niet kan gezegd worden. Red Bull zou ik dus ook een privéteam noemen.

            Als je enkel kijkt naar de motoren kom je erop uit dat er 3
            officiële teams zijn: Ferrari, Mercedes en Renault.
            McLaren rijdt namelijk met een Mercedesmotor, waarop uw twijfel wss gebaseerd is.

            Kijk je echter naar het feit waar het meeste geld vandaan komt om het team te laten draaien, dan zijn volgens mij dit de officiële teams: Ferrari, Mercedes en McLaren.
            Renault heeft maar een klein aandeel meer in het team dat wel nog die naam draagt. http://www.autoblog.nl/archive/2009/...f1-is-verkocht
            Ze hebben blijkbaar nog zo'n 25%.

            Het is wat vreemd uiteengezet maar ik hoop dat je mijn redenering wat kan volgen. Geef gerust commentaar als iets niet klopt volgens u!

            Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
            voor Mercedes GP er was, had Mercedes een aandeel van 40% in McLaren.. dat hebben ze grotendeels terug verkocht vorig jaar..
            dus McLaren was en is nog steeds een privéteam

            Renault is een raar geval, Renault F1 is nog steeds volledig verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de wagen, maar Renault F1 is voor ruim 70% eigendom van het Luxemburgse Genii Capital

            Ook Red Bull & STR zijn privéteams, eigendom van Red Bull
            I'll get it. Ik wist niet dat Renault slechts een kleine bijdrage had in zijn F1-team. Geen idee of ik het nu mag bestempelen als officieel team. Het draagt nog de naam, maar de budgetten komen dus vooral van externe sponsors. Hmm...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              I'll get it. Ik wist niet dat Renault slechts een kleine bijdrage had in zijn F1-team. Geen idee of ik het nu mag bestempelen als officieel team. Het draagt nog de naam, maar de budgetten komen dus vooral van externe sponsors. Hmm...
              In welke zin is het belangrijk of het over het officieel team gaat, concreet in uw thesis dan.

              Waarover gaat uw thesis eigenlijk? Het interesseert me wel

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                In welke zin is het belangrijk of het over het officieel team gaat, concreet in uw thesis dan.

                Waarover gaat uw thesis eigenlijk? Het interesseert me wel
                Onderzoek naar de sponsormotieven van autoconstructeurs in autosport.

                Dus, de privéteams interesseren me weinig. Ik wil vooral weten wat constructeurs doen met hun engagement in de sport.

                Comment


                • D'Ambrosio zou zijn zitje voor volgend jaar kwijt zijn?

                  Alors que l'affaire semblait pourtant bien embarquée, Jérôme D'Ambrosio risque fort aujourd'hui de se faire doubler dans la dernière ligne droite menant vers la grille de Formule 1 2011.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
                    D'Ambrosio zou zijn zitje voor volgend jaar kwijt zijn?

                    http://www.lalibre.be/sports/formule...ur-le-fil.html
                    Nog even wachten voor er iets officieel verschijnt denk ik.

                    Maar zoals ik al zei, Boullier was alweer dingen aan het verkondigen voor er iets van zekerheid was.
                    Net zoals hij liep te stoefen met de interesse van Raikkönen in Renault

                    Comment


                    • Wild gerucht: Renault F1 heet volgend jaar Lotus

                      Het huidige F1 seizoen is over iets meer dan een week afgelopen en dus begint het grote speculeren over het volgende seizoen weer grootse vormen aan te nemen. Zo dook dit weekend in Brazilie het gerucht op dat Renault F1 volgend jaar niet langer Renault zal heten, maar Lotus (of Lotus-Renault). En het huidige Lotus team dan? Dat zal waarschijnlijk verder gaan onder de naam 1Malaysia. Lekker verwarrend he…
                      Ok, wat zou er precies aan de hand zijn? Renault verkocht vorig jaar al 75% van hun F1 team aan het Luxemburgse Genii Capital en het lijkt er nu op dat ze ook die laatste 25% van de hand willen doen. Vanaf volgend jaar zou Renault dan alleen nog motoren willen leveren en geen eigen team willen hebben.
                      En dus zou Genii Capital op zoek zijn gegaan naar een klinkende naam voor het team dat ze volgend jaar volledig bezitten. En daar komt Lotus om de hoek kijken. Proton/Lotus zou volgens de geruchten een sponsordeal willen sluiten met Genii Captial of zelfs een aandeel willen kopen in het team.
                      Maar er is toch al een Lotus F1 team hoor ik je denken. Inderdaad en die gaan volgend jaar ook nog eens Renault motoren gebruiken. Krijgen we dan twee Lotus-Renault teams? Waarschijnlijk niet. Zoals we al eerder schreven heeft het huidige Lotus F1 team eigenlijk niks te maken met de autobouwer. Het is feitelijk een Maleisisch team dat de naam Lotus in licentie mocht gebruiken.
                      En die licentie is voor het komende seizoen ingetrokken dus zal het team dat we nu als Lotus kennen volgend jaar waarschijnlijk onder de naam 1Malaysia aan de start verschijnen. Volg je het nog een beetje? (via: autosport.com)
                      UPDATE Renault heeft inmiddels bevestigd dat ze gesprekken voeren met Proton (de eigenaar van Lotus), maar veel willen ze er nog niet over kwijt. (via: espnf1.com)
                      Bron: Autoblog

