Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Spyker F1 Team is delighted to announce that Adrian Sutil will partner Christijan Albers in the 2007 FIA F1 World Championship after signing a long term contract today.
Sutil, 23 from Munich, Germany, drove three Grand Prix Friday`s for Spyker in 2006 while concentrating on winning the tough and prestigious Japanese F3 Championship for the Tom`s Toyota team. In 2005 Adrian was runner-up to Champion and ASM team-mate Lewis Hamilton in the European F3 series.
Destined to follow his Uruguayan-born father into a musical career, Adrian trained and practised as a concert pianist until he was 14: "when I discovered karting. From that moment on the sound of racing engines was the only music I wanted to hear. I really enjoyed being in the F1 Paddock this year", continued Adrian, "and to be honest I thought I would be a test driver in 2007. Colin Kolles and Michiel Mol have been fantastically patient and supportive while this package became reality. I look forward to repaying their faith in me but right now I`m just going to enjoy the best Christmas present ever." Colin Kolles, Spyker F1 Team Principal: "This is a great signing for team but also a proud one for me personally. Adrian made his F3 debut with Team Kolles in 2004 and quite obviously had huge potential when he scored his first pole position in his third race. He has driven for two great teams since then and matured very quickly. Everyone at Spyker was hugely impressed when he drove for us in 2006 which is why we have worked long and hard to get him in the race team." Michiel Mol, Spyker Director of F1 Spyker Cars BV: "Being able to sign Adrian on a long term contract is yet another strong signal of Spyker`s vision and commitment to rebuild the team around young and talented people. Adrian will grow with the team and will be a major asset as we target success in years to come." About Spyker F1 Team: Spyker F1 Team Ltd is a 100% subsidiary of Spyker Cars NV following their purchase of the Midland F1 Racing Team in September 2006. The team entered its first race at the Chinese Grand Prix in 2006 in its new team colours of orange and silver. Spyker F1 Team will enter the 2007 Formula One World Championship using a Ferrari engine supply. The team in based in Silverstone, UK.
daar zou ik mijn geld niet op durven zetten. Champcar is ook een groot deel op Ovals. En dat is een speciale vorm van racen. Dat is niet zoals gewone F1. Champcar is niet moeilijker dan F1, maar 'anders'. Het hele opzet is anders. Het draait nog iets meer om de rijder, maar qua technologie stata Champcar jaaaaren achter. Zeker qua veiligheid (Zanardi had zijn benen nooit verloren in een gelijkaardig ongeval in de F1).
Ofdat Bourdais beter is dan Luizzi is te betwijfelen. Ze zijn beide F3000 kampioen, maar F1 en Champcar zijn totaal verschillend en de jaren ervaring tussen beide is ook verschillend.
Bourdais heeft veel talent dat is zeker, maar Champcar is ook niet meer wat het geweest is. De laatste jaren is het niveau zwaar gedaald alle topteams zoals Ganassi racing, Penske allemaal overgestapt naar de IRL samen met de toprijders. En Champcar is nu ook terug meer en meer op ovals. Maar vraag me ook af waar Liuzzi zijn commentaar van haalt is mij ook de vraag, hij heeft dit jaar ook een paar keer mooi rondgedraaid. En in zijn eerste jaar heeft hij toch geen grote indruk gemaakt bij Red Bull anders had Klien niet zoveel gereden.
Maar ze hebben beide een handicap, Liuzzi dat hij hoort tot de Red Bull talenten en daar heeft Red Bull er zeer veel van maar voor hun eerste team hebben ze toch 2 ervaren piloten die niet uit de Red Bull komen. En bij Bourdais dat hij fransman is en hij geen (eerlijke) kans heeft gekregen.
Maar ja het is ook komkommertijd in de F1, dat het wintertesten maar rap terug begint
daar zou ik mijn geld niet op durven zetten. Champcar is ook een groot deel op Ovals. En dat is een speciale vorm van racen. Dat is niet zoals gewone F1. Champcar is niet moeilijker dan F1, maar 'anders'. Het hele opzet is anders. Het draait nog iets meer om de rijder, maar qua technologie stata Champcar jaaaaren achter. Zeker qua veiligheid (Zanardi had zijn benen nooit verloren in een gelijkaardig ongeval in de F1).
