Oorspronkelijk geplaatst door PJH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenziet er mooi uit. Maar een haaienvindinges mocht toch niet meer?
Goed nieuws
Comment
-
ik vind dat ze zouden moeten zeggen: "doe maar". maw, bouw iets die hard gaat maar wel door de crashtests komt.... hoe zou het er dan allemaal uit zien :o hoe zouden de motoren zijn? zouden ze afkomen met 5000pk? zouden de rijders dat aan kunnen om dat te doseren op de limiet? als er geen regels zijn...zouden ze er dan allemaal anders uit zien? imagine how it would be :o een rondje spa in 0:48?Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenik vind dat ze zouden moeten zeggen: "doe maar". maw, bouw iets die hard gaat maar wel door de crashtests komt.... hoe zou het er dan allemaal uit zien :o hoe zouden de motoren zijn? zouden ze afkomen met 5000pk? zouden de rijders dat aan kunnen om dat te doseren op de limiet? als er geen regels zijn...zouden ze er dan allemaal anders uit zien? imagine how it would be :o een rondje spa in 0:48?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk BerichtenIn Gran Turismo 5 zit toch zo'n wagen van Red Bull. Adrian Newey is eens loos gegaan en heeft een gevaarte met dichte cockpit en overdekte wielen gemaakt. Sebastian Vettel was er op (virtueel) Suzuka een 20 tal seconden sneller mee dan de huidige F1.
+ YouTube Video
Ivm het f1-circus: ik hoop echt dat Hülkenberg nog ergens een zitje kan versieren voor volgend jaar!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk BerichtenIn Gran Turismo 5 zit toch zo'n wagen van Red Bull. Adrian Newey is eens loos gegaan en heeft een gevaarte met dichte cockpit en overdekte wielen gemaakt. Sebastian Vettel was er op (virtueel) Suzuka een 20 tal seconden sneller mee dan de huidige F1.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenJa ok, maar virtueel is alles mogelijk hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenDie kar is getekend naar werkelijkheid hé... Heeft zelf een grote ventilator aan de onderkant enzo hangen... En ik geloof dat de kar 9G aankon Nu de piloten nog...
Eerst zien dan geloven. Alles kan in een game 'getekend naar werkelijkheid' zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenEerst zien dan geloven. Alles kan in een game 'getekend naar werkelijkheid' zijn.
"X1 Prototype" Technical Specifications
Length: 4.75m
Width: 2.18m
Height: 0.98m
Wheelbase: 2.9m
Front Tread: 1.85m
Rear Tread: 1.78m
Dry Weight: 545kg
Wet (gross) Weight: 615kg
3000cc V6 Twin Turbo Engine (Direct Injection)
Maximum Output: 1106.0kw(1503.8ps)ï¼15000rpm *1483hp
Maximum Torque: 714.1Nm(72.9kgf*m)ï¼12000rpm
Full Active Ride Suspension
Maximum output 9800N(1000kgf), equal to 1.63G
At 100km/h: 1044.7N, (106.6kgf) equal to 0.17G
At 200km/h: 4181.7N, (426.7kgf) equal to 0.69G
At 300km/h: 9412.9N, (960.5kgf) equal to 1.56G
At 400km/h: 16732.5N, (1707.4kgf) equal to 2.78G
Test Calculation: Cornering G at 300km/h
Total tire load: Equivalent to 4.19G (=Gravity 1.00G+downforce due to fan 1.63G+downforce due to wing 1.56G)
Coefficient of Friction of Tires: μ=1.97 (baseμ=2.16, model calculates a efficiency reduction to 91.5% under high load)
Cornering G that can be exhibited by tires: 8.25G (4.19 * 1.97)
*Specs in consideration for correspondence with diagram
Test Calculation: Cornering G at 300km/h
Total Tire Load: 2575.6kgf (Front Wheel 1142.7kgf+Rear Wheel 1432.9kgf)
Coefficient of Friction of Tires: μ=1.97 (baseμ=2.16, model calculates
an efficiency reduction to 91.5% under high load)
Cornering force that can be exhibited by tires: 5073.9kgf
Cornering G: 8.25G (= 5073.9kgf / 615kg)
0-60mph: 1.4sec
0-120mph: 2.8sec
0-200mph: 6.1sec
Maximum Speed: Over 280mph (450km/h)
Maximum Longitudinal or Lateral Acceleration at 300km/h: 8.25G
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIemand heeft blijkbaar subtiel zijn sigaret weggeshopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenNewey & Gran turismo, dat zijn 2 dingen waardoor ik nogal snel geloof...