                      Comment


                      • Ze zijn daar weer goe bezig

                        Comment


                        • d'Ambrosio mag nog eens testen in Abu Dhabi:

                          http://www.formula1.com/news/headlin.../11/11500.html

                          Comment



                          • 11-11-2010 | 10:45 | door: Mischa Bijenhof
                            Lotus komt vanaf volgend seizoen aan de start in het zwart/gouden kleurenschema waarmee het team in de jaren zeventig en tachtig beroemd werd.
                            Dat heeft Lotus zojuist bekendgemaakt. In zijn debuutjaar betrad het nieuwbakken team de Grand Prix-arena in het groen en geel dat het oorspronkelijke Team Lotus in de jaren zestig gebruikte.
                            Lotus-CEO Riad Asmat, legt uit waarom Lotus al na een jaar van kleur verschiet. "Toen we onze auto voor 2010 onthulden was er veel lof over onze keuze om de groengele kleuren terug op de grid te brengen. Ik denk dat het legendarische zwart en goud met nog meer goedkeuring ontvangen zal worden."
                            De keuze voor een zwart en gouden kleur is opmerkelijk. Lotus reed van 1972 tot 1986, met een onderbreking van twee seizoenen in het begin van de jaren tachtig, in die kleuren wegens de aanwezigheid van hoofdsponsor John Player Special. Dit sigarettenmerk keert echter niet terug. Het kleurenschema wordt ontworpen door fans van het team, die via de website van Lotus Racing kunnen meedoen aan een wedstrijd.
                            De enige reden voor dit besluit is waarschijnlijk de nog altijd voortdurende rel over het gebruik van de naam Lotus. Lotus Cars, dat zegt als enige aanspraak te maken op de naam Lotus, vecht dit uit met Lotus Racing, dat Maleisische wortels heeft en niet officieel met het Britse automerk verbonden is. Waarschijnlijk heeft Lotus Cars met succes het exclusieve recht op het gebruik van de Lotus-kleuren groen en geel geclaimd. (www.formule1.nl)

                            Comment


                            • Schitterend!!!

                              Comment


                              • Subliem, yep.

                                Nu nog weer een Rothmans erbij, en een Camel-livery, en weer Marlboro-reclame op de Ferrari's.

                                Smoke = good.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  en weer Marlboro-reclame
                                  jammer genoeg zijn het streepjescodes nu , kweet alleen niet of die leesbaar zijn aan de kassa
                                  1991 Audi S2 coupe
                                  2001 AUDI RS4 b5 imola

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                                    jammer genoeg zijn het streepjescodes nu , kweet alleen niet of die leesbaar zijn aan de kassa
                                    Euhm? Der zijn een paar mierenneukers die zelfs vinden dat de streepjescode te veel verwijst naar Marlboro. De Ferrari's een hele reeks races gereden waar zelfs geen streepjescode op mocht staan. Bleiters!



                                    Comment


                                    • D'Ambrosio heeft goede test gedaan daarstraks in Abu Dhabi. Zijn tijd was een halve seconde sneller als die van Glock in de qualy's

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                                        D'Ambrosio heeft goede test gedaan daarstraks in Abu Dhabi. Zijn tijd was een halve seconde sneller als die van Glock in de qualy's
                                        Alle tijden waren behoorlijk snel te noemen, en de enige reden is dat de baan goed 'ingerubberd' was na de race van zondag

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                          Alle tijden waren behoorlijk snel te noemen, en de enige reden is dat de baan goed 'ingerubberd' was na de race van zondag
                                          Klopt, maar het blijft een goede prestatie. Al blijft het natuurlijk afwachten tot na morgen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X