Je verwart het met de Indy racing league, daar rijden ze idd altijd op ovals.
Maar de Champcar rijdt het meerendeel op stratencircuits, en voor de rest op vaste circuits!
Ze moeten ook nog manueel schakelen!
Je verwart het met de Indy racing league, daar rijden ze idd altijd op ovals.
Maar de Champcar rijdt het meerendeel op stratencircuits, en voor de rest op vaste circuits!
Ze moeten ook nog manueel schakelen!
Ik heb de champcars vrij intensief gevolg aan het eind van de jaren '90, ten tijde van ALex Zanardi bij het Chip Ganassi team, die met namen als Dario Franchitti, Christian Fittipaldi, Michael Andretti, Alex Hernandez, Patrick Carpentier, Paul Tracy, en vele anderen mooie duels uitvocht.
Maar die glorie is aan het tanen...
Ik heb de champcars vrij intensief gevolg aan het eind van de jaren '90, ten tijde van ALex Zanardi bij het Chip Ganassi team, die met namen als Dario Franchitti, Christian Fittipaldi, Michael Andretti, Alex Hernandez, Patrick Carpentier, Paul Tracy, en vele anderen mooie duels uitvocht.
Maar die glorie is aan het tanen...
Je haalt de champcars en de IRL doorheen.
De IRL rijdt idd enkel maar op ovals (buiten een 3 a 4-tal circuits), de champcar grootendeels op stratencircuits zoals Long Beach, Surfers Paradise, Houston, Phoenix, ... en enkele vaste als Elkarth Lake, Mexico City.
De Indycar is midden jaren 90 gesplits in de IRL en de Champcar
In de IRL rijden namen als Franchitti, Castroneves, Andretti (Marco), Kanaan, Sarah Fisher...
In de Champcar Bourdais, onze Jan Heylen, Wilson, Pizzonia, Junquira, Servia...
28 december 2006
Voor het seizoen 2007 veranderen weer de nodige regels, onder meer op het gebied van de banden en de motoren. Ook het raceweekend zal volgend jaar anders van opzet zijn. F1Racing.nl heeft de belangrijkste wijzigingen voor je op een rijtje gezet. Banden
Volgend seizoen is Bridgestone de enige bandenleverancier in de F1. Bridgestone is verplicht om alle teams identieke banden te leveren. De Japanse bandenfabrikant mag slechts twee bandenspecificaties meenemen naar een Grand Prix. De coureurs hebben volgend jaar wel meer setjes droogweerbanden tot hun beschikking voor een Grand Prix-weekend, namelijk veertien setjes. Dit seizoen mogen ze slechts zeven setjes banden verbruiken. Vier setjes banden zijn gereserveerd voor de trainingen op vrijdag, de overige tien zijn bedoeld voor de rest van het weekend.
Motoren
De regel dat een motor twee raceweekenden moet meegaan, blijft bestaan, alleen gaat deze pas in op zaterdag. De coureurs mogen op vrijdag met een andere motor rijden en kunnen daardoor meer kilometers afleggen. Zij hoeven dan immers niet meer hun motor te sparen voor de rest van het weekend. Begeeft een motor het echter op een later moment in het weekend, dan geldt dezelfde straf als dit seizoen: de coureur verliest dan tien startplekken. De ontwikkeling van de motoren ligt, zoals eerder al beslist, tot en met 2010 stil. De V8-motoren die momenteel worden gebruikt, liggen de komende vier seizoenen achterin de auto's. Kleine aanpassingen zijn toegestaan, maar moeten door de FIA worden goedgekeurd.
Versnellingsbak
Niet alleen de motor moet een levensduur van minimaal twee raceweekenden hebben, vanaf volgend jaar moet de ook versnellingsbak eenzelfde periode mee kunnen gaan. Een coureur wordt vijf plekken naar achteren gezet op de startgrid, indien de versnellingsbak eerder moet worden vervangen. De verhoudingen van de versnellingsbak mogen, onder toezicht, een keer per race worden aangepast. Bepaalde onderdelen van de bak mogen straffeloos worden vervangen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat deze niet met opzet zijn beschadigd.