"X1 Prototype" Technical Specifications
Length: 4.75m
Width: 2.18m
Height: 0.98m
Wheelbase: 2.9m
Front Tread: 1.85m
Rear Tread: 1.78m
Dry Weight: 545kg
Wet (gross) Weight: 615kg
3000cc V6 Twin Turbo Engine (Direct Injection)
Maximum Output: 1106.0kw(1503.8ps)ï¼15000rpm *1483hp
Maximum Torque: 714.1Nm(72.9kgf*m)ï¼12000rpm
Full Active Ride Suspension
Maximum output 9800N(1000kgf), equal to 1.63G
At 100km/h: 1044.7N, (106.6kgf) equal to 0.17G
At 200km/h: 4181.7N, (426.7kgf) equal to 0.69G
At 300km/h: 9412.9N, (960.5kgf) equal to 1.56G
At 400km/h: 16732.5N, (1707.4kgf) equal to 2.78G
Test Calculation: Cornering G at 300km/h
Total tire load: Equivalent to 4.19G (=Gravity 1.00G+downforce due to fan 1.63G+downforce due to wing 1.56G)
Coefficient of Friction of Tires: μ=1.97 (baseμ=2.16, model calculates a efficiency reduction to 91.5% under high load)
Cornering G that can be exhibited by tires: 8.25G (4.19 * 1.97)
*Specs in consideration for correspondence with diagram
Test Calculation: Cornering G at 300km/h
Total Tire Load: 2575.6kgf (Front Wheel 1142.7kgf+Rear Wheel 1432.9kgf)
Coefficient of Friction of Tires: μ=1.97 (baseμ=2.16, model calculates
an efficiency reduction to 91.5% under high load)
Cornering force that can be exhibited by tires: 5073.9kgf
Cornering G: 8.25G (= 5073.9kgf / 615kg)
0-60mph: 1.4sec
0-120mph: 2.8sec
0-200mph: 6.1sec
Maximum Speed: Over 280mph (450km/h)
Maximum Longitudinal or Lateral Acceleration at 300km/h: 8.25G
Ik kan hier ook zo'n indrukwekkende technische fiche neerpennen hoor.
Er zullen wel delen van kloppen en nauw aanleunen bij de (mogelijke) werkelijkheid maar dan nog. Eerst (in het echt) zien en dan pas geloven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenKan allemaal goe zijn, maar 't blijft toch iets fictiefs of is da nu zo moeilijk?
Ik kan hier ook zo'n indrukwekkende technische fiche neerpennen hoor.
Er zullen wel delen van kloppen en nauw aanleunen bij de (mogelijke) werkelijkheid maar dan nog. Eerst (in het echt) zien en dan pas geloven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cece94 Bekijk BerichtenInderdaad, Chris Dyer is ontslagen als hoofd van de technische staf. Pat Fry (ex. McLaren) volgt hem op.
Die Italianen zijn rancuneuze ventjes. De Scuderia heeft dan ook heel Italië over zich gekregen...
Comment
-
Allé jong, da's jammer. Ik vond dat nochtans een goeien. De mix van vorig seizoen was ideaal. Legard en Brundle waren toch goed op elkaar ingespeeld. Die Legard vond ik ook bijzonder sterk tijdens de start en zo, hij kon het overzicht goed bewaren en het altijd duidelijk uitleggen. Maar ja, da's natuurlijk het minste als je zo'n job hebt... 'k Ben wel benieuwd hoe DC dat zal doen. 't Zal ook wel niet slecht zijn.
Comment
Comment