Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Het feit dat er bandensporen getrokken worden lijkt mij nu net het bewijs dat er van TC geen sprake is.

Ik snap dat het voor een Italiaanse krant moeilijk te aanvaarden is dat een fabrikant van soft dranken in de f1 beter presteert dan een fabrikant van sportwagens.
    Het gaat hem niet over de bandensporen zelf, ze verwijzen naar de stukjes waar er net geen rubber achterblijft. Dit kan wel wijzen op een korstondige beperking van de kracht op de wielen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
      Het gaat hem niet over de bandensporen zelf, ze verwijzen naar de stukjes waar er net geen rubber achterblijft. Dit kan wel wijzen op een korstondige beperking van de kracht op de wielen.
      Als dit een vorm van TC is, dan is het juist een heel erg slechte. TC zou er net voor zorgen dat er helemaal geen sporen achterblijven.

Het feit dat er kleine stukjes spoor getrokken worden (en dat er zoals jij zegt ook kleine stukje ontbreken) geeft aan dat de wielen onregelmatig doorspinnen, iets wat gebeurt omdat asfalt en banden niet perfect vlak zijn en omwille van de eigenschappen van de motor en overbrenging van een F1 wagen. In tegenstelling tot een gewone personenwagen zijn er geen zaken voorzien die de krachtoverbrenging afdempen om een geleidelijker en progressiever karakter te geven. Als je dat al als een vorm van TC wilt beschouwen dan zijn alle F1 wagens illegaal.

Comment

• Zie je wel

Mark Webber to leave Formula 1 for Porsche Le Mans programme

Mark WebberMark Webber has announced that he will leave Formula 1 at the end of the season to join Porsche's new LMP1 sportscar programme.
        The Australian's decision leaves the second Red Bull seat alongside world champion Sebastian Vettel available for 2014, with Kimi Raikkonen already strongly linked to the drive.
        Webber was first linked to Porsche earlier this season. He drove in sportscars with Mercedes in 1998-99 before returning to single-seaters in Formula 3000 and joining F1 with Minardi in 2002.
        After spells at Jaguar and Williams, he joined Red Bull from 2008. He became a race-winner and title contender with the team, but was unable to match team-mate Vettel's success rate and had a turbulent relationship with the German, exemplified by Vettel's famous disregard of team orders at this year's Malaysian Grand Prix.
        "It's an honour for me to join Porsche at its return to the top category in Le Mans and in the sports car World Endurance Championship and be part of the team," said Webber.
        "Porsche has written racing history as a manufacturer and stands for outstanding technology and performance at the highest level.
        "I'm very much looking forward to this new challenge after my time in Formula 1. Porsche will undoubtedly set itself very high goals. I can hardly wait to pilot one of the fastest sportscars in the world."
        Webber joins Neel Jani, Romain Dumas and Timo Bernhard among the first drivers signed for Porsche's LMP1 programme, which will be its first assault on outright Le Mans 24 Hours honours since its 1998 triumph.
        Wolfgang Hatz, Porsche's board member for research and development, said the firm was thrilled to get Webber on board.
        "I'm very pleased to have secured Mark Webber for our LMP1 project as one of the best and most successful Formula 1 pilots of our time," said Hatz.
        "Mark is without doubt one of the world's best race drivers, he has experience at the Le Mans 24 hour race and on top of that he's been a Porsche enthusiast for many years."
        Porsche LMP1 programme chief Fritz Enzinger added: "I learned to appreciate Mark's qualities when we were both involved in Formula 1.
        "He is one of the best pilots I could imagine for our team. I'm absolutely delighted that we have such an experienced and fast regular driver onboard from 2014."
        Bron: autosport.com

Comment

• Gouden kans voor Kimi Raikkonen. Alleen vrees ik of hij de pure snelheid nog heeft voor Vettel te kunnen uitdagen.

Comment

• Daar vrees ik geen seconde voor....alleen zullen de stalorders bij Red Bull hem wel niet toelaten om hun poulin te verslaan.

Comment

• Dat hij maar bij Lotus blijft. Ik wil Red Bull niet afbreken, ze zijn voor het 4de seizoen op rij het te kloppen team maar dat blijft niet duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gertvdc72 Bekijk Berichten
                Dat hij maar bij Lotus blijft. Ik wil Red Bull niet afbreken, ze zijn voor het 4de seizoen op rij het te kloppen team maar dat blijft niet duren.
                Lotus is toch van een lager niveau vind ik . Qua budget kunnen ze niets beginnen tegen Redbull. Bij Redbull kan hij ook meer verdienen maar stiekem hoop ik dat hij ook bij Lotus blijft en af en toe voor verassingen zorgt.

Comment

• Vanaf volgend jaar komt de A1 Ring/Red Bull Ring in Oostenrijk terug op de kalender!
                  voorziene datum is 6 juli 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                    Vanaf volgend jaar komt de A1 Ring/Red Bull Ring in Oostenrijk terug op de kalender!
                    voorziene datum is 6 juli 2014
                    Eindelijk heb daar nog mooie herinneringen aan.

Comment

• Zoals die mooie overwinning van Schumacher met Barrichello in de andere Ferrari die nog nipt tweede werd.

Comment

• Officieel : Ricciardo naar Redbull.
                        Kimi waarschijnlijk bij Lotus dan want naar Ferrari teruggaan zou mij echt verbazen.

Comment

• Dadelijk (14h) persconferentie in Marenello.
                          Volgend jaar dream-team: Alonso - Kimi?
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• "Räikkönen keert terug bij Ferrari"

Door: redactie
                            10/09/13 - 12u15 Bron: ANP
                            Kimi Räikkönen. © reuters.
                            Kimi Räikkönen keert terug bij Ferrari. Dat meldt het Duitse blad 'Sportbild' op haar website. De Finse ex-wereldkampioen zou kort voor middernacht het contract met de Italiaanse formatie ondertekend hebben.
                            Vorig weekend wilden de 33-jarige piloot en de renstal nog niet bevestigen dat er een overeenkomst tussen beide partijen was. Räikkönen moet bij Ferrari de Braziliaan Felipe Massa opvolgen als teamgenoot van Fernando Alonso uit Spanje.

De Fin rijdt in het huidige seizoen voor Lotus, maar kwam van 2007 tot en met 2009 ook al uit voor Ferrari. In zijn eerste jaar in Italiaanse dienst werd hij meteen wereldkampioen in de koningsklasse van de autosport. Na 2009 reed hij twee jaar buiten de Formule 1 in het rallyracen.

Dit jaar won hij de Grote Prijs van Australië -de eerste race van het seizoen- en werd hij ook al vijf keer tweede. Räikkönen bekleedt momenteel de vierde positie in de tussenstand om het wereldkampioenschap, met een riante achterstand op leider Sebastian Vettel.

Comment

• vind ik leuk!
                              BMW X5 45e

Comment

• Nog effe tot het officieel is .
                                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Nog niet bevestigd door Ferrari, Lotus of Raikonnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    Nog niet bevestigd door Ferrari, Lotus of Raikonnen.
                                    Vind ik gek om 14h was er een persconferentie. Nu lees ik dat het massa zijn laatste seizoen bij ferrari is. Spannend.

Comment

• Silly season nadert zijn ontknoping. Vanaf de 2de rijder bij Ferrari gekend is zal alles in zijn plooi vallen.

Comment

• Als kimi naar ferrari gaat wat met de uur zekerder word vraag ik mij af wat massa gaat doen .
                                        Massa heeft nog lang mogen blijven als je mij vraagt .

Comment

• Officieel : KIMI heeft een 2jarig contract getekend .

Comment

Working...
                                          X