Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • San Marino zou trouwens nog wel op de F1-kalender van 2007 kunnen komen.Maar dan moeten de werken voor mei klaar zijn en dat zal krap worden...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
      San Marino zou trouwens nog wel op de F1-kalender van 2007 kunnen komen.Maar dan moeten de werken voor mei klaar zijn en dat zal krap worden...
      Voor maart.


      Als de race terug op de kalender zou komen, dan zou dat tussen Bahrein en Spanje zijn, begin april dus.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
        Voor maart.


        Als de race terug op de kalender zou komen, dan zou dat tussen Bahrein en Spanje zijn, begin april dus.
        Ok.Maar zoals het er nu naar uitziet gaat het niet af zijn voor mei.

        Comment


        • Ophouden wordt voortaan minder snel bestraft
          15 september 2006

          De FIA zal in de toekomst minder snel straffen uitdelen voor het ophouden van een andere deelnemer in de kwalificatie. De stewards zullen voortaan namelijk geen onderzoek instellen naar aanleiding van een klacht van één van de teams. Alleen als de wedstrijdleiding constanteert dat er duidelijk iemand met opzet wordt gehinderd, volgt er een onderzoek van de stewards naar het incident.

          In Monza verloor Renault-coureur Fernando Alonso vijf startplaatsen door een kwalificatiestraf die hij kreeg vanwege het ophouden van Ferrari-rijder Felipe Massa. Deze straf leidde tot veel ophef. Alonso vond de Formule 1 geen sport meer. Briatore beschuldigde de FIA ervan dat de uitkomst van het kampioenschap al vast zou liggen. Wedstrijdleider Charlie Whiting van de FIA bracht de teams middels een fax ervan op de hoogte dat dit soort incidenten voortaan anders zullen worden behandeld.

          In de fax, waarop Autosport haar hand wist te leggen, schreef Whiting: "Klachten over dat een coureur is gehinderd in de kwalificatie, zullen niet langer worden behandeld door de stewards of the meeting. Alleen in gevallen waarin de wedstrijdleiding zelf duidelijk constanteert dat een coureur met opzet een andere deelnemer hindert, zullen de stewards een onderzoek instellen. We achten het nu zinloos om de stewards zorgvuldig onderzoek te laten doen, als de teams duidelijk wetenschappelijk bewijs toch gewoon naast zich neerleggen en uithalen naar de regelgevers."


          Ook geen week te vroeg

          Comment


          • Altijd hetzelfde...

            Comment


            • Nu is't wel bijna zeker dat die D specificatie van de Renault te snel is ontwikkeld:

              http://f1.racing-live.com/f1/en/head...18102405.shtml

              Comment


              • Ze hebben nog tijd. 't Is nog een kleine twee weken naar Shanghai...

                Maar als 't dan nog niet opgelost is, zitten ze in de problemen. Want vanaf dan worden de motoren 'bevroren' ...

                Comment


                • Nieuwe livery voor Spyker MF1 Racing

                  Na de bekendmaking tijdens de vorige Grand Prix dat Spyker het Midland F1 team overgenomen had, heeft de Nederlandse organisatie zijn kleuren aangebracht op de bolides van het team.

                  De livery van Midland bestond uit een mix van rood, wit en grijs, terwijl de nieuwe wagen er hoofdzakelijk oranje uitziet, met hier en daar een stukje grijs. De sponsors werden behouden, al werd Spyker duidelijk geafficheerd.

                  Er wordt aangenomen dat het team in deze kleuren de rest van het seizoen zal afwerken.









                  BRON: www.f1-club.be

                  Comment


                  • McLaren achterna.Zowel qua huidige livery als qua kleuren zelf: oranje en nu dus zilver.

                    Comment


                    • Hij is wel mooi.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                        Hij is wel mooi.
                        Had ook niets anders verwacht.
                        Als je kijkt naar hun GT-wagen




                        Ik zei het al, en zeg het nog eens: ik ben een fan
                        Go Spyker !!!!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                          McLaren achterna.Zowel qua huidige livery als qua kleuren zelf: oranje en nu dus zilver.
                          Euh?