Vrijdagtrainingen
De vrijdag zal er volgend seizoen anders uitzien. De twee trainingen zullen dan namelijk negentig minuten duren, in plaats van zestig. Een team kan nog steeds een derde coureur inzetten in de vrijdagsessies, alleen mag een renstal niet meer dan twee wagens de baan opsturen. Als een team een derde rijder in actie laat komen, betekent dit dat een van de racerijders die training aan de kant moet blijven.
Veiligheid
De veiligheidsregels zijn voor het seizoen 2007 opnieuw aangescherpt. De auto's moeten worden onderworpen aan een strengere frontale crash-test. In de cockpit komt een lichtensysteem dat de coureur moet waarschuwen voor gevaarlijke situaties op het circuit. Daarnaast komt er voor de medische hulpdiensten een codesysteem om de ernst van een ongeluk mee aan te duiden.
Tests
De teams zijn het unaniem eens geworden over een vervroegde introductie van de testbeperkingen die gepland stonden voor 2008. Dit betekent dat een team jaarlijks niet meer dan 30.000 testkilometers mag afleggen. Ter vergelijking: het team van Renault reed dit jaar ongeveer 50.000 kilometer tijdens de testsessies.
En van die safetycar regel werd ook tijd want wat deed de voorlaaste nu in hemelsnaam tussen nummer 1 en 2 die bv. op 3 ronden van het einde nog vechten voor de overwinning.
Denk wel dat ze serieus vertraagd gaan worden door die single tyre supplier.
Inhaalmanuevres zullen ook zeldzamer worden peis ik, maar de techneuten zullen wel weer voor X aantal % dit effect kunnen wegwerken
Maar dat zal de veiligheid dan weer ten goede komen.
daar zou ik mijn geld niet op durven zetten. Champcar is ook een groot deel op Ovals. En dat is een speciale vorm van racen. Dat is niet zoals gewone F1. Champcar is niet moeilijker dan F1, maar 'anders'. Het hele opzet is anders. Het draait nog iets meer om de rijder, maar qua technologie stata Champcar jaaaaren achter. Zeker qua veiligheid (Zanardi had zijn benen nooit verloren in een gelijkaardig ongeval in de F1).
Ik wil je helemaal niet veroordelen of aanvallen, maar uit bovenstaande post had ik verstaan dat de champcars bijna volwaardig op ovals rijden.
Ik vind het juist goed dat er nog echte autosport-fans zijn hier in het Belgenland (als je vergelijkt met Nederland of Duitsland)! Dus even goede vrienden!
Fernando Alonso verdiende vorig seizoen bij Renault 10 miljoen euro. De Spanjaard zal komend seizoen bij McLaren drie keer zo veel verdienen, namelijk 30 miljoen euro.
Daarmee wordt Alonso meteen ook de best betaald F1-piloot. De Spanjaard verdient echter nog niet zoveel als dat Michael Schumacher bij Ferrari deed. De Duitser rijfde aan het einde van zijn carrière immers 36 miljoen bijeen bij Ferrari, exclusief sponsorovereenkomsten.
bron: www.f1journaal.be
Zijn ze bij McLaren nu helemaal zot geworden. Ze snappen het nog niet eh.
De auto moet beter ipv van de rijder (Kimi was toch beter dan Alonso )
En dan zijn ze overal bezig om F1 goedkoper te maken!
Zijn ze bij McLaren nu helemaal zot geworden. Ze snappen het nog niet eh.
De auto moet beter ipv van de rijder (Kimi was toch beter dan Alonso)
En dan zijn ze overal bezig om F1 goedkoper te maken!
rood: volledig mee akkoord
Maar het artikel klopt niet helemaal, volgens andere bronnen zou Raikkonen nu 40miljoen verdienen en dus het meeste op dit moment.
Comment