                          Eerlijk gezegd zie 'k weinig gelijkenis, buiten voor- en achtervleugel in de opvallendere kleur.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                            Euh?

                            Eerlijk gezegd zie 'k weinig gelijkenis, buiten voor- en achtervleugel in de opvallendere kleur.
                            Ik zie de gelijkenis ook niet echt. Ik vond de vorige kleuren van Midland trouwens veel meer op McLaren lijken dan deze van Spyker.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                              Euh?

                              Eerlijk gezegd zie 'k weinig gelijkenis, buiten voor- en achtervleugel in de opvallendere kleur.
                              Laat maar...

                              Comment


                              • De teambaas van Renault gaf echter een tweetal oplossingen voor het spektakel van de Formule 1; omgekeerde grids en Grand Prix races die in de nacht worden gereden.

                                "Waarom moet je de race altijd om 14u00 starten?" vraagt Briatore zich af. "Het is een idioot uur - om een Grand Prix te bekijken moet je altijd je hele zondag verkwisten." (f1-club.be)

                                In Amerika doen ze het al zo, maar wat voor nut heeft die omgekeerde grid eigelijk, zo ga je toch trager beginnen rijden om vooraan te kunnen starten?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                                  De teambaas van Renault gaf echter een tweetal oplossingen voor het spektakel van de Formule 1; omgekeerde grids en Grand Prix races die in de nacht worden gereden.

                                  "Waarom moet je de race altijd om 14u00 starten?" vraagt Briatore zich af. "Het is een idioot uur - om een Grand Prix te bekijken moet je altijd je hele zondag verkwisten." (f1-club.be)

                                  In Amerika doen ze het al zo, maar wat voor nut heeft die omgekeerde grid eigelijk, zo ga je toch trager beginnen rijden om vooraan te kunnen starten?
                                  nachtraces? gaan ze dan het circuit volzetten met verlichting, of gaan ze van die megagrote spots op de voorvleugel zetten..? iig lekker aerodynamisch

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sink
                                    nachtraces? gaan ze dan het circuit volzetten met verlichting, of gaan ze van die megagrote spots op de voorvleugel zetten..? iig lekker aerodynamisch
                                    Lampen inwerken in de sidepods ofzo

                                    Comment


                                    • Die heeft zeker teveel michel vaillant gelezen?
                                      Daar hebben ze ook een episode dat ze snachts racen.
                                      (titel de beproeving)
                                      Last edited by ; 25/09/2006, 18:29.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman
                                        In Amerika doen ze het al zo, maar wat voor nut heeft die omgekeerde grid eigelijk, zo ga je toch trager beginnen rijden om vooraan te kunnen starten?
                                        Kan je oplossen door voor de startgrid het resultaat van de vorige race in omgekeerde volgorde te nemen. Geen qualifying meer.

                                        Comment


                                        • Meer pk's voor Renault

                                          Renault wil koste wat het kost de titel aan Alonso schenken. Daarom hebben ze twee nieuwe motorspecificaties ontwikkeld voor de komende twee races.
                                          Beide specificaties zijn krachtiger dan die gebruikt in Monza. Welke men zal gebruiken hangt af van de dyno-testen. "Vandaag en morgen zullen de dyno's in de fabriek te Viry werken om circuitsimulaties te doen." meldde Rob White. De resultaten zullen bepalend zijn voor de motorkeuze.
                                          Door de motorpech van Alonso in Monza, naderde Schumacher tot op 2 punten van Alonso en Ferrari nam de leiding bij de constructeurs. Renault heeft de oorzaak van het falen inmiddels ontdekt. Wat er met Alonso ook was gebeurd tijdens de kwalificatie en de race, zijn motor had het sowieso begeven.
                                          White blijft zeker van zijn zaak en vertrouwt erop dat de motoren het goed zullen doen in Shanghai en Suzuka.

                                          bron: www.f1journaal.be
                                          nu ja, laat ze nog maar eens een motor ploffen, als ze toch zo zeker zijn van hun stuk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X